turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Kletyo hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 354 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | következő


Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.03.06 15:55:09 (10887)
Ha lehet, a határ körül hagyj rá legalább 10 km-t. Ezen kívül jó lenne az Őrség szlovéniába eső része (Hármashatár környéke), a teljes Burgenland, Helembai-hegység (Burda), Gömör-Tornai-karszt és a Zemplén szlovákiai fele. Ha segítségre van szükséged, keress meg!
[előzmény: (10878) TopoLand, 2007.03.06 11:12:52]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.03.06 00:11:10 (10865)
Újra: Börzsöny, Pilis domborzatárnyékolással.
Anélkül: Börzsöny, Pilis

Kicsit vitatkozva Csabesszal, a Cserhátnak, az Aggteleki (Gömör-Tornai)-karsztnak és a Mátrának kicsit bővebb kivágást adnék.
[előzmény: (10829) Kolesár, 2007.03.05 11:07:51]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.03.05 23:55:37 (10864)
Na ez nem jött össze!
[előzmény: (10863) Kletyo, 2007.03.05 23:45:22]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.03.05 23:45:22 (10863)
Domborzatárnyékolással: ,
[előzmény: (10829) Kolesár, 2007.03.05 11:07:51]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.02.28 11:11:04 (10669)
Határozottan igen! :-)
[előzmény: (10664) Kolesár, 2007.02.28 08:14:40]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.02.27 23:10:32 (10656)
A Duna-medrének és közvetlen környezetének "kitakarítását" vállalom.
[előzmény: (10644) Kolesár, 2007.02.27 19:11:56]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.02.27 22:48:32 (10655)
A budaiban csak légvonalban megy a tervezés! Talán egy rossz kanyarodási tiltás miatt?

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.02.26 17:32:11 (10617)
Ha már a szintvonalakhoz nyúlunk, jó lenne beletenni a határon túli részeket is, legalábbis ott ahol értelme van. Arra gondoltam, hogy egy jó adagot Dél-Szlovákiában, a teljes Burgenlandot valamint a vele határos szlovén területet le kellene gyártani előre. Mi kell ehhez? szivesen segítek.
[előzmény: (10602) Kolesár, 2007.02.26 14:59:22]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.02.13 18:59:16 (10363)
Nekem tetszik az aszfaltutak új megjelenítése.
[előzmény: (10359) Kolesár, 2007.02.13 12:01:06]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.30 11:43:23 (9983)
Komoly gyűjteményed lehet! Egy bejárás, egy füzet... ;-)
[előzmény: (9981) Kolesár, 2007.01.30 11:34:09]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.30 11:39:07 (9982)
Szia Silvius!

Feldolgoztam a Pázmáneumban készült tracked, de egyáltalán nem biztos, hogy jól értettem mindent. Nézd át légyszíves és ha nem stimmel, jelezd! Leginkább ott voltam bajban, ahol egymástól 15-20 m-re fut több út (pl. posta és állomás környéke). Ilyenkor célszerű a trackbe magyarázó pontokat tenni vagy akár kézzel rajzolt trackel (MapSource 6.10 felett) is jelezni a lényeget. Szintén érdemes kivágni a trackből azokat a szakaszokat, ahol elmászik a kurzustól, mert a térképszerkesztő programban nem látni a trackpontokat, csak az összekötésükből keletkezett vonalat. Ez időnkén nagyon el tud vinni az erdőbe. (Mondjuk itt ez a fő cél :-))

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.30 11:32:29 (9980)
Kösz, ezentúl figyelek erre is.

A Ziribár környéki tracked feldogozását beállítanád? Úgy tudom teljesen feldolgoztad.
[előzmény: (9978) Kolesár, 2007.01.30 11:24:31]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.30 11:22:40 (9977)
Hű, ezt nem is tudtam, hogy a node-ok közötti legkisebb távolság is kritikus.
[előzmény: (9975) vagesz, 2007.01.30 11:06:34]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.26 09:49:27 (9900)
Ha valaki a Mátrában jár: a backgroundból mocsár lett.

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.25 10:36:12 (9870)
Köszi!
[előzmény: (9865) Tototo, 2007.01.25 08:59:53]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.24 22:46:17 (9863)
Tototo szándékosan zároltad a Börzsönyt vagy csak véletlenül? Ha ez utóbbi, kérlek oldd fel!

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.24 12:16:38 (9840)
Igaz, igaz! Én csak a Gamin féle megvalósításra gondoltam.
[előzmény: (9839) Trackman, 2007.01.24 11:44:28]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.24 10:29:59 (9838)
Ja, nem a kérdésre válaszoltam, de implicite benne van. A gpx csak pozíció és hozzátartozó időadatot tárol.
[előzmény: (9837) Kletyo, 2007.01.24 10:16:25]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.24 10:16:25 (9837)
A MapSorce elég megengedő. Egyforma időadattal és időadat nélkül is megnyitja a gpx-et.
[előzmény: (9835) Peter68, 2007.01.24 09:52:33]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.24 10:03:46 (9836)
Szlovákiai turistautakat keresek.

Nem meglepő módon Szlovákiában fogsz találni... :-))

Ha Garmin térképet keresel, azt Slovakia Topo néven keresd. Itthon is kapható 35 pénzért. Ha olcsóbbat akarsz, papírtérkép kint vásárolva és időnként ide is érdemes benézni.
[előzmény: (9832) Csabi76, 2007.01.24 06:54:32]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.24 09:51:11 (9834)
A pont rögzítésének ideje van benne.
[előzmény: (9833) Peter68, 2007.01.24 09:44:47]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.21 18:17:57 (9766)
Szerintem jelenleg csak azt tudod csinálni, hogy keresel egy szimpatikus nem tervezős vonalat és az utcanev paraméter lesz a völgy neve.
[előzmény: (9765) vagesz, 2007.01.21 16:25:48]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.12 22:49:18 (9547)
Érdekes, hogy ugyanúgy keretben jelent meg, mint a "valódi" útnév.
[előzmény: (9544) Peter68, 2007.01.12 22:35:09]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.12 22:23:40 (9542)
Csak a korral haladunk, nem? ;-)
[előzmény: (9539) KiVi, 2007.01.12 22:14:20]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.12 22:10:56 (9538)
Nekem mondod??? :-D Nézd meg Komáromtól-Balassagyarmatig a térképet! Igaz, én nem a szépsége, hanem praktikus okok miatt mértem fel és rajzoltam meg a határ túloldalát.
[előzmény: (9535) KiVi, 2007.01.12 22:06:03]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.12 22:06:36 (9536)
Ezen ne múljon a Russa kimenet szép megjelenése! Beletettem.
[előzmény: (9534) bigmick, 2007.01.12 21:17:33]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.12 20:57:58 (9533)
A Karancs-Medves tájegység nem tartalmaz szlovák területet, ergo a térkép széle a határ. Ha betennénk, se nagyon látszana.
[előzmény: (9527) bigmick, 2007.01.12 13:17:35]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.12 20:50:24 (9532)
Igen, de csak a "Turistautak: jelzett" összeállításban az észak (Érd) felé haladó pálya.
[előzmény: (9522) Peter68, 2007.01.12 10:51:53]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.12 09:25:41 (9520)
Sziasztok!

A térképet nézve találtam két hibát:
A Körösvidék szelvényen Berettyóújfalutól délre egy körforgalomnak kitöltött labele van.
A Velencei-h. szelvényen - ha csak a jelzett utakat nézem - az M6-os egyik sávja jelzett útként látszik.

És még egy: főleg a volt Alföld területén van rengeteg négyjegyű útszám feltüntetve. Ez amelett, hogy semmilyen plusz információt nem jelent a térkép használatában, még rettentő ronda is! Korábban már volt róla szó, hogy három számjegyig tüntetjük fel az útszámot, mert helyben is csak ezeket írják ki.

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.11 09:33:34 (9501)
Én tavaly részletesen ellenőriztem az egészt Pilist és javítottam mind az utakat, mind a Track paramétert, de ezek szerint maradtak benne hibák.

(Mondjuk a három még mindig jobb mint a hasonlóan egy trackes útra írt Track=8. Sok hasonlót találtam és végig attól tartottam, hogy egyszer előkerül valahonnan egy rakat track.)
[előzmény: (9500) Kolesár, 2007.01.11 08:39:02]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.09 23:13:04 (9458)
OFF:

POI törvény: A POI nem tűnik el, csak átalakul! (Még ha törölted is!)

ON

Ahogy KiVi írta a 9448-ban, ha nem a weben elérhető típust kapja, akkor nem is látszódhat egyik listában sem, ettől még az ID-ja segítségével elérhető és szerkeszthető a weben is. Az ID-t viszont csak az mp-ből tudod meg. Pl. ezért is jó térképszerkesztőnek lenni!
[előzmény: (9457) kocsi, 2007.01.09 22:57:44]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.09 22:37:00 (9455)
Linuxosok ne figyeljenek!
Miért nem használtok MapSourcot? Nem fertőz... :-)) Ha csak pontként is, de látszik benne minden POI és még másra is használható!

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.09 22:02:28 (9440)
Nem tűnik el, de csak az ID-t használva éred el. pl: http://turistautak.hu/poi.php?id=2681
[előzmény: (9438) kocsi, 2007.01.09 21:55:50]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.09 21:59:26 (9439)
Hogyan lesz az automatikusan keletkezett "info-POI"-ból típushelyes?

Egyelőre nincs "típushelyes POI", csak egy "hogy csinálták legtöbben" konvenció!

A webes POI-t típusát úgy tudod megváltoztatni, hogy az extrái közül törlöd a Tipus-t és a properties fülön új típust (Type) adsz neki.
[előzmény: (9433) kocsi, 2007.01.09 21:20:20]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.07 18:44:45 (9345)
Nincsenek bekapcsolva a hajózási szinek?
[előzmény: (9342) Peter68, 2007.01.07 14:52:34]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.07 01:03:32 (9303)
Melyik az a Börzsöny-térkép amin már vannak MTB utak?

A Cartographia legújabb (2005-ös vagy későbbi) térképén. Arról ismered meg, hogy a régi stilizált földgömbös embléma helyett, csak négy főkörből álló új logó van. Érdemes váltani rá, mert kifejezetten szép a grafikája, tehát jól áttekinthető. Eddig ennek a sorozatnak, a Börzsöny, Bükk, és a Gömör-Tornai-karszt térképein találtam terepbicós utakat.
[előzmény: (9264) kocsi, 2007.01.06 16:53:17]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.06 16:04:53 (9262)
"így nem tudom, hogy ez lenne-e a javasolt bringaút, de én ezt ajánlanám"

Igazad van, ám a jelzés az ábrázolt útvonalon vezet(ett még nyáron) és itt legalább néha van OO jelzés, szemben a Börzsöny térképen szereplő többi mtb útvonallal.
[előzmény: (9252) kocsi, 2007.01.06 11:11:22]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.05 08:24:57 (9165)
Tudod, csak a méltatlankodás beszél belőlem :-) Ugyanis, én eddig csak terepen mért pontot tettem a térképre. A "mert általában nem egy csúcskő van a tetejükön, hanem nagyobb terület" mondatoddal nem értek egyet, mert amikor a '60-as években felmérték az országot, mindenhova tettek csúcsjelet. Utána jött az EOTR felmérés. Ennek a pontjait nem biztos, hogy megtalálod, mert mobilok voltak, de régiek általában még léteznek.
[előzmény: (9163) lelcache, 2007.01.05 05:39:54]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.05 01:09:14 (9148)
Én nem örülök annak, hogy beméretlen POI-k kerülnek a térképre (hallod lelcache ;-) ), de ha megtörténik, akkor jó ötlet (szinén lelcache) a név utáni két ponttal jelölni. Így nem csak a szerkesztők látják és nem zavaró a térképen.
[előzmény: (9147) Trackman, 2007.01.05 00:31:11]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.04 18:47:22 (9108)
Patak POI nincs, de nagy segítség szerkesztéskor, ha (bármilyen) út és patak keresztezésénél pontot nyomsz a beküldendő trackedben ;-)
A rétnek vagy elmész a becsült közepére vagy megadod, hogy egy ponttól milyen irányszögön, hány méterre van a közepe. Ehhez tájoló is kell.
[előzmény: (9107) Silvius, 2007.01.04 18:14:47]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.04 14:11:46 (9100)
András légyszíves töröld az adatbázisból azokat a két részből álló településpoligonokat, melyek csak az svg-ben látszanak, de ott elég zavaróak! Ezek: Dorog, Leányvár, Pilisjászfalu, Piliscsaba, Pilisvörösvár.

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.12.10 19:46:26 (8576)
OFF:
Te panaszkodsz! Mit érzett az aki először csehszlovák, majd szovjet alattvaló lett. ;-)
ON

Nekem, midkét változat elfogadható, de ezt elsősorban Nektek (a tájegységet rajzolóknak) kell eldöntenetek! Ökölszabályként: a tájegység ne bontson meg földrajzi egységet és lehetőleg ne kelljen poligont vágni. Az utóbbi csak a macerássága miatt fontos.
[előzmény: (8572) sophegyi, 2006.12.10 19:09:09]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.12.09 17:47:13 (8533)
Lassú, de biztos módszer, ha a (tört)vonallá alakított poligon szakaszait vágás után sorszámozod, majd szövegszerkesztőben a sorszámnak megfelelően összeilleszted a szakaszokat egy hosszúvá. Én így szabdaltam a szét Dunát néhány óra alatt, de millió helyen lyuggatott poligonnal is hatékony volt.
[előzmény: (8527) Csabesz, 2006.12.09 14:18:33]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.12.06 00:13:16 (8418)
OFF
Nem a tracked néztem, de jól ismerem a P4 azon szakaszát :-), ám úgy gondolom az igazi fajturista (C Benedek István) legalább egyszer felmegy Királyházáról a Z3-ön a Nyír-rétre! Hóban remek móka!
ON

Sajnos a 3-4 évente rendszeresen visszatérő ónos esők miatt egyáltalán nem ritkák az ilyen tömeges fadőléssel nehezített ösvények.
[előzmény: (8408) lelcache, 2006.12.05 21:20:55]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.12.05 23:56:25 (8417)
Először barlangjelzést kapott, csak a B még kevesebb támpontot ad mint az L. Ha használhatnánk az omegát vagy nem a MapSource lesz az elsődleges megjelenítő, akkor mindenképp írjuk át.
Összegyűjthetnénk a szabványon kívüli jelzéseket, mert ha nincs túl sok belőlük érdemes lenne beilleszteni a tuhu-ba. Nekem ezen kívül a juharleveles sífutópályák és a régi X-el jelölt sítúra jelzések jutnak eszembe, de e két utóbbi erősen fogyatkozik, az ominózus emlékmű jel meg kb. 150 m hosszú.
Esetleg lehetne egy általános "nem szabványos" jelzés két betűből. Így: K!, P!, S!, Z!
[előzmény: (8407) lelcache, 2006.12.05 21:19:13]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.12.05 19:23:05 (8405)
Ez most nem Garmin :-))

Arra gondoltam, hogy az utak járhatóság paraméterét ki kellene bővíteni a "Nagyon nehezen járhatóval". Pl. a rengeteg kidőlt fával nehezített szakaszok jellemzésére. Ezt most a megjegyzéshez szoktam beírni, de nem itt lenne a helye.

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.12.05 16:00:21 (8391)
Ilyen az új MapSource. A POI-knál most már megtartja az írásmódot, ellenben az összes utcanév nagybetűs lett.
Egy lépés előre, egy vissza. :-(
[előzmény: (8384) Trackman, 2006.12.05 14:33:14]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.12.05 04:36:48 (8374)
Hagyd úgy ahogy van! Azért kapott épület jelzést, mert nincs emlékmű jelzésünk. Nem tudok róla, hogy máshol használták ezt a jelzést.
[előzmény: (8373) lelcache, 2006.12.04 23:54:14]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.11.28 15:00:09 (8258)
vagy polygonként az út fölé rajzoljuk az alagutat

És hol marad az esztétikum? :-)

vagy egy joker (nem tervezős) alagút típus, amit a megfelelő szakaszok fölé rajzolunk

Attól tartok, hogy GPS-eken egy vastag fekete vonal lenne belőle. Ettől még nem rossz az ötlet, ám ha van lehetőség külön vonaltípusra, miért ne azt használjuk? Ezzel is közelíthetjük a papírtérképek grafikáját - már csak ebben jobbak ;-)
Na jó, ez nem igaz, de nem az a cél, hogy egyre szebb térképet készítsünk? Ebben számomra Kogutovitz Manó térképei az etalonok.
[előzmény: (8248) kepenu, 2006.11.28 10:35:35]

Kletyohozzászólásai | válasz erre | 2006.11.28 14:27:13 (8256)
Nekem tetszik az öt típus és elég is lenne.
[előzmény: (8242) Kolesár, 2006.11.28 06:21:15]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók