turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Andreas hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 708 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | következő


Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.08.31 17:43:18 (32615)
Ja hogy feltöltés előtt? Akkor lesz annyi Data0 sora lesz a Polyline-nak ahány részből áll.
[előzmény: (32614) Old Eye, 2009.08.31 17:30:07]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.08.31 15:35:37 (32607)
(2) Sehogy. Feltöltés után a szerver a több alkotórészes vonalakat darabolja. Mapedit-ben csak a vonalak pontlistájának kézi szerkesztésével egyesíthetőek, figyelve a törlendő közös pontra.
[előzmény: (32605) Old Eye, 2009.08.31 10:58:25]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.08.30 19:58:52 (32534)
A Mercurial repository-hoz kapott már valaki hozzáférést?
[előzmény: (32533) KiVi, 2009.08.30 19:53:30]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.08.30 17:27:01 (32524)
Bár csak egy ellenőrzési ötlet volt - nem automatikus összevonásra gondoltam - a túraútvonalakkal való összevetés tényleg nem oldható meg jelenleg. Majd térjünk vissza a kérdésre, ha a túraútvonal szakadások kezelése megoldott lesz.

Arti (junior):
Ezzel még nem lenne probléma, egyszerűen a Hazszam paramétert is be kellene venni az összehasonlítandó paraméterek közé. Egyébként ez nemlineáris házszámozások ábrázolásánál fordulhat elő? Mármint hogy házszámozás miatt meg van szakítva egy út?
[előzmény: (32522) kvte, 2009.08.30 15:14:25]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.08.30 12:47:46 (32518)
Erről jut eszembe. Bár jelen esetben nem volt hiba, de biztos sok ilyen feleslegesen darabolt szakasz lehet. Azon gondolkodom hogy nem lehet-e ezt algoritmizálni. Például hibás darabolásnak számít ha két azonos típusú út elágazás nélkül kapcsolódik egymáshoz és azonosak a label, Jarhatosag, Burkolat, Szelesseg, Utcanev, Utnev, Track, Korlatozas paramétereik?
[előzmény: (32508) pgyp, 2009.08.29 21:05:14]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.08.30 12:40:46 (32517)
Részemről is +1 szavazat a manuális archiválásra és akkor én is a POI leszúrást fogom alkalmazni.
[előzmény: (32367) pgyp, 2009.08.28 12:49:05]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.08.28 11:21:16 (32364)
A thread-hez kapcsolódva..
Szerintem általában jó ha be van töltve az összes track, egy esetben viszont nagyon nagy kavarodást okozhat ez:
Például autópályaépítésnél átvágnak egy csomó régi utat. Aki helyismeret nélkül dolgozza fel a track-eket, az simán vissza fogja rajzolni a vastag track kötegek alá a régi utat. Konkrét példa: M31 Gödöllő mellett.
Szerkesszem át a régi track-eket, kivágva a már nem létező részeket?
Tűzdeljem tele a régi track-eket POI-kkal: "Megszünt út, ne rajzold be"?
[előzmény: (32363) Hajo, 2009.08.28 09:42:02]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.07.27 14:45:27 (31559)
Nem, trükközni kell.
Kapcsold be a vonalirány kijelzést (SHIFT+D), majd vonalirány szerint jelöld ki a második vonalat. Ha ellentétes irányba állnak, akkor CTRL+R -rel fordítsd meg. Jobb gomb, Tulajdonságok majd Alkotórészek fül, Szerkesztés. CTRL+A, CTRL+C-vel tedd vágólapra a pontok koordinátáit. DEL-lel töröld ki a vonalat. Ugyanezen oldalát nyisd meg az első vonalnak, majd CTRL+V. Egy darab közös pontjuk volt a vonalaknak, ezért "középen" a dupla pontból egyet törölj ki.

Egyesítés előtt célszerű ellenőrizni hogy nem volt-e oka a darabolásnak (pl. útminőség, sebességhatár változás)
[előzmény: (31540) 2009.07.26 23:13:00]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.07.19 10:22:25 (31377)
A track-ek nélküli .mp megnyitásra van egy egyszerübb módszer, egy bug-nak köszönhetően. Megnyitod a Mapedit-et üresen, majd a Fájl menü aljából, az előzőleg megnyitott .mp fájlok listájából választod ki a térképet. Ekkor a Mapedit nem fogja megtalálni az upload könyvtárat. Mintha kézzel törölted volna a @FILE sorokat, vagy átnevezted volna a könyvtárat a térkép track-ek nélkül fog megnyílni.
Valószínűleg a Mapedit nem váltja át az aktuális könyvtárat az .mp fájlt tartalmazó könyvtárra, így a relatív hivatkozások nem működnek.
[előzmény: (30873) pgyp, 2009.07.01 21:06:48]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.07.16 22:40:31 (31299)
Őssz utca javítva.
[előzmény: (31292) Fenyo, 2009.07.16 22:10:41]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.07.15 21:54:56 (31245)
A héten elkezdeném átvagdosni az épülő M31-es miatt megszakadt turistautakat, földutakat Nagytarcsa és Gödöllő között. Ez érintene egy Z jelzést és egy S jelzést (ez utóbbi egyébként nincs fent a turabazis.hu-n). Ellenvetés?

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.06.14 14:41:10 (30680)
Én a "legutolsó feltöltésem óta érkezett track-ek" linkjében szoktam átírni a dátumot, így játszva ki az időtúllépést. Persze ehhez az is kell hogy az adott dátum előtti track-ek meglegyenek.
[előzmény: (30676) Trackman, 2009.06.13 21:56:12]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.05.19 13:44:05 (30356)
Nem elképzelhetetlen: katt
[előzmény: (30354) rekasi, 2009.05.19 13:38:32]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.04.03 22:17:17 (29365)
2007-ben elkezdték építeni az M0-nak a HÉV vonal alatt átmenő szakaszát. Ekkor a 3-as út forgalmát elterelték, ezt látod a 2007-es és 2008-as track-eken. Miután elkészültek a hidak, a 3-as út forgalmát visszaterelték a régi nyomvonalra.
[előzmény: (29364) 2009.04.03 21:27:21]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.04.02 15:09:33 (29314)
Erről van szó? (nincs ilyenem, csak hogy könnyebb legyen azonosítani)
[előzmény: (29312) baggio, 2009.04.02 14:42:18]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.03.28 20:04:22 (29177)
Nyilvántartott út van kb. 195 000 km Magyarországon, de gondolom ez a szám nem tartalmazza a turistautakat, szóval egy ideig még elleszünk :)
[előzmény: (29176) Arti (junior), 2009.03.28 19:35:25]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.03.28 14:57:13 (29174)
Lehet hogy befejeztük Magyarországot és már csak ki kell tölteni a paramétereket? :)
[előzmény: (29173) 2009.03.28 13:44:47]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.03.20 10:09:37 (28921)
Katt
[előzmény: (28920) johann g (Lud), 2009.03.20 10:00:43]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.03.19 22:34:19 (28911)
Javítottam.
[előzmény: (28748) Old Eye, 2009.03.17 00:18:20]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.03.17 09:20:15 (28753)
Nem, az elmúlt napokban "csak" kb. 300 km-t növekedett az utak hossza. Havonta nagyjából 1500-2000 kilométerrel növekszik ez a szám, ami köztünk legyen szólva elég félelmetes tempó.
[előzmény: (28749) urbalazs, 2009.03.17 00:19:59]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.03.05 16:38:59 (28550)
Ha majd lefordult holnap és még mindig félretervez, akkor állítsatok be KorlatozasSebesseg paramétert az elkerült szakaszra. Persze mondhatjátok hogy mi köze ennek a gyalogos tervezéshez, de tapasztalatom szerint szeret kerülni a tervező a megadott KorlatozasSebesseg paraméter "felé".
[előzmény: (28545) zayd, 2009.03.05 15:02:49]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.03.03 22:03:40 (28483)
Itt volt egy thread a témáról és úgy rémlik hogy régebben is előkerült a téma a párhuzamosan futó kerékpárutakkal kapcsolatban (5,4 méternél közelebbi párhuzamos kerékpárút+balra fordulás tiltás az autóútról).
A 3 node-os szabályt én is támogatom.
[előzmény: (28480) Hajo, 2009.03.03 21:37:15]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.28 12:54:40 (28388)
Bocsánat tényleg az Utnev-re gondoltam, csak előtte olvastam ezt, ezért kevertem össze.
Köszönöm a választ.
[előzmény: (28387) pgyp, 2009.02.28 12:26:14]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.28 12:21:48 (28386)
Az Utszam paraméterrel kapcsolatban mi a közmegegyezés? Településen belül is kitölthető, tehát ahol van Utcanev paraméter is, vagy csak lakott területen kivűl töltjük ki?

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.23 20:19:03 (28333)
A XVI. kerületben Rákosszentmihályon nem ismerős valaki? Ma arrafelé járva láttam hogy a Baross utcát DNY felé egyirányúsították, de nem tudom hogy ez végleges-e vagy csak a Csömöri út lezárása miatt ideiglenes?

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.12 19:46:33 (28160)
Az information 0x4c00 pont erre való, azzal nem tudsz mit csinálni hogy az egyéb kategória is ilyen ikont kap. Majd a POI reform.. :)
[előzmény: (28157) Arti (junior), 2009.02.12 19:37:24]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.12 19:19:29 (28155)
Szerintem 'információs tábla' POI-t keress és onnan lesd le a típust, de ha papírtérképet találtál az út szélén akkor apróhirdetést adj fel hátha jelentkezik a tulajdonos :)))
[előzmény: (28153) Arti (junior), 2009.02.12 19:00:41]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.11 16:16:08 (28132)
A megadott linken. Elkezdett kilökdösni a szerver, vagyis kattintás után újra be kellett jelentkezni ezért néztem meg a Netcraft oldalán hogy történt-e valami a TUHU szerverével.
[előzmény: (28131) pgyp, 2009.02.11 16:03:21]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.11 15:49:12 (28130)
Server
Apache/2.0.54 (Debian GNU/Linux) PHP/4.3.10-22
Last changed
11-Feb-2009

http://uptime.netcraft.com/up/graph?site=www.turistautak.hu

Csak nem elkezdődött valami? :)

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.10 14:51:29 (28106)
http://www.turistautak.hu/poi.php?id=54408
és
http://www.turistautak.hu/poi.php?id=62496
[előzmény: (28104) Peter68, 2009.02.10 14:39:45]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.10 14:25:25 (28102)
Peter68:
Most a térképet nézegetve tűnt fel egy besorolási hiba. A 'Dögkút' nevű POI-k néhol Közkútként szerepelnek, illetve van ahol kormányhivatal kategóriába vannak sorolva.

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.09 15:38:47 (28060)
Nem kell, csak jó iránnyal rajzold a vonalat.
[előzmény: (28054) Arti (junior), 2009.02.09 15:13:06]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.08 22:46:53 (28010)
Ezek a vonalak mind kerítés típussal vannak rajzolva, úgy tűnik ez nem okoz gondot. Egymást fedő pontokat a következő módokon tudsz létrehozni (véletlenül):

-Pontok mozgatása üzemódban CTRL nyomvatartása mellett kattintasz a vonal első vagy utolsó pontjára. Ha nem mozgatod el az új pontot (mert egyébként így szoktunk vonalat hosszabbítani), a program akkor is létrehozza ugyanazzal a koordinátával. Közbenső pontokon ezt nem engedi.
-Szintén Pontok mozgatása üzemódban két meglevő pontot egymásra mozgatsz.
[előzmény: (28005) Old Eye, 2009.02.08 21:26:00]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.08 15:56:59 (27979)
A P normál piros sáv, az M pedig a Mária út jele: http://www.mariaut.hu
Ez utóbbival kapcsolatban tsinom tud bővebb felvilágosítással szolgálni. A szóköz valöszinüleg véletlenül maradt ki a két jel közül.
[előzmény: (27976) Peter68, 2009.02.08 15:16:43]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.08 00:54:35 (27956)
Hm, mondasz valamit :)
Vonaltípus : Darab
0x1 : 77
0x14 : 22
0x16 : 292
0x18 : 32
0x19 : 673
0x1c : 7
0x1d : 17
0x26 : 2
0x28 : 1
0x29 : 31
0x3f : 90
0x4 : 51
0x5 : 20
0x6 : 982
0x8 : 11
0x9 : 4
0xa : 600
0xc : 21
[előzmény: (27955) pgyp, 2009.02.07 23:26:09]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.07 23:10:16 (27954)
Én szívem szerint átnyomnám az összes Track=N/A -t Track=1-re, mert ha valaki nem töltötte ki valamikor, az most is hagyná alapértéken, ami most már Track=1-nek felel meg.
[előzmény: (27952) padler, 2009.02.07 23:05:19]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.07 23:04:22 (27951)
Padler Mapaudit-os legyűjtést kért.
[előzmény: (27950) pgyp, 2009.02.07 23:01:20]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.07 22:56:31 (27948)
Csináltam egy gyors számolást, a gödöllőiben 2934 db vonal van Track=N/A paraméterrel. Ezt egyenként ID alapján kikeresni... háát :(
[előzmény: (27944) padler, 2009.02.07 22:36:17]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.07 21:49:58 (27940)
Ebben igazad van de miután a térkép .mp fájlba mentődik, onnantól a lebegőpontos érték kerekítve lesz hat tizedesjegyre, tehát sima összehasonlítás elég.
Közben megírtam PHP-ben egy kezdetleges ellenőrzést, a gödöllőiben csak 3 olyan vonalat talált aminek azonos koordinátájú pontjai vannak és mindhárom önmagába záródó kerítés, tehát elvileg nincs hiba.
Lehet hogy a szerver kiszűri az egyező pontokat a tervezős vonalaknál?
[előzmény: (27926) Old Eye, 2009.02.07 10:27:13]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.07 10:05:30 (27925)
A MapAudit-ról jut eszembe. Node mozgatás üzemmódban a Mapedit engedi hogy két pontot egymásra mozgassunk, így egy vonalon belül lehet két azonos koordinátájú pont. Ennek lehetséges a kiszűrése?
[előzmény: (27923) Old Eye, 2009.02.07 09:36:52]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.06 16:08:03 (27903)
2b: Mapedit-ben Nézet/További megjelenítési beállítások/Alapértelmezett színek használata.. pipa be. A CTRL+D feliratnak nem szabad hinni, azt már foglalja a Vonalirány beállítása funkció.
[előzmény: (27902) KiVi, 2009.02.06 16:05:11]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.05 19:19:15 (27863)
Feltöltési beragadások:

Az én esetemben a budai beragadásakor a fájl már fent volt a szerveren és vonaldarabolás közben hasalt el a folyamat. Ezen állítólag az új szerver fog majd segíteni. (mivel éppen erősen le volt terhelve az oldal)
Az időtúllépést nem tartom valószínűnek, mert egy percen belül jött a rettegett üres oldal a feltöltés gomb megnyomása után.
Gondolom a darabolás mellett ilyenkor generálja a szerver az útvonaltervezéshez szükséges gráfot is, mert letöltve a megakadt tájegységet, piros bumszlik voltak az illeszkedő node-okon annak ellenére hogy a koordináták egyeztek.
[előzmény: (27833) Fgg, 2009.02.05 15:33:58]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.05 19:08:27 (27862)
A TZ meg az "erre láttam az útszerű dolgot, de fogalmam sincs, hogy hová, hogyan miért tart"

Én is így látom, főleg mert városban inkább ilyen POI jellegű TZ darabkákkal találkozom, a TZ színes kiemelését, "feltolását" is ezért javasoltam a "munkatérképeken".
A Track=0 vitába nem akartam beleszólni, illetve csak annyit tennék hozzá hogy az alapértelmezett Track=1 paraméter gondolata nekem is tetszik.
[előzmény: (27834) Fgg, 2009.02.05 15:37:46]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.05 12:38:03 (27820)
?
[előzmény: (27818) laszloistvan, 2009.02.05 12:01:05]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.05 11:58:29 (27816)
Nem tudom hogy egyedül vagyok-e ezzel, de én a Track=0 vonalak helyett inkább az időzóna vonalakat szoktam vadászni Budapesten, ha közelemben van néhány akkor arrafelé fordulok. Esetleg kaphatnának valami "track=0"-tól eltérő feltűnő színt, vagy magasabb szintre is fel lehetne nyomni?
[előzmény: (27805) Peter68, 2009.02.05 11:20:24]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.04 11:29:26 (27707)
A verziókövető rendszerről jut eszembe..
Aki részt kíván venni a fejlesztésben, annak nem árt már most elkezdenie az ismerkedést a Mercurial-lal. Ha Windows alatt dolgozunk célszerű egyből az Intézőbe beépülő változatot a TortoiseHg-t letölteni.
Nehogy induláskor kelljen magyarázni hogy mi az a repository, commit, branch stb. :)
[előzmény: (27699) KiVi, 2009.02.04 10:14:40]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.03 10:24:08 (27622)
Vágóhíd, Zádor, Illatos, Gyáli, Külső Mester, Hős és Zách utca csak így hirtelen, de még rengeteg ilyen utca van és mindegyik szabadon járható. Egy részük persze olyan CLC-ből származó industrial poligon felett van, amelyeket át kellett volna javítani residental-ra, de sok van ami tényleg ipari terület.
[előzmény: (27612) Peter68, 2009.02.03 09:50:53]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.03 09:40:08 (27610)
A másik problémás egyed Budapest. Nincs ilyen nevű polygon, mert egy ügyes húzással csak a kerületeknek van külön polygonjuk, magának a városnak nincsen.

Gyenesdiáson abban egyeztünk meg hogy a kerületrész-kerület-város poligonok gyermek-szülő kapcsolatban össze lesznek kapcsolva.

Ennek megfelelően én beszereztem a budapesti kerületrészek pontos határait és az amúgy fedetlen külvárosi részeket elkezdtem lefedni kerületrész poligonokkal. András akkor még nem tudta megmondani hogy az összekapcsolás hogy lesz megoldva, de gondolom a szerveren mindenképpen valami fejlesztést igényel.
Én még arra tudok gondolni hogy 0. szinten (level) lehetnének a kerületrészek, az 1. szinten a kerületek, a 2. szinttől felfelé pedig a várospoligon, de mivel mi most csak a nullásra rajzolhatunk, így ez egyelőre nem megvalósítható.

Most hogy belépett az indexes keresés, ezt a két dolgot össze lehet valahogy hozni? Egyébként ha egy nagy Budapest poligon lenne akkor sem működne tökéletesen a keresés, hiszen például Budapesten rengeteg utca van industrial poligon felett.
[előzmény: (27608) Peter68, 2009.02.03 08:35:43]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.02 22:15:19 (27601)
Nem sikerült :(
A dolgozunk oldalt néztem, nekem is gyorsan töltődött. A feltöltés viszont egy percen belül megszakadt. A vonalak felmentek, de van egy csomó illesztési hiba, gondolom darabolás közben állhatott meg. Irtam Andrásnak.
[előzmény: (27598) tibbi, 2009.02.02 21:23:13]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.02 21:48:51 (27600)
Bár egy szakasz megvan már de iszonyatosan le van kopva, érdemes lenne rögtön sárgafestékes vödörrel túrázni :-).

Machete-t, teleszkópos ágvágót, motoros fűrészt is vigyél :) Amikor tavaly arra felé jártam, ettől a ponttól északra úgy 100 méteren át szinte áthatolhatatlanul benőtték a bokrok az ösvényt. Azután már csak néha van keresztben egy-egy kidőlt fa, de ennyi elég hogy ne használja senki, tőle jobbra-balra a párhuzamos utak vannak láthatóan használva. Kár, mert szép fasorral szegélyezett ösvény (MennyireSzep=A :)
[előzmény: (27597) fa-peti, 2009.02.02 21:21:18]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók