turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
az összes téma hozzászólásai egyben, johann g (Lud) hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 2288 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő


johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.10.06 11:13:24 (23187)
most hogy lezajlott a Geokék meg a nyaralások, hullik a lomb, aktuálissá válhat egy trackeléssel egybekötött tuhu évfordulós tali.
helyszínnek a Cserehátot javasolnám, mert ott nagy hiányosságaink vannak. de korábban szóba került a Szekszárdi-dombság is, meg biztos van máshol is pótolnivaló.
ha a Cserehát mellett döntenénk javaslom bázisnak Irotát, nyáron voltam itt családdal, kedves kis zsákfalu szállás és étkezés megoldható, de bolt meg internet pl. nincs. a kocsma igény szerint nyit ki a szokásos napi pár órán túl.
http://www.tulazoperencian.extra.hu/
http://www.irotalentum.hu/index2.html
[előzmény: (23147) tibbi, 2008.10.04 19:45:07]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.10.06 11:01:42 (23186)
a távvezetékek nyomvonala eléggé sarkos ahhoz, hogy néhány keresztezési pontból, vagy ideális esetben sarokoszlopból, össze lehessen hozni a nyomvonalat. persze nem árt tudni hol és mit keressünk, de ebben segítenek a topotérképek, vagy a GE.
[előzmény: (23176) VasG, 2008.10.05 21:24:09]

johann g (Lud)hozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2008.10.06 10:58:31 (7057)
pedig már javasolni akartam hogy kaphass trackszerkesztési jogot.
rajzolóként frusztrál, hogy milyen lemaradásaink vannak, de te biztos eléggé elszánt vagy, hogy kitörölj pár tucat feldolgozatlan tracket, ha a helyzet megköveteli :)
[előzmény: (7056) 2008.10.02 20:33:30]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.10.01 15:36:46 (23056)
weben javítva.
ha legközelebb valaki dolgozik a tájegységen, akkor frissül maga a rasztertérkép, de ha rámézs a szakasz tulajdonságaira, akkor már most is ok.
[előzmény: (23054) szkte, 2008.10.01 15:16:24]

johann g (Lud)hozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2008.10.01 14:50:55 (2481)
mivel a pólómért csak nem sikerült elmennem a boltba, hordja örömmel a jövőben valaki aki kiérdemesül rá a záróbulin. a jelvényért azért még majd szándékozom valamikor jelentkezni ha lehet...

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.10.01 13:54:03 (23052)
http://www.turistautak.hu/russa.php

itt a rus.zip file letöltése?
[előzmény: (23044) polikax, 2008.09.30 21:29:42]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.29 16:49:39 (22985)
azon már túlvagyok, bízz a bíróság és a cellatársaid jóindulatában :)
mint írtam kicsit el leszek havazva a héten, majd valaki más remélem megnézi.
[előzmény: (22981) fa-peti, 2008.09.29 15:58:22]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.29 15:50:09 (22979)
tejóég!
ez ám az ügyes hamisítás, simán bedőltem neki :)
ilyenformán, hogy torzítasz egy kétséges topográfiájú úttengelyt, amit aztán berajzolsz szintén egy kis hibával nem sok értelme van a dolognak. töröld ki a tracket, majd az adatlapot. aztán az mp-ben ezek alapján rajzolt vonalakat ha van ilyen.
polykat meg ha egyszer meglesz a felmérés lehet pontosítani.

én is szoktam GE alapján pl. patakot, tavat berajzolni, de ez úgy megy, hogy felmérek annyi hidat vagy pontot amennyit tudok aztán a mapeditet és a GE-t megnyitom egyszerre és szemre igazítok a nyomvonalon ha nagy durvaság van.
[előzmény: (22977) fa-peti, 2008.09.29 15:35:17]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.29 15:33:54 (22976)
bátorítalak rá. a héten viszont valszeg mást kell megfűznöd az ellenőrzésre.
[előzmény: (22974) Arti (junior), 2008.09.29 15:25:47]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.29 15:32:44 (22975)
mapsourceban nem csak mapeditben tudtam megnyitni a kérdéses gdb-t. ebből úgy tűnik hogy az utcákat felmérted, mégcsak útontartás sem volt.
a polygonok igazából nem problémásak, legföljebb zavaróak, ha egyszer magvannak a tuhun az utcák, simán szabadkézzel ki tudod igazítani a polykat.
ha az utcák valóban felmértek, akkor szerintem nincs tennivalód.
[előzmény: (22972) fa-peti, 2008.09.29 15:22:40]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.29 15:25:29 (22973)
"A feltöltés sikeresen megtörtént.

A beállításnak megfelelően a tájegység zárolását feloldottuk.
FONTOS: a feltöltött fájlt ne töltsd fel többé! Mindig az adatbázisból frissen, zárolva letöltött anyagon dolgozz!
--------------------------------------------------------------------------------
Megjegyzések:
A közös csomópontokon való átfutás, illetve többrészes vonalak miatt 7 db érintett vonalból 20 db lett."

a lyukasztgatásnak fuss neki megint.
[előzmény: (22971) johann g (Lud), 2008.09.29 15:19:21]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.29 15:19:21 (22971)
- a vonalak rendben vannak, a legészakibb kupacban gyomláltam még ki pár (kb. 4) felesleges pontot, de ez már csak szőrszálhasogatás a részemről.
- a polylukasztás viszont valahogy nem jött össze, egyrészt törlődőtt a településpoly Tipus=megyeszekhelyek paramétere, másrész a lyuk helyett egy azzal azonos méretű csatlakozó polygon keletkezett. na ez most biztos nem világos ezért inkább leírom én hogyan csinálom (van aki másképp)
1. park, temető, vagy tó kijelöl
2. CTRL+C
3. település kijelöl
4. shift nyomvatartás mellett park kijelöl
5. jobb gomb, menüből objektumok egyesítése (ekkor kilyukad a településpoly
6. CTRL+V
7. eredménynek örülés

- industrialnál nem szükséges lyukasztani.

polykat leszámítva töltöm.
[előzmény: (22969) johann g (Lud), 2008.09.29 13:49:40]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.29 13:49:40 (22969)
nézem.
[előzmény: (22968) Arti (junior), 2008.09.29 13:45:09]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.29 10:40:44 (22965)
első lépésként töröld ki azt a tracket (trackeket) ami nem felmérésből adódott (másnak se töltődjön le)
utána az mp-ből azokat a vonalakat amelyeknek nem felmérés volt az alapja.
ezután kérj ellenőrzést.
[előzmény: (22950) fa-peti, 2008.09.28 21:07:11]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.26 16:23:33 (22887)
az ilyen egyirányúságok nyilvánvaló hibák, de hogy a burkolat paraméter????
elvileg a Garmin úttípusai a mapedites úttípus a szélesség és a burkolat szentháromságból alakulnak ki ha minden igaz. majd András megaszondja...
[előzmény: (22886) Andreas, 2008.09.26 16:16:51]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.26 15:43:36 (22884)
mi a túró okozza ezt?
elvileg ha nincs paraméter akkor tervez a legrövidebb úton, ha sebességkorlátozások vannak akkor ezt figyelembeveszi, de hiba ott jöhet be ha egy hosszabb úton meg nincs korlátozás és ott defaultból 90-el vagy mennyivel számol.
ez a webes tervezés amiről beszélek.
[előzmény: (22883) Andreas, 2008.09.26 15:32:18]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.26 11:26:08 (22876)
"A feltöltés sikeresen megtörtént.

A beállításnak megfelelően a tájegység zárolását feloldottuk.
FONTOS: a feltöltött fájlt ne töltsd fel többé! Mindig az adatbázisból frissen, zárolva letöltött anyagon dolgozz!
--------------------------------------------------------------------------------
Megjegyzések:
POLYLINE id=78505: Az azonos ID alatt feltöltött szakaszoknak nem két darab magányos végpontja van (hanem 4)! Ez arra utal, hogy nem érnek össze. Az új azonosítók: 428980, 428981, 429011
A közös csomópontokon való átfutás, illetve többrészes vonalak miatt 18 db érintett vonalból 47 db lett."
[előzmény: (22875) johann g (Lud), 2008.09.26 11:20:26]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.26 11:20:26 (22875)
- van egy kanyarodástiltásod ami három szakaszból áll. nem tudom ez bekavar-e valamit, de maradjunk a kettőszakaszosnál (3 nodepont) javítottam.
- még mindig a körfogralom. a Körmendi útnál nincs közös nodepont a bicajúttal. ha szintbeli a kereszteződés akkor teszünk mindig.
- úgy vettem észre az egész körforgó még 1-2 track alapján lett bekarcolva, azóta pedig szépen gyűltek a trackek, kicsit kikozmetikáztam, legközelebb te is bátran nyúlj bele.
- Avar utca: zsákutca paramétert csak oda tegyél, ahol árván marad a szakaszvég és nincs semmilyen folytatása, ekkor itt nem lesz piros bumszli, csak ott ahol illesztési hiba van. útvonaltervezésnél stb. ennek a paraméternek nincs szerepe, tehát ha az autós zsákutca kerékpérral vagy gyalogosan folytatódik akkor nem kell zs paraméter.
- a csatlakozó utcáknál nem volt track paraméter, ez nem a te hibád, de ha ilyet látsz javítsd. legcélszerűbb shitf+f7 beírod track és látszik a track paraméter a mapeditben, vonalat kijelölve F7-el szerkeszthető, hasonlóképp pl. F6-ra utcanév.
- Józsa Béla bicaj út kereszetződésnél megintcsak nincs közös node.
- Huszt utca becsatlakozásánál ügyesen 5.5méterre húztad ki a szakaszt, de jobb lett volna inkább a szintén kevés track alapján rajzolt JB utat helyre rakni.
- egyenes útnál nem kell fölösleges nodepont
- ha a bicajút párhuzamosan megy az úttal akkor a nodepontok párban legyenek.
- Huszt utcánál a bicajutat fölöslegesen szakaszoltad. csak ott szakaszolunk ahol paraméter változik.
- frankón meg van rajzolva pár park meg temető polygon, de ha a településpoly nincs lyukasztva akkor ez nem látszik a Garminokon.

töltöm.




[előzmény: (22874) johann g (Lud), 2008.09.26 10:40:25]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.26 10:40:25 (22874)
a Kőszegit meg nem nézte senki? na majd akkor én.
[előzmény: (22692) Arti (junior), 2008.09.19 21:57:18]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.25 17:00:12 (22858)
már csak azért is problémás kirajzolni mert emlékeim szerint az út mindkét oldalán van kerékpársáv.
itt úgy a jó ahogy mondod, oo a labelbe.
[előzmény: (22856) kvte, 2008.09.25 16:44:50]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.25 16:22:07 (22855)
a garmin ha roundabout típuson tervez útvonalat akkor ennek megfelelően adja meg az itínert. (hajts be a körforgalomba, majd 2. kijárat pl.)
ezért is fontos hogy a körforgalom nem felmért kihajtóit is berajzoljuk egy 10m-es útvonaltervezős szakasszal is, már ha tudjuk, hogy tényleg ott vannak.

roundabout típusnál a forgásiránynak megfelelően kel rajzolni, de nem szükséges beklikkelni az
egyirányúságot.

körfogralmat legalább 12 pontból rajzoljunk.

turistajelzést az egyik oldalán vigyük a körforgalomnak.

körfogralomnál ha a kihajtó és a becsatlakozó ág között "járdasziget" van ezt hanyagoljuk szerintem, de ez utóbbi csak a magánvéleményem.
[előzmény: (22852) pliptai, 2008.09.25 15:06:23]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.25 14:40:05 (22849)
miért nem töltötted fel?
szerintem majd valaki más ránéz még pliptai következő rajzolására aztán ha sima a pálya akkor javaslunk neki egy feltöltésit.
[előzmény: (22847) Andreas, 2008.09.25 14:07:12]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.25 14:38:10 (22848)
JarhatosagBiciklivel=B

erről korábban volt pár megjegyzés, miszerint egy kátyus aszfalton jókat tud szívni egy országútis a virsligumival, míg montival a 20-as csúcssebesség gond nélkül tartható.
[előzmény: (22847) Andreas, 2008.09.25 14:07:12]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.25 12:18:37 (22845)
M6 bevezető szakasz. itt bazi sok csatlakozás meg miegymás vár felmérésre...
http://www.turistautak.hu/tracks.php?id=15531

M0 újabb track. M0-4 kereszteződésében szervízút van, ezenkívül gynús nekem a cinkotai út m0 felüljáró, szerintem az nyílegyenes.
http://www.turistautak.hu/tracks.php?id=15535
[előzmény: (22841) hegezoli, 2008.09.25 08:51:33]

johann g (Lud)hozzászólásai | általános | válasz erre | 2008.09.24 18:22:14 (2206)
http://geocaching.hu/users.geo?id=3108
[előzmény: (2205) eridanus, 2008.09.24 17:33:18]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.23 17:27:32 (22779)
tracket város felé csütörtök tudok tölteni.
[előzmény: (22776) felazso, 2008.09.23 16:37:23]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.22 18:00:12 (22752)
rajzoló olimpiára kvalifikáltad magad!
[előzmény: (22749) kecskesrobi, 2008.09.22 17:10:56]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.22 15:31:22 (22748)
egy kis adalék, két lehajtó pontosítással, aki ráér rajzolja be lécci.
http://www.turistautak.hu/tracks.php?id=15507
[előzmény: (22741) sattila & Kata, 2008.09.21 21:52:32]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.19 16:19:44 (22683)
"dvd játékos" műszaki fordítói iroda :)
[előzmény: (22681) camenzind, 2008.09.19 16:18:15]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.19 16:18:34 (22682)
mivel a teljes feltöltés lehetősége megszűnt, rizikós zárolást oldani és úgy feltölteni, mert nem tudni felment-e valami a tuhuba. duplikált feltöltés meg azt hozza, hogy minden nodepontnál útkereszteződést észlel és száz szakaszra bont egy vonalat.
talán legtisztább ha Andrásnak elküldöd emilben a teljes mp-t zippelve.
[előzmény: (22680) Foltos Foxi, 2008.09.19 15:55:35]

johann g (Lud)hozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2008.09.19 11:53:22 (2183)
szerintem ha jól választjuk ki az időszakot, akkor talán nem annyira gáz a bicaj. homokon legtutibb a fagy, csak hát 11 vagy mennyi napot egyhuzamba bevállalni olvadásos locspocs vagy hó nélkül rizikós.
[előzmény: (2181) olahtamas, 2008.09.19 10:35:19]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.18 14:38:01 (22660)
"A feltöltés sikeresen megtörtént.

A beállításnak megfelelően a tájegység zárolását feloldottuk.
FONTOS: a feltöltött fájlt ne töltsd fel többé! Mindig az adatbázisból frissen, zárolva letöltött anyagon dolgozz!
--------------------------------------------------------------------------------
Megjegyzések:
A közös csomópontokon való átfutás, illetve többrészes vonalak miatt 1 db érintett vonalból 2 db lett."

már majdnem hőbörögtem, hogy az én Dszm-i trackejimet miért nem vetted figyelembe, de rájöttem még nem töltöttem fel:)
[előzmény: (22659) johann g (Lud), 2008.09.18 14:35:31]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.18 14:35:31 (22659)
töltöm.
[előzmény: (22564) pliptai, 2008.09.15 10:15:39]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.18 13:56:02 (22657)
1etértek, még unni is fogjuk a sok M0 tracket :)
[előzmény: (22656) kvte, 2008.09.18 13:10:41]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.18 12:44:23 (22655)
jól rajzoltál, két fontos tanulság van:
- figyelni az önmagába forduló/visszatérő vonalakra
- ha egy meglevő részhez illesztesz egy újat és a meglevő pontatlan akkor ne az újat torzítsd a meglevőhöz, hanem a vélhetően pontos méréshez a pontatlant (nekem nem is mutatott korábbi felmérést az m0-hoz, pedig vki írta hogy hónapokkal ezelőtt lebicajozta)
[előzmény: (22653) pliptai, 2008.09.18 12:38:59]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.18 12:40:51 (22654)
"A feltöltés sikeresen megtörtént.

A beállításnak megfelelően a tájegység zárolását feloldottuk.
FONTOS: a feltöltött fájlt ne töltsd fel többé! Mindig az adatbázisból frissen, zárolva letöltött anyagon dolgozz!
--------------------------------------------------------------------------------
Megjegyzések:
POLYLINE id=341031: Az azonos ID alatt feltöltött szakaszoknak nem két darab magányos végpontja van (hanem 4)! Ez arra utal, hogy nem érnek össze. Az új azonosítók: 423274, 423275, 423276, 423277, 423290
POLYLINE id=87738: Az azonos ID alatt feltöltött szakaszoknak nem két darab magányos végpontja van (hanem 4)! Ez arra utal, hogy nem érnek össze. Az új azonosítók: 423297, 423298
A közös csomópontokon való átfutás, illetve többrészes vonalak miatt 19 db érintett vonalból 45 db lett."

úgy néz ki minden rendben. ha majd a teléjes M0 keleti szektor ténylegesen a trackekre lesz illesztve bejelölheted feldolgozottra kvte trackjét.
[előzmény: (22652) johann g (Lud), 2008.09.18 12:35:19]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.18 12:35:19 (22652)
- ecseri lehajtónál nem illesztettél nodera. itt valszeg egy körforgóban fordult meg kvte, te egy "spermiumot" rajzoltál. a formai kérdésen túl önmagába forduló vonalat rajzoltál, ami viszont kritikus hiba, mert dob egy hátast tőle a mapper.
buszfordulók stb. esetében teltszőleges (logikus) helyen meg kell osztani az önmagába forduló vonalat.
itt egy egyenessel még behasaltam a másik körforgóig vezető műutat, majd felmérjük. ja és ilyen prérihelyen véletlenül se rajzolj residental streetet, mert sokminden lehet itt de települési utca nem.
- Pesti út (Pécel) lehajtónál semmilyen paramétert nem adtál meg, legalább egy track=1-et
- kvte trackjének megfelelően nem korrigáltad az M0 kicsit elcsúszott nyomvonalát, én is csak a lehajtók környékén tettem rendbe. ha erre adod a fejed később akkor a node kerüljön a trackköteg közepére és a párhuzamosan futó útpályáknál páronként legyenek egymés mellett a nodeok, különben csúnyán néz ki pár kimenet.

az eddig említett dolgokat korrigáltam.

Pesthez is hozzányúltál pár helyen.
igazából nem értem mit akartál a Gyömrői úttal (Mázsa tér és gyorsforgalmi között). van ahol egymáson van egy major highway és egy arterial, van ahol az egyiknek vaspálya út a neve a másiknak Gyömrői, szóval teljes káosz. nem is tudom te csináltad-e, mindenesetre ez így tuti nem jó.
aztán van pár apró módosítás itt-ott a városban ahol kanyarodástiltások beillesztésére gyanakszom, de a ctrl+shift+M ezt nem mutatja. ahol néztem ott rendben volt minden remélem így is van, majd a feltöltésnél kiderül.

töltöm.
[előzmény: (22651) johann g (Lud), 2008.09.18 11:53:25]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.18 11:53:25 (22651)
na folytatom még...
[előzmény: (22650) johann g (Lud), 2008.09.18 11:53:07]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.18 11:53:07 (22650)
- kicsit sok a nodepont, ha hátom np egy egyenesre esik a középső fölösleges. különösen igaz ez 1 trackes rajzokra, ami a későbbiekben úgyis pontosul (remélhetőleg)
- M0 3-as út lehajtó. a csatlakozás itt logikusan derékszögű. a tracker nyilvánvalóan ívelten vette az elágazást de ilyen esetben ezt hanyagoljuk.
- ugyanitt ahol az M0-ba visszacsatlakozik az M0-n is korrigálhattál volna. úgy látom ha legy egy trackkötegünk heteken belül érdemes újrarajzolni az egészet.
- az M0-31-es út kereszetődésénél új nyomvonalat rajzoltál, holott a 31 lett arrébbtolva.
[előzmény: (22649) johann g (Lud), 2008.09.18 11:13:03]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.18 11:13:03 (22649)
nézem.
[előzmény: (22631) pliptai, 2008.09.17 16:35:56]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.18 11:11:00 (22648)
további adalék M0 keleti szektorhoz
http://www.turistautak.hu/tracks.php?id=14884
[előzmény: (22613) kvte, 2008.09.16 22:24:24]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.17 06:17:12 (22619)
mint mentett tracklog.
[előzmény: (22617) KiVi, 2008.09.16 22:31:36]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.16 22:29:49 (22616)
útvonalak menüpont minden tuhu lap alján.
[előzmény: (22615) KiVi, 2008.09.16 22:28:42]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.16 22:25:49 (22614)
csak elfogadták.
a PMP új füzetéből már törlődött ez a passzus, de szerintem a kerékpáros teljesítés sem lett legalizálva az erdészetekkel.
[előzmény: (22600) olahtamas, 2008.09.16 18:14:04]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.16 22:24:03 (22612)
egyelőre kijelölt kerékpárutakat és sávokat jelölünk oo-val. pár helyen ott is jelöltünk ahol kilométerenként jelöve van hogy ez bicajos útvonal, noha 0 infrastruktúra adott hozzá, legföljebb nem kell 20 tonnás kamionok között szlalomozni (pl. Balaton körút, pesti bicajos útvonalak).
minden ilyen útvonalat felrajzolni már kusazságot hozna szerintem. pl. az Ónod-Kassa útvonalon noha végig jelölve is van talán nem kellene végigjelölni a oo-vel, elegendő lenne az útvonalak alá beszerkeszteni.
de ez csak egy javaslat, vitassuk meg.
[előzmény: (22604) Stimm, 2008.09.16 19:54:55]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.16 22:18:49 (22610)
maximálisan egyetértek.
[előzmény: (22603) padler, 2008.09.16 19:13:11]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.16 22:16:38 (22609)
szerintem:
1) mindenki maximálisan a legjobb tudása szerint és jóhiszeműen járt el
2) mindenki munkája csak növelte növeli a tuhu használhatóságát
3) ezekből senki érintettnek anyagi haszna nem keletkezik

ennek megfelelően vastagbetűs odamondogatásra és magázódásra szerintem nincs itt szükség. még annyit hozzátennék, hogy igyekszem figyelmesen elolvasni minden fórmos hozzászólást de az nekem kimaradt, hogy üzleti kapcsolat jött létre egy szóban forgó kiadvány kapcsán.
nem mintha ennek meg kellene változtatni a tuhu szellemiségét - itt sok tucat ember nem egy adott anyagi ellenszolgáltatással bíró termékhez adja a munkáját, legalábbis a főoldal szellemisége, meg a kimondott kimondatlan megállapodás nem ezt mutatja. a tuhu minden egyes gyalogos bicajos túrázó igényeit megpróbálja naprakész információkkal kiszolgálni.

jelen esetben jó megoldás született csak az út volt kissé rögös. nem tudom technikailag hogyan lehetne megelőzni a hasonló félreértéseket, szerintem a túlszabályozás is hülyeség. a jövőben mindenesetre átgondoltabban törölgessünk bármit is, talán legjobb a rajzolót vagy a trackelőt megkeresni emailben előtte - én is töröltem már vonalat, de a jövőben így teszek.
esetleg arra lenne érdemes egy script, hogy adott ID-jű szakasz szerepel-e bármilyen útvonaltervben, ha igen ne töröljük. másik megjegyzésem, hogy a webes útvonaltervező itínerében sehol nem jelenik meg pl. egy "nehezen járható" megjegyzés.
[előzmény: (22596) Hev, 2008.09.16 17:56:30]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.15 13:26:50 (22574)
egy pillanatig nem gondoltam komolyan hogy egy kéttonnás döggel rámegyek a bicajosok aszfaltjára, szerintem a statáriális tükörlerúgás erkölcsileg megengedhető ilyen esetben.
igazából országúti bicajozós túrákat soha nem csinálok, nem tudom mennyiben segít a túratervezésnél keróút ismerete. Isaszegen és Veresen van bicajút a környéken ezt esetleg betrackelem, Gödöllőn egy járdára festett csík, meg egy makadám bicajút (komoly!) a felhozatal.
[előzmény: (22572) hegezoli, 2008.09.15 13:02:05]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.15 12:14:55 (22571)
pedig Szhelyen navigájddal vetekszik a tuhu térkép, még a belső lakótelepi utak is rajtvoltak, már amerre jártam márpedig ölég sokfelé jártam.
egy "mezei" trackelőtől aki csak van szíves normálisan beállítani a készülékét és feltölti ide a bejárt útvonalat többet talán ne is várjunk el, de úgy veszem ki, itt is valaki szisztematikusan és megszállottan felmért mindent. az ilyen vérbeli trackerek lehet hogy csak nincsenek tudatában, hogy a bicajút vagy a jelzett turistaút milyen fontos, fontosabb, mint a tesco parkoló.
[előzmény: (22570) Arti (junior), 2008.09.15 12:03:21]

johann g (Lud)hozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.09.15 11:54:15 (22569)
bár nem vagyok fejlesztő de maximálisan egyetértek veled. a nagyléptékű mindentlezsírozunkelőre fejlesztésekből semmi sem lett. valóban egyszerűbb a használhatatlant lecserélni egy használhatóbbra, aztán onnan tovább gondolkozni.
a tuhu térkép igazi hiányossága a bicajutak felmértsége. Balatonon és a Bfelvidéken a semmiből nőtt ki rengeteg falusi bicajút ami nincs a tuhun. trackeltem volna szívesen de félek megköpködtek volna ha kocsival végigrongyolok rajta :)
[előzmény: (22568) hegezoli, 2008.09.15 11:21:59]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók