turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2014.02.20 12:54:29 (66735)
Ja, még egy gondolat.

Csókakőt kikerülendő van egy alternatív útvonal Söréd felé jelenleg a tuhu térképén.
Ez kell?
[előzmény: (66734) Peter68, 2014.02.20 12:52:48]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2014.02.20 12:52:48 (66734)
A Vértest tegnap egyenlőre kimeneti térkép szinten megnéztem.
Rátettem a térképre az M01/16a és M01/17 trackeket.
Alapvetően elejében az OKT-t, utána a Közép dunántúli Piros jelzést követi.

Nem emlékszem pontosan, de két település belterületén vannak eltérések a turistautak és a VM+ között, ezek gondolom abból adódnak, hogy így útba ejtették a település templomát.
Én ezeket nem érzem problémának, tekintve, hogy valószínűleg a települések utcahálózata nem a Mária út trackjei alapján készültek.
Szabadban két helyen tér le a Maryway a turistautakról, ezekhez megnézem, hogy milyen felmérések vannak az adatbázisban. Jelzek, ha kell hozzájuk anyag.
[előzmény: (66725) pockok, 2014.02.19 22:35:05]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.19 22:35:05 (66725)
Nem bonyolult az élet :)
A Kőszegiben legalábbis nem.
Leírom, hogy eddig mire jutottam.

Csak a Vm+ főutat és környékét vizsgálva:
A Kőszeg-Hétforrás-Rőtfalva Sm+ útvonal jelenleg tervezettként szerepel. Oda kell menni, meg kell nézni, hogy festve van-e már. Ha igen, akkor pontosítani kell, ha nem, akkor törölhető. Ezt tsinommal egyeztettem.
Volt egy nyilvánvaló szakadás Kőszeg-Horvátzsitány közt (N47 24.112 E16 36.179), ezt a hétvégén útba ejtettük, javítva.
Ezen kívül el kell még menni Vát, Sitke és Celldömölk mellé egy-egy gócponthoz, az alábbi track nélküli szakaszokat ellenőrizni:
N47 14.442 E17 01.611
N47 16.948 E16 48.258
N47 16.902 E17 10.006
N47 16.073 E16 48.968
Ezek mind jól megközelíthető helyek, főutak közelében. Ha a közelben járok (én, vagy bárki más) meg kel nézni a viszonyokat.

Van még továbbá a paraméterezés, ami benti munka.

Ha ezek megvannak, ez a szakasz szerintem eléri az átlagos jelzésábrázolás szintjét, ami tulajdonképpen a cél (ha jól gondolom).
[előzmény: (66711) Peter68, 2014.02.19 14:01:09]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2014.02.19 14:01:09 (66711)
Tegnap este feltettem a gépemre az OMP Mária utas térképét.
Végig néztem Kőszegtől a román határig a lilát, úgy láttam, hogy pár apró szakadástól eltekintve folyamatos a vonal, és talán még tervezett szakaszokat sem láttam benne.
Ez az útvonal kevés kivételtől eltekintve valamely létező turistaúton egy nyomon halad, tehát amiatt feltételezhetően régen felmért nyomvonalat kellene nézegetni.
A kevés kivételt tegyük fel ide tsinomnak, hogy hozzon hozzá trackeket.

Úgy érzem, hogy ezt a főútvonalat simán el lehetne kezdeni átnézni és az említett Label=VM+ és Turamozgalom=MU paramétereket ki lehet tölteni.

Úgy láttam a hozzászólásokból, hogy konkrét példák nélkül elmentünk a lehetséges fennakadások elméletben történő megbeszélésének irányába. Álljunk neki, akár több helyen is egyszerre, és nézzük meg, hogy tényleg ilyen bonyolult-e az élet.

Ha ma nem is, de holnap elkezdem a Vértest átnézni.
[előzmény: (66710) pockok, 2014.02.19 12:51:55]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.19 12:51:55 (66710)
Én sem látom különösebben tragikusnak a helyzetet (legalábbis itt a nyugati végeken nem):
1. Ha a jelzés jól trackelt útra van téve, akkor az valószínűleg járható is. Ha mégsem, mert pl. lezárták, vagy benőtte a bozót, akkor sem rosszabb a helyzet mint bármilyen más útnál (ha valaki arra jár és észleli, csinál egy tracket, feltölti, stb.).
2. Ha szakadás van, vagy a jelzés track nélküli útra van téve, akkor oda kell menni és felmérni. Ha nincs jelzés és/vagy út, akkor pedig jelezni, egyeztetni.

