turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, KoLa hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 576 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | következő


KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.07.08 10:27:52 (31501)
Szinte kizárólag a gazdaságos opciót használom, mert érdekes helyekre visz el. (Legutóbb pl. Csenely és Járdánháza között vitt be az erdőbe egy olyan útra, amihez képest a Pilis - járműforgalom elöl elzárt - útjai autópályának minősülhetnének.)
Az öt-százzal kapcsolatban én is ugyanerre a következtetésre jutottam, de attól, hogy tudni vélem miért csinálja ezt, még nagyon zavaró. Annál inkább, hogy már megszoktam Andreát - és időnként Moha bá'-t - akik képesek hibátlanul kimondani.
Egyébként lehet, hogy éppen a .wav(?) formátum miatt kénytelenek ezen spórolni. Az iGO-ban a hangok bezippelt .ogg file-ban vannak.
[előzmény: (31486) SylverRat + Bogee, 2008.07.08 10:00:21]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.07.08 09:52:50 (31482)
Én sem vitatkozom. Csak leírok egy történetet. Az Elektromos Világ webshopjában néhány napig 54990 Ft-ért lehetett megrendelni a Nüvi 660-at. Mivel olyan sokan dicsérték, és az eredeti ára majdnem a háromszorosa volt, ezért ennyi pénzért jó vételnek tűnt. (Azóta újra felemelték nyolcvanezerre. Lehet, hogy csak egy elírás miatt volt néhány napig 55 ezer.)
Mielőtt a kütyüt elhoztam volna a boltból, megnéztem néhány tesztet, többek között ezt is. Ekkor álltam el a vásárlástól. Ha nem tudnám, hogy van olyan navigácós rendszer ami az ötszázat szünet és akadozás nélkül egyben ki tudja mondani, valamint a legrövidebb és a leggyorsabb mellett létezik gazdaságos opció is az útvonaltervezésre, akkor ennyi pénzért megvettem volna. (Annak ellenére, hogy van még egy kontraindikáció: az Erdély és a Felvidék térképek hiányossága.)
[előzmény: (31459) SylverRat + Bogee, 2008.07.08 08:01:40]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.07.07 23:40:55 (31458)
Google a kezdőlap a böngészőmben, de ott csak kereshető. Olyan oldalakat nem szoktam látogatni, ahol megtalálható :-)
Egyébként Garmin térképet akkor sem használnék, ha ingyé' vóna. Véleményem szerint a tuhu - a vizektől eltekintve - jobb mint a TG, amiről itt egy fórumon egyszer már alaposan leszedtem a keresztvizet (lásd: #29483). Autós navira pedig nem a HCx-et fogom használni a bélyeg méretű kijelzőjével, és az alig hallható csipogásával. Arra ott a P350 és az iGO, egész Európára (beleértve a környező országokat is) kiterjedő, a CityNavigatornál sokkal részletesebb térképével és gazdagabb szolgáltatásaival.
[előzmény: (31456) SylverRat + Bogee, 2008.07.07 22:03:28]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.07.07 21:41:41 (31455)
Bizonyára megtalálható, de olyan oldalakon, amit én nem látogatok.
[előzmény: (31454) Csuhás, 2008.07.07 21:05:36]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.07.07 21:02:00 (31453)
"Garmin a feltört térképek"
Egyik kesertársunktól egyszer azt hallottam, hogy ilyen nem létezhet, a Garmin térképeket lehetetlen megtörni. Én ugyan kételkedtem ebben, de ő annyira határozottan állította, hogy kénytelen voltam elfogadni. Tévedett volna?
[előzmény: (31441) Csuhás, 2008.07.07 19:08:40]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.07.01 15:32:03 (31235)
Talán ezzel megoldható.
[előzmény: (31233) Csuhás, 2008.07.01 14:12:06]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.27 20:18:54 (31155)
"a met.hu-nál fel sem merült, hogy legyen egy "mobilbarát" méretű kis animált gif, amin láthatnám az esőzónákat."
Animált gif nem volt, de egy időben a radarképeket le lehetett tölteni. Külön jelenítette meg az ország keleti és a nyugati részét, illetve kisebb felbontással az egész országot is megmutatta. Mindezt az egyik szolgáltató átalánydíjas csomagjával.
[előzmény: (31153) jekaeff, 2008.06.27 18:52:37]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.18 20:34:43 (30825)
Szükségtelen. Arra a részre jegy nélkül is bemehetsz, nincs elkerítve.
[előzmény: (30820) Apexsek, 2008.06.18 20:09:07]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.18 20:32:58 (30824)
"Esetleg csak a tábla van a falon, s a földön állva lehet kalibrálni?"
Nézd meg ezt a fotót és döntsd el, hogy lehet-e! A kép bal szélén a falon szemmagasságban egy kék tábla. (Felette valamivel nagyobb szürke.)
A területre a belépés díjtalan, és a kilépés sem bizonytalan ;-)
[előzmény: (30819) Apexsek, 2008.06.18 20:07:06]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.18 19:09:40 (30817)
Nyugati pu. nagyjából a 13. vágány végén a csarnok falán.
[előzmény: (30810) csiba..., 2008.06.18 18:05:14]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.17 18:29:00 (30766)
Való, igaz. Negyvenhét bejegyzés közül a negyvenhatodik. Mivel nekem nem jutna eszembe (és úgy vélem, ezzel talán nem állok egyedül) egyik FAQ-ban egy másik FAQ-ot keresni, ezért próbáltam közvetlenül segíteni.
Elnézést kérek érte, többet nem teszek ilyet.
[előzmény: (30764) KiVi, 2008.06.17 17:58:33]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.17 16:53:30 (30761)
Nem mintha ez lenne az emberiség legnagyobb problémája, csak a pontosság kedvéért :-)
Bakos Ferenc: IDEGEN SZAVAK ÉS KIFEJEZÉSEK SZÓTÁRA Akadémiai Kiadó Budapest 1986.
846. oldal: terra lat föld
295. oldal: geo- gör szóösszetételek előtagjaként ... stb.
Persze az sem lehetetlen, hogy -velem együtt - Bakos Ferenc és az Akadémiai Kiadó is téved...
[előzmény: (30757) SylverRat + Bogee, 2008.06.17 16:35:57]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.17 16:42:39 (30759)
Azért tegyük hozzá, melyik FAQ-ban, mert én is csak azért találtam meg, mert tudtam, hogy hol keressem ;-)
http://sylverrat.hu/faq/index.php?page=igo
A SirfTech-el elég egyszer helyrebillenteni a GPS vevőt, ha a sys.txt-ben benne vannak a következő sorok,
[gps]
set_messages=0

akkor az iGO nem fogja többé elállítani.
[előzmény: (30755) SylverRat + Bogee, 2008.06.17 16:10:17]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.17 16:29:01 (30756)
A "geo-" előtag tudomásom - és az "IDEGEN SZAVAK ÉS KIFEJEZÉSEK SZÓTÁRA" - szerint nem latin, hanem görög.
[előzmény: (30745) SylverRat + Bogee, 2008.06.17 14:46:28]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.14 09:25:56 (30669)
Helyesebben ötszáz, csak csuklik a billentyűzetem :-(
[előzmény: (30668) KoLa, 2008.06.14 09:21:44]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.14 09:21:44 (30668)
Szerintem a tettesnek nem kellett hekkelni, és csak azért csempészte bele, hogy legyen egy olyan autós navi kütyü is a kínálatában, ami ezzel ellentétben egy ütemben, akadozás nélkül ki tudja mondani, hogy: "öttszáz" :-)
[előzmény: (30667) VasG, 2008.06.14 07:11:31]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.12 21:13:36 (30636)
Remélem lesz valaki, aki válaszolni tud a következő kérdésekre.
Lehetséges a Nüvi660-ra tuhu és OMP térképeket feltölteni? A térképek ezen is egyetlen .img file-ban vannak mint a kézi GPS-en, és az új feltöltés ezen is felülírja a régit? Visszatölthető rá a gyári City Navigator és a NaviGuide? Mekkora a készülék belső memóriája? Mekkora SD kártyán adják hozzá a NaviGuide Magyaroszágot?

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.08 23:16:15 (30526)
Köszönöm a hasznos tanácsot. Mivel "átvétel a forgalmazó boltjában", tehát fizetés előtt megnézhetem. (Ha meg kihozzák, akkor nyolc napon belül indoklás nélkül elállhatok a vételtől, és csak a szállítási költséget buktam el.)
[előzmény: (30501) magpet, 2008.06.08 11:21:00]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.07 10:12:02 (30484)
Ahol kinéztem, az nem amerikai beszerzés, hanem egy - hazánkban üzlethálózattal rendelkező - multicég webáruháza. Pl. a garanciát a hivatalos boltban intézik. A lényeg: mindkét ár hazai ár, mégis az egyiket öt, a másikat pedig hat számjeggyel írják.
Egyébként jó ötletet adtál, mert ha a hivatalos boltban megtetszik, és a multitól rendelem meg, azok mögött is a hivatalos bolt áll, tehát nyugodt lelkiismerettel vásárolhatok tőlük, ezzel senkit sem csapok be.
[előzmény: (30483) feri60, 2008.06.07 09:37:00]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.07 07:39:45 (30481)
Ott éppen másfélszer annyiba kerül, tehát ott biztosan nem veszem meg. Ahhoz meg nem elég vastag a bőr az arcomon, hogy náluk kívül-belül alaposan megismerem a kütyüt, azután máshonnan rendelem meg.
[előzmény: (30472) feri60, 2008.06.06 21:59:02]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.06 20:31:56 (30471)
Ettől félek én is :-)
Egyszer már kitöltöttem a megrendelő formot, de az elküldésig még nem jutottam el.
[előzmény: (30470) feri60, 2008.06.06 19:07:13]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.06 02:31:36 (30442)
Bökj egy olyat a környező országokban, ami megvan a CN Europe-on, de nincs meg az iGO-ban.
Másrészről a kolozsvári Farkas utca szerintem nem nevezhető olyan jelentéktelen helynek, amelyik még minimális érdeklődére sem tarthat számot, ezért egy "utca szintű" Európa térképen teljesen felesleges is lenne feltűntetni.
[előzmény: (30441) Szab, 2008.06.06 00:39:31]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.06 00:03:23 (30439)
A hozzászólást nem iróniának szántam. Szemet vetettem az egyik multinál egy Nüvi660H-ra, amit jelentősen olcsóbban kínálnak (természetesen legálisan, ÁFÁ-val, vámmal, hazai garanciával, tehát nem szürkeimport), mint az itt gyakori Garmin forgalmazó. Tetszik a nagy fényerejű széles kijelző, ami miatt talán megérne 20 ezerrel többet kiadni, mint a NavonN350-ért. DE ez utóbbira két év garancia van, és három évig ingyenes a térképfrissítés. Ezzel szemben áll a Garmin egy éves garanciája (ez aggaszt kevébé, bár a HCx-et egyszer már gariban ki kellett cserélni), a kevésbé részletes térképe (vagy horrorisztikus összegekért térképek beszerzése) valamint a - szintén nem kevés - pénzbe kerülő térképfrissítés.
A környező országok térképeit meg nem azért forszírozom, mert feltételezem, hogy a Garmin abban gyengébb, hanem mert igazából csak ott használom élesben. Magyarországon autóval harminchárom év alatt sem sikerült nagyon eltévedni, viszont három éve - még GPS nélkül - 25 km-t autóztam föl-alá Zsolnán, amíg megtaláltam a Vrátnához kivezető utat
[előzmény: (30438) KoLa, 2008.06.05 23:18:39]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 23:18:39 (30438)
Én éppen azt szeretném, ha a Garmin tábor (amelyikhez a terepi VistaHCx használata miatt szerényen magamat is besorolom ;-) meggyőzne arról, hogy gépkocsiban is a Garmin a szebb, a jobb, de legfőképpen arról, hogy olcsóbb, mint más gyártók hasonló célú eszközei.
[előzmény: (30437) feri60, 2008.06.05 22:56:20]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 22:52:11 (30436)
Terepen Garmin párti vagyok. (Bár lehet, hogy csak azért, mert még nem volt a kezemben Magellan MobileMapper6 ;-)
[előzmény: (30431) SylverRat + Bogee, 2008.06.05 22:32:25]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 22:12:32 (30429)
Többször jártam a Tátrában GPS nélkül, mint vele. Az előbbinek számát sem tudom, az utóbbit viszont egészen pontosan: egyszer. Tehát kütyü nélkül is odataláltam, de - és ezt itt felesleges bizonygatni - vele mégiscsak más.
[előzmény: (30426) snake, 2008.06.05 21:50:40]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 22:00:40 (30428)
Azon szerencsére rajta van (hálás köszönet érte az OMP csapatnak :) de ott sajnos nem kereshető.
(Mielőtt bárki félreértené, csak a tényt kívántam jelezni. Nagyjából ismerem az okot is, tehát a megjegyzést semmiképpen sem szemrehányásnak szántam!)
[előzmény: (30422) KiVi, 2008.06.05 21:32:05]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 21:50:09 (30425)
Szerinted honfitársaink körében melyik a gyakoribb tevékenység: gyalog vadkempingezni Európában, vagy autóval elgurulni Kolozsvárra, esetleg a Tátrába?
(Egyébiránt azt vettem alapul, amit magpet a #30413-ban írt, miszerint: "gyaloglás maximuma egy kis városi séta" Nüvi760-al, és rákérdeztem, melyik térképpel.)
[előzmény: (30420) Szab, 2008.06.05 21:19:21]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 21:22:50 (30421)
Kiutaznék a Tátrába. Szállást Vysoke Tatry nevű településen a Cesta Slobody-n foglaltam. Oda tudok navigálni a CN-el? Vagy vegyem meg inkább a SlovakiaRoads-ot közel ötvenezerért? Én inkább használom az iGO-t.
[előzmény: (30416) Szab, 2008.06.05 19:27:05]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 20:12:20 (30418)
Vagy vegyem meg inkább a RomainiaRoad-ot potom 49900 Ft-ért? (Vagy vegyem meg inkább a Navon N350-et ugyanabban a boltban, fillérre pontosan ugyanennyiért, és azzal az egy kütyüvel - és a hozzá járó térképekkel - navigáljak a környező országokban?)
[előzmény: (30417) KoLa, 2008.06.05 20:02:38]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 20:02:38 (30417)
Szeretném felkeresni Kolozsváron (Cluj-Napoca) a Farkas utcát (Mihail Kogalniceanu). Lehet-e oda útvonalat tervezni Budapestről a belinkelt térkép segítségével? (Vagy inkább használjak iGO-t, mert azzal lehet.)
[előzmény: (30416) Szab, 2008.06.05 19:27:05]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 18:14:35 (30415)
Milyen térképet használnál a Nüvin pl. Szlovákiában vagy Romániában?
(Jut eszembe: miért van a Nüvi 760 és a 660 azonos árban, miközben a konkurenciánál a 660 már kétharmadért kapható?)
[előzmény: (30413) magpet, 2008.06.05 17:53:59]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 18:02:28 (30414)
"menj ki a városba, és figyeld, hogy az iGO mennyire ismeri az adott utcák sebesség-korlátozását"
Kimentem. A teljesség igénye nélkül: ismeri az M3 kivezetőn a 80-at, ferihegyi gyorsforgalmin a 90-et, 1-es és 2-es terminál között a 70-et, M1-M7 közös szakaszon a 100-at. Nyilván sokkal több példát hozhatsz, ahol téved. Ezért sem hagyatkozom kizárólag csak erre, de örülök, hogy ott van.
Akinek meg nem tetszik, az nyugodt szívvel kapcsolja ki (csak ne próbáljon olyan helyzetet teremteni, amiben én sem tudom használni).
Ami a telefont - vagy bármely más kütyüt - illeti: a nagyobb szériában gyártott (és eladott) termék fajlagos gyártási költsége kisebb, mintha ugyanazt, ugyanakkor ("azonos gazdasági, piaci körülmények között") kisebb szériában állítanák elő.
Az iGO sikerében nyilván része volt mindannak felsoroltál, belejátszhatott olyan is, amit egyikünk sem említett meg, de nem elhanyagolható az 1 GB-on eltárolt Európa térkép sem.
[előzmény: (30412) bregő és andorpapa, 2008.06.05 17:30:39]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 17:30:08 (30411)
A 3D épületekre nekem sincs szükségem, de ha a felsoroltakon kívül a pillanatnyi sebességemet valamint az érvényes sebességkorlátozást is látom, mindemellett a térkép is nagyobb, mint egy postabélyeg, az azért nem hátrány. Ha autóban kellene navigálnom a HCx-el (elvileg alkalmas lenne rá), csak azért nem taposnám meg nagyon hamar, mert terepen imádom. Ott verhetetlen.
[előzmény: (30410) magpet, 2008.06.05 17:09:59]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 16:43:14 (30409)
Tudomásom szerint az iGO előtt nem létezett olyan navigációs szoftver (és ez volt az iGO kirobbanó sikerének titka), amelyik egy GB-on eltárolta egész Európa utca és házszám szintű térképét. Ebbe az 1 GB-ba eddig is belefért az adott útszakaszon megengedett sebesség nyilvántartása (a leggyorsabb útvonalat csak ennek ismeretében tudja tervezni). Ezen információnak a kijelzőn történő megjelenítése valószínűleg még egy Commodore16-ot sem lassítana le számottevően, a PDA nagyjából százszoros órajelű (és nem nyolc bites szervezésű) processzora valószínűleg meg sem érzi.

Az első telefonom (Nokia 1611-es) telefonáláson kívül csak SMS küldésre volt alkalmas (ez is nagy szó volt akkoriban, a 1610-es csak fogadni tudott), mégis többe került, mint a mostani mindentudó. (Tudom, hogy az eladási árakat marketing okokból felfelé és lefelé is eltérítik, de egy nagyobb szériában gyártott termék marketingtől függetlenül is lehet olcsóbb.) Tehát a több funkció nem jelent szükségszerűen magasabb árat.

Nem állítom, hogy egy extra funkció növeli a biztonságot, de szerintem az sem állítható, hogy a szóban forgó - egyébként kikapcsolható - funkció hiánya lenne az, ami növelné.
[előzmény: (30406) bregő és andorpapa, 2008.06.05 15:59:51]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 16:12:29 (30408)
(Ahogy az sem, hogy amennyiben nincs, akkor minden létező korlátozást mm/sec pontossággal betartok.)
[előzmény: (30407) KoLa, 2008.06.05 16:09:45]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 16:09:45 (30407)
Szerintem nem predesztináció, hogy ha a navin van sebességkorlát kijelzés, akkor az úton kihelyezett táblákat figyelmen kívül hagyom.
[előzmény: (30405) KiVi, 2008.06.05 15:51:26]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 15:29:22 (30404)
Kinek a pap, kinek a paplan. Téged miért zavar az, ha valaki más azt is szereti, ha a navi folyamatosan jelzi az adott útszakaszra érvényes sebességkorlátozást?
[előzmény: (30391) bregő és andorpapa, 2008.06.05 11:58:44]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.04 12:29:33 (30356)
Mostanában terepen Vista Hcx-et használok, mert ott az a célszerűbb. Amíg nem volt pénzem rá, addig egy 180 Ft-os ceruzaelem tartóba építettem egy USB aljzatot (140 Ft) és négy akkumulátorral töltöttem a PDA-t, de négy elemet is használhattam volna (akár az első falusi vegyesboltból is). A hulló csapadék elleni védelemre pedig megfelelt egy vastag fóliazacskó. (A védelem természetesen elmarad az IPX7-től, de nem is úszás közben volt rá szükség.)
[előzmény: (30354) Szab, 2008.06.04 12:09:43]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.04 11:57:36 (30352)
Képes megtervezni egy útvonalat "gazdaságos" opcióval? Mert ha nem, ez esetben én még akkor sem nevezném teljes értékű autós navigációs rendszernek, ha a hangutasítások hiányától nagyvonalúan eltekintünk. (És akkor nem ejtettünk szót arról a számomra fontos szolgáltatásról, hogy képes-e a térképpel egyidejűleg kijelezni a pillanatnyi sebességet valamint - tájékoztató jelleggel - az útvonalra érvényes sebességkorlátozást.)
[előzmény: (30334) yoggi, 2008.06.03 11:46:24]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.05.14 23:23:30 (29793)
Nem elég az iGO-ban a sys.txt-nek a [gps] szekcióját kiegészíteni a set_message=0 sorral, a GPS vevőt is helyre kell állítani SirfTech programmal, vagy factory resettel.
http://sylverrat.hu/faq/index.php?page=igo
[előzmény: (29790) magpet, 2008.05.14 22:22:08]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.05.08 15:32:56 (29519)
Esetleg MapSource helyett ugyanarra a célra használható a GPSMapEdit, az megjeleníti a Russa térképeket is, ezért elég csak egyfélét letölteni.
A Russa korábbi verziója (1.1.27.6) nem állítja le a navigációt húsz méterrel a cél előtt, viszont csak légvonalban tud navigálni (és nem ingyenes :-( Amíg Russát használtam, a mini műszerfal egyik ablakába beállítottam a cél távolságát, egy másikba meg a cél irányát (északhoz képest fokokban megadva). Egy laptájolón az irányt, a PDA-n meg a távolságot figyeltem. Több mint két tucat ládát találtam meg így.
[előzmény: (29512) pgyp, 2008.05.08 15:00:24]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.05.08 00:05:31 (29486)
És a térképen is ott van a födút, ahol a terepen, vagy ott ahol tíz évvel ezelőtt felszántották? (Még szerencse, hogy a hegycsúcsok nem vándorolnak túl gyorsan :-)
[előzmény: (29484) SylverRat + Bogee, 2008.05.07 23:56:41]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.05.07 23:50:23 (29483)
"Ha esetleg kellene valakinek a második nyitókód..."
Melyik évszázadban frissítették ezt a térképet? Megnéztem a web változatot: a kb. öt éve épült óbudai Auchan helyén még gyár van, az esztergomi vasútvonalról iparvágány vezet a Gázgyárba (valójában ott már legalább tíz éve a Graphisoft park áll), a Hajógyári-szigetre síneken is bejuthatunk (ha valaki nem tudná, a hídon még nem, de az odavezető úton már régen felszedtek minden vágányt). Ha már az első megvizsgált részben is ennyi hiba van, akkor milyen lehet a többi?! Összehasonlításképpen: ezen a területen az ingyenes TUHU sem túl részletes, de - a topoguide-al ellentétben - nem tartalmaz hibát. Ennyire elavult és rossz termékért pénzt kérni - véleményem szerint - tisztességtelen piaci magatartás.
[előzmény: (29466) nyic, 2008.05.07 19:18:11]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.05.05 17:17:09 (29335)
Az autós navigáció tekintetében nincs monopol helyzetben, mégis sokkal drágábbak a térképek mint a konkurenciánál. Például a Nüvi 250 és a Digiwalker C-250 hasonló árért kapható, de ha a környező országokról (Szlovákia, Románia, Szerbia, Horvátország) ugyanolyan részletességű térképet szeretnénk, mint amit a Miohoz alapból adnak, akkor a kütyü árának háromszorosát kell kipengetni.
[előzmény: (29262) csiba..., 2008.05.03 20:04:01]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.04.24 18:20:50 (28928)
"...növelve ezzel a vételi képességeket, valamint a PDA üzemidejét." Biztos, hogy erre szükség van?
Ma délben az egyik kolléganőm egy vidéki cím iránt érdeklődött, ezért elővettem a P350-t és elindítottam az iGO-t. Amikor minden szükséges információt megkapott, a gépet hanyag mozdulattal betettem a tokjába, a tokot az autós táskába, autós táskát meg a hátizsákba. Ötkor értem haza, és amikor beléptem a belvárosi három emeletes ház lépcsőházába, Moha bá kiszólt a zsákomból, hogy a GPS vétel megszűnt. A figyelmetlenségem miatt öt órát működött folyamatosan bekapcsolt kijelzővel (az iGO így van beállítva), és - amíg lehetőség volt rá - háromszoros csomagolásban (tok + autóstáska + hátizsák) is talált műholdat. Autós készüléknek kell ennél több?
(Korábban terepre ott volt pluszban négy vagy nyolc ceruza akkumulátor és egy USB kábel amivel tölteni tudtam, valamint a kijelző lekapcsolása 30 másodperc inaktivitás után. Mostanában meg a Vista Hcx :-)
[előzmény: (28919) bregő és andorpapa, 2008.04.24 15:09:47]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.03.20 19:24:42 (27443)
Sajnos tönkrement a néhány hónapos Vista HCx-em :-( de magpet jóvoltából a holnapi kiránduláson sem maradok kézi GPS nélkül :-) A garanciális csere idejére kaptam kölcsön egy CSx-et. Most ismerkedem a kütyüvel, és van egy kérdésem (talán lesz még több is):
Mire szolgál a hátlap jobb oldalán egy kb. DIN Tuchel méretű, négy tűből álló csatlakozó?

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.03.03 21:38:08 (26834)
Feltételeztem, hogy QFE, mert a leszálláshoz ez lenne logikus. A repülőtér közli a pályán mérhető légnyomást, pilóta látja a saját nyomásmérő műszere által mutatott értéket, amikor az utóbbi eléri az előbbit, akkor ér földet; nem kell ismerni a reptér tengerszint feletti magasságát.
A repülésirányítás ezt az elvileg egyszerű eljárást - nem ok nélkül - bonyolultabbá tette.
[előzmény: (26832) Fil, 2008.03.03 20:16:57]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2007.12.11 15:19:40 (23022)
Viszont pl. Szlovákiából mindössze 2250 km-nyi utat tartalmaz, tehát közel sem annyira részletes, mint a Slovakia Roads autós térkép (19955 km út és 9830 km városi utcák). Nem tudom pontosan, hogy az iGO Szlovákia térképe mennyi adatot tartalmaz, de gyanítom, hogy ez utóbbihoz áll közelebb.
[előzmény: (23014) SagiK, 2007.12.11 14:19:56]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2007.12.11 15:02:31 (23021)
A Nyugati pályaudvar 14. vágányának végénél a csarnok falán van egy pontosan bemért magassági jelzés: 107,xxx méter, tehát milliméter pontosságú.
[előzmény: (23009) jekaeff, 2007.12.11 13:07:03]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók