turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
az összes téma hozzászólásai egyben, Güszi hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 564 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | következő


Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2014.08.06 10:50:19 (68893)
Maximálisan egyetértek.
Abban lennék érdekelt, hogy legyen vége a sárdobálásnak!

Pár hónappal ezelőtt megfogalmazódott, hogy ha valaki nagyobb munkába kezd, akkor azt kvázi "jelentse be".
Nem tudom, hogy kellett volna, most már mindegy.

Én egy több éves munka kellős közepén vagyok, remélem, sokkal közelebb a végéhez, mint az elejéhez.
Szeretném ezt a TUHU-n befejezni!

Az egyik része itt, a másik máshol, ez most nem megoldás.
Ami itt lett felszerkesztve, az megjelent az OMP térképén, nagyon örültem ennek, mert áttekinthető volt.
Megnézem, mi lesz, ha a forrás az OSM lesz!
[előzmény: (68892) pockok, 2014.08.06 10:37:53]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2014.08.06 10:32:08 (68889)
Feltettem egy trekket Jásd és Tés között apró pontosítások vannak.
Felmértem a Siska-kút helyét is, eddig ez nem volt a térképen.
Mostanában sok eső volt arrafelé. Merítős kút, nem foglalt forrás.
A közelében van egy pihenőhely is.

A tanösvényt nem sikerült felmérni, kifutottam az időből.
Talán egyszer máskor.

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2014.08.06 10:27:36 (68888)
:-(((
[előzmény: (68885) KiVi, 2014.08.06 10:14:18]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2014.08.06 08:10:57 (68884)
OK, minden látszik.
Sajnálom, hogy hamarosan vége.

Lementettem a térkép-szelvényeket, hogy dokumentálva legyen, meddig jutottam.

Nem kritika, de nagyon sok fontos "tereptárgy" hiányzik a térképről.
Különösen zavaró volt, hogy fontos útkereszteződésekben nincs semmi, pedig néha csak 100 métert kellett mennem és találtam valamit, ami rögzítése érdemes.
Sajnos a papír alapú térképről még távol van a digitális térkép, és ezen nem segít, hogy a jelzet turistautak felkerülnek a digitális térképre.
Fontos tereppontok, jellemző "alakulatok", feliratok, stb. hiányoznak.
Próbáltam pontosítani, de hatalmas munka, inkább csak feltérképezni sikerült, hol kéne még pontosítani.

A Balaton-felvidék egy piciny "szeletét" sikerült "rávarázsolni" a térképre, most ennyi.

A meglévő POI-k elvesznek az átállással?
[előzmény: (68871) KiVi, 2014.08.05 20:31:36]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2014.08.05 20:55:48 (68874)
Nem érzek ellentmondást, de ettől még lehet ez a látszat.

Az OMP térképen látszanak azok a POI-k, melyek a TUHU térképén nem.
Márpedig engem érdekel, hogy minden ott van-e, amit felmértem, ezért ezen a térképen ellenőrzöm a szerkesztést.

Az OMP átveszi az adatokat, és a térkép alján feltünteti, hogy a forrás a tuhu.

Ez olvasható a térkép alján.
"A magyarországi térképadatok forrása és a szerzői jogok tulajdonosa a Turistautak.hu"



[előzmény: (68872) yoggi, 2014.08.05 20:38:08]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2014.08.05 19:42:41 (68869)
Köszi a gyors választ.

Arról jó lenne értesítés, hogy leáll a frissítés.
[előzmény: (68868) KiVi, 2014.08.05 19:12:51]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2014.08.05 18:15:27 (68866)
Lehet, hogy az OMP már nem frissít a TUHU adatai alapján?
Esetleg más az ok?

A tegnap előtti szerkesztéseket ma sem látom.

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2014.08.04 15:41:46 (68860)
Bocs, de nem volt net jó 3 óráig (UPC).

Tökéletes.
Én leginkább turistaút-csomópontok helyét rögzítem, mégpedig azokat, ahonnan a nevezetesség (látnivaló) "elérhető".
A (x) a "belső kijárat" kódja, minden olyan pont, ahonnan elérhető valami "fontos", ezzel van jelölve.
Innen nem végleges a kitérés, ide illik visszatérni.
Ezen a szakaszon elég sok hasonló van, de úgy néz ki, a helyükön vannak.

Sajnos a Csicsói eh. közelében elbambultam kicsit, de ez legyen a legnagyobb probléma.

A POI-k:

http://www.turistautak.hu/poi.php?id=170514

http://www.turistautak.hu/poi.php?id=170515

http://www.turistautak.hu/poi.php?id=170516

http://www.turistautak.hu/poi.php?id=170517
[előzmény: (68858) alnibell, 2014.08.04 11:47:14]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2014.08.04 10:57:44 (68856)
A POI-kat még nem látom, lehet hogy még nem frissült az adatbázis?

A Viszont-völgy elején (Balatonhenye felől) ott az "átkötő" út a KÉK és a ZÖLD között.

Ennek különleges jelentősége van.
A szekérút a most berajzolt úton "érkezik" a völgybe, a KÉK útvonala innen tehát szekérút.
Kissé sáros a völgyi jelleg miatt, na és errefelé járnak a lovak is.
Az erdészek szerencsére már "levonultak", a fakitermelés befejeződött a völgyben.

Eddig a pontig viszont turistaút, bár időnként meglehetősen keskeny.

Van egy ösvény az OKT(x) Tálodi kolostorrom ponttól a romig, nem mentem a rom felé, csak a pontot rögzítettem.
Most úgy látom, hogy az ösvény nincs a térképen, majd legközelebb:-)
[előzmény: (68855) alnibell, 2014.08.04 09:41:44]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2014.08.04 07:50:35 (68854)
Ránéztem, OK.

Sajnos, a késői szerkesztés miatt az OMP térképén még nem látni a POI-kat, de megnéztem, megvannak a magaslesek is, és a kilátópont is.
A "műholdképes" térképen jól látszik, hogy azok az utak, melyek a műholdról is látszanak már nem felméretlenek.
Érdekes, hogy az út kb. ott van, ahol a műhold "látja":-)

Különösen fontos a Balatonhenye határában lévő elágazás.
Itt nincs jel, viszont van három út, a középső a KÉK, mától, közreműködésed nyomán, ez is látszik.
Mivel a háznál az eredeti utat elkerítették, az a kerülő út a fontos, melyen elindultam, és mától már látszik, hogy ezen nem szabad menni.

Az OKT(M) Pirkanc pontig tehát szerintem OK, a térkép azt mutatja, ami a valóság.

Az MTSZ honlapján az útvonal leírása:
Balatonhenye - Dománya - Külső-Harka - Pirkanc - Hamuházi-forrás - Csicsói erdészház

A "Külső-Harka" az tévedés, sok évvel ezelőtt arra ment a kék, de most már ott, ahol a térképen látni.
Az OKT(M Harka pont tulajdonképpen a Belső-Harka.
Itt kiágazás van (K4), bár a táblát pár éve ellopták.

A hegy (északi irányba) szigorúan védett, ott nem maradhatott a kék.
Talán egyszer elindulok felfelé, felfedező útra.

A Pirkanc pont jelzi, hogy elértük az É-D irányú murvás erdészeti szállító utat.
Eddig OK.
http://www.turistautak.hu/poi.php?id=170504

Eddig (Balatonhenyétől) 3.5 kilométer.
Sziszifuszi munka, de az eredmény szerintem megéri.

Nagyon köszönöm.
[előzmény: (68853) alnibell, 2014.08.04 00:27:57]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2014.08.03 17:30:09 (68848)
Remélem, hamarosan folytathatjuk.
[előzmény: (68847) Hev, 2014.08.03 16:30:06]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2014.08.03 13:03:52 (68845)
A 008-as pontnál a magasles az úttól nyugatra van.
Az út folytatódik, de csak a magaslesig mentem.

010-es pontnál a magasles az úttól délre van, a távolság minimális.
012-es pontnál a magasles az úttól keletre van, a távolság minimális. AZ útnak itt is van folytatása észak felé.

A 013-as pontnál a füves nyiladékban volt keréknyom, nincs jelentősége annak, hogy most vágjuk el a vonalat, vagy majd akkor, ha valaki arra jár.

Ha már rákérdeztél.
Azért szeretem, ha minden kereszteződésnél új vonal kezdődik, mert akkor a GUIDE-ban - melynek nullverziója már hónapok óta nyilvános - jelezni tudom, hogy jobbra nyiladék van.

Nagyon köszönöm előre is.
[előzmény: (68844) alnibell, 2014.08.03 12:29:09]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2014.08.01 19:39:47 (68843)
Feltettem a trekket (NF30 - FULL . kiegészített).
Az útvonal pontoknál beírtam a teendőket, ha valami nem érthető, akkor e-mail, vagy itt.

Köszönöm.
[előzmény: (68842) padler, 2014.07.31 20:06:26]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2014.07.31 19:44:01 (68841)
Arrafelé sincs gyümölcsös, bokrosodik a terület.
Az út határozottan szekérút.

A nyugati kereszteződésben észak felől érkező földút, mely nyugat felől határolja a kukoricást itt fordul.
Holnap megpróbálom felvenni a Magasles POI-kat.

A műholdas térképen látszik a nyugati határoló út, van track is, de nem tudom felszerkeszti-e valaki.
[előzmény: (68840) padler, 2014.07.31 19:07:41]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2014.07.31 08:23:10 (68839)
Köszönöm.

Amit én tudok.
Az alábbi POI-tól nyugatra, az OKT-tól északra van egy terület.
http://www.turistautak.hu/poi.php?id=159771
Azt nem tudom, hogy ez önálló-e, de feltételezem, hogy igen.

Ez a terület egy kukoricaföld jelenleg, a MapSource alatt a térképen gyümölcsös.

Ennyi info elég?
[előzmény: (68838) padler, 2014.07.30 19:55:46]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2014.07.30 15:40:09 (68837)
Lenne egy kérdésem.
Megnéztem a tanácsot, mielőtt kérdezek, olvassak, de egyszerűbb itt megfogalmazni.
Elnézést.

Nem vagyok szakértője a poligonoknak, de a Balaton-felvidéken azt tapasztaltam, hogy a MapSouce feliratával ellentétben nem gyümölcsöskert van, hanem szántóföld, jelenleg kukorica.
Van jelentősége annak, hogy megadom a helyét, vagy nem érdemes ezzel foglalkozni?

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2014.07.28 07:12:56 (68801)
"Ezentúl POI-k, trackek szerkesztési valamint tájegységek fel és letöltési jogaiért Kolesárhoz forduljatok! "

Ez vicc?
[előzmény: (68800) Old Eye, 2014.07.28 00:34:37]

Güszihozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2014.07.23 08:11:02 (5953)
Engem is foglalkoztat a probléma, részt vettem anno azon a megbeszélésen, ahol a korszerű lehetőségek voltak napirenden.
Meg is fogalmazódott a QR-kód "felhasználása", mint lehetőség.

Évekkel ezelőtt már voltak próbálkozások is, de eredményről nem tudok.

Szerény véleményem szerint a probléma megközelítése a hibás.
Azzal egyet lehet érteni, hogy az igazolás nem korszerű, de azt el kell fogadni, hogy sok ezer igazoló füzet van forgalomban, és a turisták jó része a hagyományokat tiszteli.
DE.

Ha átgondoljuk, hogy lehet megoldani pl. a QR-kódos igazolást, és erről személyeskedéstől mentes vitát folytatunk, akkor tettünk valamit azért, hogy a korszerűbb megoldásokkal megismertessük a döntéshozókat.
Részemről semmi akadálya annak, hogy megfogalmazzam a megvalósíthatósági tanulmányt, de ha nem érdekel senkit, akkor feleslegesen nem koptatom a billentyűt.

Ott kezdődik a probléma, hogy az elektronikusan igazolni szándékozónak regisztrálnia kell egy honlapon, hogy azonosítani lehessen.
A teljesítés több évig tarthat, az MTSZ-nek tehát olyan adatbázisra van szüksége, melyben évekig tudja tárolni a beküldött igazolásokat.
Az igazolások ellenőrzése is új megközelítést igényel.

Van természetesen más megoldási alternatíva is. ezzel is érdemes lenne foglalkozni, akár ezen a fórumon is.
Én nyitott vagyok, és vannak ötleteim is.

Az nem megoldás, hogy megszünteti az MTSZ a pecsételéssel igazolást.
[előzmény: (5945) Old Eye, 2014.07.16 10:29:09]

Güszihozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2014.06.30 07:50:19 (5920)
"...újabb zavar az erőben: "

Sebaj, az erő velünk van:-)))

[előzmény: (5917) Old Eye, 2014.06.29 19:48:27]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2014.06.25 12:29:06 (68633)
Bocs, de én mezei turistának tartom magam, és nem a "kütyüs turistatérkép" az, ami "lázba hoz".
Sokkal inkább közelebb áll hozzám az a térkép, melyet jelenleg az OMP készít (raster2).

Ezen, ha bekapcsolom a hátteret, látom a műholdképet is, és a TUHU útvonalát is.
És ami a legfontosabb, a POI-kat is.

Csak zárójelben írom, hogy ez fog most megszűnni.
[előzmény: (68628) alnibell, 2014.06.25 11:57:07]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2014.06.03 14:13:38 (68334)
Én is egy megfáradt olvasó vagyok.
A hozzászólások számomra feldolgozhatatlanok, de ami a legelkeserítőbb, hogy nem látom a vita célját.
Ha az a cél, hogy a TUHU-s szerkesztők szerkesszenek az OSM "alatt", akkor meg kell kérdeznem, hogy az MGKE miért "támogatja" ezt? Miért tűri?

Számomra felfoghatatlan, hogy a TUHU "szellemi atyja" arra "buzdítja" a szerkesztőket, hogy máshol tevékenykedjenek.
Közömbös, hogy ez a meggyőződése, vagy csak "átállt". ezen a fórumon ezt nem kéne!
Ez persze csak egy vélemény, én egy SENKI vagyok.

Érdekel a TUHU sorsa, hisz tettem is azért, hogy a szolgáltatás magasabb színvonalú legyen.
Tervezem, hogy a jövőben is segítek, azzal, amihez értek.
Turistaként, nem szerkesztőként.
Kifejteném elgondolásom is, de ha ez a fórum a két "tábor" egymásnak feszülésével "foglalkozik", akkor itt nem érdekel senkit a jövő, csak az, hogy a másikról bebizonyítsa mennyire "elvetemült".

Nem vagyok térképszerkesztő, nem is tervezem megtanulni a "szakmát".
Négy hónapja szisztematikusan pontosítom az OKT útvonalának közelében lévő úthálózatot, tegnap a Cserehát volt "napirenden".
Még kb. 40 olyan túrát tervezek, melyen az általam kritikusnak minősített szakaszokon bekapcsolom a GPS-t, és próbálom rögzíteni azt, ami a terepen van. Nem méter pontos a készülék, de a környezet "bemutatásához" szerintem elég jó.

Kérem, ne romboljátok az illúziót, a TUHU az egy közösség "terméke", nem ócsárolni kéne egymást, hanem örülni annak, hogy ennyit megvalósítottatok saját erőből.

Nekem tetszik a TUHU térképe, az OSM nem szimpatikus.
Ez van.

Ettől persze lehet, hogy ez a jövő, de számomra ennek nincs akkora jelentősége.
Köszönöm, hogy szólhattam.
[előzmény: (68324) Old Fairy, 2014.06.03 13:02:45]

Güszihozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2014.01.01 14:10:45 (5798)
BUÉK!

Köszi az eddigieket, a FÜGGELÉK-re se kell sokáig várni, de azzal van még némi teendő:-(
[előzmény: (5795) Old Eye, 2014.01.01 11:12:30]

Güszihozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2013.12.31 08:44:17 (5792)
Tisztelt Kéktúrázók, Trekkelők és Térképszerkesztők!

Azt hiszem, eljött az ideje annak, hogy közzétegyük a "produktumot", az általam kézikönyvnek (OKT GUIDE) nevezett táblázatot. HEV rendelkezik olyan lehetőséggel, hogy a PDF formátumba konvertált hat dokumentumot (D1 - D6) feltegye egy olyan helyre, ahonnan bárki letöltheti.
Részemről nincs akadálya annak sem, hogy az MGKE tegye közzé.

Amit mi (HEV és én) tettünk hozzá, az a hiányzó paraméterek (burkolat, szélesség, járhatóság), na és a hivatkozások.
A paraméterek jelenleg majdnem teljes körűen kitöltöttek, a decemberi változásokat még nem vezettük át.
A hivatkozásokból 1.000-nél több van, ezek "tartalma" a függelékben lesz, szintén PDF formátumban.

A dokumentumok verziószáma 1.0, ami azért fontos, mert még nem tökéletesek, vannak hiányosságok, pontatlanságok.
Az itiner a 2013-év végi állapotot tartalmazza, azaz a folyamatba helyezett nagy változások még nincsenek benne! A munkát folytatjuk.
A dokumentum minden oldalán (közel 400) olvasható, hogy a forrás: turistautak.hu.

Eredendően azért "raktam össze" a TUHU itinereinek felhasználásával, hogy a terepen legyen mankó.
Az idei túráimon ezeket a táblázatokat tartottam a zsebemben, és amikor elértem egy-egy pontot, feljegyeztem, hogy kell-e pontosítani a paramétereket, illetve azt, hogy a terepen úgy van-e, ahogy az a TUHU térképén látszik.

Sajnos a térkép kissé elavult, sok út hiányzik, a változások nincsenek átvezetve, de alapjaiban használható.

A tapasztalatok alapján "beindult" a "finomítás".
Kicsit "kipofoztam" és ami a legfontosabb, azonosítottam 1.000-nél több pontot.
Ctt.s.xx a formátum.
A 'C' konstans, a COMMENT kezdőbetűje:-)
Az 's' a túra száma, 1-27 között, szinkronban az MTSZ hivatalos azonosítójával.

Az xx a lényeg.
Túránként 11 "csoport" (0-9 és az x), a csoporton belül sorszám.
Ezek a PONT-ok segíthetik a tájékozódást, és arra is felhívják a figyelmet, mi honnan "érhető el".
Ahol találtam POI-t, annak a nevét kiemelve is feltüntettem.
Van három "saját" POI típus:
OKTx
Ezek a "kijáratok".
OKT(x)
Ezek olyan pontok, ahonnan eljuthatunk a turisztikai attrakcióhoz, de ide vissza kell térni.
Van néhány tucat általam mérföldkőnek nevezett pont is, ezek azért vannak, hogy lássuk a résztávokat.

Részletes ismertetés helyett csak annyi, akit érdekel, nézzen bele!
A lényeg az, hogy van ilyen dokumentum, és ahogy a TUHU, ez is nyilvános, bárki felhasználhatja, a PDF-ből a TUHU-ra hivatkozás nem törölhető.

Köszönöm azoknak, akik lehetővé tették, hogy ezt a dokumentumot összeállíthassam.

Ha már december 31 (ami azért nem teljesen véletlen), akkor BUÉK mindenkinek!
Szép túrákat 2014-ben műszerrel, vagy "csak úgy".

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.12.04 11:41:16 (65667)
A türelem rózsát terem.

Az elvi döntés már megszületett, de előbb fejezzük be, amit közösen elkezdtünk!
Megnéztem az új útvonalat a Börzsönyben, első megközelítésként tökéletes.
Küldöm a paramétereket privátban.

Legyen úgy, hogy ha más nem megy mostanában arrafelé, akkor tavasszal az első utat ide tervezem.
Méteres pontosságot nem ígérek, de megpróbálom a lehető legpontosabban loggoló készüléket beszerezni.
Nekem a GPS-re nincs szükségem, anélkül is tudok tájékozódni, de amerre járok a jövőben, "hagyok nyomot".
Ezt nyilvánosan is megígérem.
[előzmény: (65666) Hev, 2013.12.04 08:42:20]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.12.04 08:03:52 (65664)
Békás-rét és Kóspallag között.
Gyakorlatilag a teljes útvonal változott, az eddigi széles erdészeti utak helyett ösvényeken vezet az út az országútig.
Ott ahol a Békás-rét után mentünk tovább egyenesen, most jobbra kell fordulni, és az erdő szélén jó 500 méter keleti irányba.
Itt van egy szép szekérút, melyet csak a vadászok használhatnak, van magasles is, és szép a táj.
Jó egy kilométer után már látszik, hogy miért kellett elterelni az utat.
Hatalmas területet elkerítettek, ennek közepén jártunk egykor.
Most az árok szélén vezet egy ösvény, majd régi szekérút következik, de ettől kicsit távolabb festették fel a jeleket, hogy miért, azt nem tudom.
Ott ui. nincs út, inkább csapás a vastag avaron.
Lehet menni a szekérúton is, és el is érjük az országutat, ott ahol eddig is elértük.

Még nem néztem meg, hogy néz ki az útvonal (HEV talált egy track-et, annak alapján történt a módosítás).
Hát, ez történt Lellén:-)
[előzmény: (65663) Old Eye, 2013.12.04 07:25:49]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.12.03 20:41:39 (65660)
"...ha egy ilyen új utat az OKT valamely szakaszára csatlakoztatunk..."

Köszi ezt a gondolatot, sokat segít, erre ui. nem gondoltam.

Amúgy két kérdésre nem tudom a választ.
Hol volt a módosítás, és miért.

Ha lesz energiám, megpróbálok minél több esetet felkutatni, hátha kitalálunk valami okosat.
A két nagy módosulás közül az egyik még bejárandó (Dobogókő - Sikárosi eh.), a börzsönyi szakasz (Törökmező th. - Kóspallag) módosulását akkor fedeztem fel, amikor mentem ellenőrizni a paraméterezést.

Pótoljuk a hiányokat, amint összeszedem magam.
[előzmény: (65658) Old Eye, 2013.12.03 18:37:20]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.12.03 14:19:16 (65657)
Igen, abban a hitben éltem, hogy összeszedtem az információkat, már csak annyi van hátra, hogy néhány szakaszt bejárjak, és ellenőrizzem, hogy a paraméterek (burkolat, szélesség, járhatóság) rendben vannak, és ha kell javítsunk.

Most arra kellett a táblázat, hogy kipróbáljam a változás követést, már amennyiben ez értelmezhető.
Mire gondolok?

Az aktuális állapot, 4.851 elemi szakasz (vonal), ennyiből állítja össze a TUHU az útvonalat.
Május 21-én 4.450 volt.
Volt két jelentős útvonal változás (Pilis és Börzsöny), meg aztán sokat pontosítottunk, de a 400 elemi szakasz rengeteg.
Ha marad a növekedés dinamikája, akkor el kell felejteni a kézenfekvő ötletet, miszerint a paraméterek pontosításához felhasznált dokumentumokat az útvonal nyilvántartás alapjaként hasznosítsuk.
Az ötletelés fázisában vagyok tehát.
Nincs kényszer, kicsit hozzászoktam, hogy kb. havonta frissül a táblázat, ha valamit meg akarok nézni, akkor nem kell "beavatkozás".
Most 1,5 hónap volt, de semmi gond, ha nagyon sürgős lett volna, írtam volna.

Továbbra is nagyon tetszik az interfész, de nem erőltetem, kinek a pap, kinek a papné.
[előzmény: (65656) Old Eye, 2013.12.03 12:19:39]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.12.03 12:11:07 (65655)
Köszönöm.
Az a táblázat is frissült, melyre nekem van szükségem.

Remélem, ezt az állapotot sikerül "rögzíteni"!
Még kell egy kis idő, de néhány észrevételt megfogalmazok, ha "feldolgozom" az adatokat.

Még egyszer köszi.
[előzmény: (65643) Old Eye, 2013.12.01 14:37:28]

Güszihozzászólásai | általános | válasz erre | 2013.08.22 11:25:07 (5552)
Megjavult.
Köszönet.
[előzmény: (5550) eaga, 2013.08.20 10:10:54]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.08.05 07:26:40 (63992)
Tisztelt Szerkesztők!

Pár hónappal ezelőtt - joggal - azt kértétek, hogy az, aki nagyobb módosításra készül, jelezze.
Kissé megkésve, de megtörtént.

Most a folyamat másik "vége" van napirenden, végéhez közeledik a "hiánypótlás", és az OKT útvonalának "revíziója".

Nem gondolom, hogy a munkáról részletes beszámolót kéne írni, de ha igény van, természetesen megteszem / megtesszük.
Mivel az eredmény az adatbázisban van, most már csak a "hasznosítás" problémás.
Megtisztelő volt számomra, hogy ezzel hozzájárulhattam sok-sok ember produktumához.

Megkönnyítendő a munkát, és kicsit előkészíteni a várható változásokat (folyamatban van az MTSZ hivatalos felmérése), menet közben kigyűjtöttem az útvonalon lévő POI-kat egy EXCEL táblázatban.
Kb. 600-at.
Név, LINK, na és a koordináták.
Személy szerint nagyon érdekel, mekkora lesz az eltérés, mennyivel lesz pontosabb az adat. Eltettem a táblázatot, és természetesen nem publikálom.

Erre a táblázatra épül egy másik is, mely a "kiágazások" jegyzéke (PONT az útvonalon, és a CÉL, mely lehet látnivaló, vagy pecsételő hely).

Nem tudom, mi lett az MTSZ "megkeresésének" sorsa, de én úgy gondolom, hogy a TUHU, saját honlapján közzétehetné az alaptáblát (XLS), a linkek gyűjteményével, és ha nem problémás, akkor a koordinátákat is.
Természetesen készültek kapcsolódó táblázatok is, melyeket készséggel átadok.
Ezek tartalmazzák azoknak a kiágazásoknak a "leírását" (PONT az útvonalon és a CÉL), melyek látnivalók, vagy pecsét felkeresése miatt vannak.
Összeraktam a pecsételő helyeket is, megjelölve, hogy útvonalon, vagy ha távolabb, akkor honnan közelítendő.
Hivatalos név (település, stb), és név az adatbázisban.
183 kihelyezett pecsétről tudok, 148 "településen".

Várom reagálásotokat.
Tisztelettel.
SI

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.07.11 12:56:35 (63490)
Teccik ez az interfész:-)))

Ha én lennék az MTSZ, nem költeném a pénzt felmérésre.
Saját fejlesztésre se.

Még van 75 kilométer hiányos "rész", de már nem sokáig.

TUHU forever!
[előzmény: (63489) Old Eye, 2013.07.11 11:19:06]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.06.22 07:52:59 (63222)
Ha ez segít, minden nap megismétlem.

Olvasgatom a fórumot, amikor csak tehetem, de nem értelek Benneteket.
Létrehoztatok valamit, amire szükség volt, és a turisták visszaigazolták, hogy érdemes beküldeni a logot, van értelme térképet szerkeszteni, stb.
Gyakran nézegetem a térképet a neten, követem az útvonalat (OKT), tervezgetek, összerakom az emlékeket.
Azok jutnak eszembe, akik ezt létrehozták.
Én már nem a jövőről gondolkodok, az biztos szép lesz, de a jelen is fontos. Amíg örülhetünk az alkotásnak, tegyük!

Az tény, hogy elkövettetek néhány hibát, és előjöttek a gyermekbetegségek is.
Ettől az alkotás még alkotás!
A sorsa nem a Ti kezetekben van, de ettől az érdem még azoké, akik közreműködtek.
Szerintem meg fogjátok találni a kiutat, hisz annak lennie kell!

Egy hibáról írnék, ha nem veszitek rossz néven.
Ez a megjelenési felület.
Pár éve próbálkoztam először a honlappal, és bizony elment a kedvem, "leírtam" az egészet, mondván, ez csak a GPS-el túrázóknak való, a hagyományos turistáknak nem használható.
Nem mi vagyunk a célközönség, gondoltam, és mentem túrázni.

Eltelt jó pár év, mire rájöttem, nem a TUHU a hibás, hanem az, hogy megnyitottatok egy felületet, mely nem azt nyújtja, ami elvárható lenne.
Ennek okát is megtaláltam, és a bírálat helyett azt az utat választottam, hogy segítek megoldani a problémát.
Azóta sok-sok segítséget kaptam a közösségtől, és ha azzal viszonozhatom, hogy időnként leírom, hogy nagyot alkottatok, akkor ez a minimum.
Szép napot Mindenkinek!
[előzmény: (63213) Old Eye, 2013.06.21 21:02:49]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.06.21 20:52:15 (63212)
"A turistautak.hu is egyfajta nyilvántartás, itt azt tartjuk nyilván, hogy mi található a terepen :)"

Azért ennél sokkal több van a TUHU adatbázisában!
Én nem értek se a felméréshez, se a térkép-szerkesztéshez, GPS-t sem használok, de az adatbázis az más.
Az nagy érték.
Én úgy látom, hogy az útvonal nem a track-ek halmaza.

Nem ismerem a rendszertervet sem, de azt már többször megfogalmaztam, hogy mi a nyilvántartással szembeni követelmény. Ezt kell az MTSZ-nek teljesítenie!
Mivel az OKT útvonala létező, nem kijelölni kell, hanem rögzíteni a jelenlegi állapotot.

Remélem, a felmérők ezt megteszik, és akkor lesz alap. Hogy ebből hogy lesz az útvonalat "leíró" nyilvántartás, arra én is kíváncsi vagyok.

Nekem jó a TUHU nyilvántartása, és tettem azért, nem is keveset, hogy ez pontosabb és használhatóbb legyen.
Kívánom, hogy ennél legyen a hivatalos nyilvántartás jobb, de én már csak az alapján megyek, amit eleddig megtapasztaltam, és amit a Ti térképeitek és ITINER-eitek alapján "látok".

Gratulálok a közösségnek, azoknak, akik létrehozták!
Legyetek büszkék az alkotásotokra!
[előzmény: (63210) olahtamas, 2013.06.21 20:21:57]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.06.21 20:04:51 (63209)
"Értelemszerűen ez csak az útvonalat határozza meg annak paramétereiről nem ad információt."

Egy paraméterről ad információt, ez pedig a távolság.
Azt nem tudja senki, hogy mettől-meddig értendő, de ebben a vonatkozásban már vannak biztató kezdeményezések.
Többek között ezért született a 148 "pont" leírása.

Állítólag az MTSZ ezt átveszi (nyilván módosítja itt-ott), de az lenne a lényeg, hogy legyen mindenki által megismerhető, és ellenőrizhető, hogy mettől-meddig értendő a távolság.
Egzakt ponttól egzakt pontig. Az egzaktságot a koordináta biztosítja.
Ezen persze lehet vitatkozni, de az MTSZ vélelmezhetően közzéteszi, hogy szerinte mennyi az annyi, és aki akarja, mérhet, vitatkozhat, stb.
Ezek a koordináták jelenleg a TUHU adatbázisában rögzítve vannak.
[előzmény: (63207) Hev, 2013.06.21 19:35:27]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.06.21 19:58:24 (63208)
Nem.
Jelenleginek én elfogadom azt, ami a hivatalos honlapon mindenki által elérhető.

Ennél többre gondolok, amikor az foglalkoztat, hogy kéne egy korszerű útvonal-nyilvántartás.

Te is megfogalmaztál követelményeket.
Olyanokat, hogy elektronikus legyen, de legyen papír alapú "változata" is, melyet az elektronikus nyilvántartás alapján lehet "legyártani".
Az elvi alap tehát úgy érzem tiszta.
[előzmény: (63206) Old Eye, 2013.06.21 19:17:25]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.06.21 19:08:20 (63205)
Nem akarok én itt terminológiai vitát folytatni, de majd összerakom az "információ morzsákat", és elolvasom az olahtamas által közzétett dokumentumot is.

Remélem, kialakul majd egy mindenki által elfogadható meghatározás.

Remélem, az MTSZ hamarosan "összeállítja" saját, hiteles nyilvántartását, melynek alapja az 5 méter pontos felmérés lesz. A formáról még nem tudok, de a jelenleginél biztosan jobb lesz.
[előzmény: (63204) Old Eye, 2013.06.21 18:31:51]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.06.21 16:50:02 (63201)
Bocs, mostanában gyakran olvasgatok, de még nem jött el az ideje annak, hogy írjak:-)
Azért erre reagálnék.

Ezt írod:
"...az MTSZ ha elfogad valamilyen utat, akkor az abban az állapotában legyen lerögzítve(nyilvántartva), és más ne módosíthassa kénye-kedvére azt a szakaszt."

Szerinted hol van lerögzítve (nyilvántartva) az OKT útvonala?
Szerintem max. térképen berajzolva, de azt, hogy ez a térkép (vázlat) hol van, csak nagyon kevesen ismerik.


Mi az ismérve annak, hogy egy útvonal nyilván van tartva?

Amennyire én ismerem, a TUHU adatbázisából meglehetősen jó nyilvántartás "exportálható".
Személy szerint én azon vagyok, hogy ez minél pontosabb legyen, és minél jobban tükrözze a valóságot.
[előzmény: (63199) olahtamas, 2013.06.21 16:20:54]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.05.27 14:01:54 (62386)
Köszi, megoldódott.
Nem volt netem déltől, de most már "élek".
[előzmény: (62385) Old Eye, 2013.05.27 11:04:59]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.05.27 10:28:18 (62384)
Szia!
Az alábbi táblázat várhatóan mikor frissül?

http://www.oldeye.hu/TuHu/Audit/EXT/StatisztikaOKT.htm

Nem létkérdés, de sokat javítottunk az elmúlt napokban, érdekelne az eredmény.
Köszönöm.
[előzmény: (62383) Old Eye, 2013.05.27 08:50:29]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.05.17 09:36:56 (62251)
Az alábbiakat tenném hozzá.

Nagyon fontos információ a szélesség, jelenleg csak itt tudom jelezni, hogy szállító útról (a jelenlegi besorolási lehetőség keskeny műút) van szó (hatalmas erdészeti járművekkel "meggyötört" út), vagy csupán gépjárművel is járható (leginkább terepjáró) szekérútról, mely kellő szélességű, nem kell attól tartani hogy az útvonalon akadályok lesznek.

Én a nagyobb problémát a járhatóság paraméter vonatkozásában tapasztalom, ide kéne "minősítés" (pl. B1, B2).
Jelenleg a keskeny műút és a szekérút, ha a burkolat föld, akkor 'B' "minősítést" kap, a 'C' ui. azt jelenti, hogy nehezen járható.
Van már némi tapasztalatom, de az összesítésre még várnék, most csak jelezni szeretnék egy-két problémát.

Elnézést a kissé pikírt megjegyzésért, de ez a honlap turistautak.hu.
Egy picit úgy érzem, hogy fontosabb az úthálózat úgy általában, mint a turistaút.
Persze gyalogos turistaként én elfogult vagyok.


Itt is megfogalmazom, hogy várhatóan az lesz az eredmény, hogy az OKT kb. 30%-a minősül turistaútnak (ösvénynek), a többi aszfalt és erdészeti út.
Engem ledöbbentett a szám, mikor elkezdtem kalkulálni.

Ma még az útvonal kb. 50%-áról nem tudunk semmit, de a sok segítség, melyet eddig kaptam (ide sorolom az észrevételeket is), feldob annyira, hogy megpróbálom gyorsítani, amennyire csak lehet.
[előzmény: (62246) olahtamas, 2013.05.17 05:02:03]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.05.16 07:11:07 (62194)
Jól kezdődik a nap:-)))
Köszönöm.

Van pontosítani való adat, de ami a lényeg, ha elkészül a "mű", akkor véget vethetünk azoknak a vitáknak, melyek érzelmi alapon folynak, és az dönt, ki a nagyobb "szaktekintély".

Remélem, lesz erőnk befejezni, amit elkezdtünk, és akkor ez a ki közösség büszkén publikálhatja, hogy rendelkezünk (kissé bátortalanul írom többes számban, de nem alaptalanul) olyan információkkal az OKT útvonalával, melynél lehet pontosabbat "alkotni", de azt nem lehet csak úgy kijelenteni, hogy nem tudunk semmit az útvonalról.

Még egyszer köszönöm.
[előzmény: (62189) Old Eye, 2013.05.15 21:51:35]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.05.15 12:09:06 (62180)
Én is remélem:-))
[előzmény: (62177) Old Eye, 2013.05.15 11:09:47]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.05.13 11:11:31 (62113)
Hú, ez nagyon jó, mert akkor mérhető lesz a javítások "következménye".

Jelenleg sok a "kitöltetlen" "útvonal" (route), azon vagyunk, hogy minél teljesebb körű legyen a szélesség és a burkolat megadása, na és a járhatóság.
Természetesen tudok arról, hogy az útvonalon tájékozódáshoz nem ez a legfontosabb, de ha már kimazsolázom, hol milyen a burkolat és a szélesség, akkor azt be is visszük a TUHU adatbázisába.

Röviden ez a lényeg, hosszabban talán máskor:-)))
[előzmény: (62112) Old Eye, 2013.05.13 10:27:05]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.05.13 08:36:51 (62109)
"(Az azért meglep, hogy a MTSZ, mint az OKT gondozója, a mai elektronikus, GPS-sel teletömött világban nem ismeri az OKT fontos pontjainak a koordinátáit.)"

Nincs jelen az MTSZ, de azt hiszem, nem ismeri.
Rosszabb a helyzet, azt hiszem, nem is érdekli:-(((

Ha valaki ismeri, az meg nem hozza nyilvánosságra.
Pedig nem ártana!

Van 148 kitüntetett pont az útvonalon, ezeket HEV segítségével rögzítettük a POI-k között, turistaút-csomópontként.
Ezek koordinátái a saját gépemen egy táblázatban megvannak, de nem hoztam nyilvánosságra, mert nem szeretnék konfliktust senkivel.
A pontok specifikációja publikus, az Index topicjában közzétettük az elérhetőséget,
HEV be tudja tenni ide is a linkeket.

Azért kitüntetett pontok, mert ezen pontok közelében van a pecsét.
Van, ahol a kettő egybeesik, de ez ritka, mint a fehér holló.

Lesznek további fontos pontok is, de ez most nem aktuális.
Most arra a szerintem banális kérdésre próbálok választ találni, hogy mit tudunk az útvonalról.
Hány % aszfaltos út, hány erdészeti műút (terepjáróval, erdészeti járművel járható), na és hány % a turistaút.
Fele sincs, ennyi már bizonyos:-(((
Az én becslésem 30%.
Nem tudunk tehát sokat, de azzal, hogy a track bekerül egy másik adatbázisba, sokkal nem leszünk előrébb.
Na mindegy, próbálkozok, amíg tehetem.
[előzmény: (62100) alnibell, 2013.05.12 20:25:31]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.05.12 18:50:52 (62096)
Szeretnék reagálni, ha már téma lettem:-)

Az alábbi megállapítás igaz is lehetne, de nem az.
"...egy általad is képviselt szervezet nevében jártál el az adott szervezet javára."

Én felvállaltam egy feladatot, mint az MTSZ szakbizottságának tagja.
Eddig OK.

Mivel eleddig ötször teljesítettem az OKT-t, mindenki nyugodtan feltételezheti, hogy minden vízfolyás kereszteződést ismerek, azokat is melyek az ominózus listán nem szerepeltek.

Azokat a kereszteződéseket is ismerem, ahol probléma lehet az átkeléssel.
Természetesen kértem mindenkit, hogy aki tud ilyet, az jelezze, hisz én sem vagyok tévedhetetlen, és mindentudó sem vagyok.
A koordináták kikeresése hatalmas munka lett volna, ahhoz kaptam segítséget, hogy ez ne kelljen egyenként keresgélnem. Őszintén szólva nagyon örültem az önzetlen segítségnek, nem gondoltam, hogy az MTSZ ebbe belekeveredik. Mivel felmerült, hogy ez probléma, a koordinátákat nem "hasznosítottam".

Az MTSZ nem kapta meg a listát, kapott egy táblázatot, mely kb. 11 problémás kereszteződés helyét írta le.
Koordinátákat nem kapott.
Kapott továbbá néhány képet, melyet az indexes topicolók küldtek.

Az én itthoni gépemben megvannak, de ezeket leszedhetem az alábbi honlapról is:
http://www.terkep.turistautak.hu/

Jó, hogy nem kell, de természetesen ellenőrizem mindegyiket, és vannak hiányzók.
Erről később majd lesz visszacsatolás, de időközben más témával foglalkozok.

Köszönöm azoknak, akik megértettek, és megfogalmazták véleményüket.
Szeretném, ha felhőtlen lenne együttműködésünk, hisz az a téma, melyen jelenleg dolgozom, szerintem mindenkinek fontos.
Már terveztem, hogy írok erről, de kicsit kifutottam az időből, ide is csak ritkán nézek be, pedig úgy vélem, hasznos lenne.
[előzmény: (62066) alnibell, 2013.05.10 19:43:00]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.04.20 14:15:30 (61717)
Én meg kitakarítottam a bakancsokat:-)))
[előzmény: (61716) olahtamas, 2013.04.20 13:31:59]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.04.19 09:56:24 (61713)
Nem akarok beleszólni, de hárman voltunk, ez nem Tamás készüléke:-)))
[előzmény: (61712) Old Eye, 2013.04.19 08:53:19]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.04.17 19:08:18 (61699)
Inkább "kiszállási lehetőségek".

Tömördön pl., ahol kiderült, hogy klassz szállás van, egy kicsit "rásegítettem", oda raktuk a pontot, ahonnan a szállás is könnyen elérhető (jobbra szállás, balra a busz és a pecsét).

Különösen fontosak a pontok ott, ahol a pecsét "odébb van", esetenként több 100 méter.
Ilyen pl. Bakonynána, Jásd, de ilyen Zirc is.
Ilyen Mogyorósbánya, Tokod, stb.
Kőszegen a vasútállomás elérhetősége is fontos.

Nehéz általánosítani, de igyekeztem.

Nem állítom, hogy "szentírás", ahogy írtam nemrég, jó lenne, ha az MTSZ elfogadná, hogy ez a viszonyítási pont.
Baromi nagy meló 148 pontot úgy specifikálni, hogy az érthető legyen.
A legjobb lenne térkép részlet, egyes kisebb településeken a TérképCentrum térképét sikerült "lementeni".

A legérthetőbb Törökmező, NHH, Mátraháza, Kékestető, stb.

[előzmény: (61688) Old Eye, 2013.04.17 16:45:09]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.04.17 18:59:57 (61698)
Azon vagyok, hogy minél hamarabb a teljes OKT ilyen legyen.
Mivel az MTSZ honlapján keresztül ma is kérhető itiner, lehet, hogy ott is át kell írni a kezdő és végpontokat?
[előzmény: (61696) Hev, 2013.04.17 17:28:41]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2013.04.17 15:56:56 (61682)
Amit mi (HEV és én) "követtünk el", az OKTx.

Tökéletes ugyanakkor pl. Törökmező.

Íme a tervezett specifikáció:
A szakaszhatár a turistaháztól pár méterre DK-i irányban lévő turistaút-csomópont.
A kék a turistaháztól délre nyugati irányba „indul”, a piros északi irányba, a Z4 „társaságában”.

Van több hasonló is, ezeket gondolod átnevezni?
[előzmény: (61680) Old Eye, 2013.04.17 15:27:09]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók