turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
az összes téma hozzászólásai egyben, Güszi hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 564 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | következő


Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.04.17 15:53:46 (61681)
Néhány százezer térkép forgalomban van, ezeken be van jelölve az útvonal.
Csak nem digitális a térkép. Ez igaz.

Azt hiszem, hogy felesleges az útvonal minden pontjáról tudni.
Arról nem beszélve, hogy rengeteg a közút.
Ha a TUHU adatbázisa ebből a szempontból is tökéletes lenne!!!
Nem vállalom:-)))

Talán egyszer azért megtudom, hány százalék az aszfalt.

Az RP-DDK vonatkozásában 1/3.
[előzmény: (61679) olahtamas, 2013.04.17 15:05:27]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.04.17 14:35:04 (61677)
Mielőtt aktualitásukat vesztik a problémáim:-)

A Dunántúlon, a Bakony és a Vértes kivételével leginkább csak a KÉK van, klasszikus turistaút kereszteződés (csomópont) nem nagyon van.
Azt az elvet próbálom követni, hogy ahol a KÉK elér egy fontosabb utat (pl. országút) ott legyen a csomópont.

Összesen 148 ponttal "írható le" az útvonal, ezek az un. pecsételőhelyek.
Úgy próbálom specifikálni a szakaszhatárt, hogy a pecsét közelében legyen, maga a pecsét pozíciója csak akkor fontos, ha a szakaszhatárt elértük. Az persze bosszantó, ha időközben elhaladtunk a pecsét mellett.

Az indexen tegnap nagy esemény volt, regisztrált G.I. úr is, és kifejtette nézeteit.
Nem tudom, mi az alapja álláspontjának, miszerint a kék útvonala nem ismert.
Így fogalmaz:
"...hivatalos pontos adattal nyomvonallal, pecsételőhely koordinátákkal nem rendelkezünk..."
Azt hiszem, bátran kijelenthetjük, hogy rendelkezünk koordinátákkal.
Ami a hiányosság volt, az már hamarosan a múlté lesz.
Egyetértésetekkel, és támogatásotokkal lesz 148 definiált pont, írott szöveggel bemutatva, hol van a PONT.
Még nem készültem el, de hamarosan közzéteszem a listát. Ez egy javaslat lesz, remélem, azt sikerül elérnem, hogy az MTSZ elfogadja, legalább vitaalapnak. Évek óta "harcolok", hogy legyenek specifikációk, hisz az igazoló füzetben lévő adatokról nem lehet tudni, hogy hol a szakasz kezdet, hol a vége.
Az nem jó, hogy ott, ahol a pecsét van, mert az nem fix, van olyan település, ahol több is van.
Na és a legfonto0sabb, nem az útvonalon van, leginkább.

Csak egy példa, nem szeretném terhelni a fórumot.

A kék a vasútállomástól nyugatra, a Kislődre vezető úton, a vasúti híd alatt „érkezik” a szakaszhatárhoz, majd élesen DK-i irányba fordul, a vasútállomás felé.
Innen a K+ vezet Kislőd felé.

Ennek a pontnak neve is van [OKTx (Városlőd-Kislőd vá.)], na és pozíciója is van.
A TUHU itiner készítője képes arra, hogy bemutassa a távolságot, az emelkedést, és a lejtést a következő pontig.
Más, kényelmesebben kezelhető eszközök is vannak.

Még egy gondolat, hogy miért is kell rögzíteni a pontokat.
Azért, hogy más is ellenőrizhesse, ott van, és ha onnan méri a távolságot a következő pontig, akkor lehet vitatkozni, melyik mérés a pontatlan, és az eltérés a tűréshatáron belül van-e.
Mivel nekem meggyőződésem, hogy a TUHU szolgáltatásai megfelelőek (ezt őszintén gondolom), ezért próbálom a hiányzó láncszemet pótolni.

Lesznek még kérdéseim, most ennyi.
[előzmény: (61640) Old Eye, 2013.04.13 21:48:48]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.04.15 21:32:47 (61657)
Bocs, hogy nem reagáltam, de ami késik, nem múlik.
Kis türelmedet kérem.

Lenne egy kérésem.
Ha valaki Sárváron jár, akkor fel kéne mérni a vasútállomás és a buszállomás közötti kis gyalogutat.
Létezik, hisz többször igyekeztem a vonattól a buszig, és ez a legrövidebb út. Csak gyalogosoknak járható.
A TUHU térképén sajnos, nem találom.
Pedig ebben a kereszteződésben gondoltam a csomópontot.

Ideiglenesen kicsit keletebbre lesz, de ha lesz útvonal, akkor itt lesz, persze csak, ha másnak nincs jobb ötlete.
[előzmény: (61640) Old Eye, 2013.04.13 21:48:48]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.04.13 14:02:17 (61638)
Igen, ezzel maximálisan egyetértek.
Nem nekem kell, csak nem értettem, hogy van olyan csomópont, ahogy van, és van, ahol nincs.
Nagyon remélem, hogy záros határidőn belül át tudok adni egy listát, mely tartalmazni fogja azokat a csomópontokat, melyeket én rögzíteni javaslok.
A csomópontok közötti távolság lenne a kiindulópont.
Ha valaki beméri, hogy a pont odébb van, nem okoz problémát, hisz az, hogy hol van ez a pont, meglehetősen pontosan leírható verbálisan, esetleg térkép mellékleten bemutatható.

Történetesen a Cserhátsurány nevű turistaút-csomópont ott van, ahol a KÉK irányt vált, a NY-K változik D-É irányra.
Van az utcáknak neve is, Rákóczi utca az első, és Petőfi utca a második.
Na nem terhelem a fórumot!
Köszönöm a segítséget.
[előzmény: (61636) olahtamas, 2013.04.13 13:49:36]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.04.13 13:54:54 (61637)
Igen, írta is (61587)
"A belinkelt POI megjegyyését processz generálta az adatbázis adatai alapján, a megadott távolságok légvonalban értetendők."

Csak rövid az agyam. Előbb kérdezek, aztán gondolkodik.
Szóval van egy process, ha azt beillesztitek, akkor szépen kiszámolja a távolságot.
Eddig értem, de még nincs vége:-)))
[előzmény: (61635) olahtamas, 2013.04.13 13:43:43]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.04.13 13:26:08 (61634)
Ezt értem, és köszönöm.
Lehet, hogy képzett felhasználó leszek egyszer?

DE
http://www.turistautak.hu/poi.php?id=138526
A fenti link hatására megjelenik az alábbi:

Pozíció: Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Szögliget településtől ÉNy felé 3.54 km
Turistautak: K (K felé), K (Ny felé)
Közeli POI-k:
OKT ph (Derenk) (pecsételőhely Ny felé 33 m)
Kis-kút (forrás ÉK felé 47 m)
A derenki lengyelség emlékhelye (kápolna) (kápolna ÉNy felé 127 m)
GCfDrk - Derenk romközség (geoláda ÉNy felé 141 m)

Azt hiszem, ez egy függvénnyel van ide "varázsolva".
Mivel más pontoknál is láttam hasonlót, arra gondoltam, hogy ide is lehetne tenni.
Elnézést, ha baromságot írok.
[előzmény: (61633) olahtamas, 2013.04.13 13:09:36]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.04.13 12:45:18 (61632)
Lenne egy szakmai kérdésem.
Találtam egy turistaút-csomópont típusú pontot a POI-k között.

http://www.turistautak.hu/poi.php?id=140652

Ott van, ahová én is tennék OKT szakaszhatárt, ha nem lenne. De van pont.
Az a kérdés, hogy vannak olyan csomópontok, melyek mutatják a távolságot más pontoktól.
Mit kéne tenni, esetleg ki tudná ezt "odavarázsolni", hogy látható legyen milyen messze van pl. az OKT pecsételőhely.
Vannak olyan csomópontok ahol ez látszik.

Köszönettel.

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.04.12 16:25:38 (61627)
Köszönöm, ez gyors volt.
[előzmény: (61626) pgyp, 2013.04.12 15:57:15]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.04.12 15:50:04 (61625)
Az alábbi POI azt a pontot mutatja, ahová én is tennék szakaszhatárt.

http://www.turistautak.hu/poi.php?id=143598

Mivel van pont, nem kell szaporítani.
Nincs tehát feladat, hacsak az nem, hogy a település neve Hernádcéce.
A réce helyett kérem, legyen céce!

Köszönöm.

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.04.07 11:26:12 (61588)
"...egy kellemetlen tényt kell Veled közölnöm, ha más még nem tette meg: Egy mérés nem mérés! "

Igen, ezt már tudom, de nem én vagyok az, aki ezt a felmérést szorgalmazza.
Ha én döntenék, nem lenne felmérés.

A bizottság előzményei.
Pálmai Vencel kért meg egy éve, hogy vegyek részt a kéktúra bizottság munkájában (10 éves a kapcsolatunk), akkor még nem volt szó projektről, na és térinformatikai fejlesztésről sem.
Én úgy gondoltam, hogy ismerkedek a TUHU-val, voltak elképzeléseim, és elsősorban az érdekelt, használható-e a TUHU arra, amire úgy gondoltam, hogy szükség van.
Ez nem más, mint a távolság, és a szint.
Ezzel nincs is gond, a probléma csak azzal van, hogy nincs senki, aki leírja, hogy hol kezdődik egy szakasz, és hol van a vége.
Erről már írtam, itt, nem ismétlem.

Hasonló probléma az információ arról, hogy mi vár arra, aki elindul.
Három adat érdekelt, a burkolat, az út szélessége, és a járhatósága.
Sajnos, ebben a vonatkozásban a TUHU meglehetősen pontatlan (hiányos).
Ezen próbáltam segíteni 2012-ben, akár hihető, akár nem, de ezzel tisztelegtem R.P. emléke előtt.
Ha valaki ma "legyárt" egy itinert (megteheti ezt az MTSZ hivatalos honlapján keresztül is), akkor meglehetősen pontos információkat kap az útvonalnak arról a szakaszáról, mely érdekli.
Nincs jelentősége annak, hogy ez "nekem köszönhető", hisz olahtamas és HEV nélkül ez nem lenne, nekem ui. nincs jogosultságom, és úgy gondolom, hogy nem lenne jó, ha beleírnék az adatbázisba.

Az OKT vonatkozásában, sajnos, ez nincs így.
A TUHU pontatlansága itt is inkább hiányosság. Mivel ez pótolható, csak elhatározás kérdése.

Végül a bizottságról.
Két hete volt az első érdemi megbeszélés, ezen két téma volt, a pihenőhelyek (ez Hörpölin "asztala"), és a hidak.
Ahogy ígértem, talán még ma beírom ide is, meddig jutottam.
Más feladatról nem tudok.
Ma reggel írtam a topic-ba, ha azt elolvasod, akkor nem kell itt megismételnem.
[előzmény: (61586) Old Eye, 2013.04.07 09:47:55]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.04.06 22:10:01 (61580)
Örülök, hogy reagáltál.
Ne várjunk holnapig!

"Ha itt, a fórumon kérted volna, percek alatt kezedben lett volna az összes".
olahtamas átküldött egy listát (úgy tudom Tőled kapta), ez jó sok patakátkelést tartalmaz, de nem mindet:-(((
Közel százat azonosítottam, nem volt könnyű, legalábbis nekem, de megoldottam.
Sikerült lementenem egy EXCEL táblázatba, és abban kiegészítettem az intervallummal (mely települések között van a kereszteződés)
Sajnos, nem tudom az okát, hogy miért hiányzik néhány, de élek a felkínált lehetőséggel, és itt fogom jelezni, mely kereszteződésekkel van gondom.
Nálunk lakásfelújítás van, de a jövő hét közepén várhatóan már tudok ezzel foglalkozni.

Mivel eddig ötször jártam végig az útvonalat, kvázi fejből tudom, hol vannak a kereszteződések, problémát csak a koordináták okoztak. Azt is tudom, mely kereszteződések problémásak, össze is állt a lista, hamarosan közzéteszem.

Amúgy én is öregszem:-))))

[előzmény: (61579) Old Eye, 2013.04.06 21:19:23]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.04.06 20:01:30 (61574)
Kicsit keresztbe "vertük" egymást.
Köszi, készen állok, hogy folytassuk a témát.


Az alábbiakat időközben írtam, ezt HEV nem ismerte.

"Egy fontos információ
http://www.turistautak.hu/poi.php?id=135269
Itt nincs szükség másik pontra, hisz ez, bár a név nem OKTx (Nógrád) pont az a pont, ahonnan mérni kéne a távolságot. Van több hasonló is (Gérce, Hosszúpereszteg), de azokban a kereszteződésekben (turistaút csomópontok), ahol kézenfekvő lenne fixálni, általában nincs POI."
[előzmény: (61572) Hev, 2013.04.06 19:53:10]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.04.06 19:57:11 (61573)
Természetesen nem titkos, de mivel nem engem kérdeztek, ezért küldtem a választ HEV-nek aki felhívta a figyelmemet.
Már elment a levél, amikor regisztráltam ide is.
Mivel nincs GPS-em (mobilom sincs), nem ezen a fórumon írogatok, de két éve intenzíven foglalkoztat a TUHU.


Old Eye - nak ismeretlenül Güsziológustól.

Én vagyok a háttérben.
Hogy én ki vagyok, az nem titok, van civil nevem is, és az sem titok.
HEV és olahtamas segített eddig, őket vélelmezhetően ismered.

Szeretnélek megnyugtatni, hogy nem szervezet számára készül.
Tagja vagyok ugyan az MTSZ Kéktúra Bizottságának, de ott azzal foglalkozok, hogy hol kellene a patakokon átkelést biztonságosabbá tenni (új hidak, bürük, betonkockák, stb.).
A pontok koordinátáit kiszedtem a POI adatbázisból, ha a publikálásuk nem kívánatos, nem fogom kiadni,

Két évvel ezelőtt a TUHU útvonaltervezőjével kigyűjtöttem az OKT pecsételő helyek közötti távolságot, a táblázatot HEV-nek küldtem, véleményezésre, de nem publikáltuk, hisz nem volt egzakt.
Egyébként, ha jó lett volna, megkerestelek volna Titeket.

HEV átnézte, és kiderült, hogy az OKT ph pontok nem egzaktak, a tervező ui. a ponthoz legközelebbi útvonalon lévő ponttól számítja a távolságot, de azt, hogy ez hol van, nem egyszerű megtudni. Mivel nem értek a TUHU-hoz, elnézést, ha baromságot írtam.

Nyilvánvaló, hogy csak akkor lehet hiteles a távolság, ha a két pont koordinátája ismert.
A projekt abbamaradt, jött az RP-DDK jubileum és témát váltottam, HEV és olahtamas közreműködésével beírtuk az útvonalak tulajdonságait (burkolat, szélesség, járhatóság). Nem döngettem a mellem, de hatalmas munka volt, és azt hiszem, másnak is fontos, hisz a TUHU itinere azóta korrekten mutatja az útviszonyokat.
Terveztem hasonlót az OKT vonatkozásában is, de ennyi időm nincs.

A mostani, mintegy 15 OKTx () POI azért készül, hogy fixáljuk a pontot, honnan kéne mérni a települések közötti távolságot a kritikus esetekben, többek között az átkelők távolságát.

Ha ez nem elfogadható számotokra, akkor természetesen nem folytatom.
Egy fontos információ
http://www.turistautak.hu/poi.php?id=135269
Itt nincs szükség másik pontra, hisz ez, bár a név nem OKTx (Nógrád) pont az a pont, ahonnan mérni kéne a távolságot. Van több hasonló is (Gérce, Hosszúpereszteg), de azokban a kereszteződésekben (turistaút csomópontok), ahol kézenfekvő lenne fixálni, általában nincs POI.
[előzmény: (61571) pgyp, 2013.04.06 19:41:55]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.04.06 19:30:36 (61570)
Üdvözlöm a fórum olvasóit.
Güsziológus vagyok, az index Kéktúra topicjában szoktam írogatni (10 éve vagyok jelen, hozzászólásaim száma 4.200).

Nem én lettem kérdezve, de HEV felhívta a figyelmemet erre a kérdésre.
Neki küldtem a választ.

email
sebistvan
kukac
freemail
hu
[előzmény: (61569) Old Eye, 2013.04.06 08:44:26]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók