turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Puszkanyhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 20:30:43 (23541)
Már megíjedtem :-), hogy öreg, kalapos, szemüveges, belső levegő keringetéses, vadi új autós...
[előzmény: (23540) cactus, 2007.12.22 20:28:46]

cactushozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 20:28:46 (23540)
Háát az óvatostól sztem még így is k..va messze vagyok. :)
[előzmény: (23538) Puszkany, 2007.12.22 20:24:27]

Puszkanyhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 20:24:27 (23538)
Ha valaki óvatos abból még nem következik, hogy a balesetet megúszhatja. Pl: "hiába parkolsz a madasras tecsóban távol, ahol bőven van hely, ha egy gy@k@r nem tudja irányítani a bevásrló szekerét és végíg húzza a kocsid oldalát". Ez előfordulhat egy jobbkezes utcánál vagy előzésnél is...
[előzmény: (23537) cactus, 2007.12.22 20:19:41]

cactushozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 20:19:41 (23537)
Szerencsére nem nagyon kell a jogszabályok elől bújkálnom. Sokat lassult a tempó mióta családos embör lettem. Másképp látja az ember a világot, ha többekért felelős. Anyám mindíg azt kérdezte, ha hülye vagy és meghalsz ki neveli fel a gyerekeidet?
[előzmény: (23534) bregő és andorpapa, 2007.12.22 20:01:31]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 20:01:31 (23534)
Az a baj, hogy manapság gyakran a jogszerűség mögé bújva (és az emberi-, személyiségi-, adatvédelmi-, és egyéb jogokra hivatkozva) próbálják elsimítani a svindliket. Igaz, hogy a Nagy Testvér így mindent lát, de a térfigyelő kamerák, a fix trafik stb. a szabályokat betartók érdekében üzemelnek. Akinek nincs félnivalója, ugye...
Mert az ellenpéldáktól eltekintve a speedcam-eket is azért használják, hogy "megjutalmazzák" azokat a kedves usereket, akik miatt nagyobb a valószínűsége annak, hogy fekete zsákban megy haza valaki. Akinek autópályán nem elég a 140 (mert ennél még nem szólnak), annak lakott területen sem elég a kb. 55-60, és nem kell hozzá nagy matek, hogy kiszámoljuk: 10-15 km/h többlet csak a reakcióidő miatt minimum 2-3 métert jelent a fékútban (autótól, féktől, útviszonyoktól függetlenül). Ez kb. egy egészséges zebra (gyalogátkelőhelynek is becézik) hossza. Engem pl. eléggé zavarna, ha egy meggondolatlanul a zebrára lelépő gyalogos behorpasztaná az amúgy sem gyári állapotú motorháztetőnket. És valószínűleg a gyalogost is zavarná ez a dolog.
[előzmény: (23528) cactus, 2007.12.22 19:35:49]

cactushozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 19:35:49 (23528)
Ráadásul önként regisztrálod magad a matrica megvásárlásával. Mondjuk nem tudom mennyire jogszerű ebből az adatbázisból csemegézni.
[előzmény: (23525) SylverRat + Bogee, 2007.12.22 19:18:10]

SylverRat + Bogeehozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 19:18:10 (23525)
ezzel egy dolgot fognak elérni... többet nem járok autópályán...
(és ezt elfogadja a bíróság? o_O )
[előzmény: (23524) cactus, 2007.12.22 19:09:13]

cactushozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 19:09:13 (23524)
Az autópályákon új szisztémát dolgoztak ki, mivel a fix kamerákat már szinte mindenki ismeri. A pályamatricát ellenőrző pontokon rögzítve van az áthaladás időpontja és a rendszám is, csak a két pont közötti átlagsebességet számolják ki és már küldik is a csekket.
[előzmény: (23523) snake, 2007.12.22 18:33:41]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 18:33:41 (23523)
Sajnos én néha bele szoktam szaladni a büntibe. Pedig nem sportkocsival járok, és mégis.
Egyébként valamelyik nap a múlt héten láttam, hogy telepítenek egy dobozkát, benne volt valami távcső szerű.
Gondolom sebességmérő lesz, nem?
Ha még nincs bemérve, akkor a jövő héten megejtem.
[előzmény: (23516) bregő és andorpapa, 2007.12.22 16:42:27]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 16:42:27 (23516)
Magpet jobban ért hozzá, de szerintem a detektor+blokkoló lényege kb. pont az, hogy annyira lásson, amennyire a trafi. Érdemes elolvasni magpet oldalán az erről szóló összefoglalót, elég hasznos infókat lehet onnét összeszedni.

Én a csóró detektoros megoldást használom: betartom a szabályokat. Igaz, a mi verdánkkal nem is lehet nagyon duhajkodni, de azért érdemes elgondolkodni azon, hogy a legkisebb bünti is 3000 HUF, ebből a pénzből pedig 150 km-re elegendő dieselt veszek...
[előzmény: (23515) cactus, 2007.12.22 16:28:14]

cactushozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 16:28:14 (23515)
a detektor+blokkoló páros lát 1,8km-t?
[előzmény: (23513) magpet, 2007.12.22 15:32:04]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 15:32:04 (23513)
...-ahol valaki már majdnem látott az út szélén egy zöld Feliciát. :)
Ez a speedcam dolog csak akkor ér valamit, ha a fix telepítésű cuccokat jelzi. Akkor is csak vázlatos, mert ugye azokhoz képest bármikor bárhol tanyát üthet egy Felicia...
Kicsit jobb megoldás a detektor+blokkoló páros, vagy a lassanmenés. :)
[előzmény: (23512) bregő és andorpapa, 2007.12.22 13:20:49]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 13:20:49 (23512)
Ezen már én is gondolkodtam. A radardetektor még oké, de pl. egy svájci vagy sógor políszmen honnét tudja a magyarul gagyogó iGO-ról, hogy mi az ábra? De oké, az iGO eléggé elterjedt nyugatra is, ez még kiszűrhető (amúgy köteles vagyok a GPS-emet átadni a rendőrnek? - na nemá'!), de pl. egy Garminra (ha jól tudom) feltölthető más címszó alatt is a lista (pl. geocache), és ahhoz is rendelhető riasztás, tehát eléggé májernek kell lennie annak a közegnek, aki ki akarja szűrni a svindlizőket. Vagy pl. ott a PDA-m: PIN kóddal van levédve, így egy gombnyomás, és máris cseszheti.

Persze én még egyszer nem használtam a hazai speedcam adatbázist. Illetve egyszer kipróbáltam, de csalódtam benne. Aztán megnéztem a neten a térképüket: Pécsen olyan helyeken volt trafi az adatbázis szerint, hogy csak röhögni tudtam rajta. A speedcam adatbázis igazából nem is a speedcam-ekről szól, hanem azokról a helyekről, ahol:
- az út adottságai miatt könnyű észrevétlenül túllépni a megengedett értéket (pl. 2x2 sáv, hosszú egyenes útszakasz)
- fingatós tábla van (pl. váratlanul (=indokolatlanul) kirakott 30-as, vagy a sok 70-es után 100 méternyi szakaszra 50-es stb.)
[előzmény: (23511) magpet, 2007.12.22 08:44:37]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 08:44:37 (23511)
A detektorok tiltásáról tudok, ezért kell lézerblokkoló helyett lézeres kapunyitó távvezérlő berendezést használni. :)
De ez a POI-tiltás nevetséges, már akkor is röhögtem rajta, mikor a szuperhülye svájci jogalkotók kitalálták. Csak attól rémültem meg egy kicsit, hogy eddigi tapasztalataim szerint a baromság mértéke és a magyarországra való begyűrűzéséhez szükséges idő fordítottan szokott arányos lenni.
Mostanában naponta jön ki 3 új navigációs eszköz. Kíváncsi lennék, ahogy a svájcon átkelő, kizárólag románul beszélő vendégmunkás újonan beszerzett MaoRoad 2000 PNA-jában keresi a zsandár a bizonyítékot... :)
[előzmény: (23510) SylverRat + Bogee, 2007.12.22 08:13:27]

SylverRat + Bogeehozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 08:13:27 (23510)
amennyire értek németül, arról van szó, hogy németo, svájc és norvégia tiltja azokat a navigációs rendszereket, amik riasztanak poi alapján trafihoz közeledve. ezeket kapcsold ki és töröld ki a poikat is, mert 75eurótól van a bümtetés. (de hogy ellenőrizhetik e? vicces lenne, ha mondja a rendőr, h adja ki a gps-t! és átnézi a poi-kat, van-e benne trafi... :o) )
az alsó rész meg a detektorokról, h az még ausztriában is tiltott...
[előzmény: (23509) magpet, 2007.12.22 07:47:37]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 07:47:37 (23509)
Remélem, nem arról van szó, hogy az osztrákok is követik a ragadós svájci hülyeséget, ahol már betiltották a POI-riasztást. Bár ismerve a betegesen túlszabályzott közlekedési rendjüket, el tudom képzelni. :(
Mindenesetre vicces, hogy illusztrációnak előtúrtak az archívumból egy StreetPilot III-at, ami még bőven nem riasztott POI-ra. :)
[előzmény: (23508) Mr Zerge, 2007.12.22 07:43:16]

Mr Zergehozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 07:43:16 (23508)
Valaki leírná egy hevenyészett fordításban, röviden a cikk lényegét?
http://www.oeamtc.at/index.php?type=article&id=1125354&menu_active=0194


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók