turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 7378 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő


Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.05.18 13:09:58 (7378)
Vettem.
Gondolkodnom kell, hogyan tovább.
[előzmény: (7377) Güszi, 2019.05.17 16:06:34]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2019.05.17 16:06:34 (7377)
Alnibell kérésének teszek eleget az alábbi hozzászólás itteni közzétételével:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=151381569&t=9012640

Szeretném megjegyezni, hogy nem értek egyet a paraméterek törlésével. Én nem foglalkoztam eddig útvonalak kódolásával, és annak eredményét sem nézegettem, de ha már van, akkor nem kéne törölni, hátha valaki felkarolja az ötletet.
UFF

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.05.10 08:14:51 (7376)
Ez egy igen építő jellegű, informatív hozzászólás volt.
Köszönöm!
[előzmény: (7375) mgpx, 2019.05.09 22:43:33]

mgpxhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 22:43:33 (7375)
Rossz érzéseim vannak bármely olyan kéréssel szemben, ami a tereptárgyak jogszerűtlen létesítésére hivatkozva kéri a térképes adatbázis módosítását. A jogszerűséget a fizikai valóságban kell helyreállítani (pl a jelzés kiszürkítésével), nem a digitális másolatában.

A konkrét bejelentést egy aggodalmaskodó felhasználó tette, meglehetősen erős kifejezésekkel ("Minden túrázó figyelmét fel kell hívni arra, hogy aktív használatú katonai területen és azok védőzónájába önhatalmúlag ne jelöljenek ki turistaútvonalakat és ezeket semmilyen formában ne publikálják mert nemcsak önmagukat hanem másokat is közvetlen életveszélynek tehetnek ki.") . Emiatt elég alaposan utána kérdeztünk, és a helyi természetjáró szervezetek is, Berki Zoli is megerősítették, hogy egy engedély nélkül felfestett jelzésről van szó (ezért nincs a papírtérképeken). Új nyomvonalak engedélyeztetése folytán nemrég egy friss HM határozat is született, ami előírta a szabálytalan jelzés megszüntetését - így a jogszerűtlenséghez nem férhet kétség. Időközben talán már meg is történt a kiszürkítése.

De ez így elég ingoványos talaj, nem lehet minden bejelentés jogi hátterét kivizsgálni, itt is csak a nagyon nyomós körülmények miatt foglalkoztam vele.

A korlátozás alá eső területek (lőterek és védőzónáik, fokozottan védett természeti területek stb) térképes megjelenítése szerintem is nagyon hasznos. Pláne a modern kor GPS-es turistái számára, akik szabadon mozognak a jelzés nélküli úthálózaton is, és nem feltétlenül vannak tudatában, ha tilosban járnak.
[előzmény: (7354) Old Eye, 2019.05.08 14:58:00]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 16:25:34 (7374)
Nyilván itt a turistautak.hu sajátosságai miatt a fonódó jelzésekkel gond lehet...
Ebben van az alnibell féle projekt jelentősége. Minden egyes turistaútjelzést egyenként vizsgálja.

A "Nincs hibás turistaútjelzés" az milyen algoritmus alapján képződik?
Minden egyes megvizsgált turistaútjelzés megfelel a turistautak.hu saját szabványának, amit Modras írt le.
Elfogadott színkódok: "K","P","S","Z","V","F","E"
Elfogadott alakjelek: '+','3','4','Q','B','L','D','2','I','X','MZ','m+','SG','SJ','PM','RC','C','T','/','Y','*','O','oo','LO','+<','*T'
(Persze, a vizsgáló algoritmus finomabb, pl, 'KRC' szin/alak párosítást nem fogad el, "+","3","4","Q","B","L","D","2","I","X" alakjeleknél megköveteli a színkódot stb).
[előzmény: (7370) olahtamas, 2019.05.09 13:39:43]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 14:59:01 (7373)
Szerintem ezt akkor még ők sem tudhatták, bár ki tudja...

Itt is lesz egyenesítés a kanyargós úton ha minden igaz:
http://turistautak.hu/properties.php?id=972912
De én már csak annak hiszek, amit a saját szememmel láttam :)
[előzmény: (7372) Güszi, 2019.05.09 13:56:06]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 13:56:06 (7372)
OK, hogy a jelzés akkor van kész, amikor megszárad a festék, de ha tudjuk, hogy várhatóan hol lesz festés, és az új nyomvonal még nincs a térképünkön, akkor ha valaki épp arra jár, akkor felmérheti az útvonalat.

Ha pl. a BKT nyomvonalának változásakor tudtuk volna, hogy a kitáblázott terelő út csak ideiglenes, és a végleges terelő út máshol lesz, akkor a Nagy-Galla "alatt" járva azt is felmérhettem volna.
[előzmény: (7371) olahtamas, 2019.05.09 13:44:41]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 13:44:41 (7371)
+1
Valóban, aki fontosnak tartja, az szokta jelezni nekem is, hogy tegyem már fel a digitális térképre az új jelzését!
Sőt vannak az előre preferált majd ott változni fog című megkeresés is, de ezekre azt szoktam mondani, hogy a jelzés akkor van kész, ha megszáradt a festék :)
[előzmény: (7369) Güszi, 2019.05.09 13:22:21]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 13:39:43 (7370)
Jó kis link, el is mentettem a kedvencek közé! Sokszor jön olyan feladat, hogy egy távoli tájegységben hivatkozik egy jelzés változására, így pl Hevesben a kék barlang pirosra változott című bejelentéskor nem kell annyit keresgélni, hogy hol is van az a fránya kék barlang jelzés. Itt egy térképes link: http://overpass-turbo.eu/s/IQm

Visszatérve az alapkérdéshez:
Nyilván itt a turistautak.hu sajátosságai miatt a fonódó jelzésekkel gond lehet, mert sajnos néha ugyan azon a szakaszon más szervezet tartja karban az egyik és más a másik jelzést.
Ez persze leginkább zarándokutak esetében van így.
Viszont a turistautak.hu előnye, mivel szakaszokhoz vannak rendelve a turistajelzések, így egy szakaszos felújítás esetén jobban kezelhető a felújítás dátuma.

A "Nincs hibás turistaútjelzés" az milyen algoritmus alapján képződik?
[előzmény: (7368) Old Eye, 2019.05.09 12:28:25]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 13:22:21 (7369)
"... erre nincs idő."

Nekem az a tapasztalatom, hogy arra nincs idő, amit nem tartunk fontosnak.


Természetesen nem gondolom, hogy bárkit bármire kényszeríteni kéne, az lenne a jó, ha a jelzésfestők természetesnek
tartanák a tájékoztatást, pl. honlapjukon.

Vannak már szép példák arra, hogy a terepen kiraknak tájékoztatást, de legalább ennyire fontos lenne, hogy a sokak által használt digitális térképeket készítők kapjanak tájékoztatást.
[előzmény: (7366) BáthoryPéter, 2019.05.09 11:40:59]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 12:28:25 (7368)
Itt, turistautak.hu-n technikailag van rá lehetőség, nem is kell sokat dolgozni a kivitelezésen.

Megvannak hozzá az alapok -
- a jelzett turistautakról bőséges információt szolgáltató processz
- alnibell túraútvonal katalógusa
- a térképadatbázisban a 'jelzés minősége/utolsó felújítása' attribútumok kiegészíthetők újakkal

Igény, hozzáállás, hozzáértés kérdése minderre szolgáltatást építeni.
Csak kell egy rendszerterv, kivitelezés és valaki, aki az egészet kézben tartja és üzemelteti.
[előzmény: (7358) olahtamas, 2019.05.08 23:56:38]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 12:08:57 (7367)
A hazai teljes földúthálózat térképét digitális, GPS készülékre tölthető formában sehol.

A két ismert digitális turistatérképszolgáltató, a turistautak.hu és az openstreetmap.com emberei saját szabad idejükben dolgoznak, saját pénzükből, tagdíjakból, adományokból tarják fent infrastruktúrájukat. Nem várható el tőlük az ország összes útjának rögzítése, azért sem, mert profiljuk alapján elsősorban turisztikailag fontos, érdekes területekre fókuszálnak, a kifejezetten erdészeti, mezőgazdasági stb utakra érthetően nem sok figyelmet fordítanak.

Aki turistaként járja a terepet GPS készülékkel a kezében, alapból kikapcsolja az útontartás funkciót, annak csak autós navigációnal van létjogosultsága. Gyakori, hogy egy-egy utat csak egy-két felméréssel, műholdas felvételek alapján vagy bemondásra rögzítenek. Mindig fenntartással kell kezelni a letöltött térképadatok pontosságát, bármilyen forrásból is származnak.
[előzmény: (7360) Oerdescu, 2019.05.09 08:11:39]

BáthoryPéterhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 11:40:59 (7366)
Egyetértek. Én is kapok néha információt a térképész kollégáktól (Cartographia), és viszem fel OSM-re. Persze nem lehet mindent. Egyrészt ha információt kapnak valami változásról, nem feltétlenül nézik meg, hogy a két nagy digitális térképen jól van-e, mert erre nincs idő. A telefonon beérkezett pontosításokat le kéne írniuk, nyilván erre sincs idő. És vannak a jövőben módosuló útvonalak, amiket papír térképre át kell vezetni, de digitálisra még nem. Na ezeknek a számontartására sincs erőforrás.

A jelzésfestők nem tudom, miért nem működnek közre szorosabban a térképrajzolókkal, de el tudom képzelni, hogy hasonló a probléma. Ők jelzést festenek, azt tekintik feladatnak, szívügynek, és nem a térképeket, arra se idejük, se kedvük. Motiválni lehet őket, elmagyarázni, hogy miért fontos a friss információ a túrázók számára, de adatszolgáltatásra kényszeríteni őket nem lehet. (De javítsatok ki, ha tévedek, nem ismerem ennyire a jelzésfestés rendszerét.)
[előzmény: (7365) olahtamas, 2019.05.09 11:04:39]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 11:04:39 (7365)
"adatot kell szolgáltatni, vagy továbbra is "megtartják maguknak az információkat"."
Itt a kell szócskán lenne a hangsúly, mert ugyebár nem kell adatot szolgáltatni a térképkészítők felé.
Viszont célszerű lenne, hogy ez automatikus legyen.
Jelenleg a hosszú évek során az alakult ki, hogy jó esetben a hagyományos térképek készítőit értesítik néha a változásokról, ill. a kiadás előtt lektorokkal átnézetik a papírtérképeket, amelyért vagy kapnak díjazást vagy nem, de ez más kérdés.

Az esetünkben ugyebár nincs hagyományosan térkép kiadás, de elgondolkodtató, hogy esetleg érdemes e kiküldeni a területen festőknek a tevékenységük színterének kivágatát, hogy nézzék át mennyire fedi a valóságot!

A hagyományos térképkészítők lefedettsége nem országos.
És pl. akár érdekeltek, akár nem, legutóbb az egyik papírtérképes cég embere figyelmeztetett, hogy hol változott a jelzés!
És ez amúgy kölcsönös, tehát ha én veszek észre hibát az ő térképükön, vagy valahol változott a nyomvonal én is megírom.
Tehát van békés egymás mellett élés!
A legfontosabb, hogy a turisták a lehető legpontosabb térképekkel menjenek az erdőbe, legyen az akár papír akár elektronikus.

[előzmény: (7364) Güszi, 2019.05.09 10:32:18]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 10:32:18 (7364)
Azt hiszem, hogy a nyilvántartással kapcsolatos megközelítéssel van a probléma.

Szerintem az alap nem a térkép, az útvonalnak ui. csak egy ismérve a nyomvonal. Nagyon fontos, de ez "leírható" térképtől függetlenül is. Szerintem tehát az elsődleges az útvonal leírása (végpontok, érintett - a térképen is azonosítható - pontok neve, jelzés színe és formája, stb.). A leírás tartalmazhatja a kezelőt és az engedélyt, ez mind-mind térképtől független.

Én azon tevékenykedek, hogy legyen egy ilyen lista.


Fontos természetesen a hossz, és a szint, ezen adatok forrása a térkép.

2016-ban rögzítettem az állapotokat, most épp azon ügyködök, hogy átnézzem a változásokat. Ezek leginkább a nyomvonal változásai, de ha lesznek konkrét adatok, akkor természetesen nem tartom meg magamnak.
Épp most néztem a Soproni-hegység dokumentációját, 50 útvonal volt, ennyi van ma is. A hossza mintegy 400 kilométer, ennyi ma is.

Szerintem a fenntarthatóság legfontosabb kritériuma az, hogy azok, akik útvonalak létesítésével, fenntartásával foglalkoznak, elfogadják-e, hogy adatot kell szolgáltatni, vagy továbbra is "megtartják maguknak az információkat".
A hagyományos térképkészítők már bebizonyították, hogy együttműködés kell. A verseny miatt ezek a cégek értelemszerűen nem érdekeltek abban, hogy az információ olyanoknál is meglegyen, akik ingyenes térképeket szolgáltatnak.
Én ebben látom az egyik fő okát annak, hogy nincs központi nyilvántartás.
[előzmény: (7361) olahtamas, 2019.05.09 09:01:29]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 10:15:32 (7363)
Szerintem nincs vita, legalábbis én nem vitatom, hogy elfogadhatjuk, hogy a nyilvántartások elkészítése, naprakészen tartása és ennek hosszútávú menedzselése NEM önkéntesek szabadidős tevékenysége.

A probléma ott kezdődik, hogy évek óta nem vállalja fel senki.


Kora tavasszal úgy nézett ki, hogy lesz szervezet, melynek ez lesz a feladata, de úgy látszik ez a döntés csúszik.
Az államigazgatás úgy működik, hogy kell jogszabály, mely előírja a feladatot, és megnevezi annak végrehajtóját.
Erre várunk, de úgy néz ki, a jogszabály megalkotása lassú folyamat.

Sürgetni nem tudom, ígéret van, de ezzel ugyebár sokra nem megyek.

Én úgy tudom, hogy a jogi bejegyzés milliárdos nagyságrendű, legalábbis ez a becslés.
[előzmény: (7362) cseremoha, 2019.05.09 09:45:35]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 09:45:35 (7362)
"Az csak a hab lenne a tortán, ha a megyék is komolyan vennék a nyilvántartást"
- sokkal könnyebb lenne komolyan venni a nyilvántartások elkészítését, naprakészen tartását, a hiányzó engedélyek beszerzését, stb, amennyiben elfogadnánk, hogy ezen dolgok hosszútávú menedzselését nem várhatjuk el önkéntesek szabadidős tevékenységeként!
- azokkal a megyékkel mi legyen, ahol már nincs megyei szervezet?

"közutakhoz hasonlóan" - a közutak -- a turistautakkal ellentétben -- jogilag és fizikailag is léteznek. A turistautak jogi bejegyzése egyrészt jogalkotói feladat, másrészt utána a bejegyzés költségeit valakinek állnia is kell.
[előzmény: (7361) olahtamas, 2019.05.09 09:01:29]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 09:01:29 (7361)
Ha a megyék nyilvántartásait össze tudjuk hasonlítani a térképünkön szereplő utakkal, már az is nagy előrelépés.
Az csak a hab lenne a tortán, ha a megyék is komolyan vennék a nyilvántartást és az engedélyeket is tartalmaznák.
Nagyon messze vagyunk még az ideális állapottól, tennivaló rengeteg!
Álláspontom szerint, csakis egy országosan egységes nyilvántartás lehet a végső cél, amelynek biztosított a fenntarthatósága.
Leginkább egy államilag szabályozott és fentartott, törvényi keretekkel alátámasztott, a turistautakat a közutakhoz hasonlóan védettséget biztosító rendszer lenne jó!
Ugyebár, ha valaki egy közutat eltorlaszol, akkor az önkormányzatoknak van pl. jogi lehetősége lépéseket tenni.

Sajnos ettől nagyon messze vagyunk.

Jelenleg 3 országos lefedettségű nyilvántartásra alkalmas rendszer van:
tuhu,osm,mtsz(kukackás)
Hogy melyik milyen állapotú az más kérdés, de legalább van esély arra, hogy egy adott útról tartalmazzák a geometriai adatain túl, a kezelőjét, felfestés dátumát, engedélyét, állapotát.

Ezen adatok kitöltése nem lehet egy önkéntes feladata, ill. ha valaki be is vállalja, rengeteg munka és nem fenntartható.
Ha valamelyik rendszert a jelzésfestők egységesen el tudják fogadni, és áttérnek a használatára, akkor már sokat javulna a helyzet, de ezzel kapcsolatban nekem sincsenek illúzióim.

Esetleg ha vegyesen használnák, és lenne valami megfeleltetés a rendszerek között, akkor egy ügyes programmal talán össze lehetne fésülni az adatbázisokat, ami kidobná a hiányokat, ellentmondásokat.

A jövő még túl messze van...
[előzmény: (7359) Güszi, 2019.05.09 08:07:21]

Oerdescuhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 08:11:39 (7360)
Sziasztok

Tudnátok-e segíteni a következő témában? Sokat járok földúton, különböző okok miatt. Gyakran használom a Garmin Etrex-30 GPS készülékemet, de azt tapasztalom, hogy a térkép a meglévő és járt földutak nagy részét nem ismeri. A BaseCamp-ben megtervezett útvonallal is összezavarodik, ha pl az "úton tartás" funkció aktív, hiszen nem tudja, hogy ott út van, ahol éppen megyek.

Kérdés tehát; találok-e valahol GPS-be tölthető földút hálózat térképet?

Köszi szépen.


Üdv;
Dani

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 08:07:21 (7359)
Szerintem nem kell 10 kattintás:-)

A viccet félretéve vannak útvonalak, melyekről már tudjuk, hogy ki a kezelője, és azt is, hogy mikor volt felújítva.
Mindez rögzítve is van, elvben tehát lekérdezhető.

Az engedélyről nincs információ, ezért nem érdemes kattintgatni.

Más.
Nemrég volt szó az illegális K3 jelzésről.
B-A-Z megye vonatkozásában, emennyire én belelátok a rendszerbe, az történt, hogy minden Borsod-Abaúj-Zemplén megyei útvonal kezelőjeként be lett rögzítve kezelőként a megyei szervezet. Ez az útvonal is a megyében van. Azt nem tudom, hogy a megyei szervezet tud-e erről, de ha tudna, akkor ezt kiszúrta volna, gondolom én.

A megyei honlapon árnyaltabb a kép, igaz, ott csak a felújított útvonalakról van információ, de tudható az egyesület is.
Tolna megye és Baranya megye komplettnek tűnik.

Ami az általam készített nyilvántartást illeti, folyamatosan töltöm fel, de számomra most nem ez a legfontosabb.
Azt nem hiszem, hogy az engedélyeket a megyékben nyilvántartanák, de kétségtelen, hogy ez is fontos információ. Van még tennivaló!
[előzmény: (7358) olahtamas, 2019.05.08 23:56:38]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.08 23:56:38 (7358)
Én azzal is kiegyeznék ha 10 kattintásból le lehetne kérdezni, azokat a turistautakat, amelyeknek nem tudni, hogy ki a kezelője és mikori az engedélye illetve a felújítás dátuma.
[előzmény: (7355) Old Eye, 2019.05.08 15:08:53]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.08 18:40:24 (7357)
eltérhet-e bizonyos körülmények esetén a tapasztalati valóságtól? Pl. elég erős indok-e az emberélet kockáztatása ?

Jó kérdés, csak rossz helyre címezve. deklaráltan merev látásmód esetén, állandó többesszámban megszólalva (ami a felelősség alóli kibújás jele) nyilván nem a túrázó a fontos.
Nagyon jó példa erre, hogy a Kerteskőnél zsákutcába került túrázó lett okolva azért amiért olyan úton akart menni ami nem járható. 2 év után persze korrigálva lett a térkép.

Mostanában nálam az OSM használata fokozottan előtérben van, a K-i országrészben lényegesen többet mutat és valahogy bizodalmam is van benne.

Mióta világ a világ a térkép feladata a tájékoztatás a terepen. Olyan utakat tartalmazzon amik valóságban is léteznek, olyan jelzett utakat tartalmazzon amelyek a gyakorlatban is léteznek és hivatalosan is használhatók.
Ne mutasson jelzettnek olyan utat ami valójában bármilyen okból hivatalosan már nem turistaút. Az őszi, téli vadászati korlátozásoknál gyakran kitétel az, hogy a jelzett utakon szabad túrázni esetleg időbeni korlátozással. Az erdészet nagyon jól tudja, hogy melyik út az ami hivatalos turistaút és a felelőssége ezekre terjed ki. Az a térkép ami máshová vezeti a túrázót veszély helyzetet okozhat és azt nem szabad megengedni. Ha baleset történik akkor deklaráltan ki is a felelős?
Nagyon jó példa erre Somogy itt nem látni # jelzéseket a térképen, ha egy utat hivatalosan megszüntetnek akkor azt leveszik a térképről. Ez így helyes akkor is ha a terepen még ott maradt néhány sok éves jelzés.
[előzmény: (7352) mgpx, 2019.05.07 21:26:24]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.08 18:20:40 (7356)
Ezt akarja Hev semmivé tenni.

70 főlőtt már ezt is elnézem, további jó egészséget!
[előzmény: (7355) Old Eye, 2019.05.08 15:08:53]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.05.08 15:08:53 (7355)
Így lehetne olyan térképet készíteni, amin választható, hogy csak az engedéllyel rendelkező turistautak látszódjanak, vagy minden egyéb is.

Drága barátom! Itt van az orrod előtt.
Egyetlen kattintással váltogathatsz a turistautaknál - amilyennek lennie kell vagy amilyen van.
Erre gyúr az OSM és a TuHu.
Ezt akarja Hev semmivé tenni.
[előzmény: (7353) olahtamas, 2019.05.07 23:09:12]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.05.08 14:58:00 (7354)
Egy éve hosszan foglalkoztuk ezzel a problémakörrel, katonai lőterek jelölésével ill azokon átvezető utak feltüntetésével.
A szituáció látszólag hasonló a fok. védett területeknél.
A terület fenntartója engedélyével lehet jelzett turistautakat létrehozni ezeken a területeken, csak letérni róluk szigorúan tilos emberi élet- illetve természetvédelem biztosítása miatt. A lőterek fenntartója a lőgyakorlatok idejére jogosult a terület lezárására, a lőgyakorlatok végére köteles a jelzett turistautakat biztonságosan járhatóvá tenni, a többi utat azonban nem.
Itt, turistautak.hu-n, ahol tudunk lőterekről, azokat lila, tank ikonokkal megspékelt vonalakkal satírozzuk, mást nem tudunk tenni. Nem rajtunk, hanem a térképünket használó turista lelkismeretességén múlik, utánanéz-e, nincs éppen lezárva a kérdéses terület.

A felvetett konkrét esetnél a következő kérdések fogalmazódtak meg bennem:
Ki állítja a lőtéren át vezető jelzett turistaút jogszerűtlenségét? A lőtér fenntartója vagy egy aggodalmaskodó ember?
Ha a fenntartó, mire várnak a kérdéses turistaút karbantartói? Miért nem mennek végig azonnal az úton egy tűzszerész kíséretében?
[előzmény: (7352) mgpx, 2019.05.07 21:26:24]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.07 23:09:12 (7353)
Nehéz ügyek ezek!
Egyszer talán a távoli jövőben, ha a törvényalkotók is komolyabban foglalkoznának a turistautakkal, el tudnám képzelni, hogy
egy-egy turistaúthoz szorosan kapcsolódna annak a kezelője/felfestője valamint az engedély száma és érvényessége.
Így lehetne olyan térképet készíteni, amin választható, hogy csak az engedéllyel rendelkező turistautak látszódjanak, vagy minden egyéb is.
[előzmény: (7352) mgpx, 2019.05.07 21:26:24]

mgpxhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.07 21:26:24 (7352)
Hasonló problémával szembesültünk nemrég az OSM-en, a Dunaszentmiklós - Tardos Z jelzésről jött egy bejelentés, hogy illegális, kérték a törlését. A bejelentő szerint a jelzés a Szomódi Lőtér védőterületét érinti, az áthaladás a fel nem robbant lőszerek miatt kockázatos. A helyi természetjárókat megkerestük, akik megerősítették a bejelentést, és jelezték, hogy a tavaszi jelzésfestési munkák során várhatóan kiszürkítésre kerül. A hatóságok csak ezzel a feltétellel járultak hozzá a Nyugat-Gerecse új ökoturisztikai úthálózatának kialakításához.

A kiszürkítést megelőlegezve, az OSM-ről töröltem azt a jelzést. De pontosan ugyanez volt a dilemma: egy észlelésre épülő térképes adatbázis eltérhet-e bizonyos körülmények esetén a tapasztalati valóságtól? Pl. elég erős indok-e az emberélet kockáztatása ?
[előzmény: (7350) Old Eye, 2019.05.07 17:53:02]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2019.05.07 18:10:04 (7351)
Most foglalt a tájegység, de ha felszabadul, akkor beírom az "utcanév" paraméterbe a szöveget.
[előzmény: (7348) olahtamas, 2019.05.07 17:06:07]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.05.07 17:53:02 (7350)
Fokozottan védett természeti területeken simán lehetnek jelzett turistautak, bárki használhatja, csak engedély birtokában térhet le róla, geoládákat is csak közvetlenül a turistatutak mellé lehet elrejteni (, az utóbbira igen szép, követendő példa GCHRST, két pontos multi, az egyik közvetlenül az ösvény mellett, a másik egy kisebb útmelletti szikla mögött).

Adott esetben az Uppony-Eszkála-tető közti K3 turistaút az MTSz mindenki átal elérhető nyilvántartásában szerepel.

Turistautak.hu számára közömbös, milyen, nyivánvalóan adminisztratív vita folyik, esetünkben csak az a kérdést vizsgálhatja, a kérdéses útvonal jelzett-e, vagy sem. Ha nem, levenni, ha igen, meghagyni. Tekintettel arra, hogy a fokozottan védett természeti területen fut (futott?) a K3, kötelességünk erre a térképeinket használókat figyelmeztetni - ki kell egészítenünk az adatbázisban az Upponyi-hegység fokozottan védett természeti területrészt 0xF1 típussal (satirozás piros színnel), többet nem tehetünk.

A turistautak.hu nem vesz részt MTSz és társszervezeteinek, nemzeti parkok munkájában, nem ez a dolga.
Feladata terepen bóklászó turisták tényszerű informálása. Ennyi.
[előzmény: (7345) Güszi, 2019.05.07 16:52:07]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.07 17:13:23 (7349)
Semmi gond. A lényeg az, hogy gyors megoldás történt mivel az információ forrása hiteles ember.
Azon még érdemes elgondolkodni, hogy a # alkalmazása valóban a legjobb megoldás-e?

Somogyban egy csomó út megszűnt, Fodor Peti gond nélkül teljesen el is tüntette a térképről ezeket, nem a #-et használva hanem jelzetlenné alakította.

A turistautak.hu saját kimenetein így ezek az utak nem jelennek meg kiemeléssel, viszont a #-es utak igen! Mivel jelzés kép eleve nem társul hozzá a Garmin GPS-ek ugyanolyannak mutatják a #-es vonalat mint egy jelzett út. Csak akkor válik láthatóvá az út jelzése ha külön ráviszi a nézelődő ember a kurzort.

Itt mindenki tudja, hogy ez mit jelent de a felhasználó túrázó nem tudja! Érdemes lenne ezen elgondolkodni és valóban egységesen alkalmazni de azért ha valaki a túrázók szemével nézi a térképet akkor a megoldás talán egyértelműbb.

Lehet, hogy a főbb túramozgalmak útvonalánál ennek van létjogosultsága egy meghatározható időig, de csak ott és máshol nem hiszem, hogy van értelme mert örökre ott marad a #.
[előzmény: (7347) Güszi, 2019.05.07 16:54:33]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.07 17:06:07 (7348)
Szerintem helyesen cselekedtél!
Még esetleg megjegyzésbe be lehetett volna írni, hogy illegális jelzés, de az már csak azoknak a térképszerkesztőknek szólna akik esetleg a helyzet ismeretének hiányában egy meglátott jelzés alapján elkezdenék visszarajzolni a jelzést.
[előzmény: (7345) Güszi, 2019.05.07 16:52:07]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2019.05.07 16:54:33 (7347)
Elnézést, félrenéztem!
[előzmény: (7346) Güszi, 2019.05.07 16:53:24]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2019.05.07 16:53:24 (7346)
Ez már nem aktuális, minek ismételgetni?
[előzmény: (7341) Hev, 2019.05.06 18:17:51]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2019.05.07 16:52:07 (7345)
garass, alias Garadnay Sándor a B-A-Z megyei szövetség "oszlopos tagja".

Írásban (e-mail) is megerősítette, hogy a jelzés illegális.
Még tegnap szürkítettem a jeleket (három vonal volt érintett), a térképünkön már nem látszik az útvonal.
Ma felmérés volt a napirend, van még egy-két általam fontosnak minősített probléma.

Ezzel részemről befejezett a bejelentéssel kapcsolatos teendő.
Ha bárki úgy gondolja, hogy nem cselekedtem helyesen, vissza lehet állítani.

Sajnálom, hogy a mindenki azt csinál, amit akar elv érvényesül még most is, én úgy gondolom, hogy azokat a turistautakat, melyekről bebizonyosodik, hogy illegálisak, szürkíteni kell. Lehet beírni, hogy illegális K3, de lehet más is az irányelv, én nem fogok megsértődni, nem fogok nyilvánosan gyalázkodni.
Fogalmazzuk meg az eljárást (egyszer már javasoltam), és akkor bárki reagál a bejelentésre, azonos lesz az eredmény.
[előzmény: (7342) Old Eye, 2019.05.06 20:00:26]

Kapitany22hozzászólásai | válasz erre | 2019.05.07 15:15:55 (7344)
Üdv!
Általános iskolások számára készülő másfél órás oktatási anyag összeállításához keresek segítséget térképolvasás, digitális térképezés módszerei, térképek, navigáció témában.
Ha ilyesmiben profi vagy, akkor írj gyorsan! Sürgős és fizetős!
Köszönet!


olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.07 06:26:22 (7343)
Azért ha a B.-A.-Z. megyei természetjáró szövetség embere az információ forrása, akkor az eléggé hihető!
Te mit tekintenél hivatalos forrásnak?
[előzmény: (7342) Old Eye, 2019.05.06 20:00:26]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.05.06 20:00:26 (7342)
Ez neked hivatalos forrás?
[előzmény: (7341) Hev, 2019.05.06 18:17:51]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2019.05.06 18:17:51 (7341)
Illegális a faluból nyugatról, az Eszkála-tető irányába induló K3 jelzés is. Ezt a BNP nem engedélyezte, nem is szabadna fent lennie, mert fokozottan védett területről van szó. Sajnos ezt is vígan hozzák a térképek.

Forrás.

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.04.19 11:30:11 (7340)
Az önkormányzatnál kell megnézni, hogy az az út az közút e, vagy magánterület?
Ha magánterület, akkor a tulajdonossal kell beszélni, de gondolom az ottaniaknak nem sikerült zöldágra vergődni velük.
Az OSM térképén már nem is jelöli a zöld jelzést arra, helyette egy zöld négyzet lett picit keletebbre.
https://hiking.waymarkedtrails.org/#route?id=7297268&map=16!47.6822!19.3257
[előzmény: (7338) professzorchaos, 2019.04.19 09:37:40]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.04.19 10:08:27 (7339)
Sehova :-(
Még az MTSz is tehetetlen, nincs jogosítványa az ilyen esetek kezelésére.
[előzmény: (7338) professzorchaos, 2019.04.19 09:37:40]

professzorchaoshozzászólásai | válasz erre | 2019.04.19 09:37:40 (7338)
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy kihez lehet fordulni, ha a helyi gazda/gazdák kerítéssel lezárták a túrautat (Erdőkertes / Pest megye). Eddig meg lehetett kerülni, de sajnos már azt ösvényt is lezárták. Linkeltem egy képet, hogy látszódjon a helyzet. Előre is köszönöm!

https://imgur.com/a/nUbQPMh

kissadahozzászólásai | válasz erre | 2019.04.17 16:13:40 (7337)
köszönöm
[előzmény: (7336) olahtamas, 2019.04.17 14:09:10]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.04.17 14:09:10 (7336)
Itt van teljes Magyarországra:
http://overpass-turbo.eu/s/I2D

Ezzel már izzad picit a gép, 60MByte adat

Így néz ki GE-ben:
Képfeltöltés ingyen
[előzmény: (7335) olahtamas, 2019.04.17 13:55:46]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.04.17 13:55:46 (7335)
Én továbbra sem értem, hogy minek kell a kmz, de pl. itt megoldható:
http://overpass-turbo.eu/s/I2z
Exportálod kmz-be és a Budapestet érintő turistautak 9Mbyte.

Vagy itt le lehet tölteni egyesével:
https://data2.openstreetmap.hu/turistautak/index.php
[előzmény: (7334) kissada, 2019.04.17 13:06:28]

kissadahozzászólásai | válasz erre | 2019.04.17 13:06:28 (7334)
Sziasztok, hol lehet megtalálni kmz formatumban a turistautakat? koszonom.

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.04.09 09:47:35 (7333)
Miért van „Felmérendő!” felirat az ösvényen? - Mert nem tudtam track-edről. Már levettem.
Köszönjük!
[előzmény: (7332) iz11, 2019.04.09 08:25:39]

iz11hozzászólásai | válasz erre | 2019.04.09 08:25:39 (7332)
Ma berajzoltad az ösvényt, amerre ki lehet kerülni.
https://turistautak.hu/properties.php?id=1144348

Miért van „Felmérendő!” felirat az ösvényen?

Track, 2019.04.06 :
http://turistautak.hu/tracks.php?id=41676
[előzmény: (7331) Old Eye, 2019.04.09 07:35:48]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.04.09 07:35:48 (7331)
Szendendre külterületén Z+ kerítéssel lezárva!

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.01.22 06:55:54 (7330)
Az egy illegálisan felfestett jelzés!
A Pilisi Parkerdő, mint a terület kezelője nem adott rá engedélyt, így feltehetőleg hamarosan meg is szüntetik.
Amúgy a Kutya hegyi kék kereszt jelzés meghosszabbítása lett volna.
[előzmény: (7329) @o", 2019.01.21 20:26:19]

@o"hozzászólásai | válasz erre | 2019.01.21 20:26:19 (7329)
K+ a Budai-hegységben

tudja vki, hogy a Korányi intézet megállójából induló K+ jelzés hol ér véget?

https://photos.app.goo.gl/JxN5yPKz9ScriraN8

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók