turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
az összes téma hozzászólásai egyben, Szabadhegy hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 57 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | következő


Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.04.20 17:12:20 (29722)
http://www.topomap.hu/index.php?theme=HMTKHT&lang=hun&menu=shop&submenu=catalog&cont=catalogindex&id=26&kategoria=26
1:25.000 állami topográfiai térkép
Ívben - Magyarországot 1166 szelvény fedi le
Bruttó ár: 700 Ft / szelvény

Ha szívügyed egy tájegység, akkor a térkép ára nem vészes. Én legalábbis ilyen térképeket használok bejárás megtervezéséhez. Nagyon speciális, sűrű szakasz esetén az A0-ás fekete-fehér 1:10.000-es térkép adhat további pontosítást. Ezek nem túl frissek, de az utak 95%-a rendben van.
[előzmény: (29709) keep, 2009.04.20 11:11:48]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.29 16:35:13 (29201)
Hasonló tartalmú oldalak létrehozásában gondolkoztam én is. Tetszenek az írákosk :)
Szerintem a teljes oldalas képernyőképek teljesen széttördelik az "olvasmányt", valamilyen bélyegképes, lightboxos-popupos megoldás jobban tetszene (ha ez a wikiben megoldható).

Amúgy jópárszor elvetődtem már a wiki oldalra, de soha nem találtam itt semmit sem (hamar feladtam). A felépítését nem nevezném egyértelműnek. Kezdőlap / alulról a második sor végén lévő rövid link az, ami elrepít a tematikus kánaánba. Tényleg ennyire el kellett ezt a linket dugni?
[előzmény: (29191) baggio, 2009.03.29 01:02:44]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.28 09:54:37 (29161)
Én azon egyáltalán nem csodálkozom, hogy rengeteg gyenge feltöltés születik.
Nagyon kevés információ áll azok rendelkezésére akik segíteni szeretnének. A hogyan trackeljünk egy jó kis anyag, de szerintem kevés, egyes részei pedig elavultak/pontatlanok/feleslegesek.

Szerintem kellene készíteni pár képekkel illusztrált lépésről-lépésre dokumentumot.

Van és lesz egy csomó GPS tulaj, akinek halvány fogalma sincs arról mi van a fal túloldalán, miként megy a rajzolás menete, miként jelenik meg az ő feltöltött anyaga a MapEditben. Nem is feltétlenül kell ezt látnia, de ez alapján mégis jobb fogalmat alkotna arról, hogy mire kell ügyelni.

Le merném fogadni, hogy a rajzolással nem foglalkozó GPS tulajdonosok jelentős része nem is tudja miként kell a MapSourceban összefűzni, darabolni, hibás vagy megtévesztő szakaszokat törölni, illetve 3 méterre szűrni a végeredményt.

Most el vagyok havazva munkával, de hamarosan készítek majd egy oldalt, amiben összefoglalom ezeket, aztán várom a véleményeket a leírással kapcsolatban.
[előzmény: (29154) 2009.03.27 20:38:58]

Szabadhegyhozzászólásai | általános | válasz erre | 2009.03.26 09:37:29 (2535)
Mégegy fotos megjegyzés, tapasztalatom szerint nem minden böngészőn tökéletes a raszteres tervezés, az IE ha másra nem is mindig jó, de erre igen.
[előzmény: (2534) Szabadhegy, 2009.03.26 09:34:31]

Szabadhegyhozzászólásai | általános | válasz erre | 2009.03.26 09:34:31 (2534)
Elkészítettem és leírom lépésről lépésre hogy készült. (Megjegyzem, én még viszonylag új vagyok, a módszerem működik, de nem biztos hogy jó, majd az "öregek" kijavítanak).
Itt a végeredmény: http://turistautak.hu/routes.php?id=1735

1, Korábbi tracklog (vagy infó beszerzése)
2, Bejelentkezés
3, Ugrás a rasztertérképre, lap alján útvonaltervezés beállításaira klikkelés, itt Turistajelzés / jelzett turistaút: "csak ilyen" kiválasztása. (Mivel a teljesítménytúra 95%-ban jelzett turistaúton vezet, így ez hatalmas segítség, főleg települések sűrű úthálózatai miatt). Beállítások mentése.
4, Vissza a rastertérképre, Település-kereső: Veszprém, majd megfelelő mértékben ráközelíteni a térképre. Fontos, hogy tervezés közben többet ne változtass a zoomon!
5, A pontok végigkattingatása az útvonal mentén... ..és alkalmanként a "kiválasztott azonosítók" mezőben megjelenő vesszővel elválasztott útazonosítók másolása jegyzettömbbe. Ez azért hasznos, mert probléma esetén nem kell az elejéről kezdeni, hanem elég lesz majd összefűzni.
6, Végül az útvonal tárolása. Itt értelemszerűen kell kitölteni a mezőket.

Szerintem ekkor még közel sincs vége a történetnek.
7, Főoldal / túraútvonalak / rajzolt útvonal kiválasztása / Útvonal letöltése GPS-be / Garmin MapSource .mps letöltése. A letöltött track megnyitása MapSzószban, track kijelölése, copy, majd az eredeti track megnyitása és beillesztés annak track lapjára, így a tervezett és eredeti útvonal látható lesz egy MapSourcon belül. A két track összevetése, majd vissza a böngészőbe és a hibák javítása.
8, Mivel ennél a konkrét esetnél az TT útvonala Markó és Bánd között nem a jelzett úton megy (gondolom a szervezők nem akarják a társaságot oda-vissza átküldeni a Séden, vagy az eredeti trackelő nem a kijelölt úton haladt), ezért ezt a rész kozmetikázni kell. A 3-as pontban bemutatott beállítást meg kell változtatni "mindegy"-re, és átfedéssel, mondjuk Markó és Bánd közötti teljes szakaszt újra kell tervezni, azok azonosítóit feljegyezni.
9, A tárolt útvonal szerkesztése következik: "Adatok és fényképek szerkesztése". Én úgy szoktam, hogy a szakaszokat kimásolom a jegyzettömbbe az új útszakasz mellé, majd a régi közepén található hibát kijavítom az jóra, aztán Frissités és kész is van.
Például az eredeti szakasz azonosítói: 111, 222, 333, 444, 555
de 222 és 444 között nem arra, hanem másfelé vezetne az út, akkor azt a szakaszt újratervezem, és ezt kapom: 222, 777, 888, 444 végül ezt az új szakaszt beillesztem az eredeti helyére, és ez lesz a végeredmény:
111, 222, 777, 888, 444, 555

Egy apró kijavíthatatlan hiba így is maradt: Herend vasútállomáshoz vezető 200 méteres szakasz hiányzik a tuhu asatbázisából, így arra nem tervezhető az út.

Bár hosszú, de remélem érthető voltam!
[előzmény: (2531) Dorcy79, 2009.03.25 21:01:25]

Szabadhegyhozzászólásai | általános | válasz erre | 2009.03.25 14:36:10 (2525)
Googlenek hála itt találtam egy kmz állományt: http://www.papics.eu/2007Bakony50.html
GPSBabellel készítettem belőle gdb-t, azt már eszi a MapSource is (10.481 trackpoint és 12 beszédes nevű waypoint). Ha érdekel ez alapján elkészítem a útvonalat.
[előzmény: (2524) Dorcy79, 2009.03.25 13:16:54]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.23 09:07:15 (29002)
.. .mert nem voltak ...
[előzmény: (29001) Szabadhegy, 2009.03.23 08:59:54]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.23 08:59:54 (29001)
Nekem is simán letervezte az utat, bár néhol a 'Selection tool'-lal kozmetikázni kellett egyes szakaszokon, mert voltak elég sűrűn a köztes pontok. A kerülőútra való tervezés az gyanúsan hangzik.
[előzmény: (28997) hegezoli, 2009.03.23 08:11:35]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.23 08:31:10 (28998)
Úgy néz ki a gonyu.gpx álllományod hibás, a vége hiányzik. Én kétszer is megpróbáltam letölteni, de mindig ugyaolyan állományt kaptam, a 2828-ik sorban vége szakad a leírásnak. (Manuálisan lezártam a gpx-et, úgy már olvasható) Légyszi töltsd fel újra a tracket.
[előzmény: (28996) KK_Team, 2009.03.22 21:52:20]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.20 21:05:09 (28934)
Ha jól látom itt http://turistautak.hu/wiki/Felület-reform egész más poligon típusok vannak, mint az ompas CLC listájában, amit Te is használtál Debrecen környékén.
Ennél N47.56883 E21.62533 tényleg csak elvileg illeszkednek egymáshoz a poligonok.
[előzmény: (28932) pgyp, 2009.03.20 18:21:23]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.20 16:57:18 (28931)
Erdő felületre vonatkozó kérdésem lenne.
Ha jól látom erdőt egyenlőre csak a 0x14-es kódú National park típussal jelölünk. Engem túratervezés során kifejezetten érdekel, hogy hol van tűlevelű erdő, mivel előszeretettel érintem az ilyen szakaszokat. Erre vonatkozó polyggon jelölést csak a wiki "Felület-reform" lapján olvastam: 0x82 fenyves.. ..tehát ez egyenlőre hanyagolandó.
Gondolom ettől függetlenül magamnak OFFLINE simán létrehozhatok egy olyan állományt, ami a meglévő rétegek fölött lenne a 0x82-es paraméterrel. Aztán ha valamikor ebbe az irányba elmozdulna a fejlesztés, akkor gyorsan elő lehetne kapni a már megrajzolt állományomat a lyukasztgatáshoz. Jól gondolom, vagy halott ügy?

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.19 12:14:52 (28883)
Szakadár kékkel máshol is lehet találkozni, nem csak Villányban és Börzsönyben.

Elvileg a színek a turistautak hosszára utalnak. Láttam ere vonatkozó konkrét javaslatokat is, hogy melyik hány kilómétert jelölne. Ez a leírás talán jobban tartható: "... a kék szín több hegységen (tájegységen) vezet keresztül, a piros szín az egy hegységen (tájegységen) keresztülvezető főútvonal jele. A sárga sáv és a zöld sáv jelzés pedig a helyi jelentőségű vándorutak jelzése." (forrás: Kondor Endre: Természetjáró 1x1)

Sokorón van például K4. Elvileg ennek a jelzésnek kékről leágazó, menedékházhoz/kulcsosházhoz vezető utat kéne jelölnie. Ebben az esetben sajnos az egyik sem igaz :( Tehát vannak és lesznek még lelkes laikusok, akik nem szabványos módon használják az ecsetet és a festékesbödönt.
[előzmény: (28870) Old Eye, 2009.03.19 10:41:08]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.19 11:53:14 (28880)
'egypofás' alatt valószínűleg arra gondolhatott a szerző, amikor a kontár piktor csak az adott színt (pl. sárga) festette fel, a fehér alapot lespórolta.
[előzmény: (28868) Old Eye, 2009.03.19 10:16:44]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.19 09:35:34 (28865)
"Megadnád az emlegetett szabvány lelôhelyét?"
Korábban pont Te linkelted be a MSZ 2058712-1988, Általános turistatájékoztató jelképek - Gyalogos út- és irány jelzések nevű 4MB-os PDF-et. Részlet belőle:
"Függőleges kettős sáv (9. ábra)
Sítúra- és sífutó útvonalak jelölésére (a Magyar Sí Szövetség által 2000. évben egységesített jel). Megjegyzés: a jelkép a sílécek párhuzamos nyomát szimbolizálja. A régi jel(dőlt kereszt) a törlő kereszttel való összetéveszthető ség miatt megszűnt, felújítása tilos!"

Ezek alapján ballépés volt részükről a csóványosi festés. Kontár munkákról ennek a lapnak az alján lehet olvasni: http://www.fsz.bme.hu/mtsz/utleiras/jelzes02.htm
[előzmény: (28859) Old Eye, 2009.03.19 09:03:28]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.18 09:57:47 (28803)
A Kisalföldön én is rajzolgatnék, 1 hete zárolva van KK_Team által. Valaki utána tudna nézni ennek?
[előzmény: (28775) Arti (junior), 2009.03.17 17:30:05]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.18 09:53:40 (28802)
Nem gondoltam volna a TopoMapról, hogy ennyire igénytelenül digitalizált jelkulcsot tesz fel a honlapjára. A semminél persze jobb, köszi a linket. Ebből a kiskönyvből legalább 2 példányom van, azért mondom hogy igénytelen a szkennelés.
[előzmény: (28784) 2009.03.17 20:45:25]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.13 18:59:08 (28701)
hát igen, elég nyilvánvaló megoldás :)
[előzmény: (28700) baggio, 2009.03.13 18:02:08]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.13 17:53:10 (28699)
A nyiladékot Ti szoktátok valahogy jelölni?
Jelentős részük közepén nem vezet semmilyen ösvény vagy csapás, tehát elvileg nem is kellene berajzolni őket, viszont tájékozódás szempontjából hasznos, illetve télen teljesen jól járhatóak.
Esteükben mi a szokás? Ötleteim: 1, TZ dec-feb járható; 2, kihagyni őket; 3, kizárólag gyalogosan járható, úgy is gyéren (D).

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.10 22:07:09 (28644)
Végignéztem urbalazs videóit, rendkívül sokat segített. Szép munka volt Balázs!
Ennek alapján az utak paraméterezése egész egyszerű. Majd fotóim és emlékeim alapján beparaméterezem a Sokorót.
Javaslat: az extra sablon oldal elegánsabb lenne, ha Megjegyzes=N/A helyett a login név szerepelne. Gondolom nem egy komoly programozói munka. (Tudom, a lementett txt-be azt írok, amit akarok, meg saját HTML-t is létrehozhatok.)

Nemrég olvastam olyanról, hogy tervbe van véve egy hibabejelentő oldal.
Erre-arra különböző tájegységekben találok apró, de meglehetősen bosszantó hibákat, pl:
Sopron keleti fele és Görbehalom között félúton a parkolótól megy É-ra egy P+ jelzésű út, amiben a kereszteződéstől 61 méterre van egy szakadás.
Az ehhez hasonló hibákat jelenleg hogy szokás bejelenteni?
[előzmény: (28611) baggio, 2009.03.09 17:03:52]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.09 16:09:19 (28609)
Még jó, hogy az utolsó sorban dícséret is szerepelt, már kezdtem teljesen elszégyelni magam.

Akkor a megjegyzéseiddel kapcsolatban a kérdéseim:
1, Az .mp fájl végén is szerepelni kellett volna ezeknek: ";@FILE,"upload/..."? Rajzolás végeztével szándékosan választottam le a csatolt állományokat. Ezek szerint ez hiba volt? (Utólag belegonsolva ha bent maradt volna, akkor az ellenőrzéskor egyszerűbben behívhatók).

2, A layer hibát azzal követhettem el, hogy nem a megfefelő layeren rajzoltam (illetve az egyik eddig jelöletlen sárga szakasz nem megfelelő layerig volt látható), ezért én a Módosítás / Minden alkotóelem kiterjesztése.. 0-ás szintig módon változtattam. Ez akkor nem megfelelő eljárás? Hogyan kell helyesen egy vonal layerét megváltoztatni MapEditben?
- Paramétereket hogyan kell megadni a MapEditben? Letöltött vonalnál látom: Tulajdonságok / Adatmezők. ID, Track, Hossz, stb. egy csomó adatbázis által generált adat van. Az Új gomb megnyomásával egyenként hozzá lehet adni tulajdonságokat, csak gondoltam ennél felhasználóbarátabb megoldás is létezik (mint például a .../properties.php?id=xxx ).
- Azért rajzoltam több vonalból az egymásra merőleges szakaszokat, mert tulajdonságaikat tekintve némileg eltértek egymástól. Az egyik széles nyiladék, a másik jelleghatár melletti csapás. Járhatóságát tekintve viszont hasonlóak. Gondoltam inkább több részből veszem fel, minthogy utólag kelljen az eltérő paramétereik miatt darabolni.
- A polygonokhoz nem mertem hozzányúlni, legközelebb azokat is módosítom.
- TZ az zsákutca? Ha igen, akkor azért, mert a domb tetején álló magaslestől egy sűrű erdőn keresztül ereszkedtünk le. Volt pár irtás a vadles körül, talán valamelyik akár út is lehetett volna, de iránya nem tetszett nekünk, és idő hiányában felmérve se lett.
3) ID=356182-es szakaszt nem én rajzoltam. Korábban csak az volt felmérve, így azon volt a Sárga. Ezt helyeztem most át a valóságnak megfelelően. A Délről becsatlakozó út az új felmérés. A 10 méteres szakaszocska meg abból adódik, hogy az eredetit 3 részre kellett szabdalni. Az első 10 méter az helyes jelölésű volt, de az utána követlkezőről le kellett szednem a Sárga jelzést.
4) ID=356175 az félreklikkelés volt. Unpaved a helyes.
5) Patakok nyomvonalának felvétele hogy szokás? Most már nincsenek befagyva, nehéz hosszában végiggyalogolni a felszinükön :) Erre a célra lehet használni más adatbázist, térképet? Különben csak nagyon hozzávetőlegesen tudnám az itteni patakot berajzolni.
[előzmény: (28607) johann g (Lud), 2009.03.09 14:08:20]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.08 12:10:12 (28602)
Esetleg miután valaki leelenőrizte, és a módosított régiót tölti vissza az eredeti helyére, akkor oldódik fel a zárolás?
[előzmény: (28601) Szabadhegy, 2009.03.08 12:06:18]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.08 12:06:18 (28601)
Jelezném, hogy a Kisalföld tájegység zárolása nem szűnt meg automatikusan (a feltöltést követően).
1, Letöltöttem a tájegységet
2, javítás után visszatöltöttem a Kisalföld tájegységbe (nem ide kellett volna)
3, (28586) baggio áthelyezte a helyére, az othersbe.

A dolgozunk (regions.php) oldalon van arra lehetőség, hogy feloldjam a zárolást, de az alábbi rendszerüzenet miatt nem mertem megtenni: "Valóban feloldod a zárolást? Jól gondold meg, mert kárba veszhet ezáltal a munkád, amelyet a letöltött fájlon végeztél."

Mi a tennivaló ilyenkor?
[előzmény: (28584) KiVi, 2009.03.06 14:40:50]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.06 16:23:08 (28587)
Köszi, most már vágom, mi az az other/egyéb tájegység :) Mechanikusan ugyanoda töltöttem vissza.

"ne készíts új track adatlapot". E művelet nélkül hogy tudnám feltölteni?

A módosításkor felhasznált állományok adatlapjainak linkjét próbáltam szabályosan, a többiekhez hasonlóan beilleszteni a Leírás mezőbe.
Vagy arra gondoltál, hogy ide a fórumra is be kellett volna linkelni az datlap hivatkozását? (Link teszt: http://turistautak.hu/tracks.php?id=17942'>[17942] )
[előzmény: (28586) baggio, 2009.03.06 16:01:06]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.06 15:05:40 (28585)
Feltöltöttem a KISALFÖLD tájegységet, valaki legyen szíves és ellenőrizze le. "A fájl sikeresen megérkezett."
A módosításokról készítettem pár screenshot-ot is. mivel nem csak új utakat hoztam létre, hanem pár régibe is belepiszkáltam.
[előzmény: (28584) KiVi, 2009.03.06 14:40:50]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.06 14:37:42 (28583)
És ha ez megvan, akkor feltöltés után én oldjam fel a zárolást, vagy majd az a személy fogja feloldani, aki leelenőrizte és az új adatokat jóváhagyta?
[előzmény: (28581) Szabadhegy, 2009.03.06 14:35:26]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.06 14:35:26 (28581)
Hogyani is kell a tájegységet visszatölteni?
Trackként töltsem fel a zippelt .mp-t, aztán szóljak itt?
A módosításokat meg írjam be a track "Leírás" mezőbe, mivel az updates.php eléréséhez magasabb szintű térképrajzolói jogosultság kell?
[előzmény: (28559) KiVi, 2009.03.06 09:43:01]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.06 12:34:12 (28570)
Túrázni csak bevállalósabb emberekkel vagy egyedül szeretek, így a korábban feltöltött (közel 150 ezer pontból álló) trackek között akadt egy kevés árkon-bokron, sűrű erdőn, megfagyott szántóföldön és befagyott patakon keresztülvivő szakasz is.
Úgy látom a webes felületen nem nagyon lett létrehozva olyan kisalföldi útvonalterv, ami óvatosságra intene a nodokkal kapcsolatban. Persze populárisabb tájegységeken más a helyzet.

A szurdokra / gátra vonatkozó fésűs térképi jelölési ötleted tetszik, megjelenésben közelebb vinné a papírtérképekhez (és a valósághoz).

Egy konkrét esetnél most kicsit elbizonytalanodtam. Tényőtől délre, Hollómajor magasságában van egy élvezetes, 850 méter hosszú szurdok. Ennek mindkét oldalán vezet út is, viszont a szurdok is éppen csak, de járható. (Az utak minőségét fel- illetve lefokoztam, pontosítottam). A lényeg most jön: ugyanis a szurdok D-i, nyitott bejáratával ellentétben az É-i vége 6-8 méter magas, meredek löszfalban végződik. Annak ellenére, hogy nincs ösvény, még fentről lefelé bevállalható. A 850 méter hosszú szakasz korábban két részből lett megrajzolva. Én a végén lévő rövid szakasz utolsó pontját töröltem, és az utat 0x19-es kódú zsákutcává alakítottam. Ezzel kapcsolatban két további kérdés merült fel bennem:
- gondolom elegendő csak a legvégén lévő szakaszt zsákutcaként jelölni, a bevezető szakaszt nem is szabad piszkálni.
- nem lenne-e jobb ilyen esetben egyirányúsítani a rövid / teljes szakaszt (mégha a valóságban nem is létezik az a 10 méternyi ösvény, ami összekötné az alsó és felső pontot, de bevállalósabbaknak nem jelent problémát). Kikre kell "méretezni" a térképet? Mondjuk egy 100 kilós nyugdíjasra, vagy lehetek bátrabb is?
Kezdőként egyből ilyen extrém esetekkel támadtalak le Titeket, de hát ez van, a normális utak rendesen meg lettek rajzolva, azokat nem kell piszkálni. Ezek precíz megrajzolásához meg terepismeretre van szükség.
[előzmény: (28565) johann g (Lud), 2009.03.06 11:22:27]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.06 10:20:29 (28564)
Rendben, látom miként megy a dokumentálás.
Vettem a lapot, ha lenne rá mód (a weben felvett útvonalak miatt) átmozgatással megpróbálom megőrizni az utakat.

A tájegységben meglehetősen sok szurdok van, lehet / kell ezeket valahogy jelölni? Erre még nem nagyon láttam példát.
Gázlót szoktátok valahogy jelölni? Rakjak hidat, és korlátottam le lassú, illetve gyalogos forgalomra + gázló! felirat.
[előzmény: (28563) johann g (Lud), 2009.03.06 10:07:01]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.06 09:49:14 (28560)
Kösz szépen. A korsó sör koordináját majd megbeszéljük :)
Kell-e dokumentálni a változtatásokat, vagy ez kiderül valahogy az állományból? Nem csak új adatok felvételéről van szó, hanem egyes régi (beszántott) utak törléséről is.
[előzmény: (28559) KiVi, 2009.03.06 09:43:01]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.06 09:40:12 (28558)
Érdeklődnék, miként működik a letöltési jogosultság ügymenete.
Itt kell kérni, mivel ezt a fórumot úgyis olvassák megfelelő adminok, vagy más helyen kell leadni a kérést?
Ha esetleg ez valami miatt lassú, bürokratikus folyamat lenne, akkor megfelelő jogosultsággal rendelkező ember átküldené nekem a Kisalföld forrásállományát?
[előzmény: (28513) Szabadhegy, 2009.03.04 19:54:45]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.04 19:54:45 (28513)
Természetesen a MapEditet letöltöttem (korábban is ezzel dolgoztam) és párszor elolvastam az írásokat. (Kisebb ráncfelvarrás ráférne a doksira, találtam benne helyesírási hibákat és teljesen elavult részeket is, bár ezek nem fontosak, a lényeg szépen benne van.)
A darabolás is végre összejött, korábban nem álltam pontosan rá a csomópontra, azért nem jelent meg a vonal darabolása menüpont.

Akkor ezennel kérnék letöltési jogot a Kisalföldre.
A Sokoró rendberakása mellett Bábolna megrajzolását is valószínűleg bevállanám, mivel annak szinte összes utcáját bejártam és 200 útpontot összegyűjtöttem.

e-mail: gyor96 kukac freemail * hu, skype: sinteer
[előzmény: (28510) pgyp, 2009.03.04 18:16:49]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.04 17:20:29 (28509)
Egyenlőre a Kisalföld .img-jét alapulvéve gyakorlatozom, és felmerült pár kérdés.

Van egy 30 pontból álló, 2,4 km hosszú Sárga jelzésű útszakasz, ami ma már nem teljesen felel meg a valóságnak, mivel a középső szakasza egy új, vele nagyjából párhuzamos úton halad.
Jelen esetben adva van (a) egy 2,4 km-es szakasz, (b) egy korábban felmért 650 méter hosszú szakasz, (c) és egy új felmérésű 602 méter hosszú szakasz.

Feltételezésem szerint az eredeti 2,4-es sárgát darabolni kellene 3 részre, az elejét és a végét egyesíteni a 650 és 602 méteres utakkal, a közepét meg "leminősíteni" 0x3-ról 0xa-ra.
És ha jól sejtem 2 darab csomópontot is létre kell hozni az utak találkozásánál.

Van-e lehetőség MapEditben vonalak darabolására (pl trimmeléssel), illetve egyesítésére?

A konkrét esetre visszatérve talán egyszerűbb lenne az meglévő Sárga jelzés útpontjait áthelyezni új helyre, a másik egyszerű földutat meg a korábbi sárga helyére átmozgatni. Rendben van ez így?

Hogyan kell egy út egy megszűnt szakaszát szabályosan törölni (mivel egy másik út felét már beszántották)? Találtam rá megoldást: dupla kattintás az útra, Points menüből a felesleges dolgok törlése. Szabályos ez így? Esetleg van valami radír eszköz is?

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.04 12:08:01 (28507)
Köszönöm mindenki véleményét!
Részben Stimm ezen mondatának köszönhetően "Nem beszélve az élményről, amit a saját rajzolás megjelenése okoz." úgy döntötem, hogy a Sokoró anyagát megpróbálom magam feldolgozni, igaz Aty illetve mások segítsége biztosan jól jön majd.
Azért is döntöttem a "C" lehetőség mellett, mert a tájegységben szereplő utak fele elevel a saját felmérésem (emlékem szerint ezt az anyagomat is Hajo dolgozta fel) és a szerkesztő munka talán plusz motivációt ad a trackeléshez is.
[előzmény: (28486) Aty, 2009.03.03 23:15:34]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.03 22:05:24 (28484)
Teljes mértékben ugyanerre gondoltam én is.
Maga a térkép rajzolása tényleg nem tűnik ördöngősségnek, bár a MapEdit is biztosan rejteget még pár felhasználóbarát trükköt, de a szokások kiismerése az, ami egyértelműen elbátorlatanított attól, hogy belevágjak. Meg az, hogy ezeket a finom fogásokat úgy kell összemazsolázni párezer hozzászólás közül.
[előzmény: (28477) laszloistvan, 2009.03.03 16:14:32]

Szabadhegyhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.03.03 13:59:19 (28474)
Sziasztok Térképszerkesztők!
Kisalföld régió Sokoró tájegységén tettem pár új barangolást és a közeljövőben tervezem még párszáz kilóméter megtételét (elsősorban az eddig fel nem mért utakra koncentrálva kalibrált 25 és 10 ezres katonai térképek alapján).
A jelenlegi adatbázisban találtam pár hibás szakaszt (pl. beszántott utat), hibás útvonalvezetést (esetleg idő közben új nyomvonalra festették át az utat), stb.

A kérdésem az lenne, hogy a felfedezett hibákat miként jelezzem?
A, Feltöltendő nyomvonalak mellé fűzzek egy hibalistát?
B, Esetleg itt (vagy egy szomszédos fórumon) jelezzem?
C, Tanuljak bele a térképszerkesztésbe és dolgozzam fel a saját trackjeimet?
Ez utóbbi nem áll olyan távol tőlem, MapEditben hoztam már létre térképekett, néha offline a Kisalföldbe is beleszerkesztek, de profinak nem tartom magam, valószínűleg nem mindent csinálok szabályosan.

D, Nekem az is tökéletes megoldás lenne, ha egy rutinos szerkesztővel össze tudnék dolgozni, és a körülményes dokumentálás helyett valami egyszerűbb módon (mondjuk Skype-on) pontosíthatnánk az anyagon.

Szabadhegyhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2009.02.09 15:29:06 (7455)
Leelenőriztem a Károly-kilátó környéki munkát. Tökéletes lett! Köszi.
[előzmény: (7452) Hajo, 2009.02.08 16:16:55]

Szabadhegyhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2009.02.08 16:51:10 (7454)
Igen, a kilátópont maga a pad, vagy a méterrel mellette található szikla, amin kék festés van. Nem sikerült dekódolnom mi van ráírva.
Az imént bekalibráltam oziban az információs táblákon lévő térképet. A trackjeim szépen illeszkednek az utakra, a rajzoló viszont 100-150 méterrel visszább, a kapu felé rajzolta a padot. Szinte minden más tökéletes azon az információs térképen, eltekintve attól, hogy piros háromszög vezet a kilátóhoz. Valami gerilla akció keretein belül fel kellene festeni a jelzést ;-) Ja, meg kóválygás közben állítólag kétszer is érintettem a P+ t. Ezt nem vettem észre, lehet, hogy az sincs felvestve. Ha kell átküldöm a vagy publikálom valahol ezt a kalibrált térképet.
A kerítésnek meg csak a külső felén van tábla. GCGaja után nem kell a létrán kimászni, hanem a kerítés Déli oldalán, a Gaja-szurdok felöli oldalon kell maradni, és akkor esélyed sincs elolvasni a tiltó táblát, legfeljebb kifelé mászás közben :)
[előzmény: (7452) Hajo, 2009.02.08 16:16:55]

Szabadhegyhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2009.02.08 16:12:39 (7451)
Apránként az összes kérdésedre válaszolok :)
A Károly-kilátó elnevezés hibás, a kihelyezett Gaja-völgyi tájcentrum információs táblák kifejezetten félrevezetőek, mivel azon 11-es sorszámmal egy sárga körbe be van rajzolva egy pad, illetve egy magas, lépcsős, fedett kilátó piktogramja, pedig ez csak egy kilátóhely. Tehát az 1 szem billegő, rozoga padot leszámítva semmilyen mesterséges tereptárgyat nem fedeztem fel a 20 cm-es hóban.
A gerincen pár méterrel tovább mentem, és úgy fényképeztem vissza a pad fölött a csúcs irányába... (esetemben Karoly1 nevezetű pont irányába, ami a környék legmagasabb pontja lehet, viszont az be van nőve, onnan nincs kilátás). http://zugmann.hu/2009/01/090131/36.jpg
[előzmény: (7448) olahtamas, 2009.02.08 13:55:46]

Szabadhegyhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2009.02.08 15:57:38 (7450)
elágazás-1: az adatbázisotokban jó helyen szerepel a kapu. A tracklog megtévesztő, úgy tűnik, mintha balra (Keletre) másztam volna ki, pedig nem arra, hanem Északra mentem, és csak az a 6 trackpont szóródott el 5-10 méterre Keletre.
Tehát az egy T elágazás, irányai: DNY (Károly-kilátó), ÉNY (GCGaja), ÉK (Bodajk, szoborpark).
[előzmény: (7448) olahtamas, 2009.02.08 13:55:46]

Szabadhegyhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2009.02.08 15:38:00 (7449)
Kromológiailag: Kerít-0, itt átmásztam, és a kerítés D-i oldalán lévő széles nyiladékon sétáltam. Ez egyben széles út is lehet (az erdészeti járművek miatt lehet a kapu). A TuHu adatbázisban a kerítés É-i oldalán megy egy út. Ezt nem láttam (vastag volt a hótakaró).
Kerít-1-nél nem másztam át (ugyanis akkor már a kerítés belsején belül voltam), hanem a elágazás-1 (TuHu: zárt kapu) pontján másztam ki, és folytattam azt az utat, aminek első 70 méterét már más felmérte.
A "lehet, ez itt már a vég" mókás jelölésű rész után ment jobbra egy út (nekem az nem volt jó irány)m így balra indultam el, mert az is útnak tűnt így télen, mert sok állat nyom volt arra, de a hó miatt hamar úttalan utakra tévedtem, így torony iránt vettem az irányt Bodajk felé.
Ettől Északabbra a "kerítés" nevű pontot azért tettem le, hogy oda át kellene tolni a korábban pontatlanul bejelölt kerítés vonalát. Köszii, mindkettőtöknek.
[előzmény: (7448) olahtamas, 2009.02.08 13:55:46]

Szabadhegyhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2009.02.08 12:43:35 (7446)
Sziasztok! Töltöttem fel a szerkesztőknek két Bakony track-részletet az elmúlt hétvégék teljesítménytúráiról: Kincsesbánya 30 - Károly-kilátót mértem fel, Túrázz a vonatért!: 1, sárga sáv új útvonalon, 2, rövid, de hasznos földút a 82 kikerülésére, 3, Zörög-tető, volt Rómer Flóris-kilátó pontos helye + kerítés a közelben. Jó munkát!

Szabadhegyhozzászólásai | általános | válasz erre | 2008.05.14 21:04:29 (1980)
Az előbb a KÖSZI lemaradt. Anélkül utasítónak hangzik a hozzászólás, pedig csak kissé cinikus szerettem volna lenni.
[előzmény: (1973) pgyp, 2008.05.14 13:47:14]

Szabadhegyhozzászólásai | általános | válasz erre | 2008.05.14 21:00:01 (1978)
Nekem tetszik az ötlet.
Útvonal + itiner, alatta a tracklogok.
Valamint egyéb megjegyzések, (erre már most is van lehetőség).
Lenne is miről írni, mert pl. legutóbb mi nem a kijelölt K+-on az aszfalton mentünk, hanem vele párhuzamosan a csodálatos P-on, a virágzó medvehagymamező közepén. (Erről előtte egyeztettünk is a szervezőkkel, áldását adták rá.)
Vagy például lehetne jelölni a kritikus elágazásokat. Pont ott tévedtem el, ahol korábbi év során Lelcache és Scele. A P-on kellett volna menni, de egyikünknek se jött össze: http://zugmann.hu/2008/05/080510/eltevedes.jpg
[előzmény: (1976) pgyp, 2008.05.14 16:49:47]

Szabadhegyhozzászólásai | általános | válasz erre | 2008.05.14 20:51:42 (1977)
Mindegyiket átírod?
http://www.turistautak.hu/tracks.php?egylapon=50&any=TT&name=&description=&member=&dateinserted_min=&dateinserted_max=®ion=all&gps=
..mert mint említettm jó sok ilyen akad. Mindössze 4490-et kéne átnézni. :D
[előzmény: (1973) pgyp, 2008.05.14 13:47:14]

Szabadhegyhozzászólásai | általános | válasz erre | 2008.05.14 13:44:18 (1972)
Ez így már egész szép lista, de nem tökéletes. 2 napja töltöttem fel egy teljesítménytúra-logot, de nem szerepel a listában, mivel leegyszerűsítettem azt esemény nevét: Tési-fennsík 50 TT-re. Így utólag belegondolva hiba volt. Rákerestem a TT-re, ebből jelenleg 4489 db van, közötte számos log teljesítménytúráé.
[előzmény: (1970) olahtamas, 2008.05.14 07:41:13]

Szabadhegyhozzászólásai | általános | válasz erre | 2008.05.11 13:55:53 (1965)
Köszi. Sajnos az útontart tényleg be volt kapcsolva, biztos a legutóbbi reset után nem kapcsoltam ki :(
A Sokoró egyes részein útvonaláthelyezés és felfestés várható, része vagyok ennek team-nek, így a változásokat még ragadós, összefestékezett kézzel tudom majd a publikálni :)
[előzmény: (1964) tibbi, 2008.05.09 20:20:35]

Szabadhegyhozzászólásai | általános | válasz erre | 2008.05.08 17:52:31 (1963)
A TT menü bizonyos pontosításoknak is lendületet adna, mint pl. szakaszok bejárásának, az út jellegének.
Önmagában nem látom túl komoly súlyúnak az olyan kiegészítést, miszerint az 12345 illetve a 24680 azonosítóval rendelkező útszakaszok típusa N/A "helyett" babakocsival is járható füves szekérút, de ha ezen múlna egy TT-útvonal adatlapjának 100%-os állapota, akkor - saját tapasztalatomból kiindulva - fotóalbum vagy tiszta emlékek alapján pótolható lenne ez is.
[előzmény: (1962) johann g (Lud), 2008.05.08 17:20:49]

Szabadhegyhozzászólásai | általános | válasz erre | 2008.05.08 14:04:22 (1961)
Sziasztok! Mit gondoltok róla, nem lenne célszerű létrehozni egy teljesítménytúra szekciót is?
Egy olyan menüre gondoltam, ahová fel lehetne tölteni a konkrét teljesítménytúrák trackjeit, illetve ahonnan a redukált végeredményt könnyedén le lehetne tölteni. A teljtúrákat sokan a kütyüjeink társaságában tesszük meg, így 1-2 év alatt (vagy az archivumokat figyelmbe véve akár most is) egész szép adathalmaz gyűlne össze. Átlagolás és kisebb mértékű pontritkítás után a meglévő térképnél pontosabb és hitelesebb eredmény jönne létre (bár ez az alapprojekthez képest egyfajta speciális zsákutcát jelent). Állítólag már egyre több szervező a most meglévő térképi adatbázist veszi alapul a túra kiírásakor, de az általam felvázolt speciális vonulat pontosabb eredményt hozna. A kisebb mértékű pontritkítás általános felhasználásnál nem idnokolt, de ilyen esetekben talán mégis lenne létjogosultsága... Vélemény?
ui. a Routes alatt van pár teljesítménytúra útvonal, ezek már egész jól használhatók, első lépésként talán ezeket kellene egy tematikus csokorba összefogni. Bízva abban, hogy ennek láttán a többi teljesítménytúra útvonalának létrehozásához mások is szívesen csatlakoznának (én legalábbis biztosan).

Szabadhegyhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.04.11 19:42:43 (28482)
Kíváncsiságból ugyanitt megnéztem, hogy a .hu-t mikor regelték be: 07-November-1990, a Nagy Októberi Szocialista Forradalom napján :)
(Naná, hogy tuvaluiakat is megnéztem, ők csak '96-ban harapta rá az internet ízére.)
[előzmény: (28477) Mengyán, 2008.04.11 18:35:19]

Szabadhegyhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.04.08 09:08:38 (28267)
Ez szívás. Talán megoldás lenne egy olyan megpiszkált 2.60-as 16.000-es feltöltése, ami szándékosan, "tévesen" 2.70-esnek hírdeti magát.
[előzmény: (28266) Mengyán, 2008.04.08 08:56:04]

Lapozás: előző | 1 | 2 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók