turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
az összes téma hozzászólásai egyben, jekaeff hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 3742 db hozzászólás

Lapozás: előző | ... | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | ... | következő


jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.28 20:04:16 (52564)
A pontra navigálásnál elég, ha valahol a telek közelében próbálod ki, pár perccel a telek felmérése előtt/után.
[előzmény: (52563) Mengyán, 2010.10.28 17:53:17]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.28 10:36:12 (52553)
Fenébe, megelőztél! :D
[előzmény: (52551) magpet, 2010.10.28 10:32:53]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.28 10:35:38 (52552)
Szerintem a GPS egész jó tud lenni RELATÍV pontosságban. Tehát ha nem a pontos koordináták megléte a lényeges, hanem két vagy több pont egymáshoz képesti távolsága, akkor még rövid idejű átlagolással kapott koordinátákkal végzett számolás is kellően pontos lehet (az adott napon az adott vételi viszonyok között hasonló irányú és mértékű lesz a koordináták hibája a valós koordinátákhoz képest.)

Én még esetleg megerősítésként bejárnám a telek körvonalait oda-vissza irányban 2x (tehát összesen négyszer), majd Mapsource-ban vagy GoogleEarth-ben kattintgatva a sarokpontokon a vonalzó eszközzel állapítanám meg a szükséges kerítéshosszt. Akár 2-3 egymást követő napon is el lehetne követni ugyanezt. Valahogy így készül a TuHu térkép is, nemdebár? :o)
[előzmény: (52547) Mengyán, 2010.10.28 10:00:45]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.26 18:35:53 (52511)
Nekem egy nap alatt bringával 42235 pont volt a maximum trackhossz a csix-szel (3m-es távolságalapú rögzítés). Igaz, ez nem egy darab folyamatos track, hanem két szakaszból állt össze, mivel 36192 pont után akkut kellett cserélnem, mert már igencsak gyengélkedett. :o)
[előzmény: (52508) Yoss, 2010.10.26 17:16:44]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.23 17:49:46 (52474)
Pedig nem olyan nagy művészet az a láncolt lista. Akkor pedig pláne egyszerű, ha mindig csak a végére kell fűzni. A listában közlekedni is könnyű, főleg, ha két irányban láncolt.
[előzmény: (52471) 2010.10.23 16:32:26]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.23 14:14:13 (52468)
Igen, próbáltam kisebb sugárral is. De úgy se lett jó. Sőt, próbáltam a már említett "a középső pont mennyivel lóg ki a szomszédos két pontra fektetett szakaszból" módszert is, de azzal is vannak gondok, tényleg csak a szélsőségesen kilógó pontok kiszűrésére alkalmas. A sebességkülönbség meg az elindulásnál (esetleg a hirtelen fékezéseknél/lassításoknál, vagy hegycsúcsra jutva az onnan legurulásnál) bukna szerintem, ahol 0km/h-ból bringa esetén igen gyorsan 10-20km/h lesz.
[előzmény: (52466) 2010.10.23 14:07:14]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.23 10:52:09 (52463)
Kipróbáltam, és a Gauss nem vált be az oldalirányú kilengések ellen.

Írtam egy külön kis programot, amiben egymástól független mértéken lehetett "Gauss-szűrni" a függőleges és a vízszintes koordinátákat, de nem lett szép az eredmény. Különösen a szerpentin-jellegű track-eknél látszott, hogy csúnyán belenyúl a Gauss a vízszintes koordinátákba és letolja az útról nyomvonalakat (bár tény, hogy simábbak lettek a track-ek némileg).
[előzmény: (52444) 2010.10.21 13:25:04]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.21 13:45:26 (52448)
...illetve ez a második módszer mégsem annyira jó, mert ahogy az algoritmus végiggyalogolna a track-en, először a hibás pontra kerülne a szakaszvégpont, eldobná miatta az előtte lévő hibátlant is.
[előzmény: (52447) jekaeff, 2010.10.21 13:39:28]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.21 13:39:28 (52447)
Vagyis? :o)

Kétféleképpen lehetne megpróbálni az ilyesmit kiszűrni: Gauss simítással (2D-ben), vagy egy sokkal egyszerűbb megoldásként hármasával vizsgálni a pontokat, és ha egy megadott küszöbértéknél jobban "kilóg" oldalirányba egy pont az első és a harmadik pont között rajzolt egyenes szakaszról, akkor azt a pontot egyszerűen eldobni.
[előzmény: (52445) 2010.10.21 13:33:38]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.21 13:35:47 (52446)
USB grill esetleg? http://karar.wordpress.com/2006/09/24/usb-powered-bbq-grill/

Bár úgy számolom 30x2.5W még mindig kevés teljesítmény az ilyesmihez.
[előzmény: (52443) BiharyG, 2010.10.21 13:21:11]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.20 12:47:08 (52405)
Azért még azon is gondolkodom, hogy egy 12V-os számítógépház-ventillátort a GP töltő tetejére fektetve (és természetesen külön tápról hajtva) az akkuk hűtésével megnövekedne-e azok várható élettartama. Avagy az akkuk melegedése csak egyfajta következmény és az akkuk "kémiája" így is károsodna a nagyobb töltőáramtól (esetleg még a töltő hőérzékelős-védelme sem működne így megfelelően, bár akkor is ott van még a delta-V meg a másfél órás timer limit)?
[előzmény: (52398) magpet, 2010.10.20 11:37:46]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.20 11:33:33 (52397)
Köszi a felajánlást, de ahhoz egy Siófok-Budapest-Siófok túrát is le kéne nyomnom.
Inkább megvárom, míg a szomszéd irodában dolgozó kolléga behozza holnapra. :o)


Idővel lehet, hogy beruházok egy IPC-1L-re (ha jól értem ez csak annyiban különbözik az IPC-1-től, hogy fele akkora a max. töltőárama, ill. nincs hozzá autós adapter). Gyanítom ugyanis, hogy az akkuk hosszabb távon nem szeretik az 1600mA-t, amivel a GP Powerbank Smart megkínálja őket.

Egy dologban viszont ügyesebb a Powerbank Smart: hatékonyabban felismeri a kukázandó akkukat, mint az IPC-1. A GP ilyenkor csak villogtat és nem hajlandó tölteni. A már említett 2700mAh-s SANYO-kat pl a GP töltő nem hajlandó tölteni, az IPC-1 ellenben lelkesen feltölti, de... úgy-ahogy működnek is a csixben, de csak akkor, ha semmilyen gombot nem nyomok meg rajta, akkor ugyanis azonnal csíkozós halál. Tehát tényleg van valami bajuk ami miatt a hirtelen nagyobb áramfelvételre hatalmasat esik a cellafeszültség.
[előzmény: (52396) magpet, 2010.10.20 10:10:05]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.19 22:21:05 (52393)
Beraktam most én is a csixbe a ványadtabb akkupárost (amit tegnap feltöltöttem). Holnapra az útcomputer időadataiból kiderül, meddig bírták. Aztán beleteszem a még csak gyári töltéssel rendelkező izmosabbik akku-párt, összehasonlításképp. Végül még majd megeresztek egy IPC-1-es "Test"-et is a 4 akkun, ha kölcsön tudom kérni.
[előzmény: (52392) Atmosz&Zozmosz, 2010.10.19 20:56:24]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.19 20:37:24 (52390)
Akku téma: minap vettem 2x2db GP Recyko+ akkut.

Instant use, vagy mifene. Ehhez képest ez egyik pár 1.26V, 1.26V míg a másik 1.10V, 0.01V (!!!) feszültséggel érkezett... Bár a töltőm (GP Powerbank Smart) látszólag feltöltötte, kíváncsi vagyok hogyan viselkedik majd.

A márka védelmében említeném, hogy korábban egy n-es csomag SANYO 2700mAh-ból egy szintén ilyen érdekes értékkel rendelkezett kibontás után (és tán még a 3. ott is picivel kisebb feszültséggel bírt mint az első kettő). A SANYO-nál végül az lett a leggyengébb láncszem, 2.30Ah körüli kapacitásra volt képes a kollégám IPC öltője szerint ( a többiek 2.55-2.65Ah).

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.18 20:12:20 (52379)
Kérdés, hogy a repülőn itt is fennáll az a probléma, amit valaki már felvetett, hogy a 60CSx néha "fixed elevation" mellett is furcsaságokat mér repülőn.

Én akkortájt arra gyanakodtam, hogy ilyenkor nincs elég hold a navigációhoz, viszont a v3.50 szoftver óta van olyan feature, hogy: Improve track log recording for sensor products to continue recording sensor data even when GPS doesn't have a fix. - és szerintem ilyenkor átállt barometrikusra (a fix magasság ellenére!) és a nyomás-zárt kabin okozta a problémát. De ez csak tipp.
[előzmény: (52371) Mákos, 2010.10.18 12:27:00]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.18 19:54:23 (52376)
Ilyenkor jó, hogy csak ültem a problémán. :o)))
[előzmény: (52369) 2010.10.18 09:51:18]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.15 13:40:09 (52341)
Gondolom az aGPS funkcióra gondolsz (ami a kezdeti pozíciómeghatározást hivatott gyorsítani). Én viszont arra, hogy a Samuban csak ez a netes alapú térképhasználat van (illetve lesz, ha lehet végre kapni itthon is) te magad nem tudsz térképet rátölteni és saját térképadatbázisa sincs valószínűleg.

A headset-et mellőzném. Egyrészt arra az oldalra az ember rosszabbul hall mivel "kitakarja" a környezeti zajokat, ami rontja a túlélési esélyeket. Viszont cserébe lenne jókora szélzaja, ami bosszantana (még a nagy ritkán bringázáshoz használt hallójáratba helyezhető Sennheiser CX-300-asomnak is van szélzaja, pedig az aztán igazán mélyen ül, nem akkora bumszli mint a BT fülesek).
[előzmény: (52336) diego, 2010.10.15 13:22:49]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.15 12:43:44 (52331)
Nem értek egyet. Ne kelljen már külön vigyázni rá! Azt is utálom, amikor a bringás mez zsebében bele kell göngyölnöm a telefont egy nejlozacskóba, hogy be ne ázzon (az izzadtság miatt). Ráadásul így meg amikor hívásom jön és megállok hogy felvegyem, annyi idő eltelik a kigöngyöléssel, hogy már rég leteszi a hívó (és nekem kerül pénzbe a visszahívás).

Szóval nálam emiatt valószínűleg a Samsung B2710 lesz nyerő (IP 67-es védettség). Abban meg viszont sajna a GPS kihasználatlan lesz (nagy ritkán szükségem lenne rá, pl. amikor Bp-re tévedek, hogy ne a csix húzza le a zsebemet ilyenkor), mivel online kapcsolatot igényel a google maps miatt - ez pedig az 1500Ft-os céges telefonkeret tükrében nem lenne szerencsés.
[előzmény: (52327) diego, 2010.10.15 12:17:54]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.15 11:50:40 (52326)
Miért, az androidtól vízálló lesz talán?

Akkor inkább már a Motorola(j) Defy, vagy mi is volt az a típus amiről nemrég szó volt itt. De arra meg nem tudom hogy menne fel egy vektoros Garmin térkép. A bitmap-esítési megoldások nekem nem szimpatikusak, rengeteg hátrányuk van: rengeteg helyet foglalnak, a feliratok nem olvashatóak csak kizoomolva csak normál nagyítás mellett, gondolom a kezelésük is jóval lassabb...
[előzmény: (52324) alfahold, 2010.10.15 11:18:37]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.15 10:35:07 (52321)
Ááááááá, nem látom, hogy vízálló lenne, úgyhogy kukába vele, nekem nem kéne: http://www.garminasus.com/en_GB/phones/nuvifone-m10/specs.html
[előzmény: (52320) alfahold, 2010.10.15 10:18:36]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.13 20:08:51 (52299)
Valami ilyesmit írtam kicsit később én is. ;)

Másodlagos-harmadlagosnak azér' gondolom jól jön, amikor az elsődleges elromlik. Én csak repülőgép-katasztrófás filmekből ismerem a repcsiket, de ott pl. volt valami ilyen dokufilm is, hogy valami darazsak ügyesen belefészkelték magukat a pitot-csövekbe és onnantól lőttek a nyomás-alapú sebességmérésnek.

Ill. barometrikus magasságmérésnél (és sebesség) nem lehet olyan gond ha pl. ilyen microburst-be vagy mifenébe ér a repülő? Tán ott is jól jöhet, mint tartalék.
[előzmény: (52298) erchegyia, 2010.10.13 20:03:24]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.13 19:54:29 (52297)
Azok szerintem nem az EGNOS, hanem a WAAS holdjai (bár abból is 3 van az USA felett, ha minden igaz).
[előzmény: (52294) diego, 2010.10.13 19:44:29]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.13 19:53:18 (52296)
Ott csak másodlagos rendszer. Mintha rémlene, hogy a személyszállító gépeknél többszörös (különböző elven működő) helymeghatározás az elvárás.
[előzmény: (52295) pube, 2010.10.13 19:45:59]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.13 19:35:30 (52293)
...szóval túra-körülmények közt pont sz**t sem ér az egész. Főleg nem Magyarországon, ahol közel-távol nincs földfelszíni EGNOS RIMS állomás, így az EGNOS holdakról kapott pontosítás sem működik olyan hatékonyan.
[előzmény: (52292) jekaeff, 2010.10.13 19:33:38]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.13 19:33:38 (52292)
...tehát a GPS rendszer pontatlanságán hivatott javítani, nem pedig a gyenge vételből adódó pontatlanságon.
[előzmény: (52291) jekaeff, 2010.10.13 19:32:43]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.13 19:32:43 (52291)
Ez a PONTATLAN vételen javítana (ha tud).

Pl. repülőgépek pontosabb pozíció meghatározásában (le és felszálláskor hasznosabb egy sokkalta pontosabb magasságinfó, mint amit a GPS rendszer egymagában garantálni tudna - az emberek nem szeretnének a talajszint ALATT 10 méterrel landolni). A repülőgépeken pedig általában elég jó a rálátás az égboltra, ott nincs ilyen probléma. Vagy traktorok vezénylése a pusztán. Mittomén. :o)
[előzmény: (52290) pube, 2010.10.13 19:28:21]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.13 19:26:10 (52289)
Nem véletlenül, az az ARTEMIS nevű EGNOS hold, az van a legoptimálisabb pozícióban (legmagasabban) Magyarország területéről nézve:

http://www.kowoma.de/en/gps/egnos-footprints.jpg
[előzmény: (52287) diego, 2010.10.13 19:19:39]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.13 19:24:03 (52288)
Az független a csíkok magasságától. Három EGNOS műhold létezik, saját sorszámuk van, akárcsak a rendes GPS holdaknak: 33, 37 illetve 39.

Tehát egy ilyen sorszámú plusz oszlop jelenik meg (a háromból csak egyet választ a GPS vevőd), majd kis idő múlva (fél perc) megjelennek a "D" betű a többi oszlopban. A 60CSx-nél arra is érdemes figyelni, hogy ez a plusz sorszámú műhold oszlop elég magas legyen, 50% alatti magasságnál nem hajlandó használni. Olyankor "eldobja" ezt az EGNOS holdat, másikat keres a háromból (ha látja egyáltalán), és azzal is próbálkozik. Ha nem talál mást, kb 1.5 perc múlva ezzel próbálkozik újra.

Nagyon fontos a jó rálátás a déli égboltra, legalább 30°emelkedési szögig ne legyen akadály az útban! Ez azért ilyen fontos, mert az EGNOS holdak geostacionárius pályán állnak egy helyben a Föld egy pontja fölött, szemben a "rendes" GPS holdakkal, amelyek többször is megkerülik a Földet egy nap alatt.
[előzmény: (52286) pube, 2010.10.13 19:09:56]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.13 18:48:31 (52284)
Valószínűtlen. Még az USÁ-snak is illene ismernie, de mintha az állam-nevűeknél egyébként sem lenne ilyen kontinens-alapú megkülönböztetés mint a régi Garminok.nál (pl az én 60CSx-emnél, ami USÁ-s és mégis van EGNOS vétele).

Ha a menüben csak WAAS szerepel, az lehet hogy csupán béna fordítás a nyelvi fájlban. Kapcsold be, keress jó rálátást a déli égboltra és nézd meg, hogy megjelennek-e a "D" betűk a műhold képernyő vételi szint oszlopainál.
[előzmény: (52283) pube, 2010.10.13 18:22:22]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.13 14:46:38 (52276)
Tipikusan 16-20 órát, folyamatos üzemben, kikapcsolt háttérvilágítással (ezek kijelzője így is nagyon jól olvasható a transzflektív LCD kijelzőnek köszönhetően). Bekapcsolt háttérvilágítással kb 8 órát tudnak (de erre csak éjszaka van szükség).
[előzmény: (52275) Sassy, 2010.10.13 13:29:03]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.13 11:46:06 (52266)
Akkor mostantól nem telefont kell cipelned a ládalírások miatt plusz a csixet a navigációhoz, hanem az Oregánót és a csixet! :o))))
[előzmény: (52263) zakany, 2010.10.13 11:40:08]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.13 11:28:08 (52260)
A csixen is volt már mínusz méterem (+112m helyett), a légnyomás változása miatt (az utolsó bekapcsolás óta változott). Jó pár perc annak is kellett autokalibrációval, hogy elfogadható mértékűre csökkentse a magasság hibáját.

Ha sürgős a pontosabb indulási magasság, akkor inkább érdemes 1 percig átlagolni az aktuális pozíciót (olyankor GPS magassággal számol) és az ott kiolvasott magasságértéket megadni indulási értéknek. Onnantól kezdve az autokalibrációnak már kevesebb dolga akad.
[előzmény: (52259) zakany, 2010.10.13 10:57:04]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.11 18:26:04 (52225)
Azt hiszem ilyenkor az automatikus az erősebb szűrést választja, jelen esetben a rjzolt track-hez valót a teljes trackhosszra. Gondolom az újabb mérés a két számítás közötti értéket fog produkálni.

Ha pl. csak apró szakaszok hiányoztak a valós track-ből akkor valószínűleg a "Track, barometrikus magasságmérés" által számolt értékhez lesz sokkal közelebb az új mérés eredménye.
[előzmény: (52224) csiba..., 2010.10.11 18:12:07]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.11 17:56:05 (52223)
Az a terep változatosságától függ. Ha nagyon (sűrűn) dimbes-dombos és pl szűk völgyek oldalában mentél sokat, akkor többet csalhat az SRTM, az adatbázis (Magyarországon) 60x90m-es vízszintes felbontása miatt (ilyen területű téglalapok átlagmagasságai szerepelnek az SRTM adatbázisban).

Azt viszont nem tudom hogyan tudod összefűzni a track-eket. Track-en belüli "egyszer csak eltűnő" magasságinformáció esetén nem emlékszem hogyan viselkedne a program. Ha viszont a rajzolt szakaszok külön track-ekben vannak, akkor nem tudom mi lesz a track-ek sorrendje (rajzolt track-eknél betűrend, valósaknál időrend, de hogy vegyes esetben mi a helyzet, azt nem tudom).
[előzmény: (52222) csiba..., 2010.10.11 16:32:10]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.11 14:56:52 (52221)
Másról hát! :o)

Arról, hogy az SRTM_HUN programom rendelkezik-e magasságadatokkal Magyarországon kívüli területről.


csiba...!

- Az SRTM_HUN a könnyű számíthatóság kedvéért a Magyarország területét befogadó legkisebb "téglalapról" (tkp. gömbcikk) tartalmaz magasságinfót az adatbázisában (a téglalap négy sarka 0.1 fokkal maradék nélkül osztható koordináták), nem pedig a szigorúan vett határnál ér véget az adatbázis.
- Az SRTM_HUN csak akkor használja az SRTM adatbázist, ha tervezett route vagy track-et dolgoz fel, vagy ha ténylegesen bejárt track esetén mégsem a GPS által rögzített magasságadatokat szeretnéd használni a grafikonon és ezért bekattintottad az "SRTM erőltetése" opciót. Vagyis ha egy túrán voltál pl. Kínában, amely túrát GPS-szel rögzítettél, akkor a track feldolgozása/megjelenítése az SRTM_HUN-ban hibátlan lesz, hacsak be nem kattintod az említett opciót (ekkor csúnya hibaüzenet várható).
[előzmény: (52220) Old Eye, 2010.10.11 14:25:42]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.11 07:47:25 (52215)
Route66? Állítólag.
[előzmény: (52214) Mikulás trágársága elüldözött, 2010.10.10 22:29:55]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.08 17:04:11 (52197)
Szerintem webupdater-rel le tudod tölteni a nyelvi fájlt is.

Előtte angolra váltasz, az hungarian.gtt-t pedig elmented valahova a biztonság kedvéért majd törlöd a készülékről. Ezután a Webupdater talán felajánlja a nyelvi fájloknál, hogy kipipálva a magyart letöltsd azt.
[előzmény: (52195) totzoli65, 2010.10.08 15:58:10]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.10.07 19:22:21 (52171)
...a jelek szerint MAXIMUM engem érdekel. :o)

Lehet, hogy belekukkantok a dologba, bár lehet, hogy valami sületlenség jön ki eredményül normális track helyett. Meg ügye maguk a GPS-ek is simítanak menet közben, Kalman-filterrel vagy mifenével (Kálmán bátyám pávát látván száját tátván pávává vált.)
[előzmény: (52167) 2010.10.06 22:24:04]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.09.30 23:54:39 (52098)
http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=591
[előzmény: (52096) Apexsek, 2010.09.30 23:50:04]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.09.26 14:54:42 (52028)
Felteszem, hogy extended típusban dolgozol a magassági adatokkal.

Ott a forráskód, abban meg tudtad volna nézni. ;) Egyébként double-t használok, az extended tudására nincs szükség, csak feleslegesen meghosszabbodna a futásidő. A legutolsó hivatalos verzió (tahát a béta ELŐTTI!) egyébként működik 0.0m-es vertikális szűrővel is fagyás nélkül, és az ugyanúgy számolta a magasságot mint a jelenlegi. Azzal próbálkoztál már, hogy azzal számoltatod ki?
[előzmény: (52027) 2010.09.26 13:36:32]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.09.24 10:35:20 (51991)
A táblázatból arra következtetek, hogy a program szerzője sajnos nem mintaegyezés alapján keresi meg a kicserélendő firmware-területeket, hanem minden egyes firmware-verzióra külön "kézzel" állapítja meg, hogy hol kell cserélni és kibővíti ezzel az infóval a programját.

De hogy miért nem tartja fontosnak a 4.00-ban is a nullák lecserélhetőségét... ?
[előzmény: (51990) 2010.09.24 10:17:19]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.09.24 08:43:17 (51988)
...ja, de: http://turistautak.hu/forum.php?action=thread&id=kutyuk&message_id=258700 :o)))
[előzmény: (51987) jekaeff, 2010.09.24 08:41:03]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.09.24 08:41:03 (51987)
Nem te írtad, hogy találtál a neten valami CSIXlogo szerű programot (Garmin 60CSx Whiz), ami többek között áthúzott nullákra képes lecserélni a 60CSx-ben a nem-áthúzottakat? Merthogy akkoriban nagyon rámozdultál erre a firmware-módosítós témára.
[előzmény: (51986) 2010.09.24 08:03:25]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.09.23 08:43:13 (51976)
A nullákat áthúzós patch-et végül kipróbáltad vagy sem?
[előzmény: (51975) 2010.09.23 08:36:59]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.09.23 00:40:50 (51967)
http://sylverrat.hu/faq/index.php?page=garmin , második hozzászólás.
Én még mindig a legelső, áthúzott linkes programot használom.
[előzmény: (51965) rongylab2, 2010.09.22 23:23:08]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.09.22 20:49:47 (51963)
Milyen szoftververzió van a 60CSx-en?

Beallitasok -> Rendszer -> Menu -> Szoftver verzió -> Enter

Mintha a 3.90-es készülék-szoftvernél olvastam volna ilyen hibákról. A 4.00 viszont elvileg már jó.
[előzmény: (51962) Égetö, 2010.09.22 20:31:48]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.09.22 12:05:52 (51956)
Tisztul_A_Visztula!

Csak hogy ne legyek "senki", teszteltem egy sort, íme:



Érintetlen 4.00 fw WebUpdater-rel felrakva:

Bravo: Pass
ROM: Pass
RAM: Pass
Bmap: Pass

Érintetlen 4.00 fw kézi telepítéssel felrakva:

Bravo: Pass
ROM: Pass
RAM: Pass
Bmap: Pass

CSIXlogo-s 4.00 fw kézi telepítéssel felrakva:

Bravo: Pass
ROM: Fail
RAM: Pass
Bmap: Pass

Magyarított 4.00 fw kézi telepítéssel felrakva:

Bravo: Pass
ROM: Fail
RAM: Pass
Bmap: Pass

Magyarított + CSIXlogo-s 4.00 fw kézi telepítéssel felrakva:

Bravo: Pass
ROM: Fail
RAM: Pass
Bmap: Pass
[előzmény: (51955) 2010.09.22 08:39:14]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.09.21 21:12:51 (51954)
...persze a verzióban LEFELÉ váltás a szokásos következményekkel jár:
- összes beállítás törlődik
- belső memória törlődik (waypoint-ok és a nem microSD-re mentett track-ek)
- útkomputer kinullázódik
[előzmény: (51953) jekaeff, 2010.09.21 21:11:13]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.09.21 21:11:13 (51953)
Ha nem válna be, a szokásos helyen megtalálod a készülék- és a gps-szoftverek régebbi verzióit is:
http://www.gawisp.com/perry/gps60/
http://www.gawisp.com/perry/chipset_firmware/
[előzmény: (51951) olahtamas, 2010.09.21 20:32:25]

jekaeffhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.09.21 19:13:33 (51948)
Tán már meg is gyógyult a kütyü? ;)
[előzmény: (51947) olahtamas, 2010.09.21 19:12:15]

Lapozás: előző | ... | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók