Mivel ez nekem ökoturisztikai szempontból (a felhasználók és a szolgáltatók, vagyis a területet kezelő bármilyen szervek - természetvédelem, erdőgazdaság, stb. és a turisták igényeit is a lehető legjobban figyelembe vevő, elfogadható szabályozás kialakítása érdekében) kell, első körben pont az az érdekes, hogy a védett területeinket mennyire hálózzák be meglévő, minimális infrastruktúrával (így legfeljebb turistajelzéssel) is ellátott útvonalak.
Hogy az adott útvonal futása, jelzése elfogadott-e, legális-e, az ezen a szinten még mindegy, hiszen ha már van valahol (bárki által felfestett) jelzés, és ez megjelenik pl. a tuhu-n, akkor az már felkelti a látogató érdeklődését, hívogatja. És éppen ez a rizikós és talán támadható is ebben az adatbázisban.
Magyarországon nem mindenhol oldható meg, ami pl. az Aggteleki-karszton kivitelezhető volt, hogy az OKT jelzést szinte minden konfliktus nélkül új útra tereljék.
Most másfél hétig sajnos csak gondolatban fogok tudni evvel a témával foglalkozni, de NAGYON KÖSZÖNÖM MINDENKINEK a sok ötletet, javaslatot, figyelemfelhívást újabb adatbázisokra és az építő jellegű kritikákat! Szeptemberben innen folytatom :-)[ előzmény: (56325) Trackman, 2012.08.17 10:17:44] |