turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
az összes téma hozzászólásai egyben, textor hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 19 db hozzászólás

textorhozzászólásai | általános | válasz erre | 2008.02.04 09:44:43 (1707)
köszönöm a tanácsot, csak most tudtam kipróbálni. sajnos nem működikígy sem, de még próbálkozom
[előzmény: (1702) johann g (Lud), 2008.01.31 16:35:51]

textorhozzászólásai | általános | válasz erre | 2008.01.31 15:40:45 (1701)
A térképszerkesztők talán tudnak segíteni, bár nem turistautak.hu-s térképpekkel kapcsolatos a problémám:
Letöltött (ingyenes) térképben külön fájlokban van az úthálózat és külön a szintvonalak. Ezeket akartam egyesíteni Mapeditben a következőképpen: megnyitottam a road-térképek közül az első szükséges szelvényt, majd hozzáadtam először a többi úthálózati szelvényt, majd a topo-szelvényeket. Ha az eredményül kapott térképet nagyítani kezdem, akkor először csak a főszintvonalak látszanak, majd a többi, (eddig OK) végül, a 1. szintre érve eltűnik az összes szintvonal. Ha csak a szintvonalas szelvényeket nézem, akkor maximális nagyításig látszanak a vonalak. Hogy lehetne ezt megoldani?

(Itt látszik, hogy mire gondolok)

textorhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.04.17 08:45:35 (11873)
nézd meg a kütyük fórumban a 12 176. hozzászólásomat!
[előzmény: (11864) Red710, 2007.04.16 22:22:21]

textorhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.04.06 20:30:15 (16068)
ha feltétlenül a BeeLine-t akarod használni:

1. GPX formátumban töltsd le, lehet a multik pontjait és az egyéb pontokat is hozzá
2. a gpx fájlt töltsd be valami texteditorba (nem Word!)
3. Írtsd ki belőle az összes ékezetet (keres-csere), beleértve az ä-t és a fok jelét (kis karika) is
4. ezt már be tudod importálni, ha nem, akkor is megmondja hogy melyik sorban van a hiba - megkeresed, kijavítod, újra importálod

én nem találtam egyszerűbb megoldást, de attól még lehet
[előzmény: (16064) benko5009, 2007.04.06 19:28:53]

textorhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.12.21 09:40:57 (12176)
Gondoltam, leírom részletesen a bittérképes térképfájl előállítását csak ilyesmit olvasni képes kütyükhöz és/vagy programokhoz, hátha felmerül mégegyszer a kérdés, és akkor én is írhatom majd, hogy "ahogy azt már részletesen leírtam a 12176. számú hozzászólásomban". Ezt mindig irigyeltem :)

Tölts be a Mapeditbe az img (vagy akár rus) fájlt. Állítsd be azt a zoomszintet, amit a bitmap térképen látni szeretnél. (Ugybár a bitmapet már nem nagyíthatod tovább, mert pixeles lesz, tehát igyekezz elég részeletesre állítani a zoomot.) Ha úgy tetszik, meg is vághatod a térképet a Trim eszközzel.
Ezután File / Export / OziExplorer Map. A megjelenő ablakban felül a mentési útvonalat állíthatod be. Középen, a Rectangle to export részben állíthatod be, hogy mekkora legyen a keletkező bitmap. Alapesetben csak az ablakban látható területet veszi figyelembe (Set visible), de a Set whole map paranccsal a teljes térképet kijelölheted, a Set custom paranccsal pedig egy négyszöget adhatsz meg.
A Finish megnyomására keletkezik egy (teljes térkép és nagy zoom esetén meglehetősen nagy méretű) bmp fájl, meg az Ozi map fájlja. A bmp-ből érdemes jpg-t csinálni hogy kisebb legyen a fájl, ekkor a map fájlban texteditorral át kell írni a fájlnév kiterjesztését.
PDA-s Ozi-hoz persze nem kell jpg-be konvertálni, mert az img2ozi úgyis kellően kicsi fájlt csinál belőle.
[előzmény: (12172) sifre, 2006.12.21 06:24:58]

textorhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.12.20 22:59:21 (12167)
Na most végigjátszottam a dolgot, a teljes budai hegységből 200 m-es zoomon először ugyan egy 180 megás bmp-t csinált, de az jpg-ben már csak néhány mega, img2ozf-konverzió után pedig csak 2.2 MB. PDA-n nagyon szépen mutat, ezt tudtam kipróbálni. Persze ez nem tervezős természetesen, de ez nem is volt a feladat része.
[előzmény: (12166) textor, 2006.12.20 22:31:13]

textorhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.12.20 22:31:13 (12166)
lehet hogy nekem nem világos a probléma, de ugye a mapedit alapból csinál OZI-hoz map és bmp fájlokat az img-ből... vagy valamit félreértek?
[előzmény: (12159) sifre, 2006.12.20 21:31:47]

textorhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.11.24 20:46:15 (11422)
jobban jársz (és egyszerűbb) ha a skint módosítod a Russa-ban. Lásd itt: http://www.pdamania.hu/content/6496/
[előzmény: (11420) clown, 2006.11.24 20:28:56]

textorhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.08.28 13:48:56 (6550)
köszönöm, sikerült
[előzmény: (6549) Kolesár, 2006.08.28 12:52:07]

textorhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.08.28 12:49:39 (6548)
Szeretném megkérdezni, hogy van-e valamilyen módszer arra, hogy a mapeditben egyszerre több vonal label-jét módosítsam?
Konkrétan: saját célra kellene, nekem Russa-ban jobban tetszene ha a turistajelzesek az autópályákhoz hasonlóan kis fehér négyzetben jelennének meg. Ehhez ugyebár a labelben kellene beleszúrnom a jelzés elé a ~[0x06] kódot. Megtehetem ezt egyszerre az összes "Other highway road"-dal? Kijelölni tudom valamennyit, de utána?

textorhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.08.28 11:51:39 (6541)
Egy vonaltípus-javaslat: pallósor.
(A gyadai tanösvény trackjét töltöttem fel, és jelöltem rajta az a hosszabb szakaszt, ahol az ösvény egy alacsony pallósoron halad végig. Ez nem híd, pontszerűen nem ábrázolható (itt pl. kb. 150 m hosszú), szerintem megkülönböztetendő lenne. Hasonló van a székesfehérvári Sóstónál is, ott közönséges ösvényként van jelezve, ebből gondolom, hogy nincs rá külön vonal.)
[előzmény: (6494) kepenu, 2006.08.24 22:58:04]

textorhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.07.10 10:54:41 (8655)
Köszönöm mindekinek (különösen Bandynak) a válaszokat a vízálló PDA-tokra vonatkozó eredeti kérdésemre. Végül is egy Otterbox 2600 mellett döntöttem, ez az ütésálló műanyagdobozos megoldás. A hét végén alkalmam volt kipróbálni, ha nem is extrém körülmények között, és összeségében elégedett vagyok vele.
Persze csuklón hordani kb. annyira kényelmes, mintha egy faliórát akarnál karóraként viselni, de nyakbaakasztható, kézben vinni kényelmesebb, mint a meztelen készüléket, és emellett még a csuklódra is felhúzhatod, ha hirtelen mindkét kezedre szükséged van. A PDA használhatóságát nem különösebben csökkenti, a képernyő láthatósága sem lett rosszabb. Ami gondot jelentett, hogy a FS PL 720 és az Axim X5 ceruzája kiesik a külső ceruzatartóból, így be kell majd szereznem valami vastagabb stylust erre a célra.
[előzmény: (8525) textor, 2006.06.27 10:30:06]

textorhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.07.03 15:38:30 (8568)
és a tok a karodon landscape vagy portrait állásban van? (gondolom landscape, de jobb rákérdezni. vagy esetleg állítható?)
[előzmény: (8567) Bandy, 2006.07.03 12:44:39]

textorhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.06.27 10:30:06 (8525)
sziasztok,
használ(t) valaki valaha ilyesmit? Vagy legalább alkotott véleményt róla?
http://shop.yachtlap.hu/shop.php?page=cikk&c=1303&s=0&k=215

(Nekem eső ellen kéne, yachtom ugyanis nincs, de pénteken úgy eláztam kütyüstől, hogy a az egyik gomb azóta sem működik a pda-n.)

textorhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.06.01 13:20:48 (8081)
Hát köszönök mindenkinek mindent, tanácsot, kérdést, javaslatot, a továbbiakban nem akarom elönteni az egész fórumot ezzel a gondommal (amig nem lesz újabb:)
Az utolsó hozzászólásokra: nem valószínű, hogy a PDA oldaláról BT-gond lenne - AS, GPRS-internet, fájlcsere tökéletesen működik. Ráadásul mondjuk Russában folymatosan látom a holdak jelszintjének ingadozását, szal szerintem a BT rendben van.
Géplassulásról: FS PL 720, 50-60% szabad memóriával, a Russa mellett más nem fut, legfeljebb a ládaleírás van nyitva. Ráadásul, nyílt terepen, pl. autóban akármilyen hosszú logot elment. "progiban a precíziós log rögzítés" - ilyen Russában van? Mindenestre gondolom bekapcsolva nincs.
Egy másik fórumban valaki felvetette a fizikai sérülés lehetőségét: "Ha esetleg leválik a patch antennáról a drót, akkor csinálhat ilyet" - ez lehetséges megoldásnak tűnik, de segíteni nem tudok rajta.
Mindenesetre eléggé úgy tűnik, hogy akármiért is, de a működése nem felel meg mások tapasztalatainak, úgyhogy valami gond biztosan van vele - majd odaajándékozom az öcsémnek...
Trackman, az összehasonlító túra jó ötlet, még ha szerzek is valami mást ehelyett, legalább látnám, hogy hogyan trackel egy igazi profi. Kösz.
[előzmény: (8070) Trackman, 2006.06.01 00:14:44]

textorhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.05.31 12:20:16 (8048)
Sziasztok,
ismét köszönöm mindenkinek.

Valóban, Sancho cikke alapján vágtam bele a vásárlásba, most újraolvasva az írást azt mondhatom hogy gyakorlatilag majdnem mindenben egyetértek vele. Mondjuk "A gépjármű ablakában 8 és 10 műhold között váltva adta a pontos pozíciót" helyett én max. 8 holdat, tipikusan inkább 6-7-et látok, de ennek nincs jelentősége, városban (általában autóban) semmi gondom nincs. Viszont terepen!

Sancho tapasztalata: "A hétvégén egy nagyot túráztunk a Lajos forrás környékén. A táskámban volt a vevő, mely egyáltalán nem ideális, főleg nem domboldalban. A használható műholdak száma így is mindig 4-8 között volt. Jelszakadás nem lépett fel, legalábbis nem recsegett a GIS Russa navigációs szoftver legújabb béta verzió Orosz KGB-s hangja, hogy "a GPS jel elveszett". Mindössze egyszer fordult elő ez a helyzet a 4 órás erdős és dombos kirándulás során."

Az enyém: A vevő korábban ingzsebben, aztán nyakba akasztva, most az utolsó alkalommal fejre erősítve. A terep inkáb erdős-hegyes-meredek. A műholdakat nem számoltam sajnos, de az utolsó négyórás bakonyi túra trackje kb. 94 darabból áll. Egyes szakaszokon az orosz hölgyike - amig meg nem fojtottam - szinte 10 másodpercenként nyafogott az elveszett, majd helyreállt a kapcsolat miatt. (Korábban ezt Sancho tette személyesen - nyafogás nélkül -, de egy újratelepítés után elfelejtekeztem róla :)) A szakadások nagy része viszonylag extrém terepre esett (meredek hegyoldalak között + sűrű fák alatt) de egyáltalán nem mindig. Ha van kedvetek megnézni ennek tracknek a déli részét(mps formátumban http://www.mke.hu/~htbal/btko.mps), láthatjátok, hogy mire gondolok. És itt a fejem tetején hordtam a GPS-t.

Perszehogy: ettől még tudom, hogy hol vagyok. Még a ládákat is megtaláljuk (mondjuk 10 méteres pontossággal). És ha csak gyűjteni akarom a trackjeimet akkor persze kiigazíthatom őket. Beküldeni mondjuk az előbbihez hasonlót nem küldenék. (És méginkább perszehogy: nem akarok sem a villamoson, a reteráton navigálni, csak példának szántam mások írásaiból)

Az eredeti kérdésem az előbbi tapasztalaptból indult el: ez úgy szólt, hogy segítene-e rajtam egy külső antenna. Erre bregő és/vagy andorpapa azt tanácsolta, hogy érdemes megpróbálni. Aztán megkérdeztem, hogy szerintetek inkább cseréljem-e le SirfIII-ra. Ebben inkább elbizonytalanítottatok, de azért köszönöm a tanácsokat mindenkinek.

Most ott tartok, hogy 1. Keresek valakit, aki ilyen eszközt (XAiOX SkySurf V3) használt már többször is terepen és megosztaná a tapasztalatait. 2. Keresek valakit, aki kölcsönözne egy SirfIII GPSt, hogy magam érezhessem a különbséget. Tényleg, van hely, ahol lehet ilyet kölcsönözni?

(Tudom hogy eddig is hosszú voltam, de még valami: Ha valaki megnézte az előbbi tracket és van kedve összevetni Scele ugyanitt, Garminnal készült trackjével (http://turistautak.hu/tracks.php?id=1800), láthatja, hogy ha olyan a hangulata, akkor az enyém is elég jó csíkot húz. Pl. jobbra, lent. Balra lent viszont az eredmény tragikus.)
[előzmény: (8042) bregő és andorpapa, 2006.05.31 10:04:18]

textorhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.05.30 12:25:03 (8035)
hát ez az, hogy nekem pontosan az a vevőm van, amit az általad linkelt pdamania cikkeben elemeznek...
de asszem eladó! :(
[előzmény: (8034) bregő és andorpapa, 2006.05.30 12:17:28]

textorhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.05.30 10:55:46 (8030)
Köszönöm (és a többieknek is) a gyors válaszokat. Ha megengeditek folytatom a kérdezősködést.
A GPS-em nem SiRF III, hanem Nemerix chipsetes. Tehát alapból "gyengébb" mint a SiRF III. De mi ez a gyengeség? Én úgy értelmeztem vásárlás előtt, hogy alapvetően a pontossága rosszabb, de mivel okos emberek azt irták itt-ott, hogy túrázásra megfelel, hát "árérzékenyen" ezt választottam. Igazából a pontossága (összevetve a terepen a térképek útvonalaival vagy innen letöltött trackekkel) engem kielégít.
Viszont: ezek a történetek a buszon kabátzsebből meg a fürdőszobából történő navigálásról megrémítettek. Lehet, hogy a vételi képességei alapból rosszabbak? Vagy a vételi képesség meg a pontosság összefüggenek? Az én jószágom a lakásban még soha nem látott semmit. A munkahelyemen sem. A villamosra felszállva is azonnal szakad. (Furcsamód autóban tökéletesen működik) Ez egy Nemerixnél normális? Vagy kifogtam egy hülye példányt? Szabaduljak meg tőle és vegyek SiRF III-at? Vagy ezen is segítene a külső antenna? (Persze jól elvagyok villamoson vagy lakásban navigáció nélkül, csak félek, hogy ezek a dolgok azt jelzik, hogy hogy ez a Nemerix sokkal rosszabb, mint gondoltam.)
[előzmény: (8008) bregő és andorpapa, 2006.05.29 14:43:46]

textorhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.05.29 14:30:06 (8007)
sziasztok,
azt szeretném megtudni, (PDA+BT GPS) párosítás esetén egy külső antenna használata jár a valamilyen előnnyel a terepen: növekszik-e pontosság, esetleg ritkábban vész el a jel, stb? És a hátrányok? Gondolom nő a fogyasztás, de mennyire?
(igazából arról van szó, hogy az eddig (ok, kisszámú) track-rögzítési kísérleteimen mindig belefutottam egy-egy olyan szakaszba, ahol (fák alatt, szűk völgyben, stb.) hosszú percekig hol elment, hol visszajött a jel és a rajzolt track leginkább egy fenyőgalyra vagy halgerincre hasonlított. Ez tájékozódáshoz teljesen elég, de beküldeni nem küldeném.)
kösz,
T.
Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók