turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.10.29 16:31:37 (24016)
Véglegesítsük, hogy ki kér szállást Gyenesdiásra:
Kolesár
KiVi
kecskesrobi
baggio - szállást kérek, teljes hétvégére jönnék, transzfert is kérnék
cseremoha
[előzmény: (24014) baggio, 2008.10.29 16:26:13]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2008.10.29 16:26:13 (24014)
Véglegesítsük, hogy ki kér szállást Gyenesdiásra:
Kolesár
KiVi
kecskesrobi
baggio - szállást kérek, teljes hétvégére jönnék, transzfert is kérnék
[előzmény: (24011) kecskesrobi, 2008.10.29 16:10:28]

kecskesrobihozzászólásai | válasz erre | 2008.10.29 16:10:28 (24011)
Véglegesítsük, hogy ki kér szállást Gyenesdiásra:
Kolesár
KiVi
kecskesrobi
[előzmény: (24009) KiVi, 2008.10.29 16:08:53]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2008.10.29 16:08:53 (24009)
Véglegesítsük, hogy ki kér szállást Gyenesdiásra:
Kolesár
KiVi
[előzmény: (24008) Kolesár, 2008.10.29 16:04:21]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.10.29 16:04:21 (24008)
Gyenesdiást megbeszéltem. Szombaton 10 órától miénk a képviselőtestület tanácsterme egy nagy ovális asztallal. Este ugyanebben az épületben lesz a Márton-napi ünnepség és az ottani egyesület 10 éves születésnapja, msánap pedig megint tanácskozhatunk egész nap. A szállás 23 főig biztosítva, az MGKE állja a díjat. A szombati étkezést szerintem oldjuk meg otthonról hozott szendviccsel, mert 10-17 óra között kár lenne elvonulni ebédelni, este vacsora, aztán vasárnap menjünk el ebédelni egy helyi étterembe, aztán megint miénk a terep addig, amíg haza nem indulunk.

Véglegesítsük, hogy ki kér szállást Gyenesdiásra:
Kolesár
[előzmény: (24003) baggio, 2008.10.29 14:34:40]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2008.10.29 14:34:40 (24003)
Akkor hol is lesz? Mert ha nem Bp-n akkor nekem is kell szállás!
[előzmény: (23992) rekasi, 2008.10.29 12:00:47]

rekasihozzászólásai | válasz erre | 2008.10.29 12:00:47 (23992)
November 7-8-ra szállást lefoglalhatom Gyenesdiási bulihoz ? Nyolcadikán hányórakor kezdődne az érdemi munka, mikorra kell odaérni ?
[előzmény: (23990) Kolesár, 2008.10.29 11:39:38]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.10.29 11:39:38 (23990)
Az utak#felületek változat kifejezetten az autózáshoz jó. Nincsenek főútvonalként kiemelt turistautak.
[előzmény: (23988) baggio, 2008.10.29 11:14:42]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2008.10.29 11:14:42 (23988)
A felvetett témák között van egy "autós térkép létrehozás" is, ami direkt az autósokra optimalizálná a zoom szinteket, nézeteket.
Remélhetőleg ez megoldja majd a problémát.
[előzmény: (23980) Fgg, 2008.10.28 23:38:06]

Fgghozzászólásai | válasz erre | 2008.10.28 23:38:06 (23980)
A megbeszélésen a témák között remélem lesz poi típus/térképkimenet-től függő poi-zoomszintek.

Nem az ötlettel van a gondom,hanem inkább azzal, hogy ne járjak úgy, mint a hosszútávú autózásoknál, hogy egy nagyvárosban állítgatni kell a műszert, hogy lássam egyáltalán az utat, ha meg kiértem a pusztába állíthatom vissza, hogy az az 1-2 érdekes és hasznos poi messzebről is látszódjon.
Ezt egy ésszerű ikon/zoomszintel talán tényleg ki lehetne korrigálni.
[előzmény: (23979) baggio, 2008.10.28 22:51:05]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2008.10.28 22:51:05 (23979)
Jelenleg a piros egyszerre jelenthet hibát, és ismeretlen végződésű utat. Az új navaid olyan utak végére kerülne, amelynek ismeretlen a végződése.
Ha red-navaid-et találsz egy vonal végén, és nincs semmi infó, a végződésről, ráadásul még ki se lehet logikázni, akkor hogy jelölnéd? Zsákutca paraméter ugyan úgy nem lenne ildomos használni ilyen helyzetben, mint a time zone-t, mert megtévesztő.
Lehet, hogy nekünk szerkesztőknek/track-előknek a time zone egy megvizsgálandó/bemérendő véget jelent, de a felhasználóknak egy biztos folytatást, amire számíthat.
Tételezzük fel, hogy a user, a GPS-en, két, egymással párhuzamos út egyik végén time zone-t látna a , a másikon egy (a kimeneteken is megjelenő) "X színű navaidot" ami a bizonytalan végződést jelentené.
Szerinted melyik végződésű úton tervezné a tovább halladást?
Ha a user az általad javasolt time zone-t látja és zsákutcába botlik szerinted mit fog gondolni a térképről?

Mivel a red navaid csak hibát jelezne, és azokat mindenki javítaná a helyzetnek megfelelően (akár az új navaid-el), eltűnnének a térképről. Ráadásul ha alacsony zoom szinten látszódnának a kimeneteken, akkor a most "pirosló erdőkbe" se lenének zavaróak.
[előzmény: (23978) Fgg, 2008.10.28 19:52:45]

Fgghozzászólásai | válasz erre | 2008.10.28 19:52:45 (23978)
Nem lesz az nagyon zavaró, ha 1-1 terület tele lesz régi/új navaid poikkal? Régebben a Balaton déli részénél (nem emlészem pontosan, hogy hol) teljes "erdők" voltak pirosbunkókból.
Talán a bevezetés elött kellene 1 sürűn teleszórt területet fordítani igy, hogy lássuk mennyire lesz zavaró.
(én inkább a time-zone-s megoldás híve vagyok. Szép, nem zavaró, 1 pillantás alatt mindenki tudja, hogy ott mire számithat)
[előzmény: (23976) baggio, 2008.10.28 19:14:07]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2008.10.28 19:14:07 (23976)
Ez igaz, de András ezen tudna változtatni, így az új navaid védelmet nyújtana a csúnya, irtanivaló red-navaid-ek ellen :-)
Vesszenek a red-navaid-ek, éljen az új navaid! :-D
[előzmény: (23975) olahtamas, 2008.10.28 18:48:34]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2008.10.28 18:48:34 (23975)
Az igen, de a red navaid attól nem szűnik meg, ha jól tudom.
[előzmény: (23973) baggio, 2008.10.28 17:49:12]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2008.10.28 17:49:12 (23973)
Egy POI letétele a vonal végére szerintem gyorsabb, mint time zone-t rajzolni, és utána azt paraméterezni.
Arról nem is beszélve, hogy GPS-en rá kell állni a kurzorral, hogy látszódjon, hogy kérdőjeles-e, viszont a POI meg ott világít a végén alapból.
Az, hogy milyen POI legyen, a találkozón is eldönthetjük, én mindenesetre, egy eddig nem használt színű navaid-et javasolnék.
[előzmény: (23969) olahtamas, 2008.10.28 16:15:54]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2008.10.28 16:15:54 (23969)
Esetleg a time zone Utcanev= paraméterébe egy kérdőjelhez mit szólnátok ?
[előzmény: (23964) oli_b, 2008.10.28 09:44:09]

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2008.10.28 09:44:09 (23964)
Jólvan, eléggé egy lapon vagyunk a témával (szerencsére). :-D még a sörrel is :-D
Amit ismét csak hozzá szeretnék fűzni: akármilyen színű is a Navaid, ami a bizonytalan végződést jelzi, az csak térképrajzolóknak fog látszódni, nekik is csak szerkesztés közben, miközben otthon ül az asztal előtt. Nem tudom elképzelni, hogy ilyenkor bármelyik térképrajzoló felugrik, veszi a kabátot és a túrabakancsot, és kimegy a helyszínre tisztázni, hogy akkor most megy-e út vagy sem. Következtetés: ami a rajzolás megkezdésekor bizonytalan pont volt, az az is marad.
Az egyetlen lehetőség tisztázni az ilyen pontokat, amikor a terepen vagy, trekkelsz, stb. Sajnos ekkor pont hogy nem látszanak az ilyen pontok, mert ezek a navaidok az elkészült térképen nem lesznek rajta.
Magyarul amikor látod hogy bibi van, nem tudod tisztázni, amikor tudnád tisztázni, nem látod hogy bibi van...
Javaslat: valami olyannal jelöljük a bizonytalan végeket, ami a kész térképen is rajta lesz. Hogy aki legközelebb arra jár, meg bírja nézni, hogy mi van ott. Esetleg a Yellow Navaid látszódjon a kész térképen is. hm?
[előzmény: (23942) baggio, 2008.10.27 17:12:09]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2008.10.27 17:12:09 (23942)
Ezen már én is gondolkodtam (pedig nem volt nálam sör :)
Kéne egy új navaid típust, pl. yellow-navaid. Ez jelölhetné a bizonytalan útvégződéseket. Először természetesen red-navaidot tenne a gép, a vonal végére, mint hiba jelölés. Az ellenőrzést végző rajzoló eldöntené, hogy tényleg hiba (illesztés, nincs kitöltve a zsákutca paraméter, nincs time-zone a végén stb.), vagy csak egyszerűen nem tudunk semmit a végződésről.
Ha hiba, akkor javítás, és visz lát red-navaid! Ellenkező esetben yellow-navaid, ami az ismeretlen végződést jelentené. Így a red-nav tényleg csak a hibát jelezné, amit javítani kell.
[előzmény: (23941) olahtamas, 2008.10.27 16:43:42]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2008.10.27 16:43:42 (23941)
No hát akkor gondolkozzunk, de most nincs nálam sör :)
Természetesen a zsigerből javítandót ki kell irtani.
Sőt, ha ki lehet következtetni, és valakinek van kedve nyomozósdit/fejtörősdit játszani, az is rendben van.
De a time zone, az mindenképpen egy elinduló utat jelez, amire pl. a magam részéről arra járva számítok is, akár szemközt érkezve is, tehát azzal a tudattal indulok arra, hogy nagy valószínűséggel nem állja az utamat egy kerítés, vagy vizesárok.

Ki kellene találni valami jelölést az információhiányra.
Nekem a piros bumszli is megfelelne, de ha ez a többségnek nem tetszik, és van egyszerűbb és jobb ötlet, hát tőlem lehet pl. kérdőjel alakú time-zone-t is rajzolni oda :)
[előzmény: (23939) oli_b, 2008.10.27 15:46:52]

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2008.10.27 15:46:52 (23939)
oké, oké, értem az aggályaidat.
De a témanyitó üzenetben felsoroltam 6 különböző okot a piros bumszli keletkezésre, amiből most ugye csak az első kettőn "vitatkozunk" (azaz inkább eszmét cserélünk). De hidd el, meglepően magas a 3-6 hibaokok aránya is, amit zsigerből javítani lehet. Plusz még ami nem jutott eszemben a 6 pont közé.
Az első kettőhöz meg annyit, hogy ha az ember megnézi alatta a track-et, és olyan poi van a piros bumszli alatt (környékén) hogy "út vége" vagy "innentől földút", akkor szerintem nem kell kimenni a terepre ahhoz, hogy eldöntsem, zsákutcázom, vagy timezone-t rakok.
Maradnak azok az esetek, mikor az első két kategóriába tartozik a hibaok, és még az alatta levő track-ből sem derül ki egyértelműen hogy mi van ott. Nos, ilyenkor még mindig lehet trükközni, pl ha egy út egy tóhoz megy, vagy belevezet egy ipari létesítménybe vagy kavicsbányába, akkor nagy eséllyel inkább zsákutcázással javítanám a bumszlit. Illetve olyanra is van konkrét példám, hogy pl egy faluból elindul az erdőbe egy jelzett túristaút, de elenyészik a rajzon, de tovább pörgeted a térképet, és ott meg van egy másik falu, amelyből meg az előzőbe indul el egy ugyanolyan jelzésű túristaút. Nos, elég valószínű, hogy ez ugyanaz az út, tehát timezone-ozom zsákutca helyett. Bár az általánosságban elmondható, hogy ha jelzett út végén van bumszli, az tutti hogy nem zsákutca, mert a túristautak általában vezetnek vhova....
Na és ha már tényleg semmilyen trükk nem segít, akkor még mindig ott a timezone, ami a legközelebb arra járónak jelzi, hogy gebasz van, meg kéne nézni pontosan hogy mi az ábra. Ha meghagyom a piros bumszlit, vagy zsákutcázom, akkor az nem fog látszani az arra járó trekkernek, nem virít a hiba.
Ez az én elgondolásom a témában, de bárkinek lehet jobb javaslata, vagy egyezzünk meg vmi konvencióban piros bumszi irtás -ügyileg. GO GO ORBET! :-D
[előzmény: (23912) olahtamas, 2008.10.27 11:17:48]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2008.10.27 11:17:48 (23912)
Igen, de az irtást úgy is lehet végezni, hogy kimész a terepre, megnézed mi van ott, és annak megfelelően rajzolod meg a dolgot.
Ha nem tudod, hogy mi van a helyszínen, akkor mit javítasz ki ?
Hibák pedig vannak bőven, és inkább virítson ott egy piros pötty, mint félrevezessen valakit egy rosz információ.
[előzmény: (23904) oli_b, 2008.10.27 10:22:39]

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2008.10.27 10:22:39 (23904)
Hogy érted, Tamás? A Red Navaid minden esetben vmi hibát jelöl. És a hibát viszont irtani kell.
Természetesen (csak azért ismétlem, hogy senki ne értse félre) a Red Boomsley irtás nem a Del gomb nyomkodását jelenti, hanem a hiba okának feltárását és megszüntetését.
[előzmény: (23809) olahtamas, 2008.10.22 14:52:29]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2008.10.22 14:52:29 (23809)
Szerintem nem kell teljesen lenullázni a red navaidokat, bár tény, hogy némely esetet nem ártana máshogy jelölni.
pl. amikor nem tudni, hogy egy utcának vége van (zsákutca paraméter), vagy netán folytatódik (time zone)
[előzmény: (23803) oli_b, 2008.10.22 13:02:04]

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2008.10.22 13:02:04 (23803)
Tisztelt mindenki!
Ezennel egy személyben megalapítottam az ORBET -et, (Official Red Boomsley Eliminator Team).
Az ORBET egy non-profit egyesület, melynek célja a térképrajzolási hibák miatt tömegesen megjelenő Red Navaid POI-k (0x1b10) kíméletlen kiirtása.
A csapat tagja lehet bárki, aki a tuhu-n rajzol, és elég affinitást érez magában ahhoz, hogy egy-egy track feldolgozása után lazításképp kicsit körbenézzen a térképen, és legyaluljon jónéhányat a fent említett objektumokból.
Első téteményként a Balaton tájegységből kiirtottam az utolsó szálig. (Egy kis kivétellel, asszem az egyik vissza fog jönni a Bakonnyal való illesztetlenség miatt a veszprémi körgyűrű mellett)
Az ORBET további célja, hogy az irtás közben megszerzett tapasztalatok alapján meghatározza azokat az eseteket, amikor a 0x1b10-ek keletkezhetnek.
A jelenlegi gyűjtemény így néz ki:
1: Zsákutca esetén a Zsakutca= paraméter helytelen kitöltése
2: Fel nem mért út esetén a Timezone vonaldarab hiányzik az út végéről
3: Nem hiányzik a vonaldarab, de Timezone (0x19) helyett Unknown (0x00) van rajzolva, ami ugyanúgy piros, tehát átverős
4: Egymással csatlakozó utak nincsenek közös node-ra húzva (igen, még mindig sok ilyen van)
5: Tájegység határán nincs összehozva az út a szomszéd tájegységgel
6: Két irányba is megy felméretlen út, de a rajzoló két külön timezone vonal helyett 1db V-alakút rajzolt, így a rendes út végével a timezone vonalnak nem a végpontja, hanem egy köztespontja csatlakozik, tehát a rendes út kap egy szép bumszlit.

Kérlek, minél többen csatlakozzatok az ORBET-hez, és a szent ügyhöz amit képvisel!


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók