a paraméterek két ok miatt nem töltődnek:
- a rajzoló nem ismeri a területet amit rajzol, és nincsenek utaló kommentek
- lusta, mint pl. én.
amennyire még vannak emlékeim a dolgokról a paramétertáblázat becsontosodott egy munkaverzióban, jó lenne több aspektus mentén átgondolni mit tartsunk meg belőle.
1) laszloistvan százalékos módszere például pofonegyszerűvé tenné a megjelenítést, de véleményem szerint nem lehet annyira sem egzakt, mint egy szöveges kitöltés az útminőséget illetve. ettől függetlenül jó a gondolat, csak épp ne a rajzoló írja be a százalákot, hanem a rendszer generállja szélesség, burkolat alapján.
2) az itínereknél valóban jól jön látni hogy pl. mennyi aszfaltra számíthatunk gyalogtúránkon, de érdemes ezért az összes budapesti utcára megadni mindent? a jelzett utaknál töltsünk persze, de a többinél? nehéz megtalálni itt is az egészséges határt.
3) talán ezzel kellett volna kezdenem: valamikor úgy határoztuk meg magunkat, hogy mintegy hiánypótlásul egy gyalogos és bicajos turisták számára hasznos adattárat hozunk létre. közben egyre szofisztikáltabbá vált a rendszer és "miért ne legyen ez is benne?" alapon roppant szövevényessé vált az adatbázis, és talán megfeledkeztünk ról amik is voltak az eredeti elképzelések (Piret ezt úgy jellemezte, átköltözhetünk az orszagutak.hu domainre:)
na ez a bevezető annak szólt, hogy a paramétereknek is valós turista igényeket kell hogy kiszolgáljanak.
én pl. hogyan megyek túrázni? bakancsban mindenhová, vagy ha épp szandálban vagyok akkor abban mindenhová. bicajjal nem nézem szintén a terepet, ha járhatatlan akkor leszállok és tolom. mellesleg a bicaj nagy ellensége a homok pl. száraz időben rosszabb, ellentétben a földes résszel, a füves meg jól járható, kivéve ha nem méteres gazról van szó. (na ezeket paraméterezze ki aki tudja)
aztán hogyan megyek gyerekekkel túrázni? két dolgot nézek: táv, szint. no meg hogy legyen cukrászda és játszótér POI minden 500 méteren :)
4) azért persze az is fontos, hogy a ládától hány méterrre vagyunk kénytelenek kiszállni a járműből, magyarán az országutak minősége. ezt ha jól számolom 6 paraméter adja ki. én még abban nőttem fel, hogy a papírtérképen x színű vonalat még bevállalok, y-t nem. erre volt egy tucatnyi elemű jelkulcsuk, mint egy paraméter. szerintetek van élő ember aki egy autóstúrát úgy tervez meg hogy felcsapja a tuhu-t és megnézi a paramétereket? (na erre bizos jelentkeztek páran:)
5) paraméterek amik szükségessége megkérdőjelezhető: mennyire szép, lakott terület, mesterséges zaj, fedettség
6) paraméterek amik talán nem kapnak elég hangsúlyt: jelzés minősége, időszakos korlátozás
biztos volt amit már sokadszor írok le, nem is biztos hogy igazam van mindenben, no meg látva a körülményeket nem egyhamar oldódnak meg ezek a kérdések. sokan vagyunk itt, sokféle indíttatással. magam részéről fontosabbnak tartanám, hogy a jelzett utak, teljesítménytúrák, túraútvonalat, túra POI-k terén domborítsunk, de azt is megértem, ha valakinek csak annyi a szándéka, hogy GPS-ben szeretné látni a neki kedves környezetét.[ előzmény: (17534) izsolt, 2007.12.04 17:06:28] |