turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.12.16 17:32:51 (5834)
Szerintem ha így néz ki a helyzet a valóságban, akkor így is kell szerepeltetni a térképen, bármilyen szabályba ütközik is.
[előzmény: (5820) jekaeff, 2007.12.16 13:12:45]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.16 13:12:45 (5820)
No, megnéztem az ominózus sárga sávot Zamárdiban, valahogy így néznek ki ott a dolgok:



...mint látható nagy a kavarás a sárga sáv körül. A nagy kérdés, amiben valami illetékesnek nyilatkozni kellene, hogy mi történjék a "!!!"-el jelölt helyen. Vagyis amikor lesétál az emberfia a Kőhegyi kilátótól, akkor Ny-ra forduljon (amira semmilyen jelzés nem utal!) vagy K-re (amire csak az utal, hogy a sárga jelzés ellenkező irányból való megközelítése esetén - vagyis kelet felől érkezve - itt egy fölfelé mutató sárga nyíl jelzi a Kőhegyi kilátót).


Másképpen fogalmazva, az a kérdés melyik a helyes nyomvonal-variáció:

- a hev által múltkor belinkelt táblázat szerinti, 7.03km hosszú, Zamárdi v.á.-Zamárdi v.á. "hurok" : http://zselic.extra.hu/turautak/somogyturistautjai2007.htm
- vagy a szintén abban a táblázatban szereplő Szántódrév-Szántódpuszta sárga sáv került egyesítésre ezzel (úgy, hogy a Kőhegyi kilátóból leérkezve a "!!!"-el jelzett helyen nyugat felé fordulva egészen szántódrévig követjük a sárga sávot)

[előzmény: (5791) padler, 2007.12.10 22:00:35]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.10 22:00:35 (5791)
Elég kis rész tűnik problémásnak. Szerintem az S is a vasútállomásról indul a Honvéd utcán a Z P3 társaságában, NY-ra fordul a Fő utcán a Z-vel (a Fő utcától É-ra eső részen van egy-két felmérendő utcácska is). A D-re forduló S (Széles csapás u.) OK, viszont lehet, hogy NY-ra tovább is fel van még festve a Z mellé egy-két utcányit (ebben nem vagyok biztos), később csak Z van a Római úton. Addig érdekes, hogy a Kőhegyi kilátónál melyik úton "tér vissza" az S, onnan NY-ra egyértelműen az S Z együtt megy tovább.

Érdekesség még, hogy a Szőlőhegyi utca két végén is van néhány régi S jelzés, ez egy korábbi nyomvonalvariánsból (amikor a 7-es mellett lehetett kutyagolni a vasútállomásig) maradt ott.
[előzmény: (5790) jekaeff, 2007.12.10 20:20:50]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.10 20:20:50 (5790)
Esetleg tudsz mondani konkrét jelzést is, amit meg kéne nézni azon a területen, illetve egy tól-ig tartományt, hogy mekkora területet érdemes bejárni.
[előzmény: (5787) padler, 2007.12.10 19:56:28]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.10 19:56:28 (5787)
Ha Zamárdiban a 7-estől délre eső terület trackelését is tervezed, kérlek jól figyeld meg a jelzéseket. Szerintem némi gubanc van arra, egyszer már próbáltam feltüntetni a valós helyzetet, de valaki felüljavította (lehet, hogy változás történt nyár óta?).
[előzmény: (5786) jekaeff, 2007.12.10 19:11:07]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.10 19:11:07 (5786)
Feltöltöttem a track-et, remélem sikerül majd kiigazodni rajta.

Zamárdinál csak nagyjából kattingattam végig a zöld füves terület és a szabadstrand körvonalát a megfelelő sétány és utca mellett haladva, nem milliméterezgettem, hogy hozzásimuljon az utak oldalához a füves terület határa. Ezt a rajzolóra bízom, de nem érdemes túlprecízkedni.
[előzmény: (5782) tibbi, 2007.12.10 16:17:13]

tibbihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.10 16:17:13 (5782)
Szerintem a kinézet miatt célszerű a szélességnek megfelelő vonalat használni, majd az esetleges tiltásokat/korlátozásokat a megfelelő paraméterek alkalmazásával beállítani.
[előzmény: (5781) jekaeff, 2007.12.10 15:55:31]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.10 15:55:31 (5781)
Tehát akkor a használat jellege a döntő és nem a szélesség, ha jól értem.
[előzmény: (5780) tibbi, 2007.12.10 15:46:20]

tibbihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.10 15:46:20 (5780)
2/b: aszfaltos útról is ki lehet tiltani az autókat BehajtasAutoval=C/D értékekkel,ugyanekkor kerékpárral még mindig járható marad. Az eddigi módszered jó volt, hogy odaírtad a tiltást, és a helyes úttípust.
A strand melletti sétány tévedésből is lehet unpaved road, sok helyen nem a megfelelő vonal van alkalmazva.
[előzmény: (5778) jekaeff, 2007.12.10 15:21:37]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.10 15:21:37 (5778)
Lenne pár kérdésem, melyek a Zamárdi szabadstrand felmérése közben merültek fel bennem, a megértéshez itt egy képrészlet a raszteresből:




1.) Szabadstrandok.

A tulajdonképpeni szabadstrand itt a Margó Ede sétány fölötti (vagyis P és Z jelzésű úttól É-ra lévő) terület. Azt beszéltük múltkor, hogy az ilyen területeket érdemes lenne kizöldíteni és jelölni, hogy azok szabadstrandok. Nomármost: ebben az esetben a Margó Ede sétány és a Kiss Ernő utca (itt megy a balatoni bringakörút jelzése) közötti terület is füves borítású, ugyanúgy, mint a sétánytól É-ra fekvő fűsáv. Bár ez a két hosszú utca által közrezárt füves rész általában kihasználatlanabb és elhanyagoltabb, leszámítva a nagyobb nyári eseményeket - pl. EFOTT - amikor be is szokták keríteni ezen terület kisebb-nagyobb részét. Ilyenkor ez is zöldítve lenne vagy sem, és CSAK a szabadstrandokat jelöljük zöld kiemeléssel, hogy jól látsszanak?


2.) Vonaltípusok.

a./ Ezen a partszakaszon a Margó Ede sétány a "hosszú szaggatott" vonallal van jelölve, amire én rendszerint földútként szoktam asszociálni, ahol autók is járhatnak (bár ahogy megnéztem johann gambolputty uttipusok.JPG leírását, ennél azért összetettebb a helyzet) és az "apró szaggatott" vonalra mint gyalogosok által járható útra. A Margó Ede sétány egy aprókavicsos, kb. 2.5 méter széles sétány a part mentén, ahol valószínűleg igencsak elkerekedne a gyalogosok szeme, ha szembe jönne velük egy autó. Némi "nyomolvasó" tudást előhalászva véve persze feltűnt, hogy egy keréknyomnyi távolságban a kavics tömörebb, mint másutt, gondolom a köztisztaságiak szoktak arra járni, hogy ürítsék a sétány menti szemétkosarakat. Amire tehát ki akarok lyukadni az az, hogy ilyenkor kavicsos gyalogútként hivatkozzak rá a trackekben vagy kavicsos földútként? Tehát változzon vagy maradjon a mostani "hosszú szaggatott" útjelölés aszerint, hogy az út szélessége vagy funkciója szerint történik a jelölés.

b./ Mint a képen is látható, a Margó Ede sétányt és a Kiss Ernő utcát összeköti néhány, ezekre merőleges útszakasz is (jóval több van, mint a Tuhu-n jelenleg látszik, ezeket is felmértem most!). Ezek egy része autóval járható (és engedélyezett is a behajtás) földút vagy kavicsos földút vagy aszfalt. Más részükön viszont - bár ezekkel sokszor akár azonos szélességűek (2.5-3m) is lehetnek - "behajtani tilos" vagy "mindkét irányból behajtani tilos" táblák vannak, melyeket tovább hangsúlyoz, hogy ilyen esetekben a Kiss Ernő utca felőli oldalon fix vagy ledönthető fémoszlopok akadályozzák a behajtást. Természetesen itt is ugyanaz lenne a kérdésem, mint az "a." pontban vagyis hogy pusztán a szélesség vagy a inkább használat jellege a döntő, mit írjak ilyenkor a track-be?
[előzmény: (5776) tibbi, 2007.12.09 17:21:02]

tibbihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.09 17:21:02 (5776)
Javítottam a hibákat! Reméltem, hogy sikerül valamelyest a Fő tér ábrázolása, de ugyanakkor hibára is számítottam ott.

OFF

Ez volt az első ralzolásom 19"-os wide monitoron. Kissé tartottam tőle, de nem bánom, hogy ezt vettem meg a 4:3-as helyett.

ON
[előzmény: (5775) jekaeff, 2007.12.09 13:04:30]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.09 13:04:30 (5775)
Látom elkészült, remek lett! Még a Fő teret is sikerült kibogoznod, pedig az nekem se ment volna a track alapján! :o)



Egy kis hibajavítást kérnék azért bele:




...és néhány régebbin is kellene kisebb módosítás, mindegyik csak apróság:

1.) Csopak utca (kb: N46 53.775 E17 59.812) földút legyen (lásd [10490] )

2.) A Jókai Park ÉNY-i végénél lévő parkolónál (kb: N46 54.583 E18 02.785) nem kell külön jelölni a bejáratot és kijáratot, GPS-en nagyon furán mutat, elég ha a közlekedési szabályok tükrözik merre lehet menni (a bejáratnál É felé a kijáratnál D felé egyirányú az első 5-10 méter), ha egyáltalán ez szükséges.

3.) A Jókai Park ÉK-i végén lévő (kb: N46 54.628 E18 02.945) "PARKOLÓ" feliratot le kéne cserélni "Porecs Tér"-re

4.) Zamárdi-felső vasútállomást ( N46 53.160 E17 58.161 , lásd [10490]) jelölni szükséges.

5.) N46 54.172 E18 02.977 pontban ne lehessen a Siófoki K-NY-i bicikliútról ráhajtani a Sió csatornával párhuzamosan futó kerékpárútra, mivel 5 méter szintkülönbség van köztük (az K-NY-i kerékpárút a 7-es főúttal együtt átmegy a Sió feletti hídon)

[előzmény: (5774) jekaeff, 2007.12.06 22:54:59]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.06 22:54:59 (5774)
Köszi, ráér, nem sürgős. :o)

Most úgyis eléggé kifogytam a közeli feltérképezetlen helyekből.
[előzmény: (5773) tibbi, 2007.12.06 22:28:15]

tibbihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.06 22:28:15 (5773)
Igyekszem berajzolni,csak most nincs túl sok időm. Az új trackjeid is szuperek, gratula!
[előzmény: (5772) jekaeff, 2007.12.06 21:26:47]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.06 21:26:47 (5772)
tibbigeo!


Feltöltöttem az említett trackeket, ha lesz majd egyszer rá időd...

A Széplak-Zamárdi elismerem, hogy kicsit zavaros lett, főleg a sok földút miatt. Szegény MTB-om úgy néz ki, mint valami varacskos disznó ennek köszönhetően (no nem a zavaros ttracknek, hanem a földutaknak :o).
[előzmény: (5769) jekaeff, 2007.12.06 08:21:57]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.06 08:21:57 (5769)
Remélem ma sikerül gatyába ráznom a Széplak-Zamárdi közti valamint a Zamárdi-Szántód közti trackjeimet és feltölteni őket. Ezek már olyan messzire vannak, hogy az utcabejárásokkal együtt 40-50km-esre nyúltak a bringás trackelő-körútjaim. :o)

A végén még némi kis erőnlétem is lesz a térképészkesének köszönhetően... :D


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók