Itt az a kérdés, hogy mi van a terepen, mi az adott Label= paraméterbe került KM jelentése, illetve mi legyen vele a térképen? Lehet egyszer K és M, csak egybeírva, lehet hibásan felvitt M jelzés (A helyes PM mintájára), és lehet szándékosan KM, hogy eltérjen a Mária-út jelzésétől, ekkor viszont kilóg a korábban linkelt listában szereplő jelkulcsból.
Mindhárom verzió mellett/ellen lehet így a gép előtt ülve érveket felhozni -- kérdés az, hogy aki ott járt, aki rajzolt, az mit látott, és mit akart ábrázolni?
A Label értékkészletével ott a gond szerintem, hogy a hagyományos esetben az első (vagy egyetlen) karakter a színre utal, a második pedig a jel alakjára/tipusára. (v.ö: PM, SM -- itt is így van!) Kivétel a Mária-út, ahol szinjelölés nélküli M használatos -- azaz az "M" karakter elhelyezkedése is információt hordoz, nem csak a léte. Egy "P+K LZ c" cimke teljesen egyértelműen dekódolható "P+ KL ZC"-ként (Ez ugye helyesen: "KL P+ ZC"), ha viszont belerakok egy M-et bárhova, akkor értelmezési gondok adódhatnak, attól függően, hogy hova kerül vagy sem szóköz.
Fájdalommentes megoldást per pillanat nem látok, kivitelezhetőt viszont igen: Ahogy az o/O különböző jelentéssel bír (bár ez is okozhat később problémát, bár jóval kevesebbet mint az M), az M-et megtartva a Mária-út számára (önállóan értelmes túristajelzésként kezelve, szükség esetén bővíthető, alábontható második karakterrel, mint a KPSZ jelzések), az SM és PM jelzéseknél pedig az M helyett a m-re átállni, jelezve a színt, illetve a jelzés "tipusát".
[ előzmény: (33335) olahtamas, 2009.09.24 17:44:03] |