turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
az összes téma hozzászólásai egyben, Kurdi_Robert hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 756 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | következő


Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2012.01.02 09:35:57 (51162)
szia Roland,
az omp vágás sincs megosztva még, ugye? Engem érdekelne a történet... (ez is, az is)
[előzmény: (51161) Lipták Roland, 2012.01.01 23:03:21]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2012.01.01 11:03:14 (51143)
TUÉK - turista évet kívánok!
:)
[előzmény: (51142) Stimm, 2012.01.01 00:12:30]

Kurdi_Roberthozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2011.12.29 14:54:29 (60755)
igen, ez mindenképp egy fullos nyenyenye...
:)

köszönjük. Személy szerint nem tudok róla hogy ez elérhető lett volna eddig (ilyen megosztott formában és könnyen olvashatóan).
én navitelen állandóan bekapcsolt térképi rétegként, de hasonló polyline-okkal használom, s Tamással ellentétben csak a Duna-Tisza közét lefedően csináltam meg magamnak (meg: a navitel-eseknek). Ott viszont mindent, a tájvédelmi körzeteket, stb.-ket is.

én pld. 025-ös kódú vonallal csináltam, egész jól látható és nem zavaró. De 0x polygontípussal is elképzelhető persze, saját térképi rétegen. Szerintem persze a vonal jobb mint a felület.
[előzmény: (60743) Mákos, 2011.12.28 17:27:44]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.12.24 17:58:51 (51040)
+1
:)
Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
[előzmény: (51037) Old Eye, 2011.12.23 09:34:49]

Kurdi_Roberthozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2011.12.23 17:47:44 (60707)
lokalizációs file-t persze hozzávalót keress. Meg: magyar hangot is. Kiindulópontként az előbb említett oldalt ajánlom.
[előzmény: (60702) pankeaux, 2011.12.23 16:38:11]

Kurdi_Roberthozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2011.12.23 17:46:06 (60706)
az ntm-et nagyjából sehová. Kicsi az esélye, hogy 5-ös navitelnél kisebbel küzdesz. Az az nm2 formátumot megeszi (de igazából nm3-at szeretné de az nincs. csak: gyári. TeleAtlas...?)...

peter68-on találsz próbatérképeket nm2-es verzióban, azzal rá tudsz nézni itthoni vidékekre is.
ha beáll a cucc és regisztrálod, peter68-on van az 5-ös verzió térképkezelési hibáit kiküszöblő, összeolvasott szintvonal+alaptérkép szett... (extrákkal), az eredeti tuhu-s forrásból kreálva a magyar rész, némi omp-s átfordítással. (bocsánat a programozó szakértőktől ha nem a megfelelő szavakat használom)

helye mindegy, de vsz. a NavitelContent/Atlas lesz a legmegfelelőbb. (úgyis Te definiálod hol keresse, legalábbis egyéb platformokon így van)
[előzmény: (60702) pankeaux, 2011.12.23 16:38:11]

Kurdi_Roberthozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2011.12.23 08:49:53 (60687)
a kóválygás jelentkezni fog drágább kütyüvel is. Emeld a sebességedet :)
amúgy a FAQ-ban ott van sok kérdésedre a válasz.

az imént ajánlott kütyü meg pontos és jó, de a térképről ezesetben mondj le, útvonaltervet fogsz kapni (azt is otthon rátöltés után), meg pld. koo. adatokat tudsz róla leolvasni, valamint csiganyálat rögzíteni. És: ugyanazt a kóválygást fogod nagyjából tapasztalni, nézd meg a turistautak.hu -ra feltöltött BÁRMELY gyalogos track-et... Ha ezt akarod kiküszöbölni, vsz. a katonai technológiák (esetleg célirányos felhasználás: földmérés, egyéb ipari jellegű célkészülékek) minimum x100-as árszorzójával is számolnod kell, meg hogy nehézkes lesz beszerezni valószínűleg a kütyüt még az ár esetleges kifizetése után is.

csak a szűrt, 5m, 3m stb. trackek fognak némi kóválygás-mentességet mutatni. Ezt sík terepre értem persze, árnyékolt részeken (magas házak, erdő) még problémásabb ugyanez. Ezért rajzoljuk mi többen a turistautak.hu-n TRACK-ÁTLAGBÓL a térképet, több ''csiganyál'' átlagából, melyek feltöltői akár PONTOSAN CM-RE UGYANAZON az úton mentek végig - de mást rögzített a készülék. Mindig mást. Akár ugyanaz a készülék, oda-vissza, egy keskeny ösvényen menetelve is...

próbáld ki. Állj le valahol. kapcsold be a rögzítést. Egy oda-vissza verődő jelet fogsz kapni, ami egyébként egy körön belül marad azért. Természetesen annál pontosabb a készülék, minnél kisebb ez a kör. A felhasználói élményedet nem ez (=pontosság) rontja le jelentősen, hanem az egyéb paraméterek, úgymint hogy tudod megoldani a tápellátást és az ütésállóságot a szükséges mértékben, mindezt egészségesen vegyítve a készülék árával.
[előzmény: (60685) gpapp, 2011.12.23 00:37:14]

Kurdi_Roberthozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2011.12.13 10:23:19 (60617)
kedves Fairy...
''nem nehéz ha megpróbálja'' (Forrest Gump)

Ez a kütyük fórum mind a turistautak.hu mind a geocaching.hu oldalakról elérhető, a fórum menüpontban. Ez Neked nyilván nem újság, a T. Kesser-eknek viszont talán az. Nyilván a főoldal, amire visszaugrasz itt is-ott is: MÁS. Rokon, mint tudjuk - de akkor sem ugyanaz. Ergo nincs feltétlen hirdetés a főoldalon. Én (is) onnan járok át, csak tudom. Ennyit akartam csupán mondani.
A cseppet szó pedig egyáltalán nem egyenlő a teljesen szóval. Ez meg egy korábbi eszmefuttatásra (és a nem garmin-os kérdezőkhöz való -szinte- általános fórumhozzáállásra) utalt kütyük/garminkütyük tárgykörben.
[Mind a letöltések száma, mind egyéb mutatók alapján (pont Ti szedtétek össze a másik fórumon) eléggé hasonló nagyságú halmaznak tűnik a navitel/russa csoport is, mint a garmin-osok.]
[előzmény: (60610) Old Fairy, 2011.12.11 19:54:16]

Kurdi_Roberthozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2011.12.11 17:52:20 (60606)
...főoldal...
Ez a fórum a tu.hu -ról is közvetlenül elérhető. Az ottani főoldalon szerencsére semmiféle fizetett hirdetés nincs ilyen -és semmilyen más- tárgyban. :)
(ne értsétek félre: biztos minden szép és jó magpet boltjában és tisztelem is Őt a fórumon nyújtott segítő hozzászólásaiért, de számomra az hogy belekeverjük a bizniszt már egy cseppet az elfogulatlanságot is kizárja.)
[előzmény: (60579) Gubirobi, 2011.12.10 07:36:54]

Kurdi_Roberthozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2011.12.11 17:40:17 (60605)
ez azért kemény kritika volt. :) Főképp Tőled, aki a ''gps-ek iphone-jával'', a garmin-nal nyomod...

nekem dupla kívülállóként azért olybá tűnik néha, hogy a mentalitás pedig nagyonis hasonló Iphone- és Garmin-tulajoknál... (=összes többi hasonló célra használt kütyü xar)
[előzmény: (60530) diego, 2011.12.01 13:39:51]

Kurdi_Roberthozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2011.12.11 17:29:53 (60604)
menj be a peter68.com -ra ott találsz rengeteg hozzászólást android ügyben. a program a Navitel lesz, persze ha megfelel...
[előzmény: (60599) liteon48, 2011.12.10 21:24:00]

Kurdi_Roberthozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2011.12.11 17:28:58 (60603)
hát közel ugyanaz hisz innen van a térképi forrás (csak messzebb kéne tekinteni az anyaoldalnál):
http://www.topmap.com/relnotes/country.php?c=Hungary

kicsit bőbb lére eresztik a what's-news-t...
[előzmény: (60573) Mákos, 2011.12.09 16:50:44]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.12.09 15:14:28 (50831)
ilyen alapon ezt is:

http://www.nart.hu/hu/fejlesztesek/gyorsforgalmi_utak/m9_51_es_54_szamu_foutak_kozotti_szakasz

berajzolhatja a TA, sőt minden folyamatban lévő fejlesztést... végülis ezek ''éles'' térképek, kijönnek kütyükre a következő frissítéssel... jó kis térképek lesznek ezek, ''felhasználóbarátok'' :)
irány a susnya...!

Javaslat: mehet mindjárt a térképre az M0 északnyugati része is a védett részek és a budai hegyek alatti alagutakkal (soha napján kiskedden elkészülős)...
[előzmény: (50830) Kurdi_Robert, 2011.12.09 15:03:43]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.12.09 15:03:43 (50830)
NIF honlapról:

III. szakasz
51. számú főút - M5 autópálya közötti szakasz
(23+200 – 29+500 km szelvények között)
Kivitelező: EMWL Konzorcium
A kivitelezés tervezett befejezése: 2012. június 30. (!)
[előzmény: (50827) Kurdi_Robert, 2011.12.09 07:34:10]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.12.09 07:34:10 (50827)
a TeleAtlas ''mert nagyot álmodni''...
egy vacak szervízútra lehet rámenni publikusan (nem tiltja semmi tábla) - ez későbbiekben valamelyik fel/lejáró része lesz tán, a többi helyen élnek a tiltó táblák és semmi de semmi nincs az 5-ös útnál leszámítva a földmunkákat és a helyére került nyers felüljáró-szerkezetet ami a felrajzolt nyomvonalat INDOKOLNÁ

51-es elkerülő felől ugyanez a helyzet. Földmunkák.

M5 felől meg természetesen a pálya él és virul, köszöni jól van de még várja a felfestéseket IS.

ez még a JÖVŐ (közeljövő ugyan, de akkor is a jövő)
vagy: az első off-road autópálya a világon (a Nagy-Sóstó medrét nem számolva) :)
úgyhogy ráérünk még a kiszállással...
[előzmény: (50826) hadidoki, 2011.12.08 23:11:16]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.12.05 18:48:48 (50809)
völgyvidéken és hegygerincen át, tör előre a... NÉVRAJZ
:)
[előzmény: (50808) kimici, 2011.12.05 18:39:20]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.12.03 21:08:44 (50784)
köszönöm. Elismerem hogy vannak hiányosságaim, nem szégyen az.
[előzmény: (50773) olahtamas, 2011.12.03 09:40:05]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.12.03 21:07:28 (50783)
ez azért nem így van, ezért lett volna jó a már említett sorba rendezés. Vagy map kalibráció vagy képfile hiányozhat a pakkból, mint ahogy volt is hiány... Az engem érintőeket (lakóhely környéke) feltöltöttem, nyilván egész országra nem néztem át részletesen-tüzetesen.
[előzmény: (50779) Old Eye, 2011.12.03 12:55:36]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.12.02 12:01:17 (50732)
nem kukacoskodásból:
de nem a KIMENETBEN csökken a szakaszok száma? Az ADATBÁZISBAN pedig benne marad -bár töröltként- az így kitörölt polyline is...? (v.ö. TÖRLÉS és a NYOM NÉLKÜL TÖRLÉS - bár ez frissen létrehozott térképi elemekre vonatkozik, az első modonly feltöltésüknél)

rosszul tudom?
[előzmény: (50731) Hev, 2011.12.02 11:33:22]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.11.30 13:17:16 (50718)
''elmondatott minden, ami elmondható''

:D
[előzmény: (50703) olahtamas, 2011.11.29 13:37:56]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.11.23 17:25:04 (50643)
én meg mp-ben sohasem (vessetek meg érte), de aztán MÁSNAP mindig felmászok a web-re és szépen kitöltögetem OTT. Rend a lelke mindennek.
[előzmény: (50642) -bj-, 2011.11.23 17:12:30]

Kurdi_Roberthozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2011.11.20 21:21:44 (60432)
''kis sárga'' se...
(amúgy meg nem vagyok hangmérnök)

:)
[előzmény: (60427) olahtamas, 2011.11.19 16:20:16]

Kurdi_Roberthozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2011.11.19 15:50:12 (60426)
üdv
Navitel-hez egy új hang:
http://turistautak.hu/file.php?dir=upload&id=28551&file=040e%7EEszter_1.0_wav.zip

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.11.16 15:03:31 (50577)
Persze. Biztos. De attól még hogy ketten benn állunk az attól még sor. Egy kétfős sor.
Nem kukacoskodás de TÉNY hogy szerintem sem alnibell sem én nem olyan szándékokból írogattunk mert közlési kényszerünk van/volt. Valami létező anomáliára akartuk felhívni a figyelmet. Biztos tudtok róla, de mégis elsikkad vagy nem kap elég hangsúlyt a többi probléma mellett. Egyéb visszajelzés híján viszont mi nem annyira értésülünk a többi problémáról így hát nekünk értelemszerűen Ez vagy Az a probléma. A ''Probléma''. Olahtamas pont imént mondta hogy kitartóbbnak kell lenni. Pld. a fórumon. Így...? Minek is???

Lehet persze nem volt jó a nyelvezet vagy lehet hogy nincs időtök litániákat olvasni. Ez más lapra tartozik.

Ennek a megfelelő fóruma viszont akkor is hiányzik. Nem értem miért baj egy ötletelés, egy brainstorming - ha mögötte általam, általunk fel/bevállalt munka is lenne??? Én is kérdeztem autópálya tervezési problémákról... Próbáltam jelezni hogy nincs konszenzus autópálya pihenő-rajzolási ügyekben. Javítottam is .mp-ket tervezési problémák vélt vagy valós okait kutatva, de nem voltam közelebb a megoldáshoz. Felvetett problémákra néha lehet félmegoldások vannak (ismételten kijelentem nem szándékozom sértegetni senkit, ez nem az én műfajom) ill. biztos egyszerűbb az asztalról lesöprés. Ez azért elkedvetleníti az embert. S mindebből még én/ mi jövök/ jövünk ki behúzott farokkal. Mindig.
[előzmény: (50572) KiVi, 2011.11.16 11:01:55]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.11.16 07:35:32 (50569)
''...a "szomszédban" már tudtomra adták, elég volt a hozzászólásaimból...''

te is ''fiam'', Bluetooth...? : )
hát igen, lehet hosszú a sor akiknek ott elég lett a hozzászólásaiból, én is ritkán járok már arra - hasonló okból kifolyólag. Helyette maradok ott inkább csöndes felhasználó.
[előzmény: (50562) alnibell, 2011.11.15 08:49:21]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.11.09 13:12:06 (50463)
megyehatárt vállalom ha addig nem ugrik rá senki, van apró kis rajzolni valóm...
[előzmény: (50462) olahtamas, 2011.11.09 12:14:54]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.11.08 13:52:01 (50451)
OFF
és ezek szerint ez még ki is maradt a számokból:
http://peter68.com/navitel/mapsmser_basesrtm.php :4959

ami ugye az 5.x-es navitel-ek polygon/szintvonalkezelési hibáit orvosolja. Továbbá van úgy hogy pld. turistautak kimeneteknél img-t töltünk de rögtön konvertáljuk hiánypótló nm2-vé... (mert jobb néha a színkiemelt betűjelzett megjelenítés mint az ikon) ez rejtetten a garmin letöltések számát növeli (ugyan pont itt nem számolódik). Fordítva nem hiszem hogy lenne igény rá. Úgyhogy: Hajrá oroszok! :)
[előzmény: (50450) bpeti68, 2011.11.08 12:28:12]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.10.31 15:39:57 (50316)
Lektor nem talált gondot. Garmin lefordult. Aggály befejezve. :)
[előzmény: (50314) olahtamas, 2011.10.31 10:55:49]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.10.31 10:09:48 (50313)
sziasztok,
imént ilyen hibaüzit adott a server:

Warning: Division by zero in /home/turistautak/www/include_general.php on line 1312

nem találtam a wiki/szerver hibaüzenetei oldalon. Mit jelent? Aggódva várom a garmin kimenetet...

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.10.29 10:35:58 (50306)
nekem SEM tetszik a megvalósítása (ti.: körforgalom Hódmezővásárhelyen - nem is néztem ki rajzolta meg így), azért írtam hogy a policy-t nem találom erről.
DE: tanulva a másikból amit tévesen javítottam: nem nyúlok hozzá. Én évi kétszer jártam arra eddig, átlagban...
[előzmény: (50305) -bj-, 2011.10.28 17:10:41]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.10.28 15:16:11 (50304)
OKÉ, vétel. visszarakom ahogy volt.
[előzmény: (50302) pgyp, 2011.10.28 10:09:53]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.10.28 09:32:24 (50301)
sziasztok, beleütköztem egy érdekességbe

itt:
N46.417123 E20.329086
(Hódmezővásárhely, turbo?-körforgalom) a szélső (kör)forgalmi sávok - ahol csak határozott irányokba lehet továbbhaladni... Szerintetek HELYESEN vannak körforgalom polyline-nal berajzolva a külső sávok?
nincs valami olyan szabály hogy azt mással kell/kéne rajzolni...? nem kellene (persze darabolás után) ''ön''magába visszazáródnia...?
a kimenetek is jól működ(het)nek így...? (nem nyúltam hozzá)

M43/47 csomópontnál meg a kétoldali dupla körforgalom volt egy piskótává elhúzva (nem záródó körök és a körforgalmakat összekötő polyline-ok is körforgalom típussal voltak megrajzolva). Ezt viszont javítottam mert nem volt túl életszerű, emlékeim szerint ott két RENDES körforgalom van a sztráda két oldalán. Meg: miért is kényszerítene a főúton veszélyes megfordulásra esetleges iránytévesztés esetén, ha ott a körforgalom (lehetősége?). (megvan az utolsó eredeti állapot ha mégsem lenne igazam)

Kurdi_Roberthozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2011.10.26 09:19:33 (59711)
igazán...?
egyiket sem. Annyira elavult az a Navitel verzió már. Ez még az ős-Navitelhez való térképszett.
javaslom legalább a 3.2.6.xxxx verzió feltornázását a készülékre - - > asus p750-em, kevés memóriával szintén viszi ezt a verziót. erre napi frissülésű tuhu-bázisú térképi forrás peter68-nál vagy openmaps-nál lesz... (nem feltétlen egyenlő a szintvonalak kezelése végett Péter más térképeket is közzétesz, ahol az 5-ös verzió kitakarásos problémáit orvosolja) de találhatók kész osm-es anyagok linkjei is (komplett NYEU, EU) a web-en...
Erre már felmennek a legújabb, write-only nm2 navitel térképek (ennél újabbat csak a gyári formátum használ az 5-ös verziókhoz...)

3.5-tel még jobban jársz (poi.png -k könnyebb cseréje, nagyobb támogatottság a lokalizációs file-ban)
mail-ben segítek / google...
[előzmény: (59706) vincova, 2011.10.25 22:05:12]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.10.24 18:18:55 (50272)
köszönöm, és mindhármótoknak köszönöm. A jogot is, a szándékot is, a javítást is!
[előzmény: (50270) tibbi, 2011.10.24 16:17:38]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.10.24 15:53:30 (50268)
sziasztok,
akinek van POI-szerkesztési joga
http://turistautak.hu/poi.php?egylapon=50&dist_lat=&dist_lon=&poi_any=&poi_nickname=mw&poi_fulldesc=&poi_placer=&poi_city=&poi_member=&poi_alt_min=&poi_alt_max=&poi_dateposted_min=&poi_dateposted_max=&poi_dist_min=&poi_dist_max=&poi_submit_text=Mehet&code%5B%5D=42756&no_caches=i&action=browse

ezeket tudná javítani szimpla V-re?
vagy: kérnék poi-szerkesztési jogot... :)

Kurdi_Roberthozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2011.10.24 07:55:01 (59670)
Szia,
russa térképek BÁRMILYEN forrásból légvonalban terveznek nálam is. OMP-n volt egy hozzászóló, akinek valamilyen konverzióval sikerült, ő ott img kiterjesztésre hivatkozott (ti. az ottani garmin img-ből újrakonvertálja, vsz. MapEdit-tel).
Navitel-hez na igen, memória kell, na ez egy szűk keresztmetszet pld. pda telefonokon is... meg: az index-file elkészítéséhez háttértár, extrém esetben több(tíz) mega is lehet a térképi indexelés...
esetleg (mondjuk meg fognak kövezni ezért itt, két okból is): garminMobileXT...? kevésbé erőforrásigényes... (meg: kinek a pap kinek a papné...)
3.2.6 navitel már a 3.2.6-os verziójú nm2-es térképeket eszi csak meg. a 3.5.x -ekre írták fórumokon hogy jobban gazdálkodik az eszköz-erőforrásokkal...
lehet Navitel-ről sok érdekességet olvasni a program Hazai Pápájánál, akinek oldalára hivatkozol is, de a nokiaprogik-on is van ilyen fórum... orosz oldal is sok érdekességet tartogat fordítón keresztül...
(ezek a gondolatok viszont egyre kevésbé tartoznak Ezen Fórum hozzászólásaihoz. Ha érted, mire gondolok...)
;)
[előzmény: (59668) vincova, 2011.10.23 23:42:11]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.10.19 09:13:43 (50248)
...vagy: Mari néni cseresznyése a temető sarkán... :)
[előzmény: (50247) bpeti68, 2011.10.19 08:49:52]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.10.17 18:32:39 (50223)
türelem... a csempék teljes frissülését (minden nagyítási szinten) ki kell várni. nekem is vannak érdekes képernyőmentéseim egy-egy állapotról :)
nem számít mert ha lefut teljesen a processz, jó lesz mindenütt.
[előzmény: (50222) hadidoki, 2011.10.17 17:26:11]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.10.17 11:26:56 (50220)
D. Rózsi óta tudjuk:
''a vonat nem vár...'' :)
[előzmény: (50219) Lipták Roland, 2011.10.16 19:30:09]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.10.16 18:22:02 (50218)
:)
én fővonal mellett lakom, itt furcsa lenne azért ha vágányok közt bandukolgatnék... kapnék egy jó kis ''kezdő sebességet'' valamelyik irányba...
[előzmény: (50215) Lipták Roland, 2011.10.16 12:29:45]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.10.16 11:56:48 (50213)
waah... és van még ott vasúti forgalom is???
[előzmény: (50211) Lipták Roland, 2011.10.16 11:20:42]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.10.16 07:17:04 (50206)
mivel ez valóságban sem a vágányokon (nem sín, erre allergiások a vasutasok) megy, én pld. mellette 5 méterre szoktam szekérútként rajzolni. Azért szekérút mert jómagam sem mennék rá a Vectrámmal...
és kap is egy behajtani tilos tiltást, mert MÁV-terület... (legalább egy autóval behajtani tiltás kéne rá...)

vagy: majd a Mesterek korrigálnak verbálisan ha nem így leend...
[előzmény: (50205) Lipták Roland, 2011.10.15 23:11:28]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.10.13 21:19:21 (50185)
oké.
also-tiszában amit én nézegetek az is kb. ilyen, ilyesmi (nem mernék elindulni rajta az utolsó buszhoz hacsak nem bulldózerrel)... köszönöm.
[előzmény: (50184) Old Eye, 2011.10.13 19:56:19]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.10.13 19:48:20 (50183)
RENDBEN. köszönöm! meghagyom a Mária-utat az ezzel foglalkozó illetékeseknek festegetésre, jelzéscserére. :)
[előzmény: (50182) olahtamas, 2011.10.13 11:11:16]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.10.13 10:32:34 (50181)
kedves O'Eye,

az omp-re beírt bejegyzésed teljesen meg is fordítható...?

"Ha olyan Mária-útszakasz kerül elém, mely alatt nincs track és nincs út, típusát felmérendôre írom át"

tehát ha közben track-öltem arra, és ugyan nem látok felfestést de már NEM time-zone az úttípus, van már alatta track, alákerült a track=1 paraméter... akkor levehető a jelzésről a tervezett jelzést jelző aláhúzás? Vagy inkább várjuk meg, míg fel is festik a jelzést?

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.10.12 09:16:14 (50169)
http://hvg.hu/itthon/20111010_ipoly_hid_atadas_szlovakia

még ezeket a településeket SEM dobja a web-térképünk... gondolom akkor az átlépési lehetőséget sem - -> omp-s területekre...
Ráróspuszta, ill. a soron következő híd helye: Szécsény-Pösténypuszta.
félreértés ne essék: csak információnak írtam be.

Kurdi_Roberthozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2011.10.11 14:15:00 (59433)
http://gisrx.ru/
HMMM...
egész jókat írnak róla (...már hogy lefordítva mert így nekem sem megy) - ez kenterbe verné a PDA-s navitelt...

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.10.11 07:35:52 (50142)
kedves Trackman,
köszönöm Válaszod. Örülök hogy ilyen részletes lett.
Nem magamra gondoltam elsősorban (tesztemberként, vagy: Ideális Tesztemberként ahogy fogalmazol), engem is bőven lefoglal a rajzolás meg újabban a navitel kiegészítő dolgainak hegesztése. Ez elég teljes szabadidőre (az említett 3 óra utazgatás mellett nincsen sok), mostanában trekkelni sem jut elég idő...
amire gondoltam: a van jelzés/nincs jelzés a túrautakon számomra ott érdekes (hangsúlyozom elvi jelentőségű számomra mert nem vagyok bakancsos turista) hogy mindig vannak-lesznek-lehetnek szakadások a tervezett/megszűnő jelzések miatt, de vizuálisan én pld. jobbnak látnám a végig folyamatos hálózatot, szakadások helyett. Említett Mária-szakaszon szerintem van jelzés, csak: tervezett. Ez a probléma. Nem csak enyém, nem csak tiéd... (ez még akár trekkelésre is visszacsatolódik, vajon bemegy bárki is felmérni ha a kütyü ennyire nem közlékeny hogy ott valami van/lenne tz-n kívül... lenni vagy nem lenni... :)
MIT ÉS HOGYAN jelenítsünk meg? kérdés hogy itt a felhasználók igénye találkozik-e azzal a megvalósítással, ahogy megoldottátok. Ha igen: nincsen baj. Akkor hegesztem magamnak tovább hisz ezek szerint egyedül vagyok ezzel az igényemmel.
Az autópálya probléma meg M7 és M3 kontextusban jelentkezett bizonyíthatóan és korlátlanul megismételhetően (többin lehet azért nem mert még nem néztük), kikapcsolt fizetős autópálya opcióval is feltervez pénzes szakaszokra bár azok hosszabbak mint az ingyen párhuzamos főút egyenes szakaszai, a kimenet: Navitel és ezt a kimenetet bizony jelenleg Ti adjátok. Garmin MapSource-on ugyanez jó turistautak.img és omp.img-vel is (nyilván ez több file az egyszerűség miatt írtam így), szóval nem igazán értettem miért OFF egy téma omp, ha ominózus kimenet Tőletek van. Feltételezve hogy a program jó, akkor valahol hiba csúszik a rendszerbe... Ezeknek a hibáknak a keresésére utaltam mert igazából mindannyian csak legyintünk egyet hogy majd egyszer, majd megoldódik, stb...
[előzmény: (50138) Trackman, 2011.10.10 20:42:23]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.10.10 19:33:46 (50137)
kedves Trackman,

pedig nyithatnál nyugodtan vitát vagy mondjuk becsatlakozhatnál... vagy lehetne áthozni tuhu-omp konverzióval kapcsolatos visszajelzéseket...
(mert az autópálya pihenő is csak a wiki-re került rá, nevezetesen oda is az hogy mivel NE rajzoljunk ezt vagy azt. Az viszont hogy MIVEL, az nincs konszenzus alá véve... és egy kicsit diktátum-szagú is volt a ramp jövőbeni száműzése a pihenők rajzolásánál)

(ha már OTT!!! nem lehet megemlíteni az autópálya tervezési problémát, stb... de lehetne akár beszélni a tervezett turistautak layer-éről (nekem ez hiányzik pld. - háztáji gányolással van meg navitel alá egy verzió amiből már tovább lehetne lépni... amúgy meg igenis szakadnak a turistautak vizuálisan, különösen Mária út... ha meg van oldva akkor csak garmin alá van megoldva: ami hiába jó készülék, a felhasználók egy szelete használja csupán ezt - ha nem is ez a legkisebb szeletke persze...)
minél kevesebben tudnak, tudunk róla, annál kisebb valószínűséggel oldódik meg a probléma. Sokan ugye nem is használják autóval a térképet csak terepen... mások mint én kevésbé vadásznak geoláda után, stb. stb. de napi 3 órát tudom pld. tesztelni kocsiban ülve (nem egy útvonalon) - ahol egyre haladunk egy teljes értékű navigáció felé, de még messze a cél.

új ötletek, tesztelők-visszajelzők szerintem Nektek is jól jönnek, jönnének, jöhetnének ott omp-n. még ha a felhasználók jó 95%-a passzív felhasználó. A maradék szívesen adna be a Közösbe... ingyen és bérmentve...
(helyette sokan a saját utunkat járják mert nem 100%-osak a kimenetek - ne ringassuk magunkat hiú reményekbe hogy azok lennének)

jelenleg viszont az alternatív fórumokon csupán a letöltőszálak keringnek, nagyjából azzal sincs tisztában egy átlag user hogy honnan származik a térkép, milyen háttérmunka, programozói meló van mögötte Részetekről is, turistautak.hu részéről is... ebből nehéz így kimozdulni, passzívan.

utolsó nagy fejlesztéseitek (nem vitatva Ezek értékét persze) az OMPAERO és a garmin manager volt, ill. az osm kimenet (sajnos egyik sem érint pedig mind3 remek dolog). Kicsit olybá tűnik mintha most megállt volna az élet. Pedig biztosan volnának felhasználói, felhasználócentrikus ötletek. Közben belül, a térképen is lenne megoldani való probléma. Ti is, mi is csak rajzoljuk a térképet, közben alapvető tervezési problémákra nincsenek megoldások - csak sötétben tapogatózunk.

(így nehéz lesz versenyeznünk pld. osm-mel is...)

mindezt nem sértőnek-bántónak akartam fogalmazni (messze nagyságrendekkel többet tettetek le az Asztalra mint én), csupán jelezni kívántam hogy azért nem habcukor és tej-méz-kánaán a történet...
ha mégis így tűnik első olvasatra akkor 1) elnézést 2) javaslom a másodszori elolvasást is az indulat elszállta után
[előzmény: (50133) Trackman, 2011.10.10 16:28:04]

Kurdi_Roberthozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.10.10 12:10:38 (50127)
ne értsetek félre: (legalább Ti ne)
omp munkásságát tisztelem. De a kimenetÜKben (amit mellesleg én is használok) nem elhanyagolható módon elég vonzó az a tény a felhasználók számára, hogy Általunk, Rajtunk keresztül a magyarországi adatokat is azonos neműen ki tudja szolgáltatni... (...ti. mint környező országokat és azért a lefedettség vsz. itt a jobb, bár még böngészés szintjén sem nézem a többit)

nem mellesleg: amikor omp-n autópályákról vitatkozgatunk (és ez volt az eredeti gondolatom indítása csak nem fejtettem ki) és nálunk van pld. egy RAMP vonaltípus (...ti. náluk meg nincs) nem az a megoldás hogy nálunk se legyen... meg hogy ne azzal rajzoljuk. Meg hogy pihenőt (ami az autópálya ELHAGYÁSA - Bárki bármit is mondjon) ne azzal rajzoljunk. Nem. Nem értek vele egyet. Szívem joga.
Természetesen az adatok egyneműsítése-ésszerűsítése szükséges, de ne az legyen már a szülőok, hogy azért mert omp-nek úgy kell átadni...
AZÉRT MERT EZ A MI IGÉNYÜNK. (egyszer majdcsak jobb lesz a mi kimenetgyártásunk is) Azért mert ez a felhasználók igénye. Nem azért, mert ez az egyik ''kimenetünk'' igénye. Vessetek meg érte de mivel nem járom a környező országokat, nekem az omp a magyar részeken érdekes, ott viszont számomra csupán a tuhu jelenlegi legoptimálisabb kimenete. Konverziók végett volt hogy nem látszott poi-típus, stb... Szóval én nem magasztalom annyira fel - mindazonáltal le a kalappal azok előtt Akik az omp oldalt összehozták és jelenleg is idejüket áldozzák rá.
[előzmény: (50126) Old Eye, 2011.10.10 11:56:59]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók