turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, jekaeff hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 3611 db hozzászólás

Lapozás: előző | ... | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | ... | következő


jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.17 12:26:25 (55201)
Én amikor a NC nagyon elk...ult Volkov Commandert kezdtem használni. 64KB-ban majdnem mindent tudott, mint kövérkés "őse".
[előzmény: (55198) Yoss, 2011.02.17 12:23:59]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.17 12:16:47 (55195)
A FAR manager nekem (is) személyes kedvencem. Norton Commander retró... ;)
[előzmény: (55191) piret, 2011.02.17 11:55:37]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.16 11:52:07 (55156)
Az enyém igen:

http://www.samsung.com/hu/consumer/mobile-phone/mobile-phones/bartype/BGT-B2710/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=specification

Akkumulátor kapacitás: 1300 mAh
Beszélgetési idő (max.) 2G: max. 870 perc / 3G: max. 380 perc / max. 210 perc
Készenléti idő (max.) 2G: max 610 óra / 3G: max. 590 óra
[előzmény: (55155) Mr Zerge, 2011.02.16 11:43:58]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 21:03:48 (55133)
...vagy csak nem értettem a viccet. :o)
[előzmény: (55132) jekaeff, 2011.02.15 20:57:28]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 20:57:28 (55132)
De mi KÉT AA elemmel/akkuval számoltunk, a feszültségek összeadódnak!

Ha megnézed a mellékelt Energizer Lithium elem adatlapját, a kapacitást is úgy adják meg (3000mA), hogy "to 1.0Volts".

[előzmény: (55131) Lipták Roland, 2011.02.15 20:46:51]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 20:38:11 (55130)
Szerintem a Garmin AA méretű lithium ELEMRE gondolt, vannak ilyenek is, névlegesen 1.5V-osak, de "frissen" ill. terhelés nélkül ennél valamivel magasabb feszültséget produkálnak (1.6-1.7V is akár), aminek nem minden kütyü örül.

Pl.: http://www.pharma-marketing.hu/Energizer-lithium-AA-elem.html
Adatlap: http://www.batteryspace.com/prod-specs/CEV-L91.pdf

Egyéb lítiumos okosságok: http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_battery
[előzmény: (55128) yano6ard, 2011.02.15 18:52:13]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 16:56:10 (55127)
...mármint ha igazi akkukkal tesztelted volna, amelyek már ennyire lemerültek (és ha nem kapcsolt volna ki a kütyü 1.92V-nál).
[előzmény: (55126) jekaeff, 2011.02.15 16:54:59]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 16:54:59 (55126)
...az a negyed volt egyébként NiMH-nál üzemidő szempontjából nem sokat számít. Arra a pontra lemerülve már nagyon gyorsan lekonyul a feszültséggörbe, még csak 5-10 perc és te is olyan értékeket mértél volna mint én.
[előzmény: (55124) yano6ard, 2011.02.15 15:58:27]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 16:48:39 (55125)
Jó neked, hogy van labortápod! ;)

Képzeld el, én kénytelen voltam akkumerülés közben folyamatosan figyelgetni, mikor mi történik. Ha pl. lemaradtam a 3 pálcika -> 2 pálcika átmenetről, kicsit kikapcsoltam a csixet, hogy megszívja magát az akku majd visszakapcsolva újra lesni kezdtem... :o)

Közben egy mezei Voltcraft multiméterrel méregettem az elemérintkezőn a két akku összegzett feszültségét.

[előzmény: (55124) yano6ard, 2011.02.15 15:58:27]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 09:45:52 (55123)
Válaszoltam, ha ennél részletesebb kell, vagy fontos a nagyobb pontosság, írj. :o)
[előzmény: (55122) scele, 2011.02.15 09:19:17]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 09:16:21 (55121)
Meg. Most megnéztem, de általában esténként szoktam olvasni csak az email-jeimet, azért nem tűnt fel.

Megnézem most is amit írtál, de részletesebben majd este tudok nyilatkozni, ha az otthoni gépemen megszokott szoftverkörnyezetbe kerülök (a melóhelyen pl. nincs Mapsource). :o)
[előzmény: (55120) scele, 2011.02.15 09:00:41]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.14 18:50:57 (55119)
Az is bőven elég pontos lehet. Tizedszázalékos eltérés szokott lenni a kettő között.
[előzmény: (55107) Mengyán, 2011.02.13 21:08:05]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.13 13:22:06 (55100)
...hmmm, a 6-os Google Föld már tényleg tud ilyesmit, de vannak vele problémák.

Egyrészt az, hogy nem lehet belenagyítani a grafikonba (vagy csak én nem jöttem rá, hogyan lehetne), másrészt pedig az, hogy leegyszerűsíti a track-et, eldobál belőle pontokat. Így törvényszerűen megrövidül a táv, az egyik egynapos, 270km-es bringatúrámat pl 259km-esre csonkolta.
[előzmény: (55099) jekaeff, 2011.02.13 12:50:59]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.13 12:50:59 (55099)
Hát nem biztos hogy érdemes. Igazából ez egy edzésnapló-szerű komplex szoftver, Oregon+pulzusmérővel több értelme lenne, mert úgy a pulzusadat is látszana. Mindenesetre INNEN ingyenesen letölthető a szoftver régebbi verziója (a legújabb nem tölthető le, az az órákhoz jár). A GPX2HTM programommal átkonvertálod a GPX-et HRM-re, majd a Polar softver File/Open HRM file menüpontjával megnyitva megnézheted a magasság és sebességgrafikont egyszerre ábrázolva. Alap esetben tán az X tengely idő alapú de a menüsorban középtáj található egyik ikonnal távolság alapúra váltható.

De ez csak amolyan kényszermegoldás, biztosan sok program tud még ilyesmit. Mintha az egyik újabb Google Föld-nél is láttam volna ilyesmit. Nem is beszélve az ilyen online GPX-feltöltős oldalakról (edzéssel/túrázással kapcsolatosak).
[előzmény: (55098) Mengyán, 2011.02.13 12:37:29]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.13 12:24:33 (55097)
...amúgy a legutolsó (de még így is elég régi) bétában van sebesség statisztika. Igaz, a szélsőértékeket/hibákat nem szűri. Mint ahogy sok más program sem. Ez is letölthető a honlapomról (csak .EXE, a normál exe mellé bemásolva és ezt futtatva működik).
[előzmény: (55095) Mengyán, 2011.02.13 11:46:14]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.13 11:58:01 (55096)
Volt már ilyen próbálkozásom, egy ki nem adott bétában (nem, már a gépemen sincs meg szerintem).

Leginkább a zoomolás miatt bukott meg a dolog. Két megoldás adódott:
- Egyazon grafikonon ábrázolni a sebességet és a magasságot (mint a Polar pulzusmérők szoftverében)
- A szokványos magassággrafikon ALATT lett volna egy ki/bekapcsolható sebességgrafikon

Mindkét megoldással voltak problémák. Az elsőnél az, hogy a Lazarus grafikonrajzoló megoldása nem támogatja a többféle skálabeosztást az y-tengelyen (magasság és sebesség együtt). A másodiknál meg az, hogy ha belezoomolsz az egyik grafikonba akkor a másik is vele együtt nagyítódjon.

Szerintem a GPS-Track-Analyse.NET tudhat ilyet. Esetleg a SportTracks. Én egyiktől sem voltam elájulva, egyszerre tudnak túl sokat (vagy inkább túl bonyolultan) és túl keveset, ezért inkább át szoktam konvertálni a kis programommal Polar HRM formátumúra ezeket a track-eket és a Polar edzésszoftverében nézegetem. :o)
[előzmény: (55095) Mengyán, 2011.02.13 11:46:14]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.13 11:42:13 (55094)
Naná! 6.13.7

A csicsakirály 6.16.2-t csak akkor használom, ha NAGYON muszáj. Ha pl. ránagyítak abban ezekre a körforgalmakra, valami eszetlen ocsmány eredménye lesz:

[előzmény: (55092) diego, 2011.02.13 11:38:56]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.13 11:39:02 (55093)
...én meg belinkeltem :o)
[előzmény: (55091) diego, 2011.02.13 11:38:26]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.13 11:37:11 (55090)
[előzmény: (55088) Mengyán, 2011.02.13 11:25:16]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 13:36:51 (55078)
Akkor egy kicsit félreérthető volt a táblázat.

NiMH esetén 2,27V alatt, alkáli esetén pedig 2,13V alatt mutat "üreset" (valószínűleg ezért gondolták egyesek, hogy alkálira állítva tovább is működik), de mindkét esetben végül 1.66V-nál dobta be a kulcsot a csix.
[előzmény: (55077) yano6ard, 2011.02.12 13:22:51]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 12:36:33 (55076)
Azért is végeztem el annak idején ezt a tesztet, mert korábban voltak olyan tévképzetek, hogy ha alkálira kapcsoljuk az elemtípust, akkor végszükség esetén feláldozva ezzel az akkujainkat picit több üzemidőt lehet kisajtolni a kütyüből.

A teszt viszont azt bizonyította, hogy a kikapcsolást illetően nincs semmi "intelligencia", egyszerűen amikor már nem képes előállítani a működéséhez szükséges feszültségeket a CSIX, akkor egész egyszerűen összeomlik.
[előzmény: (55075) jekaeff, 2011.02.12 12:28:25]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 12:28:25 (55075)
Szerintem a válasz ott van a táblázat első sorában: mindkét esetben 1,66V (2 elem/akku együttes feszültsége) esetén csíkozódott be a képernyő, kapcsolt ki a kütyü.
[előzmény: (55074) yano6ard, 2011.02.12 11:55:48]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 11:23:42 (55073)
Ha jól emlékszem a TESZTEMRE (illetve: TESZT, 2. RÉSZ), akkor a mélykisüléstől egyáltalán nem védi az akkukat a helyes beállítás, legalábbis a CSIX esetén, hanem csupán a töltöttségi szint becslése lesz jobb a helyes beállítást választva:



[előzmény: (55071) yano6ard, 2011.02.12 10:47:03]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.11 12:48:10 (55043)
Egyszer láttam hasonló hibát, amikor fejlesztettem a 60CSx bootképernyő kicserélő programomat. Akkor azonban az volt a baj, hogy nem csak a bootképernyő firmware-területére írtam, hanem azon kívül is (a bootképernyők közötti területre, ahol a képméreteket és egyéb címeket is tárol a kütyü). Ilyenkor bootolás helyett egyből fagyott, mert rossz infót olvasott ki ezekről a területekről.

Esetemben segített az, amit Te is próbáltál: a bootfázis elején "elkapni" a grabancát és új firmware-t rátölteni.

Elem vagy akku volt a kütyüben a firmware-frissítés során, ugye? Jól fel volt töltve, nem holmi kivénhedt akku?
[előzmény: (55034) gabortel, 2011.02.11 11:47:24]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.10 15:13:00 (55016)
Ha nem akarsz térképeket is feltölteni egyúttal (a Mapsource alkalmas térkép, pont és útvonal feltöltésre is), akkor tán az egyik legegyszerűbb a GPSbabel-lel.

Ingyenes en letölthető. Érdemes a grafikus felületével használni (GPSbabelGUI), és ott a kimenetnél fájl helyett "Készülék"-et választani (bemenetnél meg természetesen azt a formátumot, amiben letöltötted a fájlt).
[előzmény: (55014) lecsooo, 2011.02.10 15:08:26]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.09 11:00:26 (54978)
Hasznos kiegészítő olvasmány a kézikönyv mellé: http://garminoregon.wikispaces.com/

A bal oldali menüben kattintgatva érdemes olvasgatni a "Knowledge Base"-beli dolgokat.

[előzmény: (54976) columba, 2011.02.09 10:40:31]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.09 10:52:22 (54977)
Elvileg csak be kell másolni a kütyü "GARMIN" mappájába azt a 40MB körüli fájlt.

Ha mégsem jelenne meg a térkép, akkor a Map Setup-nál a Map Information menüpontban lehet ki/bekapcsolni az egyes térképeket (az Oregonnál talán még az is meghatározható, hogy az egyes Profilok esetén mely térképkészletek legyenek be- és kikapcsolva, de erre nem mernék megesküdni).

Úgy tudom Oregonnál több ilyen .IMG fájl is lehet a GARMIN könyvtárban, nem csak a régi kütyüknél megszokott GMAPSUPP.IMG. Tehát nem kell minden térképet (pl. Turistautak, NaviGuide, TopoGuide, ...) kötelezően egy böszmenagy GMAPSUPP.IMG fájlba begyömöszölni, hanem különböző (Oregon esetén bármilyen) néven egymás mellett is létezhetnek a térképek. Ennek az az előnye, hogy ha csak az egyik térkép frissül, nem kell újraépíteni hosszú percek/órák alatt a nagy IMG fájlt, hanem csak az érintett térképet (míg a Turistautak naponta frissül, a Naviguide néhány havonta, a TopoGuide pedig néhány évente).


...de ezeket én csak úgy hallottam a buszon, nekem 60CSx-em van, ha ez így mégsem működne, majd az itteni Oregon tulajok segítenek. :o)
[előzmény: (54976) columba, 2011.02.09 10:40:31]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.08 16:22:52 (54953)
Vagyis ezeket tudod felmásolni az Oregon 450-re a GARMIN alkönyvtárba (bocs, az előbb siettem a melóhelyen, munkaidő vége volt):

- Teljes Turistautak térkép, szintvonalakkal, turistautak piros színnel ki vannak emelve: Link #1
- Teljes Turistautak térkép, szintvonalak nélkül és a turistautak nincsenek pirossal kiemelve: Link #2

[előzmény: (54952) jekaeff, 2011.02.08 16:00:30]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.08 16:00:30 (54952)
Mapsource-nélkül: a nagy méretű IMG fájlokat másold be a "Közvetlenül GPS-be töltő program" futtatása helyett
[előzmény: (54951) jekaeff, 2011.02.08 15:57:33]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.08 15:57:33 (54951)
Térkép feltöltés:
- Lehet Mapsource-szal is: http://sylverrat.hu/faq/index.php?page=mapsource
- Lehet nélküle is: http://turistautak.hu/garmin.php (lap közepe táján, "Közvetlenül GPS-be töltő program")

WebUpdater:
Igen, javallt. Ezzel tartod frissen a GPS-ed operációs rendszerét. Hibajavítások, új feature-ök jelennek meg az újabb verziókban.
[előzmény: (54949) columba, 2011.02.08 15:31:48]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.08 10:42:52 (54944)
Az általad mért adatok szinte kivétel nélkül megbízhatóbbak, mint az SRTM adatok.

Az SRTM-es számolásnak köszönhető viszont, hogy a program egyáltalán létezik. Addig is volt ugyanis pár program, amely egy terepen rögzített nyomvonalból szintemelkedést számolt, olyan azonban akkortájt még nem létezett, amely egy tervezett útvonalból is tudott várható szintemelkedést számolni.

A Mapsource-ban elmentett tervezett útvonalak ugyanis csak szélesség és hosszúságadatokat tartalmaznak, magasságinformációkat nem (noha a Mapsource képes megjeleníteni a szintprofilt tervezett útvonal esetén is, ha az adott térképnek van magasság-adatbázisa is). Ezt a hiányosságot küszöböltem ki az ingyenesen elérhető SRTM adatbázis használatával. Csak ezt követően érkeztek olyan igények (innen a fórumról), hogy lehessen útvonalpontokat is ábrázolni, vagy működjön a program rögzített nyomvonalra is ne csak tervezett útvonalra, stb...
[előzmény: (54943) mountjoy, 2011.02.08 10:16:08]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.08 09:37:45 (54939)
Sajnos a fejlesztésével jó ideje elakadtam (lustaság), de a honalpon ott egy béta verziós .EXE is, ott látszik, merre haladt volna a fejlesztés (bővebb statisztika).
[előzmény: (54938) ID24, 2011.02.08 09:29:11]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.08 09:19:33 (54937)
Igen, pont erre való az SRTM_HUN. ;)
[előzmény: (54936) mountjoy, 2011.02.08 09:10:31]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.07 21:17:28 (54927)
Én először a feszítőerejét próbáltam megnövelni a lapkának kifelé hajlítással. Miután letört mindkettő, nem is maradt más választás, mint a mások által már korábban is ajánlott forrasztás. :o)
[előzmény: (54926) kaszanyiczki, 2011.02.07 19:13:14]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.07 12:31:26 (54925)
No jó, valójában én is egy ügyesebb kezű kollégára bíztam, bár négy pöttynyi forrasztást akár én is megkockáztathattam volna. De úgy voltam vele, hogy jobb félni, mint megijedni... :o)
[előzmény: (54924) heyjoe, 2011.02.07 11:43:47]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.07 10:58:37 (54923)
...de lehetne egy konkrét firmware-verzióban meglévő hiba miatt is.

Pl. a csix esetén volt állítólag valami gond a 3.90-es verzióval, amikor tervezett útvonalon navigálás közben hasonló jelenséget produkálva kifagyott/kikapcsolt a kütyü. De etrex-ek esetén nem hallottam még ilyen hibáról.
[előzmény: (54922) jekaeff, 2011.02.07 10:53:07]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.07 10:53:07 (54922)
Ez még mindig lehet az elem érintkező hibájából. De nem ott, ahol az elem/akku érintkezik a kis rézlemezkékkel, hanem ahol a rézlemezkék "túlsó vége" (a készülékházon belül) nekifeszül az alaplapnak. Már ha az eTrex-eknél is olyan primitív módon oldották meg az áramszolgáltatást mint a 60CSx esetén, hogy "nem kell ide forrasztás, majd nekifeszül az a lapka az alaplapi érintkezőknek ügyesen".

60CSx-nél én így jártam, és véül a kis kábeldarabokkal véglegesen beforrasztás segített. Azóta nyoma sincs ilyen problémáknak. Korábban bringázás közben a rázkódástól egyrészt a normálisnál gyorsabb lemerülést "hazudott" a csix, másrészt véletlenszerűen ki-kikapcsolt (a képernyő "becsíkozódik" majd elhalványul,. mint mikor működés közben kikapod az elemet).

A hiba eléggé nehezen volt reprodukálható: volt, hogy már 3-4 perce ütögettem a készülékházat mindenféle irányból (csak kézfejjel, mert azért asztalhoz nem csapkodtam :o) és mégsem kapcsolt ki, máskor meg csak oldalára billent az asztalon a bringás tartóban és már attól kikapcsolt.
[előzmény: (54921) kaszanyiczki, 2011.02.07 10:32:30]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.01 22:54:49 (54791)
Az Internet Explorer 8-ban is van "pornó mód" (hehe, persze: "InPrivate böngészés"), az sem visszakereshető.

Szerintem inkább jelszavazni kéne a gépet, a keylogger nem túl etikus (bár más gépét használni sem az, de ez nem felmentő körülmény).
[előzmény: (54789) irmatyi, 2011.02.01 22:01:13]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.01 18:03:33 (54784)
KÜTYÜ ON:

Továbbra is Samsung B2710 hírek.

Bár a 610 óra (25,4 nap) továbbra is túlzásnak tűnik mint gyári hivatalos készenléti idő, de... azért nem is olyan rossz a valóságos érték sem. ;) 16 napja megy a cucc egy töltéssel. Igaz, mindeközben minimális fecsegés volt csupán. Azaz kb. 15-20 perc beszélgetés volt ez idő alatt, meg 5 perc GPS nyüstölés, meg 5-10 perc egyéb tevékenység: SMS írás/olvasás, menükben bolyongás. Imént zseblámpáztam vele egy fél percet, így végre sikerült "két pálcikásra" csökkentenem az akkutöltöttséget (5 pálcika a full töltés). :o)

Szóval nem is olyan rossz az üzemideje a cuccnak. Hasonló "életvitel" mellett a Nokia 6300 kb. 5-5.5 napot bírt a teljes lemerülésig.

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.30 14:48:45 (54754)
Nem biztos, de valószínű. Mivel az "asztali" PC-n és a laptopon is hasonlóképp jártam a kérdéses lemezekkel. És nem holmi dzsunka noname DVD-k ezek, csak Verbatim-ot és TDK-t használok. Illetve csak használtam, manapság inkább minden külső HDD-(k)re megy nálam.

Úgyhogy felesleges egy újabb hozzászólásfolyam az akksik mintájára, hogy kinél melyik lemez/író/sebesség vált be leginkább... :o)))))
[előzmény: (54753) yoggi, 2011.01.30 13:57:49]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.30 13:43:18 (54752)
DVD? Hol élsz te, biciklibelsőben? ;)

Én valahogy nem bízok a mai optikai adathordozókban. Bezzeg a már mintegy 14 éve 1x sebességgel megírt, CD-matricával elrontott egyensúlyú, 4db session-t tartalmazó CD-t vígan olvassa a PC, de egy pár éve megírt, karcmentes DVD-t meg nem...
[előzmény: (54751) Mengyán, 2011.01.30 12:51:58]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.24 09:37:01 (54685)
Függhet a dolog a firmware verzióktól is (a korai eTrex HCx sorozat volt hajlamos rendszeresen alábecsülni a megtett távot gyaloglási sebességnél) vagy attól, hogy hol volt a GPS a nyomvonal rögzítéskor (ha pl hátizsákban, akkor a rosszabb rálátás miatt "kóválygósabb" lesz a nyomvonal és az emiatti jobbra-balra kacsázás miatt túl nagy távot mér a kütyü, míg a kézben tartott GPS pontosabb adatot - rövidebb távot - szolgáltat).
[előzmény: (54683) authorvision, 2011.01.24 09:27:37]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.17 11:31:54 (54562)
Ööööööö...

...hacsak nem arra célszol, hogy ez valóban nem a WGS84 ellipszoiddal számol, hanem egy egyszerűsített, gömb alakú földmodellel. De kisebb távolságokon ott sem túl nagy a mérési hiba.
[előzmény: (54560) jekaeff, 2011.01.17 11:28:17]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.17 11:28:17 (54560)
Öööö, ez miért is nem WGS-84?

Legfeljebb nem fok-perc-tizedpercek, hanem fok-perc-másodperc alapú.
A WGS-84 egy map-datum, ez meg egy formátumbeli kérdés.
[előzmény: (54559) diego, 2011.01.17 10:48:31]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.16 18:51:03 (54555)
A pillanatragasztó ehhez szerintem gyenge.

Én a helyedben mindenképp kétkomponensű epoxyval ragasztanám meg (pl. Uverapid), de magában az sem tart eleget, melléragasztanék valami fém vagy műanyag tartósínt is. Nálam ez a "besínezős" módszer már bizonyított egy fém konyhai szemetesnél és az autó dísztárcsájánál is. :o)

Nekem volt egy repedt bringástartóm, ami hasonló helyen repedt meg (de nem tört el!), az még biztosabban javítható... lenne. De attól tartok, hogy kidobtam. :( Kellett a hely a TV-nek a szekrénysoromban, és a kacattartók tartalmukkal együtt áldozatul estek.
[előzmény: (54552) 2011.01.16 17:54:31]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.16 16:26:47 (54550)
December közepe óta már biztos, hogy fennáll ez a bug.
Ha megpróbálnád áttölteni a GPS-re akkor is fagyna a Mapsource.
[előzmény: (54549) lelcache, 2011.01.16 15:49:30]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.16 10:22:54 (54529)
653 esetén Google Earth-ben felvéve ezt a két pontot, majd "ütközésig belezoomlova vonalzó eszközzel lemérve a távot: 159.9929m lett a táv. Ugyanez 652-vel 161.2520m.

De nem hiszem, hogy ennyire fontos lenne az az egy ezred ívperc eltérés. :o)
[előzmény: (54528) Mengyán, 2011.01.15 23:05:33]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.15 22:57:39 (54526)
Nálam is 653!
[előzmény: (54524) Atmosz&Zozmosz, 2011.01.15 22:55:35]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.15 22:32:41 (54513)
Ez két külön kérdés. :o)

1.) (X1,Y1) és (X2,Y2) ismeretében a második koordinátapár milyen irányban van
2.) (X1,Y1) ismeretében tőle 160m-re lévő pont (X2,Y2) értékeire vagy kíváncsi

Ez terepen kéne vagy PC-n is jó? Utóbbi esetben a Google Earth és Mapsource is megoldás lehet.
Előbbi esetben EOV-ra váltasz a pont rögzítése után, csökkented X értékét 160-nal, majd visszaváltasz a jó öreg WGS84-re. Persze csak ha a kérdéses pont Magyarország területén van.
[előzmény: (54510) diego, 2011.01.15 22:20:51]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.15 21:25:47 (54504)
Pl.:

1.) Siófoki kikötőre ráálsz, térkép részletesség közepes, zoom szint 300m.
2.) Zoom-olsz kifelé. 7km-nél fagy, 6.13.7 és 6.16.2 esetén is.

A TuHu utak#felületek 2011.01.07 esetén. Az összes többi TuHu térkép is fenn van, azok 2010.12.18 dátumúak, szintén fagynak.

[előzmény: (54502) R.Guszty, 2011.01.15 21:21:57]

Lapozás: előző | ... | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók