Ez hosszú lesz! :-)
Keleti-főcsatorna keleti oldalán futó földút a N47 17.170 E21 26.299 pontnál lemegy a bg polygonról és a többi (kb.3km-es) rész már nincs rajta. Itt módosítottál a bg polygonon is!!! Ez szarvas hiba! A feltöltött 19663 track sincs vágva! A Felső-Tiszában már valaki megrajzolta a másik felét, így ez kitűnő alkalom a tájegységhatáron való illesztést gyakorolásához!
Keleti-főcsatorna nyugati partján futó földút alatt már három együttfutó track van, lehetne trackszámot emelni. A másik oldalon futó úton szintén, ami alatt meg két track van. Még ugyanitt jobban nyalábra kéne húzni.
A ID=397476 út nincs track-re igazítva, és Track= emelve, pedig csatoltál bele utat.
Látom, hogy a tuhu sablonból dolgoztál. Kár volt. Jobb, ha saját magad paraméterezed egyedileg az utakat, és elfelejted a sablont. Pl. nem hiszem, hogy gáton mindenütt C a bicóval járhatóság, és gondolom a fedettség se mindenütt C. Pl. ezekre: N47 15.446 E21 25.922 és a N47 15.376 E21 24.901 jogos a Burkolat=középen füves és a BehajtasAutoval=C ?
A N47 14.682 E21 24.915 pontnál az út biztos nem szintben keresztezi a vasutat, mert nincs közös node pont? A N47 18.397 E21 26.211 pontnál, sincs közös node, itt a híd alatt megy az út? Ettől északra hiányzik két TZ is a mi a trackben szerepel.
N47 15.840 E21 25.682 gatorhaz POI nincs fent.
Látom a 19052-esből is rajzoltál egy kicsit. A N47 14.660 E21 25.037 és a N47 14.626 E21 25.020 pontoknál miért daraboltad az utat? Mehetett volna egyben az egész szakasz. Ugyan ez a N47 12.704 E21 26.132. Próbálj minél nagyobb szakaszokat egybe megrajzolni, vagy folytatni a már meglévő szakaszokból, hogy ne keletkezzenek plusz új szakaszok. Ezeket illeszd össze.
A N47 12.558 E21 25.434 pontnál több mint 30m eltérés a tracktől. Ha a valóságban letértél az útról, akkor ezt a trackben jelezni kellet volna, vagy kivágni. Ha nem tértél le, akkor meg nagyon nincs ráhúzva! Kisebb, de hasonló itt: N47 12.617 E21 24.721
Itt N47 13.431 E21 24.629 az eltérésen kívül sarkos lett az íves kanyar. Min. 3 node-t megérdemelne. Helyesen ráigazítottad a polygont az útra ez viszont piros pont (nem red-nav)! :-)
N47 13.497 E21 24.232 szakasz nincs paraméterezve.
N47 13.661 E21 26.921 pontról nem törölted a TZ-t.
N47 13.341 E21 26.927 ponton átfutó a trackben „foldut_09”-nek nevezett szakaszt nem igazítottad, paramétereit nem javítottad, polygonokat nem igazgattad rá. Egy track feldolgozása nem csak az új szakaszok felviteléből áll, hanem a régebbiek javításából is. Erre a szakaszra igencsak ráférne az ívesítés, igazgatás. Kérlek, javítsd.
A N47 11.726 E21 24.419 pontból nem törölted a TZ-t pedig berajzoltad az utat, viszont a N47 11.235 E21 24.340 és N47 10.712 E21 24.719 pontokban lemaradt a TZ a track szerint. N47 11.062 E21 24.768 nincs a polygon útra húzva.
N47 11.168 E21 27.555 szintén nincs útra húzva a polygon, a track-kötegre igazítás is elmaradt, a trackszám emelést meg már említeni se merem. :-) N47 11.012 E21 28.154 nincs berajzolva egy szakasz. N47 11.043 E21 28.799 szakasz track-kötegre igazítás, a pontban útívesítés.
N47 09.473 E21 30.359 -nél két power line paramétereiben benne hagytál pár értéket! Valószínűleg másoltad valahonnan, és nem törölted ki pl. Hossz=, HosszFerde=, EmelkedesOda=… stb. Ezeket a szerver tölti ki automatikusan.
A N47 09.979 E21 30.793 pontnál érdekesen oldottad meg az erdő polygon berajzolását. Vagy a 19633, vagy a 19272-es tracken van rosszul jelezve, de a mostani valami köztes állapot. Vagy a track-eket, vagy a rajzolást javíts, lényeg, hogy a valóságot tükrözze.
N47 09.392 E21 30.059 gaz_kut_02 POI hiányzik.
N47 08.466 E21 27.911 polygonok nincsenek útra igazítva.
Furtán az Akácfa és Pacsirta utca erősen paraméterhiányos, a többi utcáé pedig hibás (pl. LakottTerulet=A)! Az Akácfa utca, Béke utcába csatlakozó része természetellenesen görbe, a valóságban is ilyen? Általánosságban véve növelned kéne a pontosságot, de ez kivétel. Magasabb házak árnyékolása miatt gyengülhet a GPS vétel, és emiatt adódhatnak ezek a pontatlanságok. Amúgy leszoktatok már hegezolival a nyakban lógó kütyüvel való trackeléseről? :-)
N47 08.080 E21 27.052 TZ hiány.
N47 08.074 E21 27.252 út berajzolva, de paraméter egy darab se. Amúgy Track=0 lenne.
Huh! Sok rajzolás, sok észrevétel! :-)
A legnagyobb hiba, hogy a Keleti-főcsatorna igazításával akaratlanul is belenyúltál a bg polygonba. Itt együtt fut a két felület határa, és mikor a csatornát húztad, akkor jött vele a bg is. Erre figyelni kell.
Még pár tanács:
Kicsit rajzolj kevesebbet, mert nagyon sok átnézni. Nem fontos egy egész tracket berajzolni, elég, ha csak dolgozol belőle, pl. ennek a fele is elég lett volna.
Kapcsold ki a pontok, vonalak, felületek mozgatást, a Szerkesztés menüben, és csak akkor kapcsold be ha tényleg kell.
Ne használd a tuhu-s sablonokat, inkább te hozd létre rajzoláskor (majd valamikor a reformokkal egyszerűsödi az egész).
Rajzol nagyobb zoomnál, mert csak úgy tudod jobban track-nyalábra húzni az utat. Egy csiganyálas földutat nem kell szolgaian végig követni, de ha már van pár track, és azokon látszik, hogy szépen együtt futnak, akkor lehet húzni pontosan is az utakat. Ezt más által rajzolt utakkal is megteheted, sőt, meg kell tenni!
Ha már berajzolt úton megy a tracked, azt is ellenőrizd végig, mind nyomvonalilag, mind paraméterileg. A polygonokat is igazítsd közös node-ra az utakkal, ott ahol látszik, hogy az út a határa. Polyline-ok keresztezésekor hoz létre közös node-ot, ha szintbélin kereszteződés van (útkereszteződés, vasúti átjáró, gázló).
Rajzoláskor legyen nyitva a rajzolt track a mapszószba, hogy figyelni tudjad, mit rajzoltál be. Így kisebb az esélye, hogy valamit kihagyjál, vagy más trackjébe belerajzoljál.
Összességében annyira nem rossz. Belefutottál pár „kezdő” hibába, ami figyelemmel, és kis rutinnal már könnyedén kiküszöbölhető. A polygon lyukasztások jók, csak így tovább!
A bg polygon visszaállítottam a Keleti-főcsatornával együtt az eredeti állapotra, és így visszatettem az oldaladra. A többi javítást rád bízom. Mikor kész vagy rakd fel újra és megint átnézem. Ha rendben, akkor feltöltöm, de után én szeretnék rajzolni. :-)
Jó munkát! |