Mindettől teljesen független kérdés a paraméterek megadása. Ha jól követtem le az eseményeket, akkor jelenleg a
Jelzés: Vm+
Turamozgalom=MU

páros a legutóbbi javaslat.
[előzmény: (66709) tsinom, 2014.02.19 09:06:02]

tsinomhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.19 09:06:02 (66709)
A Mária Út létezik járható, járják (nektek is ajánlom :)
Felmérés van csak nem olyan pontos, mintha kesserek csinálták volna,
A lila úton festés is van (kb. 90%-ban),
önkéntesek csinálják, lehet, hogy valahol most is festenek, több mint 1000 km-ről van szó, ezek miatt nem tökéletes sem a kivitelezésünk sem a nyilvántartásunk.

De azért legyünk reálisak: ez nem rosszabb a magyarországi turistautak átlagos helyzeténél...

[előzmény: (66703) oli_b, 2014.02.18 23:48:52]

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.18 23:48:52 (66703)
Nekem csak a következő fogalmakkal van bajom: "szerintünk hol van kifestve" illetve "tekintsük késznek".
Akkor most van felmérés vagy nincs? Illetve van mérés hogy mely szakaszokon van kifestve a jel, vagy csak találgatás?
Ha fel van mérve, azaz van valós track, akkor csak fel kell tölteni ide, és már lehet is rajzolni!
Ha nincs konkrét felmérés, akkor nem tekintem jogosnak, hogy tervezettről készre állítjuk a jelet, mert mi alapján?
Főleg, ha felmérendő útra van rakva, brrrrr!
Egy konkrét kérdés: A Mária-út honlapjáról letölthető GPX állomány az ténylegesen felmért nyomvonal, avagy javasolt / rajzolt / vonalszakaszokból összeállított? Ergo: terepen készült, vagy íróasztalnál?
Ezt nagyon fontos lenne tudni!
Ha már második nekifutásra nekiesünk a Máriautaknak, akkor megint íróasztal mellett készült adatok alapján tesszük, "tekintsük úgy" illetve "szerintünk" metódusokkal, vagy pedig kőkeményen tartjuk magunkat az alaptörvényhez (mint minden más esetben), hogy ami a terepen, és látta is valaki, az a térképen. Ha emiatt 1-2 helyen van folytonossági szakadás a zarándokútban - hát istenem, akkor van, annál inkább motivált valaki hogy odamenjen és felmérje.
[előzmény: (66697) tsinom, 2014.02.18 15:09:57]

tsinomhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.18 15:09:57 (66697)
Javaslom, hogy tájegységenként haladjunk.

Megadom - vagy a honlapunkról letölthető - hogy szerintünk hol van kifestve a Mária Út egy adott tájegységben. Ahol eltérés van közöttünk, ott egyeztessünk. Ha trekk szükséges, azt megpróbálom kikeresni. A pontosított, elkészült szakaszokon a tervezett státuszt ki kell venni.
Ezután töröljük a tervezetteket.

Az egységesség kedvéért kérem, hogy a viola (lila) színű útnál is inkább a teljes vm+ kódot használjuk.


[előzmény: (66690) Hev, 2014.02.18 14:33:21]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.18 14:33:21 (66690)
- a lila utakat (M01 Kőszeg-Budapest-Máriapócs-Piricse, és M10 Tatabánya-Esztergom-Abasár), amelyek kb 90%-os készültségen vannak tekintsük késznek.

Jelenleg ezzel foglalkoznánk. Ha az általad talált Vm+_ jelzés ennek az útvonalnak része - és jó helyen is van - akkor tervezettről kész jelzésre kellene állítani.

Ha más a színe és máshol van nem ezen a fenti szakaszon akkor szintén Ők írják:

- minden tervezett utat vegyünk le
[előzmény: (66689) Lipták Roland, 2014.02.18 14:25:21]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.18 14:25:21 (66689)
A tervezett Vm+_ jelzésekkel mit kezdjünk?
[előzmény: (66688) Hev, 2014.02.18 14:00:41]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.18 14:00:41 (66688)
Ahol a Turamozgalom=MU ki van töltve az kész, ahol nincs az nem kész. ( A fonódás miatt lehet benne más mozgalom is, de eddig szerintem sehol nincs kitöltve tehát a 0-ról indulunk és igy jól jelezhető, hogy merre dolgoztunk.
[előzmény: (66686) Peter68, 2014.02.18 13:53:37]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2014.02.18 13:53:37 (66686)
Felhívnám még a figyelmet arra is, hogy mindenképpen jelölni kellene, hogy mi van kész.
Lehet ez külön paraméter is, de ennek kivitelezése szokott problémát okozni.
[előzmény: (66684) Old Eye, 2014.02.18 13:45:10]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2014.02.18 13:45:10 (66684)
MU (kód/kód) annyira információgazdag, hogy megéri használnunk.
Külónben honnan fogja tudni a idelátogató zarándok, a térképűnkőn látható m+ útvonal melyik Mária-út?
Hogyan fogjuk meggenerálni a Mária-út itinereit, ha nincs meghatározva az adatbázisban, egy 'm+' jelzésű vonal melyik Mária-út része?
[előzmény: (66683) Hev, 2014.02.18 13:24:50]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.18 13:24:50 (66683)
Turamozgalom=MU

Minden egyéb felesleges.
Jelzés kép pedig m+ (Az alapjelzés viola színű csak akkor kell kiírni ha más színű utat rajzolunk)
De Máriazell és Csíksomlyó között ez a főutvonal.
[előzmény: (66681) pockok, 2014.02.18 13:14:34]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.18 13:14:34 (66681)
Pontosan mit is?
pl.
Turamozgalom=MU (M01/07) a Kőszeg-Csepregre
Turamozgalom=MU (M01/07a) a Csepreg-Bükre
Turamozgalom=MU (M01/08) a Csepreg-Csényére
stb.
Azaz, szakaszonként legyen elnevezve?
[előzmény: (66680) Peter68, 2014.02.18 12:24:59]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2014.02.18 12:24:59 (66680)
Akkor legyen így.

Ha ez elfogadható, akkor ezt az elvet kellene követnie mindenkinek, aki részt vesz a rendrakásban.
[előzmény: (66679) Old Eye, 2014.02.18 12:05:37]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2014.02.18 12:05:37 (66679)
Ha rendrakáson túl akarjuk, hogy a Mária-út szakaszai GPX/GDB/KML formátumban letölthetők legyenek, az adatbázisban mielőbb nevesíteni kell őket.
Turamozgalom=MU (M1/...) formula használata jónak látszik.
[előzmény: (66678) Peter68, 2014.02.18 10:10:05]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2014.02.18 10:10:05 (66678)
a lila utakat (M01 Kőszeg-Budapest-Máriapócs-Piricse, és M10 Tatabánya-Esztergom-Abasár), amelyek kb 90%-os készültségen vannak tekintsük késznek

Kezdjük talán ezzel a két szakasszal.

Letudnád írni, hogy ezek az utak hol haladnak együtt más jelzésekkel? Milyenek ezek a jelzések?
Vannak olyan szakaszok ahol nincsenek turistautak, hanem önálló nyomvonalt használtatok?
Ha vannak önálló szakaszok azokról vannak bejárás során keletkezett trackek?

Tuhu oldalról megoldható, hogy a Mária út szakasz jelölései felkerüljenek valamelyik paraméterbe?
Az M01/07 Köszeg-Csepregre gondolok, ahonnan a rövidség kedvéért az M01/07 jelet átvehetnénk.
(Úgy láttam, hogy ez egyedi azonosító, mindegyik csak egyszer szerepel.)
Ez egyben jelezhetné, hogy ez a szakasz rendbe van téve. Ahogy haladunk előrefelé, ezt az azonosítót kereshetnénk adott szakaszokon, hogy tudjuk mivel kell még foglalkozni.
[előzmény: (66669) tsinom, 2014.02.17 15:46:24]

tsinomhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.17 15:46:24 (66669)
Sziasztok!

Az elmúlt időszakban saját honlap fejlesztésekre fordítottuk az időnket (www.mariaut.hu), ezért sajnos nem tudtunk a tuhu-n „takarítgatni”.
Jelenleg sincs, aki elvégezné a javításokat, ezért tőletek várunk segítséget!

Javaslom, hogy
- a lila utakat (M01 Kőszeg-Budapest-Máriapócs-Piricse, és M10 Tatabánya-Esztergom-Abasár), amelyek kb 90%-os készültségen vannak tekintsük késznek,
- az egyéb utakat, amelyek fel vannak festve pontosítsuk a térképen,
- minden tervezett utat vegyünk le

Térképrajzolásba most nem tudunk beszállni, de az útvonalak egyszerűsített trekkjeit el tudom küldeni.

Ebben kérem a közreműködéseteket!

Katona Pál
Mária Út


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók