turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
az összes téma hozzászólásai egyben, Kletyo hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 488 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | következő


Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.02.13 00:28:43 (19043)
Ez ugyan itt off.

Mo: Naviguide (még sok évig).

Topo Italy: google
[előzmény: (19039) alfahold, 2008.02.12 13:48:56]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.01.24 23:30:45 (18705)
Lassú vagyok!
[előzmény: (18704) Kletyo, 2008.01.24 23:28:16]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.01.24 23:28:16 (18704)
Abszolút egyetértek olahtamassal és johann gambolputty-val! A térkép ott ér véget, ahová az egynapos túrák során eljutunk (így természetesen Szlovákia felé is van átnyúlás). Még az erőteljes személyi átfedések ellenére is két külön projektről van szó, más fejlődési irányokkal, elképzelésekkel, technikai háttérrel stb. Az, hogy egy TUHU-ban meglévő vonalat az OMP-ben is meg kell rajzolni, nem teljesen igaz, mert a munka nagy része copy/paste-el megoldható. Egyébként pl. papírtérképeken is van bőven -akár teljes- átfedés, sőt a legtöbb dolgot a világon többen is előállítják! ;-) És végül: miért dobnánk ki egy csomó rajzoló munkáját?
[előzmény: (18695) izsolt, 2008.01.24 16:46:25]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.01.20 22:49:34 (18593)
Feltöltöttem.
[előzmény: (18586) szmi, 2008.01.20 09:56:16]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.01.10 14:34:41 (18377)
Itt a nyomsávot értsd szó szerint (két láb vagy a bicikli kerekei egymás mögött) ;-) Ennek ellenére egy elhanygolt szekérút is lehet egy walkway, ha terepjáróval sem járható, mondjuk bedőlt fák vagy nagy sziklák miatt és természetesen akkor ezt illik használni, ha csak annyit tudunk egy útról, hogy valaki gyalog végigment rajta. Az említett helyen is az utóbbi ok miatt lett legtöbb út walkway. Javítsd bátran, amelyiket ismered!
[előzmény: (18373) szmi, 2008.01.10 10:47:16]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.01.10 01:23:14 (18367)
Feltöltöttem a rajzolásod. Két korrigálni valót találtam benne: a jelzetlen ösvény DNY-i végének csatlakoztatásával a K+-on keletkezett egy rövid (4 m-es) szakasz és az utat szekérútnak írtad le, de a típusa walkway volt unpaved road helyett.

Egy megjegyzés: célszerű a tájegység összes trackje alapján rajzolni.

További jó rajzolást!
[előzmény: (18349) szmi, 2008.01.08 23:14:31]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.11.21 00:33:47 (17174)
Kletyo,
A 4641-esen még nem jártam...


Elnézést, nem vettem észre, hogy megszólíttattam, de szerencsére a válaszok, így is érkeztek :-)
[előzmény: (16886) papa71, 2007.11.10 15:14:34]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.08.22 19:26:40 (15240)
Az út már régóta (a tracked feltöltése előtt) is rajta volt a térképen, de hivatalosan még munkaterület a legutolsó, július 14-i biciklizésem tapasztalata szerint. Azóta kirakták kerékpárút táblákat?

OFF:
Egy kis színes.
[előzmény: (15228) Stimm, 2007.08.21 17:55:45]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.08.22 18:45:30 (15238)
PMP börzsönyi szakaszához: én a Szokolya-Verőce szakaszát trackeltem, szintén bicóval. Nagyjából Verőce településpontig volt jel, de legközelebb jól megnézem a kérdéses részt.
[előzmény: (15224) johann g (Lud), 2007.08.21 12:28:07]

Kletyohozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2007.08.21 00:03:49 (5339)
Köszönjük!

Hamarosan javítom a térképet.
[előzmény: (5327) Stimm, 2007.08.17 09:06:06]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.08.12 03:18:34 (15000)
Szia modras!

Átnéztem és feltöltöttem amit a Kőszegi-tájegységbe rajzoltál. Hibaüzenet nélkül felment. Jó sokat dolgoztál :-)

Egy kicsit finomítottam a rajzolásodat. Nem tudom, hogy milyen léptéket használsz, de az 1:1000-hez a szokásos. Ha ennél rosszabbal dolgozol, akkor nem használod ki a GPS pontosságát. Ha kíváncsi vagy a módosításaimra, egy frissen letöltött mp-be másold be az általad rajzoltakat.

Más: a gpx-et átalakítottam gdb-vé, mert az így nagyságrenddel gyorsabban kezelik a programok és feltöltéskor szét is szedettem tájegységekre.
[előzmény: (14996) modras, 2007.08.11 21:22:30]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.08.10 00:58:53 (14951)
Pl.: Víziváros nekem nem sokat mond, azt sem tudom, hol van

Pont ezért kellene településrészenként új poligont használni (okulásul)!
[előzmény: (14948) urbalazs, 2007.08.09 20:08:03]

Kletyohozzászólásai | POI | válasz erre | 2007.08.09 22:01:59 (1650)
Köszönöm! Javítottam.
[előzmény: (1649) Zerind HUN, 2007.08.09 20:40:28]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.07.24 21:09:13 (14532)
A POI tulajdonságai közül töröld a típust leíró sort.
[előzmény: (14530) padler, 2007.07.24 20:42:16]

Kletyohozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2007.06.13 19:40:49 (5231)
Szerencsére arrafelé elég jó a felhozatal "erdőből"! :-) A Csóványos tömbje teljesen erdősült terület. Az oda vezető utak közül talán a Királyrétről induló K4, KQ stb, mert az nyiladékban halad elég hosszan.
[előzmény: (5230) turista, 2007.06.13 17:56:43]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.06.11 23:45:16 (13836)
Köszönöm az figyelmeztetést! Hamarosan javítom.
[előzmény: (13828) Erdőjáró, 2007.06.11 17:31:17]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.06.06 15:00:11 (13568)
Milyen paraméterek alapján kap egy biciklisút kiemelést? Az mtb jelzéseket értem, de pl. a sima kerékpárutak ezen is eltűnnek, míg máshol, egyéb jelzett utak kapnak kiemelést, függetlenül a kerékpározhatóságuktól?
[előzmény: (13564) SagiK, 2007.06.06 14:36:54]

Kletyohozzászólásai | általános | válasz erre | 2007.06.04 15:36:43 (1245)
Próbálgattam. Érdekes, hogy minél erősebb magassági torzítást adtam meg, annál kevésbé engedi változtatni a nézőpontot. A poligonoknál és utaknál nem vettem észre semmi változást (kehét :-))
[előzmény: (1242) laszloistvan, 2007.06.02 20:56:26]

Kletyohozzászólásai | általános | válasz erre | 2007.06.02 16:08:24 (1241)
Gratulálok! Nagyon látvánnyos!

A domborzat nem lenne feltűnőbb 2-5x-ös torzítással ábrázolva?
Megj.: a településnevek ponttal kezdődnek és hiányoznak a "ő" betűk.
[előzmény: (1240) laszloistvan, 2007.06.02 13:23:06]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.05.29 09:10:39 (13294)
Köszönöm! (2x)
[előzmény: (13293) Kolesár, 2007.05.29 07:40:31]

Kletyohozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.05.29 03:05:22 (17528)
Igen! Elég sokan használjuk autós navigációra is. A terepi készülékek három dologban maradnak le az autósoktól: kisebb kijelző a mérete és nem lehet elkerülést beállítani valamint az utasításokat nem szóban, hanem csak csipogással közli. Ez utóbbi sokak szerint inkább előny. Én a 60-asaimmal navigáltam kb. 100 ekm-t itthon és külföldön egyaránt. Nekem tökéletesen megfelel. (A Venture-ben ugyanaz a navirész.) Még egy hátrány jutott eszembe: az iGO-nak sokkal jobb a K-Európai térképe :-(
[előzmény: (17527) Strider, 2007.05.28 22:40:22]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.05.29 02:26:14 (13292)
SOS!

Egy laza mozdulattal töröltem a backgroundokat a Börzsönyé és a Cserháté kivételével. András vissza tudnád állítani? Ha esetleg kell mp-ben el vannak mentve.

Biztos, hogy jó az, hogy a pontok és a poligonok törlése "automatikus" lett? Most ha pontot vagy felületet ideiglenesen létrehozok, majd törlök "tele szemetelődik" az mp. Ezeket eddig notepaddel töröltem. Most csak azért nem, mert úgy gondoltam, hogy a szerkesztett tájegységből más tájegységek elemeit nem tudom törölni. Elnézést kérek érte!
Régebben szerkesztés közben sokszor kilőttem egy-egy zavaró poligont, ennek lehetősége most nagyon hiányzik! Szeretném visszakapni!

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.05.12 00:48:28 (12781)
Legyen kavicsos. Az a "legközelebbi rokon".
[előzmény: (12775) Andreas, 2007.05.11 22:50:54]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.05.07 17:05:45 (12623)
Felület kivágásával most is meg lehet rajzolni. Van is néhány már a térképen.
[előzmény: (12621) Hajo, 2007.05.07 16:45:50]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.05.07 16:52:15 (12622)
Amennyire lehet, kövessük a papír turistatérképeket.
[előzmény: (12618) Kolesár, 2007.05.07 16:02:20]

Kletyohozzászólásai | POI | válasz erre | 2007.05.07 16:42:14 (1523)
Semmi! Ez ideiglenes megoldás lehet Kulisz és még sokak problémájára. Ide nem tudsz felvenni POI-t, csak látod a Tipus=Garmin... féléket.
[előzmény: (1522) johann g (Lud), 2007.05.07 15:33:41]

Kletyohozzászólásai | POI | válasz erre | 2007.05.07 13:28:16 (1521)
Ha sikerül rövid időn belül bevezetni az új POI típusokat, az nagyszerű, ha nem, még mindig lehetne egy új kategóriát felvenni a POI listába, mondjuk "típusnélküli" néven és ebben jelenhetnének meg a most nem "szabványosak". Így nem érezné magát megrövidítettnek a POI felvivője.
[előzmény: (1520) Kolesár, 2007.05.07 09:14:54]

Kletyohozzászólásai | POI | válasz erre | 2007.05.06 19:19:02 (1509)
Nagyon helytelennek egy POI típusát csak azért visszabutítani, hogy megjelenjen egy listában! Ha ismert az azonosítója - márpedig itt ismert (1082, 2197) - akkor a böngészőben elérhető az alább is leírt linkekkel.
[előzmény: (1508) VasG, 2007.05.06 17:47:47]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.05.05 13:24:41 (12509)
:-) Köszönjük az új funkciókat!
[előzmény: (12504) Kolesár, 2007.05.05 12:32:25]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.05.05 12:29:54 (12503)
Close Polyline Ctrl+C

Nem üti ez a másolást?
[előzmény: (12502) Kolesár, 2007.05.05 12:17:24]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.05.01 23:19:16 (12362)
Illetve elég törölni az extrák "Tipus=..." sorát. (Átírás helyett.)
[előzmény: (12359) kepenu, 2007.05.01 22:34:30]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.05.01 23:14:12 (12361)
Igen, a 0x1a tervezős. Paraméterezésnél a gépkocsik kitiltása a legfontosabb, bár ugyanez lesz a hatása annak, ha gyalogútba kötöd.
A Balatont szerintem ugyanúgy vágni kellene tájegységhatáron, mint bármi mást.
[előzmény: (12355) tibbi, 2007.05.01 21:38:10]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.04.30 00:36:07 (12306)
Gondoltam, ezért írtam, hogy egyenessel :-)) A nem köteles kompok folyóvizen más irányból teszik meg az innen-oda és az onnan-ide utat és persze egy irányon belül is lehet 50-100 m eltérés középen.
[előzmény: (12302) scele, 2007.04.29 21:12:45]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.04.29 20:35:02 (12300)
Nem kerüli el a kompot, se komp, se fizetős utak kizárásánál!

Sem MapSource-ban, sem a kütyüben nem tudsz teljes tiltást megadni (főleg nem egy nem autós gps-ben). Azt sajna nem tudom, hogy mekkora az a kerülő amit már nem tesz meg tiltás ellenére. E miatt a többpontos tervezés a legjobb módszer.
[előzmény: (12297) Szab, 2007.04.29 19:33:20]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.04.29 20:24:38 (12299)
Igen, egyenes vonallal (0x1a)!
[előzmény: (12295) scele, 2007.04.29 19:13:16]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.04.12 09:31:19 (11720)
Feltöltöttem. Nem kaptál hibaüzenetet csak két megjegyzést:
POI id=21446 megváltozott időközben [2007-04-12 03:32:32], nem frissítettük.
A közös csomópontokon való átfutás, illetve többrészes vonalak miatt 2 db érintett vonalból 4 db lett.
[előzmény: (11719) ergyd, 2007.04.12 08:50:02]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.04.10 23:31:10 (11666)
Szia András!

Feltöltöttem a munkádat. Az alábbi üzenetet kaptad:
"A közös csomópontokon való átfutás, illetve többrészes vonalak miatt 2 db érintett vonalból 4 db lett."
Ez csak annyit jelent, hogy a közös node-ok mentén az egyben levő szakaszokat szabdalja a rendszer.

A gdb-t csak a MapSource-ban tudod szerkeszteni.
[előzmény: (11663) modras, 2007.04.10 21:48:45]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.04.05 00:37:29 (11584)
Most megnéztem jobban: minden híd megkapja Cindrel_20 képét.
[előzmény: (11581) Kletyo, 2007.04.04 22:29:38]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.04.05 00:36:06 (11583)
Tökéletesen megy, csak ki kell várni amíg betöltődik. Addig tényleg fogja az egész böngészőt. Ez nálam kb. 1 perc. IE6 és SVG 3.01 párosítás. Firefox alatt sajna nem megy.
[előzmény: (11582) urbalazs, 2007.04.05 00:19:37]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.04.04 22:29:38 (11581)
Megerősítem! Minap a Pilisben felvettem egy pontot, ami "Híd" névre hallgatott és a 20669-as ID-t kapta. Ehhez becsatolódott szerkeszthetetlenül a ID=11178-as pont fotója. Annak a POI-nak "Cindrel_20" a neve és a település neve: Hid... Amint a pontot átneveztem mássá, rendbejött.
[előzmény: (11579) lelcache, 2007.04.04 21:48:10]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.04.02 22:33:37 (11512)
Nem, hogy nem haszontalan (ha látod a többit is), így kell rajzolni!
Ha bepipálod a trackek becsatolását, akkor az a letöltött mp végére beírja a trackek (feltételezett) elérési útját. Tehát az mp nem tartalmaz csatolmányt, csak hivatkozást rá!
A megoldás az, hogy a trackeket külön letöltöd és abba a könyvtárba csomagolod ki, ahol az mp van. Ekkor az mp mellett lesz egy "upload" nevű könyvtár a trackekkel.

Bocs, ha túl szájbarágós voltam.
[előzmény: (11510) ergyd, 2007.04.02 22:18:02]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.04.02 22:20:32 (11511)
Hajo vizeket rajzolt így. Csinálja csak továbbra is! Vízrajzzal nagyon rosszul állunk, pedig a szintvonalak kiadják ;-)
[előzmény: (11508) KiVi, 2007.04.02 21:42:17]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.04.02 18:50:31 (11497)
Igazad van! Nem kell feltétlenül azt használni, de a méteres felbontás nagy vonzerő.

Csabesz, vagesz mail ment.
[előzmény: (11495) olahtamas, 2007.04.02 16:06:00]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.04.02 15:36:11 (11492)
Van, este küldöm ;-)
[előzmény: (11491) Csabesz, 2007.04.02 15:17:02]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.04.02 11:33:25 (11487)
Mi "non-commercional"-ok vagyunk, ezért ajánlok a Hajo módszerénél egy egyszerűbbet és pontosabbat:

Idézet magamtól :-))

"Én az utóbbi időben sok felületet és 0-ás utat is rajzoltam google-is légifotó alapján. A módszert Kálcium írta le a 10015-ös hozzászólásban. Ezt azzal egészíteném ki, hogy csak ott érdemes használni, ahol már van nagyfelbontású kép, nem fedett a terület és van egy-két pontos út a térképen. Az utak mutatják az elcsúszást (ha van egyáltalán). A kalibrációt a mapeditben nagyon egyszerű módosítani: az attachment leírása végén a 0.000000,0.000000 részt kell átírni pl.: 0.000150,0.000050.

Az így rajzolt utak pontatlansága néhány méteren belül maradt, a helyszini ellenőrzéskor."
[előzmény: (11484) Csabesz, 2007.04.02 11:08:37]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.03.30 09:01:43 (11463)
Szerintem nem, de TopoLand aki készítette, a vízfelületeket tisztázta.
[előzmény: (11462) olahtamas, 2007.03.30 08:50:05]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.03.30 08:35:17 (11461)
Nem lett újravágva a szintvonal tájegységhatár módosításakor. Lassan esdékes lesz az új, szépen kisimítottakkal.
[előzmény: (11460) olahtamas, 2007.03.30 06:51:12]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.03.28 23:18:16 (11449)
Felment hiba nélkül.

...nehéz eldönteni, hogy milyen értéket kapjon

Pedig egyszerű!
1=Van egy vagy több ide-oda csalinkázó, megszakadó vagy egy jó track.
2=Legalább két, nem egyidőben készült track fut párhuzamosan, egymáshoz képest 10 m-en belül.
És így tovább.

Bizonyos részeken azért nem használtam a másik track-et, mert szerintem nem annyira jó.

Ezt te tudod. Én csak azt néztem, hogy lombmentes időben készültek azok is (4471, 5849). Egy biztos: sok lúd disznót győz! Hiába használsz akár csixet külső antennával. Sokszor a nagyszámú track átlaga egész máshova fog esni, mint a hiperpontosnak szánt.
[előzmény: (11447) scele, 2007.03.28 21:12:59]

Kletyohozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.03.28 00:15:11 (11435)
Átnéztem és feltöltöttem a munkádat. Íme a feltöltési log:

A közös csomópontokon való átfutás, illetve többrészes vonalak miatt 10 db érintett vonalból 24 db lett.
id=134284: túl rövid szakasz (rövidebb 6 méternél)

Szépen rajzolsz és paraméterezel! Ami mindenhol elmaradt az a "track=" paraméter. Néhányat beírtam, de korántsem mindet. Egy dolgot nem értettem: az összes track csatolva volt a fájlhoz, mégsem vetted figyelembe rajzoláskor. Ez hiba. A rövid szakasz miatt mindenképp le kell tölteni újra, mert így nem fog lefordulni. Javaslom, hogy a több trackkel is alátmasztott vonalakat, ezek súlyozott átlagán vezesd!

További jó trackkelést és rajzolást!
[előzmény: (11433) scele, 2007.03.27 22:35:41]

Kletyohozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.03.23 13:13:42 (15536)
60csixesek!
Mi a tasztalat az új firmware-rel? Amikor megjelent olvastam néhány negetív véleményt, ezért eddig nem telepítettem. Azóta eltelt egy kis idő, most milyennek itélitek?

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók