turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

SylverRat + Bogeehozzászólásai | válasz erre | 2007.06.14 13:51:16 (13883)
- A kockázatok és mellékhatások tekintetében kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!
- A térképeket mindenki csak saját felelősségre használhatja!
- A térképek használatából fakadó bármilyen kárért felelősséget nem vállalunk!
- Amennyiben úgy érzi, intellektuálisan nem elég fejlett a gps és/vagy az itt található térképek használatához, kérjük inkább menjen taxival!

ilyesmikre gondoltál? ;-)
[előzmény: (13882) laszloistvan, 2007.06.14 13:36:03]

laszloistvanhozzászólásai | válasz erre | 2007.06.14 13:36:03 (13882)
Újra mondom (vállaltan provokációs céllal ;-) ): a paraméterezés jelenlegi formája szerintem halálraítélt, jobbat kell kitalálni, méghozzá a 'kevesebb több lenne' elve szerint. Értelmetlennek tartom, nem töltöm évek óta.
Az is többedszer nem tetszik, hogy jogászkodni próbálunk. Nekünk szerintem az a dolgunk itt, hogy megmondjuk egy útról, hogy pl. ez egy közepes minőségű földút (utalnék akár a nemrégiben javasolt százalékos minőség-jelzés ötletre). Esetleg feltenni egy poligont a nemzeti parkról, és a kimeneteket valahogy felokosítani eszerint, ha kell (persze a Google és a címlap téma után ;-) ). Pl. a törvény esetleges megváltozására átparaméterezzük az összes utat, hogy most ez milyen betű?
A hivatalos Garmin-hírlevél traffipax-adatbázist reklámoz, háromszázzal motorozni a rendőr által is csodált kölykös csibészség, mi meg lerágjuk húsz körmünket, hogy mi lesz, ha a mi térképünkkel megy be egy biciklis ide vagy oda?! Mi nem tudjuk odatenni a minden alól mentesítő egy mondatot apró betűvel a lap aljára?
[előzmény: (13880) scele, 2007.06.14 12:03:21]

scelehozzászólásai | válasz erre | 2007.06.14 12:03:21 (13880)
78595, 78932: Egyiken sem jártunk, megérzés alapján pedig nem gondoltam rajzolni.

Az igaz, hogy éppen a másik irányba kanyarodtunk, mikor arra az útra kiértünk, de azért gondolom az feltűnt, hogy nem walkway. Ott álltunk a kereszteződésbe nem kevés ideig. Észrevehetően ugyanolyan volt, mint amerre mi is továbbhaladtunk.

210176: Itt direkt hagytam a walkwayt. Emlékszem még gondolkodtam is rajta, hogy legyen-e más, mivel széles a mező, de úgy gondoltam, hogy mivel mi is úgy vágtunk utat, meg előtte a szűk ösvényen toltuk a sárban, szóval emiatt hagytam. De tégy belátásod szerint.

Az egy szekérút volt amit benőtt a gaz, de szerintem attól még szekérút.
Igen sáros volt, hiszen nagy esőzések után jártunk arra. KJR csinált erre egy paramétert. Oda szépen beírhatod a megfelelő betűt és ezzel lerendezted a sártémát.


A többi általad jelzett id utat javítottam, bár azokat se volt már egyszerű. Nem igazán jelölte senki az adatait, most meg már nem nagyon emlékszem. Amit tudtam azért javítottam rajta.

Azt elhiszem, hogy most már nem könnyű. AKKOR kellett volna paraméterezni is.
A vonalakat berajzolgatni nem nehéz, ahogy paraméterezni sem. A különbség csak az, hogy az egyik lényegesen időigényesebb és unalmasabb. Te a könyebbik részét választottad, de a térképrajzolásnak mindkét része fontos és megcsinálandó.


Az új utaknál általában paramétereztem(amit tudtam) úgy emlékszem, szóval nem hiszem, hogy teljesen elmaradt volna. Mi és hol hiányzik? (azt se tudom már, hogy hol rajzoltam új utat.)
De persze legegyszerűbb, ha javítod, ahol te még emlékszel rá mi hogy volt. Az autoval behajtásrol például fogalmam sincs(és akkor sem volt, amikor rajzoltam), valamint nem emlékszem már a fedettségre és babakocsival járhatóságra és a zajszintre sem. A bicklivel behajtást sem tudom, de mivel nem büntetett meg senki, így gondolom "A". A biciklivel járhatoság érdekes téma, ez végülis szerintem "A" vagy "B" lehet csak, mivel rajtad kívül szerintem senkinek nem volt terepgépe, mégis végigment. :)


Nem maradt el teljesen. Ha jól néztem 1 azaz egy paramétert töltöttél ki mindenhol. Ez a kerékpárral járható című ügy.

Hol rajzoltam új utat? Mindegyikbe bele van írva a felhasználó id száma. Így meg tudod keresni.

Na ez aztán a szép hozzáállás. Én berajzolgatom, te meg paraméterezd, mert nekem nincs kedvem.
Ezt sürgősen felejtsd el!!!

Persze, hogy nem emlékszel, miért nem akkor töltötted ki!!!!!

A biciklivel behajtás egy érdekes téma. Ezt már fel akartam vetni itt a fórumon.
Jogilag minden NP területén tilos kerékpározni, attól függetlenül, hogy az túristaút, szekérút vagy erdészetin magánút. Kivételt képez az erre kijelölt kerékpáros út. Jó pár hegységünkben már van ilyen.
A Budaiban azonban kettőről tudok valahol a HHH környékén. A nem NP területeken is tilos az összes turistaúton bringázni. Tehát ha így nézzük, akkor szinte mindenhova C-t kéne írni.

Kinek mi erről a véleménye?

Ha csak ezt az egy paramétert nem töltötted volna ki, akkor egy szavam se lenne.

A járhatóság jó úgy ahogy csináltad.


Szerintem kicsit siettél vele, pedig ráértél volna.
Így van, igyekeztem minél előbb megrajzolni. Ugyanis (azon kívűl persze, hogy buzgott bennem a tettvágy.:)), akkor még nagyon pontosan emlékeztem, hogy mi merre hogyan volt, most viszont már nem igazán.
Ráadásul ha valaki azóta járt azokon az utakon, amik újonnan kerültek berajzolva, akkor az biztos örült, hogy rajta van a térképen az út, még akkor is ha éppen nem volt kitöltve helyesen a track, zaj vagy a babakocsi paraméter. Persze cél, hogy előbb utóbb ezek is jók legyenek, ezért hasznos, és köszönöm, hogy átnézted.
Most is kezdő rajzolo vagyok, de akkor még annyi tapasztalatom sem volt, mint most, ezért is beszéltük meg, ha jól emlékszem, hogy én berajzolom, aztán te vagy lelcache átnézitek..


Ez tök jó. Buzogjon esetleg a tettvágy benned a precíz rajzolásra és paraméterezésre. Nem az a lényeg, hogy holnapra feltétlenül ott legyen az út berajzolva rosszul.
Inkább legyen meg 2-3 napon belül, de JÓL!
Egyszerűbb 1 alkalommal nekiállni, mint akkor amikor már nem is emlékszel rá.
Egyébként Lelcache is átnézte. Inkább nem írom ide, hogy mit mondott. :-))))



Egyébként arra például határozottan emlékszem, hogy ezt a részt N47 00.081 E17 31.097 aszfaltnak jelöltem, nem tudom, hogyan lett aztán walkway. Rejtélyes... de mindegy, most javítva.




Bocs, hogy ilyen hosszú voltam. KJR nyugodtan szólj bele, ha nem értesz egyet a kötözködésemmel.
Szab nem béna vagy ügyetlen, hanem egy kicsit szerintem kapkod. Olyan érzésem van mintha a "ki tud több kilómétert berajzolni" című verseny dobogósa szertne lenni. :-))))
[előzmény: (13875) Szab, 2007.06.13 22:40:18]

Szabhozzászólásai | válasz erre | 2007.06.13 22:40:18 (13875)
78595, 78932: Egyiken sem jártunk, megérzés alapján pedig nem gondoltam rajzolni.
210176: Itt direkt hagytam a walkwayt. Emlékszem még gondolkodtam is rajta, hogy legyen-e más, mivel széles a mező, de úgy gondoltam, hogy mivel mi is úgy vágtunk utat, meg előtte a szűk ösvényen toltuk a sárban, szóval emiatt hagytam. De tégy belátásod szerint.

A többi általad jelzett id utat javítottam, bár azokat se volt már egyszerű. Nem igazán jelölte senki az adatait, most meg már nem nagyon emlékszem. Amit tudtam azért javítottam rajta.

Az új utaknál általában paramétereztem(amit tudtam) úgy emlékszem, szóval nem hiszem, hogy teljesen elmaradt volna. Mi és hol hiányzik? (azt se tudom már, hogy hol rajzoltam új utat.)
De persze legegyszerűbb, ha javítod, ahol te még emlékszel rá mi hogy volt. Az autoval behajtásrol például fogalmam sincs(és akkor sem volt, amikor rajzoltam), valamint nem emlékszem már a fedettségre és babakocsival járhatóságra és a zajszintre sem. A bicklivel behajtást sem tudom, de mivel nem büntetett meg senki, így gondolom "A". A biciklivel járhatoság érdekes téma, ez végülis szerintem "A" vagy "B" lehet csak, mivel rajtad kívül szerintem senkinek nem volt terepgépe, mégis végigment. :)

Szerintem kicsit siettél vele, pedig ráértél volna.
Így van, igyekeztem minél előbb megrajzolni. Ugyanis (azon kívűl persze, hogy buzgott bennem a tettvágy.:)), akkor még nagyon pontosan emlékeztem, hogy mi merre hogyan volt, most viszont már nem igazán.
Ráadásul ha valaki azóta járt azokon az utakon, amik újonnan kerültek berajzolva, akkor az biztos örült, hogy rajta van a térképen az út, még akkor is ha éppen nem volt kitöltve helyesen a track, zaj vagy a babakocsi paraméter. Persze cél, hogy előbb utóbb ezek is jók legyenek, ezért hasznos, és köszönöm, hogy átnézted.
Most is kezdő rajzolo vagyok, de akkor még annyi tapasztalatom sem volt, mint most, ezért is beszéltük meg, ha jól emlékszem, hogy én berajzolom, aztán te vagy lelcache átnézitek..



Egyébként arra például határozottan emlékszem, hogy ezt a részt N47 00.081 E17 31.097 aszfaltnak jelöltem, nem tudom, hogyan lett aztán walkway. Rejtélyes... de mindegy, most javítva.
[előzmény: (13872) scele, 2007.06.13 21:11:59]

scelehozzászólásai | válasz erre | 2007.06.13 21:11:59 (13872)
Szab!

Most jutottam el odáig, hogy átnézzem a Bakonyi bringás kesselésnél letrekkelt és általad berajzolt utakat.
Szerintem kicsit siettél vele, pedig ráértél volna. Nem baj, ha pár órával többet szánsz ennyi út berajzolásához és paraméterezéséhez. Senki nem fog fejekoppintani. A trehányságért viszont igen. :-)))

Az általam eddig észrevett hibák és problémák a balatoni részben: (A Bakonyra még nem volt időm)
- Ami új út azt szerintem megfelelően rajzoltad be, de a paraméterezés már elmaradt.
- Ami viszont már berajzolt út volt, azt úgy hagytad ahogy volt. Nem nagyon foglalkoztál vele.
- 210159, 78595, 210172, 78932, 210171, 210176 szerinted tényleg walkway???? Paraméterezés szontén elmaradt.

Ha akad időd akkor légszíves javítsd ki.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók