turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Kletyo hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 354 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | következő


Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.11.27 23:22:11 (8240)
Az új vonaltítusok kapcsán merült fel bennem, hogy nem gondoltunk a föld alatt vezető utakra. Ugyan sok ilyen utunk nincs, de a pontosság miatt valahogy jelölni kellene. Én eddig két ilyet rajzoltam: az egyik a Szentendrei HÉV aminek csak a felszíni szakaszát rajzoltam meg, a másik a Bp-Esztergom vasútvonal. Itt az alagútban haladó szakaszt time-zone-nal csináltam és utcanévként ráírtam, hogy alagút. Ez az új megjelenítéssel hülyén fog kinézni, de az sem sokkal szebb (és nem is igaz) ha a takart szakaszt kihagyjuk. Fokozottabban jelenkezik a probléma a tervezős vonalaknál. Pl. Várhegy alagútban halad egy kocsiút, felette gyalogutak vannak. Itt is jó lenne a Z paraméteren kívül a "fölalattiságot" is jelölni. A vonalra lehetne valami plusz jelölést pl. szürkítést tenni, vagy definiálni három alagutas úttípust: vonat, autós, gyalogos. Érdekes lenne pl. a Baradla- vagy Béke-barlangot is feltenni a térképre. Persze ehhez valmilyen felület is kellene.
Mit gondoltok?

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.11.21 15:40:32 (8002)
Töröltem a nemlétező szakaszt.

Arrafelé több olyan track is van, amit nem szabad a térképre tenni, mert nem úton halad ill. van régi ösvény, de a terület védett!
[előzmény: (7953) lelcache, 2006.11.21 05:39:48]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.11.19 17:51:29 (7887)
Szépek ezek a vonalak és így könnyebb lesz a hibák egy részét kiszúrni! :-)
Az úttípusok listája elég karcsú, de gondolom ez csak egy minta. Amitől egy kicsit tartok, hogy a trackeket nem takarja-e el egy szélesebb vonal, főleg, hogy belezoomolásnál még vastagodhat is?
[előzmény: (7853) Kolesár, 2006.11.19 09:08:47]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.11.07 11:18:34 (7656)
Tényleg szépen mutatja a hátteret. Eddig nem szerettem használni, mert a sraffozás sokszor zavarta a trackek láthatóságát.
[előzmény: (7655) kepenu, 2006.11.07 09:11:50]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.11.06 23:06:22 (7653)
Aha! Tényleg így lehetett. Sokszor teszem láthatóvá a backgroundot mondjuk egy Tundra típusra állítással. Úgy látszik ezegyszer mellékattintottam a visszaállításnál. Jó, hogy rájöttél, mert én nem valószínű, hogy kiszúrom.
[előzmény: (7652) Peter68, 2006.11.06 21:25:53]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.11.04 00:20:37 (7607)
Én így csináltam (biztos lehet egyszerűbben is):

A típusbeállítást nem csinálja jól a mapedit, ezért a konverzió 2. lépésénél (Select field for labels) a típus oszlopot (CODE_00) válaszd ki. Így az összes felület egyforma lesz és a típusuk lesz a nevük. Ezután a Magyarország CLC-je melletti xls-ből ki tudod lesni, hogy melyik felületeket használjuk és mi a garmin típusuk.
[előzmény: (7604) KiVi, 2006.11.03 22:38:25]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.11.02 09:25:52 (7558)
Segítség! Miért lett a Börzsöny backgroundja egy nagy négyzet?

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.11.02 02:24:41 (7557)
Már meg is történt! ;-)
[előzmény: (7556) lelcache, 2006.11.01 20:49:08]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.10.30 22:23:36 (7524)
Tiltótáblának talán talán azt, amit a sorompóhoz is használsz, csúcsokhoz többen a summitot (0x6616) használjuk. Én a név után zárójelbe beírom a magasságot is. (Zárójel azért kell, mert ha csak számot írok, an lefordított térképen elég vad szám jelenik meg. Talán átszámolja lábba?)
[előzmény: (7521) bregő és andorpapa, 2006.10.30 20:40:06]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.10.20 00:35:43 (7439)
Az előbbit folytatva: köszönet a GE-exportért! Eddig is jó volt használni és most a domborzatárnyékolás, -színezés megint sokat dob a megjelenítés látványosságán.
[előzmény: (7436) laszloistvan, 2006.10.19 17:13:08]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.10.20 00:04:49 (7438)
Gratulálok hozzá! Nagyon szép, papírtérkép szerű a megjelenítése, a sebessége pedig fantasztikus!
[előzmény: (7437) Trackman, 2006.10.19 22:39:57]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.10.13 21:31:20 (7361)
Feltöltöttem az egyebek közé Dél-Szlovákia CLC-jét, MapEdit formában. Ugyanazokat a felületeket hagytam benne, amiket a magyaroszágiból is használunk.

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.10.13 12:21:24 (7347)
A végét lenyelte a fórummotor: zippelve volt, így kevesebb mint 19MB.

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.10.13 12:19:29 (7346)
András, szerettem volna feltölteni Szlovákia clc-jét az egyebek közé, de hibás fájlnév hibaüzenetet kaptam. Miért?
clc00sk.mp zippelve

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.28 00:53:20 (7120)
Köszönöm, javítottam.
[előzmény: (7117) kocsi, 2006.09.28 00:04:47]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.28 00:11:07 (7119)
Asz'szem híztam pár kilót és erősen irulok-pirulok! Köszönöm a dícséretet :-)

Csak halkan jegyzem meg, hogy egy június eleji trackkemben van Mórágy-Kisnána környékén néhány felhasználható szakasz. (Még egy S jelzést is találtam, de zuhogott az eső, ezért firtattam a honnan-hovát.)
[előzmény: (7112) bregő és andorpapa, 2006.09.27 22:24:34]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.26 00:23:32 (7066)
0x1a
[előzmény: (7065) bregő és andorpapa, 2006.09.25 23:41:52]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.20 00:24:35 (6980)
próbáld ki mondjuk a görgetést olyan nézetben, hogy a teljes tájegység fele-harmada látszik. A hajam kihullik, mire kirendereli az egészet...

Ez igaz (nekem sincs erőgépem), de rajzolni 1:1000-es nézetben szoktam és úgy tudom, hogy nagyságrendileg mindenki hasonló léptéket használ; ott már nincs lassulás. Esetleg zoomolás előtt érdemes kikapcsolni a csatolmányok megjelenítését.

Csak a tájegységek jelenlegi képlékenysége miatt javaslom az egyben tartást. Persze a saját használatra letöltött fájlokat át lehetne futtatni a darabolón.
[előzmény: (6979) Trackman, 2006.09.19 22:30:41]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.19 20:52:51 (6977)
Én legszívesebben egyben hagynám a trackeket, de egy tájegység helyett az összeshez hozzá lehetne rendelni. Praktikusan lista helyett checkboxok lennének és tájegységenként egy-egy feldogozottsági mező is. Így könnyebb feldolgozni a több tájegységet érintő trackeket és nem probléma a határmódosítás sem, sőt egy osztódást (pl. Alföld kettéosztása) is egyszerűen lehet kezelni.

Én mindig az összes track alapján dolgozom - ez pl. a Pilis estében közel kétszáz - ám érezhető lassulást eddig nem okozott a sok becsatolt fájl.
[előzmény: (6961) Trackman, 2006.09.19 13:43:07]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.15 17:45:48 (6922)
A Mátra volt elcsúszva a Bükkhöz képest...

Hát nem tudom, az OKT miatt logikusabb volt a Mátra háttere, legalábbis a MapSource-ban.
[előzmény: (6921) Trackman, 2006.09.15 16:10:25]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.15 11:40:12 (6915)
A N47.91844 E20.17753 pont környékén el van csúszva a Bükk háttere a Mátrához képest.

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.11 10:56:30 (6826)
Egy csomó utat rajzoltam ÉK-Magyarországon, még cseremoha zárolása előtt. A Zemplén és az Aggteleki-karszt frissült, csak az Alföld nem.
[előzmény: (6822) Peter68, 2006.09.11 09:40:16]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.11 09:33:55 (6821)
Az Alföld már legalább 10 napja nem frissül :-(

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.08 14:00:09 (6777)
Ha addig nem lesz meg, jövő héten folytatom, mert most várnak a kanyonjaim. Az origót szúrhattam el, mert a terület nagysága és alakja stimmel.
[előzmény: (6776) Peter68, 2006.09.08 13:32:07]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.08 12:55:50 (6773)
Én már elő tudtam állítani egy "tökéletes" Burgenlandot csak az a baj, hogy valahol Egyiptomban :-((

A konvertálási adatok a clc90_l2_b.prj fájlban vannak. Egyelőre meguntam a kísérletezést vele.
[előzmény: (6771) Peter68, 2006.09.08 12:39:35]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.08 11:56:22 (6764)
Közben meg is van:

http://gis.umweltbundesamt.at/shop/indexEn.jsp

Csak mi ez a fizetés???
[előzmény: (6763) Kletyo, 2006.09.08 11:53:13]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.08 11:53:13 (6763)
Jó helyen kerested, de úgy látom az osztrák CLC nem érhető el onnan. Az elv az (ha jól értettem), hogy az országok megcsinálják a felmérést és az eredményt (CLC2000) elérhetővé teszik valamelyik szervezetük honlapján és van egy közös tároló hely is, ezt találtad meg. Sok országé csak innen érhető el jelenleg. Pl. a miénk is. A szlovákot is innen töltöttem le, amihez ki kellett tölteni egy engedélyező űrlapot, ezt előtte megküldték a szlovák illetékes szervnek. Néhány napos engedélyezési folyamat után tölthettem le. Valószínű hasonló módon lehet a nemzeti honlapokról is letölteni.

Én sajnos nem tudok németül, gondolom rövid keresés útán megtalálható az ottani készítő szervezet, akinek ki kell adni ingyen, ha saját vagy közösségi célra kéred.
[előzmény: (6755) KiVi, 2006.09.08 11:12:41]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.06 23:12:56 (6722)
Én támogaton, de én ebben fekete bárány (vagy úttörő) vagyok; nézőpont kérdése, mert a Börzsönyhöz csaptam az egyébként is odavaló Borda (Burda)-hegyet. Valóban fontos lenne első lépésben Burgenland és a Gömör-Tornai-karszt szlovákiai része felé terjeszkedni.
[előzmény: (6720) KiVi, 2006.09.06 21:59:13]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.05 18:32:57 (6689)
OFF:
Nem is tudtam, hogy ott is van :)

Kicsit utánanéztem. Ajánlom mindenki figyelmébe az alábbi két linket:

http://www.hor.gov.hu/?akt_menu=82&hir_reszlet=642

http://www.hor.gov.hu/letoltes.php?filename=hataratlepesi_pontok.pdf&file_path=2&local=hataratlepesi_pontok.pdf
ON
[előzmény: (6687) Csabesz, 2006.09.05 18:05:33]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.05 17:28:44 (6686)
OFF:
Egy kicsit próbáljunk a szerencsére már 17 éve megváltozott (politikai) viszonyok előnyeit is élvezni! A magyar-szlovák határon legalább 30 éve lehet közlekedni, de a vasfüggöny lebontása és a SZU szétesése óta, az összes határszakasz ugyanígy megközelíthető. Sőt az aggteleki határszakasz két olyan helyen is átléphető, ahol nincs határállomás. És legfőképp, remélhetőleg 2008-tól a SLO-A-SK határszakaszon teljesen megszűnik a határellenőrzés. Mindenki ott masírozik majd ahol akar!
ON

Ezért szorgalmazom régóta, hogy a térképeink ne az ország-, hanem a valós tájegységhatárokat kövessék!
[előzmény: (6683) Csabesz, 2006.09.05 16:46:32]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.05 17:09:54 (6685)
A Tájegység határán, ugye nem kell módosítani, és pontot illeszteni ?

Nem, így tökéletes! Ott az a cél, hogy felületeket lehetőleg kikerülve, de a legkevesebb töréspontból álljon. Ideális estben töréspontok száma kisebb mint 256.
[előzmény: (6682) olahtamas, 2006.09.05 15:07:47]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.05 13:26:11 (6677)
Szintén csatlakozás: olahtamas rajzoltál egy ösvényt a Kopár Csárda környékére. Ez a tájegységhatáron típust vált és csatlakozása sem jó. Ez elkerülhető, ha a több tájegységet érintő szakaszt egyben rajzolod meg, valamelyik tájegységbe, majd a határon elvágod és átteszed a másikba az odavaló részt. Így biztos meglesz a kék pötty, de még jobb, ha a "Csatlakozik" paramétert is beállítod. Akkor világosszürke pöttyöt kapsz.

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.05 13:12:53 (6676)
Mi lehet a gond?

Szerintem semmi! Nálam a MapSource gyönyörűen áttervezett a tájegységek között ezeknél az utaknál. Esetleg a tervezés paramétereit érdemes ellenőrizni. Kerékpáros tervezésnél szeret óriási kerülőket csinálni az alsóbbrendű utak kedvéért.
[előzmény: (6675) tibbi, 2006.09.05 12:37:53]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.04 21:39:42 (6664)
Semennyire, sajnos! Talán az egyedi vonal- és ikonkészlet fog adni néhány plusz infót, de aki mindent tudni akar, annak használnia kell a honlapot.

OFF:
A túl sok információ sokszor inkább korlátozó és nem a Moria bányáin átvezető út térképét rajzoljuk :)
ON
[előzmény: (6662) olahtamas, 2006.09.04 21:20:03]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.04 21:09:50 (6661)
Útnévnek semmiképp, mert egy bazi nagy táblán jelenne meg, sokmindent eltakarva. Esetleg az utcanévhez lehetne beírni, de az igazi helye a megjegyzés rovat. Én azt tartom helyesnek, hogyha a terepi valóságot követjük. Persze, ha valahol tök járhatatlan helyre visz a jelzés, ésszerű kompromisszumot kell kötni. Ha a terepen jól látható a régi nyomvonalon is a jelzés, szerintem maradhat nálunk is. Tervezési és más problémát nem okoz.
[előzmény: (6657) olahtamas, 2006.09.04 18:05:54]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.09.04 17:34:11 (6656)
Tartsd meg az eredetit is jelzetlenként, ha nem szigorúan védett a terület.
[előzmény: (6653) olahtamas, 2006.09.04 16:01:44]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.08.29 23:55:10 (6589)
András, módosítottam a Börzsöny és a Cserhát határát. Légyszíves vágd újra a szintvonalakat (ha lehet a Burdánál is)!

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.08.29 23:49:24 (6588)
Mindenki ugyanezeket hibaüzeneteket kapja, POI rajzolás nélkül is!
[előzmény: (6586) papa71, 2006.08.29 23:27:20]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.08.29 23:45:26 (6587)
Igen, kösz, hogy észrevetted!
[előzmény: (6577) kepenu, 2006.08.29 18:15:25]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.08.13 18:53:38 (6059)
A Börzsönyben, Királyrét környékén a térképen a Bajdázói-tó Büdös-tó néven jelenik meg. (Van a környéken Büdös-tó is, de kicsit távolabb) Köszi, javítottam.

Hiányzik a Királyréti-tó is. Van róla tracked?
[előzmény: (6044) kocsi, 2006.08.13 12:49:28]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.08.03 23:58:37 (5861)
Közben láttam, hogy az eredeti szintvonaltérképben benne is van a Börzsönyből most hiányzó rész. Újravágnád a szintvonalakat az új background szerint?
[előzmény: (5858) Kletyo, 2006.08.03 17:37:09]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.08.03 17:37:09 (5858)
András, a Börzsönyhöz csapott Burda, már kezd egész pofásan kinézni. A következő lépés a szintvonalak bekerülése lenne. Mit kell ehhez tenni és mit tudok én segíteni ebben?

Más: A Burda miatt lekértem Szlovákia CLC2000-ét. Ha még nincs meg Neked, szólj és feltöltöm ide. Jó lesz még az Aggteleki-karsztnál ;-)

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.08.02 21:51:31 (5853)
Elég elnagyoltan van meg mind az ország-, mind a megyhatárok. Ha pontos a tracked, nyugodtan túrhatod ezeket is.
[előzmény: (5852) Csabesz, 2006.08.02 12:18:49]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.07.30 01:44:41 (5794)
olahtamas: a Bercelről Vanyarcra tartó országútban szakadás van. Légyszíves varrd össze!
[előzmény: (5790) P.ISTI, 2006.07.29 14:44:29]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.07.30 01:01:51 (5793)
Gratulálok!!!

Rengteg munkátok van benne! A tempótokat csak irigyelni tudom.
[előzmény: (5791) kepenu, 2006.07.29 17:46:04]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.07.26 22:31:12 (5774)
Régen a 10-es út volt a tájegységhatár és ezek a települések duplán szerepeltek az adatbázisban. Egyszer két részre bontva. Egyik fele a Pilisben a másik a szomszédos tájegységben és egészben is. Ez utóbbi csak az svg-ben látszik. Mivel az mp-kben nem jelenik meg, törölni csak az András tudja.
[előzmény: (5773) sprok, 2006.07.26 18:35:24]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.07.24 03:23:11 (5738)
Örömteli pillanat! Mostantól a Börzsöny térképén az összes jelzett turistaút nyomvonala pontosnak tekinthető, mert van legalább egy jó track róla! :-)

Köszönet mindenkinek, aki segítette a létrejöttét és egyben kéretik ezentúl minél több földrajzi pontra is pontot nyomni!

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.07.14 12:40:38 (5676)
Úgy tudom még nem, de felmerült már többször is a 0x07-es. Én is azt használom. A "hivatalos" lehetőség a 0x16. Én írok a labelbe oo-t, de szerintem útnév mezőt kellene erre használni.
[előzmény: (5673) bregő és andorpapa, 2006.07.14 09:56:17]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.07.07 14:08:32 (5646)
OFF
Lehet, hogy az értékkel picit túloztam, de az biztos, hogy fordulóban sokszor elmászik a track.
(Pl.: http://www.turistautak.hu/tracks.php?id=1563 )
ON
[előzmény: (5643) Trackman, 2006.07.07 09:11:58]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.07.07 00:55:32 (5641)
Az egymáson futó trackek valós számánál nagyobb számot semmiképpen sem írnék. Pláne, ha SIRFIII-as a kütyü. Akár 10 hold mellett is képes ugyanazt az utat 50 m-el mellétenni a pár perccel korábbinak.

A Track=10 a múlt köde által elfedve keletkezett :-)) és én is hasznosnak találom. 5-6 egymáson futó vonalnál 15-20, csak nagyobb biztonságot ad az út valódi helyét illetően!

Egy szörnyű tracknek is van egy óriási előnye: Saját mérés! Kikezdhetetlen és a kézi gps-ek képernyőmérete mellett nem is olyan rossz. Az NG4.2-ben is vannak ekkora eltérések, ettől még tökéletesen használható!
[előzmény: (5639) kepenu, 2006.07.06 20:33:54]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók