turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
az összes téma hozzászólásai egyben, Barbárka hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 31 db hozzászólás

Barbárkahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2011.03.03 15:21:17 (55407)
Van valakinek tippje ingyen letölthető, Garminra való térkép hollétére vonatkozóan közép-amerikai államokra (főleg Mexikó, Guatemala, esetleg Belize)? Én sajnos csak európaiakat találtam, bár nem vagyok egy nagy netbubus.

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.03.07 10:00:42 (1836)
Én is örülök, hogy előzetes kétségeim ellenére elmentünk a Mátrába. Bár csakugyan kalandos volt: 500 m alatt jég+hó és nem csak a kocsinyomokban, hanem minden ösvényen, 500 m fölött lábszárközépig, 700-750 fölött pedig térd fölöttig érő hó. Esett is folyamatosan. Fenn még zúzmara is volt, minden apró ágacskán: egészen elképesztően szép volt.
Mi szombaton egy 9 km-es, 700 m szintes túrával felhaladtunk Mátrafüredről Kékesre, aztán le Mátraházára, onnan busszal haza. Vasárnap kocsival Mátraháza, gyalog Kékestető, majd le a zöldön Füredre. Parádés volt, különösen a tető közelében. Lefelé jó szolgálatot tett a nyomtaposó mudman vízhatlan nadrágja és 47-es lábnyoma. :-)))
[előzmény: (1833) mudman, 2005.03.06 22:14:10]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.03.04 14:38:51 (1819)
Mi is megyünk András, ketten, mudman és én.
[előzmény: (1801) Kolesár, 2005.03.03 17:21:30]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.03.02 10:18:23 (1753)
Akkor mi is...
[előzmény: (1750) lelcache, 2005.03.01 22:34:07]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.03.01 16:11:47 (1747)
Értem. ;-))))
[előzmény: (1746) piret, 2005.03.01 16:07:16]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.03.01 16:02:25 (1745)
Mi hétvégén a Soproni-hg-ben próbáltunk trekkelni, kábé térdig érő hóban. Hát finoman szólva problémás volt. Az hagyján, hogy ha rossz a ajelzés, gyakorlatilag lehetetlen megtalálni a turistautat, de olyasmit feljegyezni, hogy az út ösvény/erdei út/ etc.-e, meg hogy köves vagy saras, teljességgel reménytelen.
Különben nagyon szeretek hóban túrázni, de nem vagyok meggyőződve arról, hogy a hétvégére ígért havazásos idő a legalkalmasabb a turistautak alapos leírására...
Persze ha lesz trekkelés, megyünk. És egy fő mínusz, mert csak mudman és én megyünk, a +1 fő nem.
[előzmény: (1733) wzoli, 2005.02.27 09:21:18]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.02.24 12:40:36 (1717)
És persze vállalunk valami komolyabb adagot, kábé mint múltkor a Börzsönyben.
[előzmény: (1716) Barbárka, 2005.02.24 12:38:24]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.02.24 12:38:24 (1716)
Mi is megyünk: mudman és bé (és valószínűleg még egy nőnemű egyed)
[előzmény: (1700) Sörpa, 2005.02.19 09:53:28]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.01.21 16:08:45 (1634)
Jó-jó. Igazából a szélesség nem is a megfelelő kifejezés itt. Inkább úttípus.
Különben a vasút is idetartozik, hisz vannak vonatos trekkes is, nem? :-)
[előzmény: (1633) piret, 2005.01.21 16:05:28]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.01.21 15:51:15 (1632)
A burkolat típusa és az út szélessége teljesen független paraméterek.

No, ez igaz, maradjon külön. De mindkettőt egyszerűsíteni kéne, valahogy így:

Burkolat: aszfalt, köves, föld, füves (a többi kiderül a járhatóságból)

Szélesség: csapás, ösvény (eddig biztosan nem járható autóval), földút/erdészeti út, keskeny műút, országút, főútvonal, autóút, autópálya, vasút
[előzmény: (1628) Kolesár, 2005.01.21 15:10:32]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.01.21 15:46:06 (1631)
Mivel a túratepeken az ellenkezője a ritka, szerintem maradjunk abban, hogy a műútnál alacsonyabb rendű út alapból egy nyomtávos.
A terepjáróval járhatót sem kéne felbontani két kategóriára. Ami terepjáróval járható, azon mindenre fel kell készülni. A terepjáró attól terepjáró, hogy nagy a hasmagassága és van benne négykerék meghajtás. Aki egy ilyen útra ráhajt, hagyjon fel minden reménnyel és készüljön fel arra, hogy a akalmasint négykeréktől a diffizárig mindent be kell vetnie. :-)
Másrészt: az, hogy kell-e négykerék meghajtást használni, függ a lejtőszögtől, a talaj fizikai féleségétől (agyag, vályog, homok), a sárosságtól és főleg az autótól. Ahogy egy Range már sírdogál, ott az öreg SII még simán átmehet kétkerék meghajtással. Szóval ez eldönthetetlen.

Ezért én ebben javasolnám megtartani a Sörpa-féle beosztást, azzal a változtatással, hogy a B = személyautóval csak óvatosan (terepjáróval kényelmesen).
[előzmény: (1629) P.ISTI, 2005.01.21 15:18:58]

Barbárkahozzászólásai | általános | válasz erre | 2005.01.21 14:32:37 (53)
Szerintem ott van a térkép alatt az utolsó módosítás dátuma.
[előzmény: (52) Joey, 2005.01.10 07:06:17]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.01.21 11:16:06 (1625)
Nekem a Sörpa-féle felosztások mindhárom esetben egyszerűbbnek, végiggondoltabbnak és gyakorlatiasabbnak tűnnek.
Az utak felosztását azonban még itt is túl részletesnek tartom. Nem tudom pl. hogy az ösvéyn/turistaút és az aszfalt/műút között mi a különbség.
[előzmény: (1624) Sörpa, 2005.01.21 11:06:57]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.01.20 21:26:22 (1621)
:-))))
[előzmény: (1620) Sörpa, 2005.01.20 17:27:45]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.01.20 17:14:28 (1619)
Azon belül is a kereszteződés fülön. De különben semmi gond, mert a trekkelés alatt írtunk mindent, csak az excel kitöltésekor egyszerűsítettünk.
[előzmény: (1618) Barbárka, 2005.01.20 17:13:14]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.01.20 17:13:14 (1618)
Amiről írok, az az "other" alól letölthető egyik adatlapon volt, az adatgyujttotablazat.xls-ben. Nem magamtól találtam ki... ;-)
[előzmény: (1617) Sörpa, 2005.01.20 17:06:05]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.01.20 14:12:04 (1615)
Jó, akkor javítom este. A Sörpa féle lapon dolgoztunk, ott pedig a "járművek" fölött a fejlécben van egy "Járhatg (J) enged (E)" szöveg, innen a helytelen következtetés. No mindegy, javítva lesz, addig ne nézegesd. ;-)
[előzmény: (1614) Kolesár, 2005.01.20 13:58:20]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.01.20 10:44:55 (1612)
Ja, bocs, ez Bé volt. Illetve voltam. ;-)
[előzmény: (1611) mudman, 2005.01.20 10:43:55]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.01.19 14:29:07 (1601)
Gondolj arra az esetre, ha valahonnan érkezik egy segélyhívás...

Bizonyíthatom, hogy ez az igény nagyon is valós. Az egyik közvetlen kollégám a Magyar Barlangi Mentőszolgálat oszlopos tagja. Mikor meséltem, mit ügyködtünk a hétvégén és megmutattam neki, hogy milyen lesz a térkép és milyen információkat tartalmaz, teljesen felvillanyozódott. Nekik gyakran nagy szükségük van arra, hogy tudják, meddig és merre tud felmenni a felszerelést szállító autó vagy meddig és merre kell lecipelniük a sérültet a mentőautóig.
[előzmény: (1598) Kolesár, 2005.01.19 13:39:42]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.01.18 11:34:04 (1586)
Az első lapon lévő kereszteződéseknél még kicsit bénáztunk, mert néhány egész bonyolult elágazásban nem szúrtunk le elég pontot, így a vázlat csak tájékoztató. Később már egész szépen ment. Kedvencünk a Kisirtáspuszta és az Aklok-rétje. Szabásminták... :-)
[előzmény: (1582) Kolesár, 2005.01.18 11:14:46]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.01.18 11:29:32 (1585)
Igen. Volt, ahol a trackre is szükség volt, hogy kibogozzuk, melyik pont mire utalhat (pl. a Vasedény -th-nál odafelé menet elég pontatlan volt a GPS, visszafelé egész jó, így volt olyan elágazás, amit kétszer is megjelöltünk útponttal).
Ezt leszámítva nem sokat változtattam az eredeti rajzokon, még akkor sem, ha nagyon nem arányosak a vázlaton ábrázolt távolságok a trackhez képest.
[előzmény: (1582) Kolesár, 2005.01.18 11:14:46]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.01.18 10:44:19 (1580)
András, ma mudman is felrakja az adatgyűjtő lapokat és a rajzokat. A vázlatokra az adatgyűjtó lapokon utalunk. Remélem, így is egyértelmű lesz.
[előzmény: (1579) Kolesár, 2005.01.18 10:02:53]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.01.17 09:47:53 (1555)
No igen, tökéletesen szubjektív javarészt...
Én pl. bicajjal nem járhatónak minősítettem minden olyan ösvényt, ami sziklagyepen vezet, mert ugyan fizikailag végig lehet rajta bicajozni, de irtózatos kárt tudnak csinálni a kétkerekűek ilyen helyeken.
[előzmény: (1554) olahtamas, 2005.01.17 09:07:19]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.01.14 14:45:23 (1487)
Iruka, azért az 1392. hozzászólást talán érdemes. Abban a lényeg.
[előzmény: (1482) iruka, 2005.01.14 14:02:45]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.01.14 10:23:45 (1468)
Én Nógrád térségére néztem meg. A met.hu szombatra is derült időt mond, napközben 0 fok körüli hőmérséklettel (a szél miatt ezt jócskán mínusznak érzékeljük majd), szombat éjjelre pedig -7 fok körüli hideget. Ehhez persze hozzá kell számolni, hogy fenn hidegebb van, meg a nagyobb szél miatt még hidegebbnek érezzük, úghogy szerintem egy esetleges éjjeli túránál max. -10 körüli hőmérséklettel kell számolnunk.
[előzmény: (1466) P.ISTI, 2005.01.14 10:07:41]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.01.12 10:46:22 (1377)
Nekünk nagyon jó, sőt, a legjobb a márianosztrai indulás. A Landyvel ugyanis nem vagyunk kimondottan gyorsjáratúak, ezért minél pestközelibb a kiindulópontunk, annál jobb. Szerintem van onnan annyi útvonal, hogy a vonósoknak is jusson. De mondom, lehet, hogy ők másvalakivel tudnak menni Királyházára és akkor tárgytalan a cserebere.
[előzmény: (1357) Janó, 2005.01.11 18:54:02]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.01.11 17:57:57 (1355)
Vonósék valszeg együtt jönnek velünk. Persze ha más elviszi őket Királyházára, akkor úgyis oké.
[előzmény: (1343) Kolesár, 2005.01.11 13:32:28]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.01.08 22:47:49 (1307)
Különben ha netán helyhiány lenne, ott van egy közésre a magas-taxi turistaház, oda is lehet telepíteni trekkereket. Az nagyon pöpec hely és éjjel, ködben, több gömböc után is max fél óra a nagy-hideg-hegyi háztól... Tapasztalatból tudom. ;-)))

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.01.08 22:44:24 (1306)
Nehogymár kocsival menjünk a hegyre...!
Ugye szó sincs sorompónyitásról?
[előzmény: (1292) emerzee, 2005.01.07 19:54:48]

Barbárkahozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.01.07 13:18:31 (1288)
Barbárka és Mudman is jelentkezik Börzsöny-trackelésre mindkét napra (és így szállásra is). Hosszabb túrát is bevállalunk.

Barbárkahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2004.12.10 10:18:16 (40)
Nono, csak óvatosan azzal a vételmegszűnés utáni iránytűkövetéssel. Mi már töltöttünk így órácskát ládakereséssel... hiába. De különben pratikus, pláne mikor nincs vétel és a leírásban azt olvasod, hogy pl. a kilátótól DNy-ra vagy a görbefától K-re 30 m.

Különben ha csak az iránytű miatt vennél drágább készüléket, akkor inkább vegyél egy jobbfajta iránytűt (nem tájolót), az pár forint.

Ja, különben a Silva Multinavigatorban is van iránytű. :-)
[előzmény: (36) lelcache, 2004.12.09 23:52:16]
Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók