Arcal a vasút felé I. – POI-k
A hétvégén – a nagy melegre való tekintettel - átnéztem az adatbázisba feltöltött vasútállomás POI-kat és ennek tapasztalatait szeretném megosztani veletek.
Az adatbázisban 1033 magyarországi vasútállomás POI található, melyeket a következő csoportokra oszthatunk:
- 616 – „MÁV” vasútállomás és megállóhely
- 74 – „Kisvasúti” vasútállomás és megállóhely
- 33 – HÉV állomás és megállóhely
- 65 – Villamos megállóhely
- 10 – Fogaskerekű megállóhely
- 209 – autóbusz-megállóhely
- 10 – Metró „állomás”
- 3 – libegő és 2 hajóállomás
- valamint van még 12 duplikált POI is.
A bizonyosan rossz helyen lévő POI-k:
- a viszonylag sok autóbusz-megállóhely többsége térképrajzoláskor kerülhetett be az adatbázisba a „megtévesztő” TuHu-s jelkulcshasználat miatt. Elterjedésük konkrét tájegységekhez köthető: Zala, Balaton (Balaton-felvidék), Bakony, Kisalföld (Győr környéke), Budai-hegység, Gödöllői-dombság, Cserhát, Mátra és a Zempléni-hegység,
- a metró, a libegő és a hajóállomásokat nem biztos, hogy ide kellene feltölteni.
Néhány szó a vasútállomásokról:
- duplikált vasútállomás: Keleti pu., Kelenföldi pu., Kőbánya felső, Érd alsó, Kápolnásnyék (3x), Zánka-Köveskál, Ábrahámhegy, Pécs felső, Jósvafő-Aggtelek, Gyöngyös-Mátravasút,
- „valószínűleg” rossz koordinátán lévő vasútállomás: Mecsekalja-Cserkút kb140 m-re van a vágánytengelytől. (talán buszmegálló?),
- rossz néven szereplő vasútállomás: a 71-es vonalon lévő Dunakeszi vasútállomás helyesen Alagi major,
- meg nem nevezett vasútállomás található Somlóvásárhely, Horvátnádalja, Magyarnándor, Mátraballa, Ajka településeken.
A bejelentett koordináták vasútállomásokhoz való viszonya erősen függ a bejelentő szubjektumától: éppúgy található POI az állomás előtti térről, mint a vágányok végéről, ahol éppen le vagy felszállt a vonatra. Vannak mozgó szerelvényből bemért koordináták, amelyek akár 60-80 métert is elcsúsztak a „helyükről”, de hol is van a vasútállomások „helye”? Törekedni kellene arra, hogy a koordináta a vasútállomás „utasforgalmi súlypontjába” kerüljön. Vasútállomásoknál mindig az állomás felöli oldalra, megállóhelyeknél a vágánytengelyre. Nagyobb állomásoknál a bejáratot külön kellene koordinátásítani és ezt az exit ikonnal lehetne jelezni.
A vasútállomások neveinek írása, formátuma lassan átláthatatlan változatosságot mutat. Jó lenne megegyezni – kőbe vésni – valamely formátumot és következetesen ezt használni – javítva az eddig feltöltött POI-kat is. (Azt hiszem ezzel nem érdemes megvárni a POI reformot)
- A név után használjuk-e a pályaudvar, vasútállomás, vasúti megállóhely megnevezéseket és - ha igen – milyen formában?
- Teljesen kiírva vagy rövidítve?
- Hogyan rövidítsük, ahogyan kell: pu. – vá. – v.m. vagy egy kicsit slamposabban elhagyva a pontokat: pu – vá – vm ?
András,
A vasútállomás POI-ként szereplő autóbusz-megállóhelyeket át lehet-e valamilyen adatbázis művelettel „tolni” a helyükre vagy egyenként kell őket átirányítani? (Ha csak egyenként lehet tologatni őket akkor hogyan célszerű ezt megcsinálni? (A kérdéses POI-k kódját tudom mellékelni) |