OK.
Azt hiszem Te sokat tudsz arról, amivel az elmúlt két évben "ügyködtem", de talán tudok újat mondani.
Remélem, itt nem minősíti senki OFF-nak, de ha igen, akkor keresek más fórumot.
A két év alatt addig jutottam, hogy 3 szintű nyilvántartásra van szükség.
Nevezzük első szintnek!
Turistaút-csomópontok és közöttük lévő útvonalak, jelzéssel, hosszal, és fel/le információval.
Még nem sikerült megszámolni, hány csomópont van, de több ezer.
Ezek jelenleg a TUHU adatbázisában vannak, nyilvánosak, ha az MGKE hozzájárul, áttehetők bárhová.
Ezen a szinten tehát általam elemi szakaszoknak nevezett útvonalak vannak, ahogy írtam, több ezer.
A második szint a szakasz, mely sajnos, nem objektív, de többé-kevésbé definiálhatók ismérvei. Megyén belülinek kell lenni, az TUTI, és nem szerencsés, ha 20 kilométernél sokkal hosszabb. Természetesen fontos ismérv, hogy azonos a jelzés.
A szakasz tehát elemi szakaszokból áll, általában 5-8, néha kevesebb.
Határa, ha lehet település, vagy kiemelt csomópont.
Ez azért fontos, mert a virtuális irányító "táblák" a szakaszok végpontjainak távolságát mutatják, "előre-hátra". Természetesen mutatják a következő csomópont távolságát is.
Végül, nevezzük legfelső szintnek, vannak az útvonalak, melyek jelzése azonos, és pontosan definiálva van a kezdet és a vég.
Ebből jelenleg van 260, ennyit sikerült azonosítani, általában MTSZ-es forrás alapján, megyei szervezetek, egyéb szervezetek, na és végül a TUHU a forrás.
Az OSM térképén nem találtam olyan útvonalat, melyet ne azonosítottam volna a fenti források alapján, olyat, mely nem létezik, vagy hibás, találtam bőven. Természetesen figyeltem, hogy változik az OSM, szorgalmasan "követte", ha trekk alapján javítottam a TUHU adatbázisát. Számtalan példát tudok.
Végül a célról.
Ez röviden a virtuális irányító táblák rendszere, melyet jó lenne térképre "ültetni", de eleddig nem láttam, hogy bármely jelenlegi szolgáltatás fel lenne erre készítve. Fontos szempont az erőforrás, és a platform függetlenség.
Mindezt azért írtam össze, mert nemrég értem el a "kritikus" 90%-os készültségi fokot, még 2 tucatnyi útvonal "bontás" hiányzik, de ez már-már ujjgyakorlat.
Fontos, hogy az útvonalak, és a szakaszok a lehető legpontosabbak legyenek, na és az sem utolsó szempont, hogy hiteles legyen az információ. Ezt nem garantálja se a TUHU, se az OSM.
Van egy csomó szolgáltatás a nyílt rendszerben, de engem a fentiek érdekelnek, ennek alapján kell dönteni, milyen bázison tovább. Andrásnak két éve elmondtam, hogy elkezdtem a munkát a OKT-val TUHU alapon, természetesen ott kell befejezni. Most annyi a változás, hogy közel a befejezés a 260 útvonal vonatkozásában is.
Na, én leírtam, ami annak kapcsán állt össze bennem, hogy már látom a PROJEKT végét, van remény, hogy a szakaszok is publikusak lesznek, még 2016-ban.
Nem kell hátsó szándékot keresni, egész egyszerűen össze kell raknom a táblázatokat, és ez nem egyszerű feladat.
Hamarosan tehát lesz válaszút, de ne sértődjön meg senki, nekem most a legkisebb problémám az, hogy az OSM korszerűbb, és rugalmasabb, mint a TUHU.
Én egy speciális "felületen" képzelem a digitális térképhez hozzáférést, az lenne a jó, ha ennek megvalósíthatóságáról beszélnénk, én nyitott vagyok.[ előzmény: (6859) olahtamas, 2016.08.30 16:44:33] |