turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
az összes téma hozzászólásai egyben, Güszi hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 564 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | következő


Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2023.12.02 11:04:57 (73503)
Folytatom.

A második trekk:
https://turistautak.hu/tracks.php?id=45768

Ez később készült.
A 014-es PONT-tól a régi 67-es úton mentünk Somogytúr határáig.
A Somogytúr határában épült körforgalom felmérése nem szerepelt a tervek között, talán majd kora tavasszal ez is megtörténik:-(

Innen az R67, hasonlóan az előző szakaszhoz lényegében a 67-es út, annak alábbi szakasza:
https://turistautak.hu/itiner.php?from_id=42617&to_id=44754&route=119420,765183
Kb 2,5 km hosszú.

Visz határában kihajtottunk, ezzel be is fejeztük a felmérést (018-as PONT).

Visz felé a KIHAJTÓ és Visz felől a FELHAJTÓ Balatonszemes felé ezzel OK.


Később kiderült, hogy gondok vannak a régi 67-es út Somogybabod és Gamás közötti szakaszával.
Sikerült mindent felmérni, és a javítás meg is történt. Szerintem nem lebecsülendők ezek az apróságok.


Somogybabod és Mernyeszentmiklós között az R67-es nyomvonala teljesen új, részben párhuzamos a régi 67-es úttal.

Nem tudom, mit tartogat számomra a jövő, ha sikerült felmérni, akkor ezt is feltöltöm.
[előzmény: (73502) Güszi, 2023.12.02 10:39:49]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2023.12.02 10:39:49 (73502)
"Tegyél fel tracket, berajzolom."

Az R67-es út Somogytúr - Visz - Balatonszemes közötti, kb. 10 km hosszú szakaszának felszerkesztéséhez feltöltöttem két trekket.
Az első:
https://turistautak.hu/tracks.php?id=45767

Ez a trekk még akkor készült, amikor átadták a keleti nyomvonalat, és elkezdték felújítani a nyugatit.
Itt tehát csak annyi a változás, hogy két párhuzamos vonal lesz, a jelenlegi a nyugati, az új a keleti.
Az új pálya oda-vissza volt járható, tehát országútként funkcionált.

Visz határában akkor épült a csomópont.
A trekk első szakasza (008 - 009 PONT-ok között) az alábbi országút módosítását teszi lehetővé:
https://turistautak.hu/itiner.php?from_id=42617&to_id=86755&route=679034,119426,119427

Az első vonal szerintem nem változik, kb. a 679 034 és 119 426 vonalak közötti csomópontból indul DÉL felé a FELHAJTÓ.


A POI a pálya két "ága" között van.


A trekk (019-től ÉSZAK felé) végig párhuzamos a 67-es út alábbi szakaszával:
https://turistautak.hu/itiner.php?from_id=42617&to_id=44754&route=765174,766716,766717,765161,765162,314878
Az út kb. 7.5 km.

A 87 km POI-tól kicsivel észak felé a 819 022 - es vonal törlendő.
Kicsivel északabbra a 808 799-es vonal szintén.
A 90 km POI-tól kicsivel észak felé híd épült, az út (443 875 - ös vonal) azon vezet keresztül.


Mivel nagy volt a forgalom, a körforgalom felmérésével nem is próbálkoztam, de ha idén is lesz tavasz, akkor erre terveim szerint sor fog kerülni.
Az R67 Visz és Balatonszemes közötti szakasza meglátásom szerint felszerkeszthető.

Feltöltöttem egy másik trekket is, erről a következő hozzászólásban...
[előzmény: (73500) Lipták Roland, 2023.12.01 13:02:01]

Güszihozzászólásai | vendégkönyv | válasz erre | 2023.09.02 08:54:17 (605)
A POI-t módosítottam.
Köszönjük a bejelentést.
https://turistautak.hu/poi.php?id=3012
[előzmény: (604) picilaura, 2023.09.01 21:14:21]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2021.07.13 09:00:29 (73372)
Köszi az információt.
Sajnos, a kánikula miatt át kellett ütemezni a kiruccanásokat, ezért az Alföld kicsit háttérbe szorult.

Találkoztunk viszont hasonló "kinézetű" táblákkal a Balaton környékén is.
Itt a szám más, 5 helyett 10.
Meglehetősen sok tábla lett kihelyezve, és vannak olyanok is, melyek csak az útvonal irányváltozását mutatják.
Igaz, ilyenekkel Kecskeméten is találkoztam.

Nyílban végződnek a kis táblák, a nyíl irányában előbb a kerékpár ikon, majd az útvonal azonosítója.
Szinte mindenhol, ahol fordul az út, van ilyen kis jelzőtábla.

Koncepciót sejtek a kihelyezés "mögött", bár a kisördög nem alszik bennem. Az a cég, mely "elnyerte" a megbízást, nem hiszem, hogy anyagi gondokkal küzd:-)

Elnézést a térképszerkesztőktől, tudom, nem teljesen ON a téma, de itt volt a "kezdet".
[előzmény: (73370) cseremoha, 2021.06.15 14:02:32]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2021.06.13 09:41:55 (73369)
"csinálnak itt-ott pár km kerékpárutat,..."

Kicsit utánanéztem a konkrét (Kecskemét - Csongrád) útvonalnak.
A hivatkozott cikkben egy ennél sokkal hosszabb az 5-ös számú útvonal, de a Kecskemét - Csongrád szakasz nagyon úgy néz ki, hogy ki van táblázva. Nézzük a részleteket!

Évek óta létező a Víztorony - Repülőtér közötti kerékpárút (Kecskemét belterületén), ezt "beintegrálták".
A Repülőtér és Nyárlőrinc között több "irányító" táblát is találtam, mindegyiken ott van az 5-ös szám.
Útelágazásoknál vannak, nem gondolom, hogy ezek helyét érdemes rögzíteni a térképeken.
A fontosabbak:
Kisfái, autóbuszforduló (mindkét irány)
Nyárlőrinci szőlők v.m. (mindkét irány)

A kitáblázott útvonal ezen a szakaszon (Repülőtér - Nyárlőrinc vá.) HOMOK. Autóval járható. A hossza kb. 8 kilométer.

Nyárlőrinc és Lakitelek (Kapásfalu) között 2014-ben adták át önkormányzati beruházás eredményeként a kerékpárutat.
Ennek két szakaszán is jártam, meglehetősen jól minőségű, párhuzamos az igen forgalmas 44-es úttal.
Az elején és a végén tábla van, közben semmi. Ezt is "beintegrálták".

Kapásfalunál van tehát a részletes tábla, ezen is szerepel az 5-ös azonosító, innen közforgalmi út van Tőserdő felé. Feltételezem, hogy onnan is országút van, Tiszaalpár - Bokros - ig.

Fentiek azt hiszem, megerősítik a konklúziódat. A konkrét esetben még egy pár km új kerékpárút se készült:-(
Na mindegy.
Aki találkozik a cikkben bemutatotthoz hasonló táblával, annak a fentieknek már nem kell utánanézni.

Találó a "számháború":-)
[előzmény: (73366) olahtamas, 2021.06.10 15:49:50]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2021.06.09 17:06:55 (73365)
Egy picit konkrétabban a problémáról.

Az alábbi helyen találtam rá az általam "felfedezett" táblák "forrására":
https://www.holkerekparozzak.hu/magazin-kerekparos-hirek/tura-leirasok/4943-turisztikai-kerekparutak-keszulnek-hazankban

A konkrét szám nem 13, hanem 5.

Ennek az útvonalnak természetesen csak egy szakaszáról van szó, nevezetesen a Nyárlőrinc - Kapásfalu (Lakitelek) közötti mintegy 7 kilométer hosszú, aszfaltos, kerékpárútról.

Nyárlőrinc határában, a gyümölcsöt áruló bódé közelében a cikkben hasonló tábla található, a következő Kapásfalunál van.
Itt az irány módosul, azt jelzi, hogy tovább a 4505-ös országúton Tőserdő felé.

Errefelé a kerékpárút tehát országos közút, és mint nemrég rátaláltam, szinkronban van a pár éve elhatározott táblakihelyezésekkel. Nem az a lényeg, hogy elkülönült kerékpárút, hanem az, hogy kerékpározni lehet.

Én úgy gondolom, hogy a térképen magát az útvonalat kéne "kiemelni" (TUHU terminológiával ez lehet oo), és ez független az úttípustól.
Nyárlőrinctől nyugatra pl. homokok út.

Keresgéltem térképet a neten, de nyomát sem találtam annak, hogy hol vannak általam táblázottnak nevezett útvonalak.

Eddig jutottam.
[előzmény: (73363) cseremoha, 2021.06.01 11:25:44]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2021.05.31 15:20:28 (73362)
Van egy problémám. Hasonlóval még nem találkoztam.
Adott egy földút / szekérút, mely egyértelműen ki van táblázva (mindkét irányba), miszerint ez egy kerékpárút.
Az elágazásokban még az irányt is jelzik.
Mi a teendő?
Az út jelzett turistaút, és a jelzés oo?

Egyértelműen nem aszfaltozott, elkülönített kerékpárút, de van egy hosszabb szakasz, ahol már le van aszfaltozva.

Mivel összességében ez egy sok-sok kilométer hosszú kitáblázott kerékpárút, én úgy gondolom, hogy jelezni kéne a térképen.
Van szabály?

Güszihozzászólásai | POI | válasz erre | 2021.03.03 07:37:49 (6889)
Köszönöm.
[előzmény: (6888) olahtamas, 2021.03.02 23:53:08]

Güszihozzászólásai | POI | válasz erre | 2021.03.02 14:59:00 (6886)
Az alábbi POI-val van problémám.
https://turistautak.hu/poi.php?id=203595

El kéne forgatni a képeket, de nekem nem sikerült.
Van rá mód?

Güszihozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2021.01.26 08:19:56 (11010)
"az Eger-Poroszló P- jelzést valaki, valamikor fel fogja mérni/rajzolni?"

Tegnap elkezdődtek az előkészületek, megtettem az első "lépéseket".

A Füzesabony - Mezőtárkány - Egerbakta - Poroszló szakasz tűnt szimpatikusnak, ezen belül a Mezőtárkány "előtti" szakasz.
Sajnos, a körülmények nem kedveztek a gyors felmérésnek:-(
Kevés információ áll rendelkezésre a várható útviszonyokról, a Tamás által belinkelt oldalon csak a nyomvonal látható.
Ez a semminél több, de az ördög a részletekben van.

Az már biztos, hogy ez az útvonal nem kerékpárosoknak készült, végig földút, a csatornával párhuzamos szakasz középen füves szekérút, de van gyakorlatilag járhatatlan szakasz is. Az út menti árkok vízzel teltek, az őszi mélyszántásban nem lehet haladni. A vékony hóréteg már olvadt, volt sár, rendesen.

A csatorna közelében rengeteg fácán van.
Mezőtárkány határában kegyetlenül sáros szekérút van. Az OSM térképén, ha jól gondolom, gyalogutat jeleznek a piros pöttyök, de a valóság nagyon más.
Egyszóval nem nagy élvezet a felmérés. Úgy számoltam, hogy pár centis hó lesz, és fagyott talaj, de havazott, és olvadt:-( Szerencsém volt, megúsztam elesés nélkül, és még a vonatot is elértem.

Ennyit előzetesként.
[előzmény: (11006) tbdotcom, 2020.12.05 09:24:54]

Güszihozzászólásai | POI | válasz erre | 2020.08.28 17:14:30 (6873)
Rendben.
Köszi a gyors javítást.
[előzmény: (6872) Old Eye, 2020.08.28 12:38:35]

Güszihozzászólásai | POI | válasz erre | 2020.08.28 08:10:39 (6869)
Gond van a 'közeli pontok' funkcióval.
Nem jelenik meg a térkép a pontokkal, és a listán csak a "kiinduló" pont van.

Ugyanez a helyzet a geocaching.hu esetében is.

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2020.07.12 07:36:21 (73271)
Valami gubanc van a feltöltött trekk megtekintésével.
Tegnap még működött, ma megjelenik egy osztott képernyő, de a feltöltött trekket nem tudom megnézni:-(

Güszihozzászólásai | POI | válasz erre | 2020.06.22 16:59:09 (6865)
Működik, köszi.
[előzmény: (6864) Old Eye, 2020.06.22 16:35:20]

Güszihozzászólásai | POI | válasz erre | 2020.06.22 15:42:19 (6862)
Valami gubanc van a POI adatbázissal.
A közeli pontok funkció nem mutatja se a térképet, se a POI-k listáját.

Güszihozzászólásai | általános | válasz erre | 2020.06.18 13:57:13 (7608)
Ezzel azt hiszem, ezzel vége is.
19-ből kettő.

Miért nem Heves megye (Mátra, Bükk)?
Vagy esetleg Fejér megye (Vértes, Velencei-hegység)?
És Pest megye (Börzsöny, Pilis, Budai-hegység, Gödöllői-dombság)?
[előzmény: (7606) olahtamas, 2020.06.18 12:10:11]

Güszihozzászólásai | általános | válasz erre | 2020.06.18 13:48:34 (7607)
"Ez mutatja, hogy a turistaút létező és karbantartott, tehát feltehetőleg járható és követhető."

Ha ennyi elég, akkor valóban felesleges a részletesebb nyilvántartás.
Azt csak halkan jegyzem meg, hogy azért, mert valami nem megoldható, akkor az "túl sok munka"?
Szerintem megoldható, és 182 útvonal vonatkozásában már kész is.

Még egy "apróság".
Mi van akkor, ha nem FULL az útvonal?
Van egy felújított szakasz, esetleg több is, de az útvonal egészére nem mondhatjuk, hogy ettől-eddig.
[előzmény: (7605) olahtamas, 2020.06.18 12:04:45]

Güszihozzászólásai | általános | válasz erre | 2020.06.18 09:04:02 (7604)
Az Országos Kéktúra témával kapcsolatos hozzászólásoknál van a tulajdonképpeni "előzmény", ott "elmélkedtünk" az MTSZ sok-sok évvel ezelőtti nyilvántartásáról.

Tamás így fogalmazott:
"Nekem hiányzik belőle a karbantartó szervezet és az utolsó festés dátuma."

Sok éve foglalkozom a turistautak nyilvántartásával, vannak ötleteim (talán megoldásaim is), de a probléma szerintem továbbra sem megoldott.
Somogy megye szerintem nem tipikus.

Egy konkrét példával szeretném illusztrálni a probléma összetettségét.
Az útvonal: Csiki Csárda - Pilisvörösvár (S).
Tudom, a jelzésnek nincs vége Pilisvörösváron, Esztergomig követhetőek a SÁRGA jelek, de az már másik tájegység.
Ragozhatjuk, hisz lehet kettő is (Pilis, és Visegrádi-hegység), de most nem erről szeretnék írni.

A problémát jelző szó: utolsó festés dátuma.
Egy részlet a készülő nyilvántartásból:
Szépjuhászné - Tótasszony úti kereszteződés (2018)
Tótasszony úti kereszteződés - Hűvösvölgy, Gyermekvasút (2017)
Hűvösvölgy, Gyermekvasút - Solymári országút (2015)

Nem folytatom, van 2019-es és 2020-as szakasz is. Összesen 8 szakasz, pillanatnyilag.
Mi lenne a dátum?
2015-2020?

Befejezésként a probléma ismételt megfogalmazásának kiváltó oka.
A 2015-ben felújított szakasz (Hűvösvölgy, Gyermekvasút - Solymári országút) mintegy 10 kilométer hosszú, és mit láttam az MTSZ térképén?
Ennek egy részét, kb. 2,5 kilométert felújítják 2020-ban. Ez jó.

Ha megvalósul, és át kell vezetni a változást, akkor:
Hűvösvölgy, Gyermekvasút - Határ-nyereg (2015)
Határ-nyereg - Virágos-nyereg (2020)
Virágos-nyereg - Solymári országút (2015)
A szakaszok száma tehát 10 lesz:-)

Így kéne kinéznie, ha követni szeretnénk a változást, legalábbis szerintem.

Az útvonal Pilisvörösvárig kb. 36 kilométer hosszú.
Van információtartalma a 2015-2020 adatnak?
Követhető az útvonal változása a jelzésfestés aspektusából az MTSZ térképén?
Próbálom megfogalmazni a választ, ezért is teszem közzé ezt az eszmefuttatást.

Szeretném hangsúlyozni, hogy ez csak egy példa.
Az elmúlt hetekben vizsgált 182 útvonalból sok hasonló van, kevés az olyan, amikor egy adattal "leírható" az útvonal állapota.

Güszihozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2020.06.08 14:19:34 (10986)
Lehet, hogy nem figyeltél fel a "jelenségre", de a karantént "kihasználva" sikerült felmérni az M4-es utat Abony határáig.
Az oda-vissza trekkek alapján Robi fel is szerkesztette az útvonalat.

Kilenc csomópontban kellett furikázni (felhajtani, kihajtani), ez is megtörtént.
Monor környékén más is "bekapcsolódott", felkerült két körforgalom és egy autópályát keresztező út is a térképre.
Sajnos, arrafelé három turistaút is "áldozata" lett az építkezéseknek.
Maradt még egy-két "apróság":-(

Levezetésként elmentünk autóval "kirándulni" Szarvas felé, és ha már ott jártunk, felmértük az M44 még hiányzó szakaszát is.
Kondorosig korrekt a térképünk. Ez a szerkesztés teljesen friss (tegnapi).

Az én prioritásom most a 21-es út, itt is vannak "elvágott" turistautak, és fontos csomópontok.

Szerencsére a karanténnek vége, remélem, folytathatjuk a turistautak felmérést, szerencsére már nincs sok.
Én úgy látom, hogy az M86 a térképen van.
[előzmény: (10985) Old Eye, 2020.06.08 12:59:30]

Güszihozzászólásai | általános | válasz erre | 2020.05.31 17:04:18 (7598)
Köszi a jelzést.
Történetesen pár hónappal ezelőtt jártam a Szent Balázs-hegy DNY-i "lábánál", ahol feltűnt, hogy a Zm+ jelzés szürkítve van.
Találtam olyan jelzést is, melyet levakartak.
A ZÖLD jelzésnek egy akkor már elzárt területen kellett volna lennie, de nem volt.
Se ZÖLD, se Zm+.

Sajnos, azóta nem jártunk arra, most, hogy jelezted a problémát, és azt, hogy van felfestett útvonal, természetesen felmérjük az útvonalat és módosítjuk a térképet.

A térkép aktualizálásának az Általad jelzettekhez hasonló jelzések az alapjai, a jelzést felfestők, sajnos, nem minden esetben jelzik az útvonal változását.

Köszönjük még egyszer a jelzést.
[előzmény: (7597) vjvarga, 2020.05.31 16:42:04]

Güszihozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2020.05.20 07:55:22 (6974)
"Nekem hiányzik belőle a karbantartó szervezet és az utolsó festés dátuma."

Nem szeretném túlragozni a témát, de ha már írtam egy konkrét útvonalról...
Megnéztem az MTSZ új nyilvántartását.
Az útvonalat két részletben újították fel, 2017-ben és 2018-ban.

Ha korrektek akarunk lenni, akkor bajban vagyunk, hisz az útvonalnak csak egy azonosítója van.

Én ezt a problémát a szakaszok fogalmának bevezetésével oldottam el.

A nyilvántartás tehát:
[P121823,P180869] 2018
[P180869,P4432] 2017
Apró szépséghiba, hogy még nem vezettem át az Orosztony-Dióskál szakaszt, de a lényeg azt hiszem, látszik.
[előzmény: (6968) olahtamas, 2020.05.19 13:38:17]

Güszihozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2020.05.19 17:11:40 (6973)
"Kíváncsi vagyok, hogy melyik nyilvántartásban hogy fog ez megjelenni?"

A változásokkal kapcsolatban szerintem van egy alapvető, nevezzük "kritériumnak".
Ha a nyilvántartás verziószámmal rendelkezik, és az egyes verzióknak dokumentált a "kiadási ideje", akkor az nem gond, ha nem naprakész.

Egy országos nyilvántartástól szerintem nem is lehet elvárni, hogy minden változást / festést naprakészen nyomon kövessen.
Ha az út nem volt felfestve a "kiadáskor", akkor majd a következő verzióban lesz a nyilvántartásban.
Én így látom.

A konkrét példára visszatérve, egy apró megjegyzés.
Pár napja, mikor a környéken jártunk a Köszvény-kút felmérése céljából, már kiszúrtam a Z+ - et az OSM térképén, és fel is jegyeztem, hogy erre majd figyelni kell, a Szurdokpüspöki - Nyikom-rét (Z) aktualizálása kapcsán.
Benne lesz tehát a nyilvántartásban.

És ha már Köszvény-kút.
Egy darab PQ jelzés van az országúton, eléggé necces, hogy ez jelzett turistaút-e.
Mindenesetre felmértük, fel is szerkesztettük. Kép is készült, de még nem töltöttük fel a gépre.

Apró érdekesség, hogy két forrás van, egymással szemben.
Az egyik a pataktól északra (ennek van felirata, ez a "gyógyvíz"), de van egy a pataktól délre is.

Az már csak hab a tortán, hogy a gyaloghídon nem lehet átmenni, le van szakadva. A TUHU-ra fel se tettük.
[előzmény: (6970) olahtamas, 2020.05.19 16:03:00]

Güszihozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2020.05.19 14:05:13 (6969)
Természetesen, a "lezáráskori" állapotot tükrözi.
Találtam néhány észrevételt anno, melyet megyei "illetékesek" tettek közzé, de ezekre nem volt érdemi "reakció".

A hivatkozott nyilvántartást "alapként" jól tudtam hasznosítani, természetesen egy "befagyasztott" nyilvántartástól nem lehet számon kérni a nyomvonal változásának követését.
A nyomvonal, ha kitöltötték a megfelelő mezőt, akkor elérhető (TUHU), Zala vonatkozásában azonban nem.

Végezetül egy példa:
T320.B22(29) {P121823,P180932,P180933,P44513,P181128,P180869,P44322}

Ez egy turistaút(!), a megfelelője:
http://mtsz.org/turistautak_listaja_tajegyseg_szerint/2.oldal?area_id=169
Zala091A
Zala091B
Zala091C
Ha még lenne korlátozás, akkor "összefésülném" a két nyilvántartást, de van dolog a kertben is:-(
[előzmény: (6965) olahtamas, 2020.05.19 12:07:49]

Güszihozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2020.05.19 11:55:27 (6964)
"Én úgy tudom, hogy kb. 10 éve az egész országra készült egy nyilvántartás..."

Ez, sajnos nem teljesen igaz.

A Börzsöny vonatkozásában pl. van 5 útvonal, ez mind OKT.
Teljes egészében hiányzik a Gödöllői-dombság.

A Bükk csak a B-A-Z megyei útvonalakat tartalmazza.

Nincs Kisalföld tájegység.

Korlátozottan használható a Zalai-dombság.

Igaz viszont, hogy sok tájegység vonatkozásában meglehetősen jól használható 10 év elteltével is.
[előzmény: (6962) Hev, 2020.05.18 08:19:55]

Güszihozzászólásai | POI | válasz erre | 2020.04.29 09:21:28 (6855)
Az alábbi POI-val kapcsolatban lenne egy észrevételem.
https://www.turistautak.hu/poi.php?id=199836

Azonos koordinátákkal volt POI (Profi vegyesbolt), mellyel kapcsolatban bejelentés érkezett.
Épp készülődtem arra, hogy átnevezem, mikor észrevettem, hogy a bejelentő egy új POI-t vett fel, azonos koordinátákkal.

Most már késő, a régit töröltem, és a raszteresen már csak az új (Aldi) látszik.
Az lenne a praktikus, hogy hasonló esetben a jövőben a név változását kéne jelezni!
Köszönöm.

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2020.04.23 08:07:43 (73229)
Írtam az adatlapodon lévő címre, de visszajött.
Fel tudjuk venni valahogy a kapcsolatot?
[előzmény: (73225) gszekely, 2020.04.22 14:00:29]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2020.02.27 17:30:12 (73202)
Köszi.
Működik.
[előzmény: (73201) Old Eye, 2020.02.27 15:45:44]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2020.02.27 08:15:50 (73199)
Nem működik az alábbi.
https://turistautak.hu/regions.php

Már tegnap este se válaszolt.

Güszihozzászólásai | POI | válasz erre | 2020.02.07 19:00:28 (6844)
Köszönöm.
Képek feltöltve.

Találtam a neten egy 10 éve készített képet.
http://pctrs.network.hu/clubpicture/3/5/8/_/papakereszt__zarandokkereszt_358178_99504.jpg

Látható a különbség:-)
[előzmény: (6843) Fazék, 2020.02.07 17:38:27]

Güszihozzászólásai | POI | válasz erre | 2020.02.07 17:25:21 (6842)
Próbáltam képet feltölteni.
Sikeres volt, DE.
A kép nem látszik:-(

A POI:
https://turistautak.hu/poi.php?id=198688

Güszihozzászólásai | általános | válasz erre | 2020.01.31 13:43:02 (7542)
Volt egy újabb - sikertelen - kísérlet:-(

Letöröltünk mindent, és telepítettük, leginkább próbálkoztunk.

Az alábbi üzenetet kaptuk:
"Nem található korábbi térképforrás telepítés".
Gondolom, a térképforrás a MapSource.

Nézegettük a korábbi témával kapcsolatos bejegyzéseket, de nem tudjuk, hol és mit keres a telepítő.
Próbálkoztunk, de semmi.

Egy 2008-as hozzászólás alapján próbáltuk "átverni" a telepítőt, de nem volt sikerélmény.

Ötlet?
[előzmény: (7534) Old Eye, 2020.01.26 09:47:45]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2020.01.31 11:03:43 (73165)
Miskolc, Kék Madár tanösvény

Még 2019-ben jelezték, hogy a tanösvény jelzéseit szürkítették, nem létező, nem újítják fel.
Ma végre sikerült szürkíteni a TUHU adatbázisában, a túramozgalom neve mezőben a megjegyzéseket meghagytam.

Güszihozzászólásai | általános | válasz erre | 2020.01.27 17:15:51 (7541)
Csináltam POI-t, úgy néz ki rendben van ez is.
[előzmény: (7539) Old Eye, 2020.01.27 16:47:06]

Güszihozzászólásai | általános | válasz erre | 2020.01.27 16:54:25 (7540)
Megtörtént.
Előtte és utána megnéztem a process-t, előtte 11 jelzés volt, a módosítást követően 10.

Az egyik vonal, mely a Mátraházáról egykor a Kékes felé vezető P+ jelzésű út része volt, valamiért nem lett szürkítve.
Most megtörtént.

A P+ jelzésű útvonalak száma a tájegységben ezzel 10, és ez a korrekt.

További jó munkát!
[előzmény: (7539) Old Eye, 2020.01.27 16:47:06]

Güszihozzászólásai | általános | válasz erre | 2020.01.27 16:40:42 (7538)
Megnéztem a tulajdonságok módosításához szükséges funkciót, fut az audit process és az útvonaltervező is.

Megjeleníthető az útvonal a raszteresen.

Még reggel kiszúrtam egy hibás vonalat, de módosítani már nem tudtam.
Mehet?

Güszihozzászólásai | általános | válasz erre | 2020.01.26 11:16:34 (7535)
Köszi.
Az oldalt már nézegettem, de én béna vagyok.

A probléma, amit próbáltam megfogalmazni, az, hogy a WIN7 alatti Garmin könyvtár átmásolása járható út-e?

WIN7 alatt évek óta problémamentes a MapSource, és nézegettem a fájlok dátumát, nem módosult.
Ebből gondolom, hogy ha ugyanaz, akkor WIN10 alatt is futnia kell, természetesen a Registry megfelelő beállításaival.
Majd kiderül!

Amúgy a srác rendszergazda, mindent Ő telepített, és felügyeli a gépet.
Én csak felhasználó vagyok:-)
[előzmény: (7534) Old Eye, 2020.01.26 09:47:45]

Güszihozzászólásai | általános | válasz erre | 2020.01.26 08:46:17 (7533)
Nagyon köszönöm.
Próbálkoztam a WIN10-en telepíteni, de hibaüzenetet kaptam.
Akkor ugrott be, hogy már írtál régebben a problémáról.

Remélem, a srác, aki az egészet menedzseli a jövő héten a leírtak alapján már fel tudja éleszteni a MapSource-ot.

Ami a gépet illeti, a monitor 65 cm-es, és a gép egy kb. 10x10-es doboz.
A térkép ekkora méretben egész más élmény, mint a laptop-on.

Még egyszer köszi.
[előzmény: (7532) olahtamas, 2020.01.26 08:00:13]

Güszihozzászólásai | általános | válasz erre | 2020.01.25 16:32:44 (7530)
Egy kis segítséget kérnék.
Évek óta WIN7-es gépen fut a MapSource, de most úgy néz ki, váltani kell.
Egy új, Win10-es gép lesz az utód.

Kimentettem a Garmin könyvtárat, majd egy munkakönyvtárba betöltöttem a Win10-e gépen.
Gond nélkül elindult, de az átmásolt gdb állomány nem látszik a képernyőn:-(

Valamikor olvastam arról, hogy Win10 alatt kell valamit beírni a registry-be, de nem találom:-(

Tudna valaki segíteni?

Előre is köszönöm.

Güszihozzászólásai | POI | válasz erre | 2020.01.09 09:25:27 (6831)
A torkolat egészen közelről:
https://www.turistautak.hu/poi.php?id=198397
[előzmény: (6830) Güszi, 2020.01.09 09:10:23]

Güszihozzászólásai | POI | válasz erre | 2020.01.09 09:10:23 (6830)
Maros torkolat
Régi tervem a "hely" felkutatása".

Pár éve létesült egy turistaút (ZÖLD) Újszegeden.
Azt olvastam, hogy a Belvárosi hídtól vezet a Maros torkolatáig.
Sajnos, a közlekedés miatt a felmérést akkor meg kellett szakítani, nem jutottam el a folyóig.
Az útvonal követhető volt a térképünkön, de csak a gátig.

Karácsony után végre összejött a kiruccanás.

Kiderült, hogy a ZÖLD-nek itt nincs vége, ellenkező irányban festették a jeleket, egész az új hídig (Bertalan híd), végső soron a Rotary tanösvény turistaút - is - lett.

A helyhez tehát nem vezetnek jelzések (a tanösvény sincs "felfestve"), csak egy tábla jelzi, hogy kelet felé van a "Maros torkolat", és ott kezdődik a Rotary tanösvény.

Van video is a neten, sok-sok képpel, leírásokkal.
A keresztet pár éve állították.

A mostani felmérés eredményeként a "torkolathoz" vezető út is felkerült tegnap a térképre, na és egy POI is van, két képet feltöltöttem.

https://www.turistautak.hu/poi.php?id=198398

Van láda is, itt több kép van
https://geocaching.hu/caches.geo?id=5338

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2020.01.08 16:22:38 (73163)
Én elfogadom, hogy nincsenek követelmények, de mi lenne, ha lennének?
És ki tartatná be azokat?

Azok, akik ma szerkesztenek, megörököltek egy állapotot, melyet a "mindenki azt csinál, amit akar" tökéletesen leír.
Nem hiszem, hogy örülnének, ha valaki követelményeket támasztana. Ez van.

Mások nevében természetesen én nem beszélek, de ameddig tudok örülni, ha valami felkerül a térképre, és az hasonlít arra, amit a terepen láttam, csinálom. Gondolom, mások is így vannak ezzel.
Ja, és én addig, amíg van, aki felszerkeszti.

Ami az ellenőrzést illeti.
Ma "ráfuttattam" az eljárást az egyik tájegységre, és "kibukott" egy hiba. Nevezhetjük tipikusnak is.
Nem hiszem, hogy jó lenne, ha közhírré tenném, hogy ki követte el!
Mivel ki tudtam javítani, rászántam egy kis időt és kijavítottam. Ennyi.

A process már nem jelez hibát, egy probléma megoldva.

Ami a nyomvonalak aktualizálását illeti.
Ha eljut hozzám a hír, hogy valahol változás van, néhány napon belül megyek és felmérem.
Itt senki se hatóság.

Rossz hír azoknak, akik használják a TUHU-t, hogy ha kitavaszodik, én is visszaveszek a tempóból.
Azért jó, hogy néha beszélgetünk, de nem látom, hogy alakulna egy csapat, mely vállalkozna. Még addig se jutunk el, hogy mire is?
Szerintem azért csináljuk, mert szükség van rá.
Jó olvasni arról, ha valaki visszacsatol.
[előzmény: (73162) cseremoha, 2020.01.08 15:27:50]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2020.01.07 16:14:13 (73159)
'ezért lenne jó valamiféle ellenőrző "eljárás" beiktatása.'

Létezik az ellenőrző eljárás. Sok-sok éve.
Tájegységenként lehet lekérni a jelzett turistautakat. Darabszámot és hosszat. A táblázat exportálható, de én saját eszközökkel dolgozom, ezért van egy EXCEL táblázatom, ebben frissítem az adatokat.
Sikeresen "lenyeltem" a táblázat kialakításának problémáit, most már "csak" át kell vezeti a változást.

Egy példa:
https://www.turistautak.hu/Audit/OE_TouristTrailMarkedWays.php?region=soproni

Pár éve még annyira sok volt a hiba, hogy a rendszeres karbantartás lehetetlennek bizonyult. Pedig voltak biztató jelek!
Idén tavasszal készült egy teljes körű állapot felmérés, jelenleg az idei változások elemzése van napirenden.
Tájegységenként, egyik a másik után.

Igen sok teljesen komplett tájegység van, természetesen sok változott.
Mivel a változásokat gyakorlatilag folyamatosan követem, elég hamar "kibukik", mi az oka annak, hogy pl. a ZÖLD jelzésű turistautak hossza egy konkrét tájegységben változott, a darabszám nem.
Mivel a darabszám mögötti tartalom rendelkezésre áll, néhány perc, és már "ki is bukik" az ok.

Épp most néztem a "zala" tájegységet.
A jelzett turistautak darabszáma 92.
Ez "elméleti" szám, erről esetleg máskor.

Mivel ebben a tájegységben nem sokan szerkesztenek, visszaköszönnek az elmúlt időszak javításai.
Pl. K+ helyett K3, új K3, K4 szakadása megszűnt, stb.
Ha befejezem a tájegységek átnézését, terveim szerint mindenki által elérhető teszem a 27 táblázatot (táblázatonként 7 sor, négy oszlop, mely bontva van, jelzés, darabszám, hossz).
Természetesen van összesítés is.

Ez a TUHU "szint", ebből készült évekkel ezelőtt a nyilvántartás, melyet azóta is folyamatosan módosítok.
Nem állítom, hogy teljes körű, de van közel 2.300 útvonal, ebből kb. 300 a "főútvonal", a többi a kiágazó útvonal, sorrendben.
Az idén két hosszabb útvonal lett kialakítva, az egyik a Nyugat-Dunántúli PIROS (három kiágazó P+), ez Szombathely és Horvátnádalja között vezeti az arra járót, a másik a Homokháti PIROS, Ásotthalom - Mórahalom - Szeged.
Vannak rövidebbek, 10-20 kilométer, ezekkel nincs sok probléma.

A gond leginkább az, hogy nem jut el a változásról az információ olyan felületekre, melyet mindenki látna.
Kivétel a KÉK KÖR, ez viszonylag jól dokumentált. A kiágazó útvonalakról ez nem mondható el.
[előzmény: (73157) cseremoha, 2020.01.07 12:20:43]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2020.01.07 11:50:33 (73155)
"Vagy csak a jelzésfestő tévedt el???"
Én azt gondolom, hogy nem a jelzésfestő tévedt el, hanem azok, akik megtervezték az útvonalat.

Konkrét példa a Bakonyszentlászló és Gic közötti szakasz.
Nézzük, mi van a honlapon!
A TUHU térképén nincs út (jó nagy szakadás van), az OSM térképén vannak pöttyök, de ezek komolytalanok.
Hogy mi volt a tervezés alapja, azt pontosan nem tudom, de a honlapon kelet felé fordul a vadaspark ÉNY-i kerítésénél (ez a kerítés látható a TUHU térképén), a valóságban NY felé.
Kelet felé gyenge keréknyomok voltak, de utána ha jól gondolom, vízfolyások, majd ami biztos, hatalmas rét.
A honlapon a leírás meglehetősen sommás, de ez más kérdés.
A jelzésfestő viszont ismerhette a környéket, nyugat felé indult, meg is találta az egykori országutat.

Amikor a jelzéseket követve felmértem Bakonytamási határáig (sajnos ott vissza kellett fordulnom), akkor pár nap múlva észrevettem, hogy az OSM térképén is megjelent az általam felmért út, mely látszólag a semmibe vezet.
Ennek mi az értelme?
Természetesen van folytatás az erdőben, Gic felől fel is mértem, de kimaradt pár 100 méter, részemről tehát ez egy függő útvonal. Én nem teszek fel trekk nélküli vonalat, még akkor se, ha tuti, hogy létezik!

Az biztos, hogy ott, ahol a Gerencsérpuszta emlékére felállították a keresztet, van út Bakonytamási felé, és É felé is.
Eddig van tehát felmérve, ha lesz alkalmam, akkor folytatom, és a két trekk alapján feltesszük a valódi erdei utat, mely szerencsére jól jelzett. Egy szakasza igazi kuriózum, de erről majd máskor.

Más.
A Ravazd - Pannonhalma közötti szakaszon vélelmezhetően nem engedélyezték a festést, ott más oka van annak, hogy máshol vannak a jelzések a valóságban, mint a honlapon. Nagyon máshol!
Az OSM térképén ez a szakasz látható, de tuti, hogy nem járt ott senki (én jártam), leginkább a honlap alapján lett berajzolva. Csakhogy a valóság más!

Mivel a jelzések alapján lehet menni, már csak idő kérdése, és feltesszük a TUHU térképére az útvonalat.
Hát ennyi az én olvasatomban.
[előzmény: (73154) olahtamas, 2020.01.06 21:33:24]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2020.01.06 10:48:20 (73149)
Ismerem ezt a honlapot, de érdemes fenntartásokkal kezelni az információkat.
Bakonyszentlászló és Gic között pl. nem arra vezet, na és Ravazd után is más a valóság, mint a térkép.

Amit sikerült bejárni és felmérni, azt feltettem a térképre.
Szeretek a saját szememmel meggyőződni a valóságról.
[előzmény: (73148) olahtamas, 2020.01.06 09:38:03]

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2020.01.05 19:54:36 (73147)
Nemrég tibbi feltöltötte az alábbi trekket, mely leginkább csak útpontokat tartalmaz.

https://www.turistautak.hu/tracks.php?id=42219

Mivel eléggé jól ismerem a környéket, és a Szent Jakab Zarándokútnak (Benedictus ág) erről a szakaszáról olvastam, a pontok alapján beállítottam a jelzést (SJ).
Ha valamit elrontottam, természetesen javítom.

Az úttípust nem tudom javítani, de ha a tájegységben lesz trekk, akkor a vonalaknak ezt a tulajdonsága is módosítva lesz.
erdei aszfalt -->> makadám

Az útvonal:
https://www.turistautak.hu/itiner.php?from_id=12071&to_id=43165&route=741124,741123,590336,32706,590334,590335,23022

A raszteresen az ikon: sárga pont fekete négyzetben.
Folyamatosan állítgatom a zarándokút jelzését, van, ahol szerkeszteni is kell.
Van néhány trekk, de van még felmérni való is.

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2019.12.27 17:14:08 (73142)
Nem szerettem volna ünneprontó lenni, de alnibell két hónappal ezelőtt zárolta a Kisalföld tájegységet.
Tudom, joga van.

Panaszkodott magánlevélben sok héttel ezelőtt, hogy nem tud szerkeszteni, de én nem gondoltam, hogy közvetítenem kéne.
Van azonban néhány javítani való a tájegységben, gondoltam, rákérdezek.

Ha szerkeszteni nem tud, de blokkolja mások munkáját, akkor annak hogy lehet véget vetni?

Güszihozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2019.12.10 12:51:06 (73133)
Az alábbi sajnos, elkerülte figyelmemet:

"A 710-es alatt megvalósult különszintű kerékpárútátvezetés is, ami megteremti a Budapest-Balaton kerékpárút Balatoni Bringakörhöz való csatlakozását Balatonakarattyánál."

Nem sokat tudok a projektről, de ez a kereszteződés biztató. Lám, így is lehet.
Szerintem ez a kerékpárút a fontosabb, de most már mindegy, vissza kell menni, hogy ez is a térképen legyen.
[előzmény: (73131) olahtamas, 2019.11.29 14:31:22]

Güszihozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2019.12.05 08:09:09 (6914)
Most sincs:-)
De felmérésre tökéletesen alkalmas,a gáton meg csak nem tévedek el:-)
[előzmény: (6913) izsolt, 2019.12.04 21:19:15]

Güszihozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2019.12.04 15:16:36 (6911)
Semmi gond, az lenne a kérdésem, hogy van-e trekked a Mezőtúrtól délre lévő változásról.
Azért kérdezem, mert ha van, és épp azt szerkeszted, akkor nem megyek felmérni.
Ha nincs, akkor jelzem, hogy holnap be tudom iktatni.
Ennyi.
[előzmény: (6910) FTom, 2019.12.03 21:34:54]

Güszihozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2019.12.03 09:14:31 (6909)
Szia FTom!

Látom, zároltad a Körösvidék tájegységet.
Ha olvasod a fórumot, kérlek, reagálj erre a hozzászólásra, lenne egy kérdésem.
Köszönöm.
[előzmény: (6886) FTom, 2019.11.21 10:08:27]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók